dopunili troškove i donacije

Stigla nova financijska izvješća: Pogledajte koliko su u kampanji potrošili kandidati u četiri najveća grada

24.05.2021 u 11:13

Bionic
Reading

Sedam dana prije izbora kandidati koji idu u drugi krug dopunili su svoja izvješća o financiranju kampanje, a mi smo istražili koliko su potrošili oni u četiri najveća grada

Tijekom vikenda Državno izborno povjerenstvo objavilo je na svojim stranicama financijske izvještaje koje su kandidati za drugi krug trebali predati sedam dana prije izbornog dana. Za razliku od izvještaja koje su podnijeli tjedan dana prije prvog kruga, ovi sadrže nešto više podataka.

Grad Zagreb

Tomislav Tomašević iz Možemo!, koji je prije prvog kruga prijavio nešto više od pola milijuna troškova, sada je prijavio da je potrošio 741.598 kuna u kampanji. Od toga je najviše otišlo za agenciju Initiative, u vlasništvu srpske I&F grupe, i to za oglašavanje na billboardima, radiju i na portalima.

Tomašević je podebljao i iznos koji je dobio od donacija. Prije prvog kruga prikupio je 50 tisuća kuna donacija, a sedam dana prije drugog kruga taj je iznos bio 250 tisuća kuna. Riječ je o oko 600 donacija, uglavnom pojedinaca, koje iznose od 50 do nekoliko tisuća kuna. Najveća donacija je i dalje ona Vjekoslava Vugrinca, 20 tisuća kuna.

Dok je Miroslav Škoro sedam dana prije prvog kruga izbora predao prazne papire, sad je ipak prijavio nešto troškova. Što se tiče donacija, Škoro ih i dalje nije prijavio, no ovaj put prijavio je 241.418 kuna troškova. Najviše je isplatio Fotoartu d.o.o. iz Osijeka, tvrtki koja se brinula za oglašavanje na billboardima te za grafičke i tiskarske usluge. Marina Topića iz tvrtke Fotoart Škoro je pri osnivanju stranke prije nekoliko godina predstavio kao jednog od članova Domovinskog pokreta, a Marin je s bratom Domagojem režirao i jedan od Škorinih predizbornih spotova u ranijim kampanjama.

Tvrtki McElit uplaćeno je preko 100 tisuća kuna za oglašavanje na portalima. Radi se o tvrtki u vlasništvu Hrvoja i Marija Macana, starih Škorinih suradnika. Hrvoje Macan ujedno je predsjednik Udruge Priznajem, izdavača portala Priznajem.hr.

Grad Split

HDZ-ov Vice Mihanović u utrci za Split sedam dana prije drugog kruga prijavio je oko 300 tisuća kuna troškova, što je stotinjak tisuća kuna više nego prije prvog kruga. Uglavnom se radilo o troškovima oglašavanja, bilo kroz plakate, bilo na radiju, pri čemu je najveći iznos isplaćen Radio Dalmaciji.

Što se tiče donacija, Mihanović je prikupio gotovo 35 tisuća kuna, od čega najviše od tvrtke Energy service d.o.o.

U tiskari Narodnih Novina počelo je tiskanje glasačkih listića za drugi krug lokalnih izbora
  • U tiskari Narodnih Novina počelo je tiskanje glasačkih listića za drugi krug lokalnih izbora
  • U tiskari Narodnih Novina počelo je tiskanje glasačkih listića za drugi krug lokalnih izbora
  • U tiskari Narodnih Novina počelo je tiskanje glasačkih listića za drugi krug lokalnih izbora
  • U tiskari Narodnih Novina počelo je tiskanje glasačkih listića za drugi krug lokalnih izbora
  • U tiskari Narodnih Novina počelo je tiskanje glasačkih listića za drugi krug lokalnih izbora
    +16
U tiskari Narodnih novina počelo je tiskanje glasačkih listića za drugi krug lokalnih izbora Izvor: Pixsell / Autor: Davorin Visnjic/PIXSELL

Njegov protukandidat Ivica Puljak iz stranke Centar tjedan dana prije drugog kruga prijavio je gotovo 218 tisuća kuna troškova, pri čemu je najviše isplaćeno tvrtki Sjeverni pol d.o.o. za oglašavanje na portalima. Tvrtka Sjeverni pol izdavač je Dalmatinskog portala.

