U situaciji kada su sindikalisti Željezare Split odlučili štrajkati glađu, ubrzala se komunikacija između Vlade i radnika. Nakon tri i pol dana izgladnjivanja radnici su se susreli u Banskim dvorima s premijerkom Jadrankom Kosor i poručili da odustaju od svih sindikalni akcija do konca listopada do kada bi Vlada trebala iznaći rješenje za njihovu tvornicu. Prva od tri zaostale plaće trebala bi već danas biti na računima radnika.
Obećali smo premijerki da ćemo se suzdržat od svih sindikalnih akcija do konca listopada dok Vlada ne nađe načina rješiti problem splitske Željezare, izjavio je Mladen Bekavac, povjerenik Sindikata metalaca željezare, izvjestio je Večernji list.
Nakon današnjeg zagrebačkog susreta s premijerkom Kosor, predstavnici radnika Željezare nisu skrivali zadovoljstvo spremnošću Vlade na pomoć, koja se odmah očitovala u isplati prve od tri zaostale plaće za koje je osigurano 1,1 milijuna kuna.
'Dirnulo me je ljudski, ali i zbog posla kojeg obavljam, činjenica da su se ovi ljudi odlučili na štrak glađu, što je svima nama znak da su došli do ruba', iznijela je Jadranka Kosor nakon sastanka s predstavnicima željezare poručujući kako će učinit sve da se problem koji tišti radnike Željezare riješi.
A on će se početi rješavati već idućeg petka kada je zakazan sastanak sadašnjeg vlasnika Željezare - poljskog Zlomrexa, mogućih budućih investitora među kojima i ruske ESTAR grupe, te predstavnika države.
Uz njih sastanku će se, prema premijerkinom obećanju, naći i predstavnici radnika Željezare, kako bi također pratili razvoj situacije zbog koje su se neki odlučili i na štrajk glađu.
Uoči zagrebačkog sastanka Mladen Bekavac nam je u kraćem razgovoru potvrdio da se nada da će sastanak s premijerkom dovesti do odlaska poljskog vlasnika Zlomrexa, koji nije bio u prilici realizirati planove i proizvodnju. Osim promjene vlasnika, sindikalisti očekuju da čelik i proizvodi željezare budu tretirani kao strateški proizvodi od posebne važnosti za hrvatsku ekonomiju.
Bekavac podsjeća na situaciju u kojoj su domaći građevinari i investitori, kao primjerice Hrvatske autoceste, pri gradnji autoputova umjesto čelika iz splitske Željezare koriste uvozni što predstavlja dvostruku štetu.
Kvalitetnim dogovorom Željezara ne bi tavorila na dnu kao posljednjih godina, nakon rata i neuspješnih pokušaja privatizacija koje nisu donijele ništa dobrog radnicima.
Od poljskog Zlomrexa u Kaštelima je ostao još samo jedan predstavnik, koji jedva čeka da zbriše iz Kaštela.
Za željezaru u Kaštel Sućurcu u kojoj je zaposleno 480 radnika zainteresirani su ruski Estar i talijanski Beltrame. Objekt se inače prostire na oko 140 tisuća kvadratnih metara, na lokaciji u blizini cementare koja u perspektivi može biti atraktivna za gradnju stambenih i turističkih kapaciteta, naravno pod uvjetom da se čitavo područje deindustrijalizira, što je realno za očekivati.
Zato će ulazak bilo kojeg investitora u konačnici rezultirati realnim dobitkom.