Uprava i Nadzorni odbor Podravke odobrili su krajem prošle godine Belupu gradnju dviju novih tvornica, a vrijednost te investicije procjenjuje se na oko 390 milijuna kuna u iduće tri godine.
"Mislimo da u kraćem vremenu možemo realizirati tu investiciju, a ona je većim dijelom namjenjena izvozu. Na takav način želimo doprinjeti novim investicijskom i razvojnom ciklusu u Hrvatskoj uopće, jer očekujemo da 2014. godina doista bude godina preokreta, u kojoj ćemo, nakon restrukturiranja Podravke, krenuti u nove iskorake. Jedan od iskoraka su svakako investicije, investicije u nove proizvodne kapacitete ili investicije u nova tržišta u kojima očekujemo značajni rast", rekao je u razgovoru za Media servis predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić.
Kad je riječ o tvornici lijekova, ta bi investicija trebala startati iduće godine i biti završena krajem 2016. odnosno početkom 2017. Investicija bi trebala otvoriti stotinjak radnih mjesta no želja je, kaže Mršić, odgovoriti novim izazovima tržišta i povećati izvoz.
"Značajnija ulaganja u 2014. koja ćemo raditi u marketing odnosno u tržište u prehrambenom dijelu, trebala bi rezultirati da iduće godine rastemo na inozemnim tržištima. Hrvatska trenutno predstavlja jedan posto ili manje od toga zajedničkog europskog tržišta i onaj tko očekuje da može rasti na 1 posto tržišta, pritom zanemarujući preostalih 99% ili zanemarujući više od 200 milijuna potencijalnih potrošača u Rusiji, odnosno zajedničkom tržištu CIS-a, taj nema neku perspektivu. Mi smatramo da trebamo zadržati svoju poziciju u Hrvatskoj ali da je naša perspektiva u rastu. Da bismo to uspjeli moramo investirati ili u proizvodne kapacitete ili u tržište", kaže Mršić.
Najveći potencijal vide u Rusiji, kaže Mršić, koja je sama po sebi tržište koje raste. "Onda je lakše sudjelovati u tom rastu nego otimati dio tržišnog udjela globalnim konkurentima", objašnjava predsjednik Uprave Podravke koji otkriva i kako je na policama ruskih trgovačkih lanaca, između ostalih proizvoda, hit njihova kokošja juha.
"Naša kokošja juha je lider među tim vrstama juha, a s druge strane Vegeta je lider među univerzalnim dodacima jelima u Rusiji. Iako se Rusija nije sustavno godinama radila, mi smo ove godine tek značajnije iskorake napravili, vidimo da je i poznatost brenda i udio tržišta dostatan da možemo napraviti značajan iskorak sljedeće godine. Dakle sljedeće godine planiramo značajnije resurse i financijske i ljudske, alocirati upravo u Rusiji".
Mršić je odgovorio i na pitanje je li Podravka napokon na stabilnim nogama, a nakon ne tako davnih afera koje su je uzdrmale. Kaže - u ovom trenutku Podravka je u procesu restrukturiranja i stvoren je temelj za rast.
"Podravka je bila, ako ćemo malo poetski u ovo vrijeme, usnula ljepotica. Mislimo da smo tu ljepoticu probudili i da će ta ljepotica uskoro biti u poziciji da zrači tom svojom ljepotom i da istodobno bude privlačna i poželjna ali isto tako da bude ta koja će uspjeti privoljeti neke druge da dođu u njezino okrilje. Naša iskustva, sva istraživanja, udjeli na tržištima, poznatost brendova na velikom broju tržišta govori da postoji potencijal rasta, a s druge strane uvjereni smo da ova Uprava, ovaj Nadzorni odbor i ekipa, tim koji trenutno djeluje unutar kompanije ima dovoljno znanja i resursa da možemo ostvariti taj očekivani rast koji neće biti samo rast u prodaji nego i rast u profitabilnosti", zaključuje Mršić.