Što se tiče donacija, Puljak je prikupio nešto više od 68 tisuća kuna. Radi se uglavnom o donacijama pojedinaca, od 50 do nekoliko stotina kuna. Najviše je pak donirao Roko Roić te je u dva navrata dao po pet tisuća kuna.

Grad Rijeka

Marko Filipović, koji 'puca' na to da naslijedi svog stranačkog kolegu, SDP-ovca Vojka Obersnela, u izvješću sedam dana prije drugog kruga prijavio je 320 tisuća kuna troškova. Najviše je platio za oglašavanje na Googleu, tvrtki Europlakat za grafičke i tiskarske usluge i oglašavanje na billboardima te Novom listu za oglašavanje na portalu i u novinama.

Filipović je prijavio jednu donaciju i to onu Matka Kuzmanića od pet tisuća kuna.

>>> Poduzetni Riječani: Nezavisni Štimac najviše dobio od stomatologinje, SDP-ov Filipović prijavio mršavih 5000 kuna, Miletić ima najdužu listu donatora <<<

Davor Štimac, nezavisni kandidat, prijavio je nešto više od 200 tisuća kuna troškova. Najviše je potrošio na agenciju Studio Conex za grafičke i tiskarske usluge i oglašavanje na društvenim mrežama te Novom listu za oglašavanje u novinama.

Što se tiče donacija, Štimac je prikupio 232.812 kuna. Najviše mu je pritom donirala Barbara Mady Maričić, suvlasnica dentalne poliklinike Mady Maričić, i to 30 tisuća kuna. Pet tisuća kuna manje, odnosno 25 tisuća kuna, donirala je Dubravka Prpić, a 21 tisuću kuna Neva Lenac. Po 20 tisuća kuna stiglo je s računa tvrtki Intelligent technologies & design iz Rijeke i Bosak employment, zagrebačke tvrtke za agencijsko zapošljavanje.

Grad Osijek

Berislav Mlinarević, kandidat za gradonačelnika Osijeka kojeg podržavaju Domovinski pokret i Most, sedam dana prije prvog kruga izbora nije prijavio ništa od troškova i donacija. No situacija je sada ipak drugačija. Sedam dana prije drugog kruga izbora Mlinarević je prijavio da je potrošio 61.775 kuna u kampanji.

Od toga je tvrtki McElit platio 27.500 kuna za oglašavanje na Facebooku. Dva puta po 10 tisuća kuna platio je tvrtki Europa Consultatio d.o.o. za oglašavanje na portalima. Vlasnik tvrtke Neven Pavelić ujedno je glavni urednik portala Hrvatska danas. Deset tisuća za oglašavanje na portalima uplatio je i Udruzi Hrvatski glasnik, nakladniku portala Hrvatski glasnik. Što se tiče donacija, Mlinarević nije prijavio nijednu.

>>> Skromna kampanja u Osijeku: Šišljagića financirala i bivša supruga, Vaneka aktualna, HDZ-ovcu Radiću najviše dao Kandit <<<

HDZ-ov Ivan Radić prijavio je pak 323.161 kunu troškova. Najviše je platio splitskoj agenciji Vajt za oglašavanje na portalima i društvenim mrežama, tvrtki Pio d.o.o. za oglašavanje na plakatima te Osječkoj televiziji i HRT-u za oglašavanje na televiziji. Zanimljivo je da Radić među prijavljenim troškovima ima i 21 tisuću kuna vrijedne Kanditove 'namirnice', odnosno slatkiše.

Njih mu je Kandit donirao, što je uredno prijavljeno u izvještaju o donacijama. Prema tom izvještaju, Radić je sveukupno prijavio čak 428.506 kuna prikupljenih donacija. Osim Kandita, među većim donacijama mu je ona uslužnog obrta Tomislava Ravlića iz Višnjevca, 30 tisuća kuna. Isti iznos dao je Gorenje servis Rudolfa Perlića iz Našica te Inženjering-komerc d.o.o. iz Osijeka. Najveću donaciju kao fizička osoba dao je Stipo Ćurić, 25 tisuća kuna.