Zimski praznici su iza ugla i velik broj nas zaputit će se u brda i planine. HGSS-ovci više vole spriječiti nego liječiti, a to rade na najzabavniji način - šaljivim objavama putem društvenih mreža. Za vas smo izdvojili onih 11 najzanimljivijih iz 2017.
Od svih nagrada koje zaslužuju članovi Hrvatske gorske službe spašavanja (HGSS), a takvih je stvarno velik broj, jedna se posebno izdvojila ove godine. Hrvatska udruga za odnose s javnošću upravo je HGSS-u dodijelila nagradu za komunikatora godine.
U velikoj konkurenciji meštara od riječi dobiti takvo priznanje nije mala stvar, no samo letimičan pogled na komunikaciju HGSS-a na društvenim mrežama pokazuje koliko je zaslužena. Zbog njih je HGSS od udruge koja se poštivala postao jedna od najpopularnijih institucija u Hrvatskoj.
Za taj uspjeh najzaslužniji su Jadran Kapović te Christian Nikolić, koji je na žalost napustio HGSS, volonteri Hrvatske gorske službe spašavanja koji su od servisnih informacija i upozorenja napravili pravu malu umjetnost.
'Sama nominacija za nas je bila iznenađenje i velika čast. Do tada nismo znali da nas stručna javnost prati i valorizira naš rad. Bilo nam je izuzetno drago što smo uspjeli unijeti malo promjena u svijet komunikacije, a pogotovo onaj vezan za komunikaciju s općom javnosti i turistima. Ipak smo i mi dio puka i komuniciramo na razumljiv i jednostavan način začinjen s malo humora koji je zajednička crta svima bez obzira na dob, lokaciju...', govori nam Jadran Kapović.
'Koliko god naši tweetovi izgledali kao neka interna zezancija, vjerujte da iza svega stoji jako ozbiljna poruka. Svi naši tweetovi nastali su ili na osnovi iskustva iz stvarnih akcija spašavanja ili su preventivnog karaktera kao upozorenja pred nagle promjene vremenskih uvjeta, pretpostavke o mogućim nesrećama na osnovi dugogodišnjeg iskustva. HGSS jako puno vremena i resursa troši na preventivno djelovanje', kaže Kapović.
Kako se bliže zimski praznici, i sve veći broj nas će pohrliti na planine. Tom prilikom smo se s Jadranom, u preventivne svrhe, prisjetili nekih od njemu najzabavnijih priopćenja HGSS-a tijekom godine i zašto su nastala. A dodali smo i nekoliko nama dragih.
1. Ono kad se turistima hvale da su bolji od istjerivača duhova
'Dear tourists nastao je potaknut iskustvima iz prošlih godina, a pogotovo je vezan za akcije u ljetnim mjesecima jer gotovo 90 posto gostiju koji prođu kroz našu zemlju dođu upravo u ljetnim mjesecima. Zato naše kampanje prema njima budu intenzivne i brze jer u kratkom vremenu trebamo prenijeti poruku velikom broju ljudi. Željeli smo našim gostima na simpatičan, razumljiv i zabavan način uputiti savjete za sigurnije kretanje u prirodi. Ovaj tweet prenijele su strane gorske službe, nacionalni parkovi u Hrvatskoj i svijetu te veleposlanstva akreditirana u Hrvatskoj i hrvatska veleposlanstva akreditirana u drugim zemljama.'
2. Ono kad su zeznuli prirodnu selekciju, japankama usprkos, te podsjetili da 'ne znači ne'
'Nekad se ni mi sami ne možemo načuditi svemu što nas zatekne na terenu. NO means NO upravo je jedna od takvih poruka kojom smo pokušali naglasiti da su japanke i slična obuća adekvatni samo za plažu i šetnje uz more, ali za brda i planine nikako.'
'Ovaj lik je bio u kupaćim gaćama s ovime na nogama, bez vode i mobitela usred ničeg. Zeznuli smo prirodnu selekciju, opet.' Ovaj tweet govori sve što treba, bez dodatnih objašnjenja.
3. Ono kad ne želiš panoramsko razgledavanje ljepota Hrvatske
'Nastao je kada smo došli u fokus javnosti i ljudi su nas počeli percipirati kao dobro društvo i 'simpatične momke i cure'. Koliko god to može biti istina, vjerujemo da se nitko ne želi naći na našem terenu i u našem društvu. Neki su u šali znali reći da bi se najradije izgubili samo da mi dođemo po njih. Pogled iz perspektive unesrećene osobe u nosilima je zaista panoramski let koji želite propustiti.'
4. Ono kad su morali objasniti što znači 'hidratacija'
'Dragi turisti, sljedeći će tjedan u Hrvatskoj biti izrazito vruće. Hidratizirajte se! Ispijanje alkohola nije hidratiziranje. To je opijanje.'
5. Ono kad su pronašli dobru stranu loših trendova
Dok su se razni lifestyle stručnjaci zgražavali nad količinom roza flaminga po hrvatskoj obali ovog ljeta, HGSS je našao pozitivnu stranu u cijeloj priči.
'Nastao je nakon akcije u kojoj su dva strana državljana, usprkos brojnim redovnim brodskim linijama, odlučila na luftmadracu otići iz Orebića na Korčulu. Akcija je, na sreću, prošla bez posljedica za 'avanturiste', ali je jednako tako bila zvono na uzbunu zbog sve češćih sličnih pokušaja.'
6. Ono kad su nas učili osnovama matematike
Minus i plus, kao Amer i Rus.
7. Ono kad su turiste poticali da guglaju prirodne ljepote naše obale
'Bura je nešto na što turisti nisu naviknuli. Svake godine ih podsjećamo da je bura itekako ozbiljan vjetar. Nerijetko ljeti imamo akcije potraga nakon što male barke, uglavnom sa stranom posadom, bura odnese na susjedne otoke.'
8. Ono kad su nas podsjetili da se brinemo o starijima (neovisno o mogućem nasljedstvu)
'Nekada smo romantični i osjećajni pa želimo potaknuti ljude da i sami mogu utjecati na sigurnost, pogotovo svojih bližnjih koji žive u udaljenim, malim (planinskim) mjestima koja nerijetko zimi ostanu odsječena.'
9. Ono kad su bili vani i kad je zeko tražio svoju majku
'Postoji naš interni izraz - GSS vrijeme. Vrijeme loših meteoroloških uvjeta i naglih promjena vremena, kada je mogućnost akcije velika. Tada smo obično vani samo mi i oni po koje idemo.'
10. Ono kad su pokušali razbiti urbane mitove, ali neuspješno
Jer svi znamo da ljetna sezona službeno počinje tek kada se izgubi prvi Čeh.
11. Ono kad su nas upozorili da su urbani mitovi ipak većinom samo to, i stavili nas na svoje mjesto
'Nakon što smo primijetili da se ljudi nesmotreno kreću zaleđenim jezerima nastojali smo ih upozoriti na to da ideja kretanja po zaleđenim površinama i nije najbolja. Uz to smo htjeli malo razbiti mit o turistima kao jedinima kojima se događaju nesreće.'
I za kraj, da HGSS-ovci ili njihove kolege na stranim skijalištima ne bi morali pisati zabavne tweetove na osnovi iskustva iz stvarnih akcija spašavanja, Jadran nam daje nekoliko savjeta za sretnu sezonu:
Prilog je napravljen u produkciji tnative tima tportala u skladu s najvišim profesionalnim standardima