Rabljeni automobil nudi uštedu u odnosu na novi, ali sa sobom nosi i veći broj zamki. Ako se ipak odlučite za kupnju rabljenog automobila, evo nekoliko stvari na koje biste svakako trebali obratiti pažnju prilikom kupnje
Osnovni razlog zašto kupiti rabljeni automobil jest ušteda. Čim novo vozilo izvezete iz salona, vrijednost mu je pala i vi ste izgubili svoj novac. Kod rabljenog je pad vrijednosti znatno manji prolaskom vremena, a najviše je izgubio prvi vlasnik. Osnovni razlog zašto ne kupiti rabljeni jest...
Ustvari, ima ih nekoliko, od mogućnosti da je automobil ukraden, mogućnosti da je bio značajnije oštećen, pa sve do toga da je možda riječ o krami koja će vam se stalno kvariti. Ipak, neki nemaju izbora nego kupiti rabljeni, a neki misle da je jedini financijsko racionalan izbor kupiti rabljeni automobil. Zato vam donosimo listu najvažnijih stvari na koje morate obratiti pažnju ako se želite upustiti u takvu rabotu.
Bez papira nema para
Prvo i osnovno su dokumenti. Ako prometna dozvola i ostali papiri ne izgledaju uredno, odustanite od kupnje istog časa. Pogledajte je li VIN broj (često kolokvijalno zvan i 'broj šasije') isti na automobilu i u prometnoj te je li osoba koja prodaje vlasnik automobila ili ima punomoć od vlasnika za prodaju. Naravno, sve mora biti čitko i uredno, bilo kakve priče 'Zaboravio sam..., donijet ću sutra' prekrižite u startu. Potom tražite servisnu knjižicu i račune od servisa.
Provjerite kilometražu
S prometnom dozvolom ili knjižicom vozila u stanicama za tehnički pregled možete provjeriti realnu kilometražu nekog automobila. Nažalost, stanje nije moguće dobiti za vozilo koje je uvezeno iz inozemstva i još nikada nije obavilo tehnički pregled u Republici Hrvatskoj. Ako sumnjate da su kilometri vraćeni, otiđite dalje.
Neka provjeri profesionalac
Sve neravnine i zadebljanja koja upućuju na popravke koje vam prodavatelj želi sakriti najbolje se vide na sunčevu svjetlu. Stanje motora, ovjesa, karoserije i ostalih komponenti automobila najbolje će vam reći mehaničar i/ili limar. Ako je prodavatelj pošten i automobil u redu, neće imati ništa protiv da zajedno s vama ode kod vašeg majstora koji će izvršiti provjeru i reći u kakvu je vozilo stanju.
Glancani motor nije znak dobrog održavanja
Ako dignete poklopac motora i naglo obolite od privremenog sljepila, to nije znak da je prodavatelj picajzla, već da postoji mogućnost da s motorom nešto nije u redu. Naravno, čist motor i motorni prostor pozitivni su, no ako su izglancani kao posuđe u Buckginhamskoj palači, to vjerojatno znači da postoje problemi koje se na ovaj način pokušava prikriti.
Ako zvuči predobro - vjerovatno i jest
Ako vam prodavatelj nudi limuzinu visoke klase staru godinu dana koja je nova stajala 128.000 eura za 13.000 eura, jer mu 'se žuri' i 'potreban mu je novac danas', vjerojatno je riječ o prevari. Ako vam netko nudi nešto za 50 posto manju vrijednost od realne, stvari vjerojatno nisu čiste. Stoga prilikom odlučivanja uvijek sa sobom vodite nekog iskusnijeg ili nekog racionalnijeg da spriječi vašu pohlepu.
Boja je bitna
Znamo, žuti Audi bi se baš dobro isticao u masi srebrnih i crnih, a usto je i 10 posto jeftiniji od plavog. Jeste li se zapitali zašto? Zato što postoji nekoliko najčešćih boja (srebrna, crna, plava, crvena) koje kupci uzimaju. To znači da je žarko žutu limuzinu teško prodati sljedećem kupcu. U nekim slučajevima i nemoguće.
Neki brendovi i modeli bolje drže cijenu
Kao i kod novih, tako i kod rabljenih automobila, neki brendovi bolje drže cijenu. Kod naših kupaca najbolje prolaze Mercedes, potom VW, onda Audi te BMW. Oni su najpopularniji te njihovi vlasnici na njima gube najmanje novca. Isto tako, neki modeli, naročito izdržljiviji japanski automobili, kod vlasnika dovedu do stanja jednakom opsjednutošću, stoga od njih u pravilu ne morate očekivati spuštanje cijene.