KOMUNIKACIJSKI BINGO

Antonio Alvarez očitao lekciju domaćim menadžerima. Što od njega mogu naučiti?

05.04.2017 u 14:13

  • +10

Antonio Alvarez III. predstavio se hrvatskoj javnosti

Izvor: Pixsell / Autor: Marko Lukunić

Bionic
Reading

Antonio Alvarez, glavni direktor za restrukturiranje koncerna Akrokor, uspio je svojim premijernim nastupom u Hrvatskoj uvjeriti ovdašnju javnost da će dati sve od sebe kako bi uspješno odradio zahtjevnu zadaću koja mu je povjerena, ocjenjuju komunikacijske stručnjakinje Ana Šimunović i Nikolina Borčić za tportal. Analizirajući konferenciju za novinare u Ciboninu tornju, naglašavaju da je evidentna razlika u nastupu i pristupu tog stručnjaka od domaćih menadžera i čelnika, koji često nisu upoznati s osnovnim postulatima kriznog komuniciranja, ali i komuniciranja u javnosti općenito

Ana Šimunović, certificirana stručnjakinja za odnose s javnošću za Ciceron komunikacije, profesorica na VERN-u i Edward Bernaysu, kaže da je Alvarez, kao stručnjak za poslovna restrukturiranja, demonstrirao svojim prvim obraćanjem javnosti u Hrvatskoj da je svjestan važnosti komuniciranja i kreiranja atmosfere povjerenja u ovakvim, ne samo poslovnim okolnostima, što se nikako ne može reći za dojučerašnju Upravu Agrokora.

'Dok iz Alvarezova nastupa možemo prepoznati školske postulate kriznog komuniciranja i točno detektirati što sve nije činila bivša uprava, a trebala je, uviđamo da je komunikacija u ovim okolnostima stijena o koju se stvari razbijaju ili dodatno grade. Kada se događa kriza, prvo i osnovno pravilo je komunicirati čim prije i što češće i to bi trebala činiti najodgovornija osoba u toj organizaciji', ističe Šimunović, dodajući da se time postiže transparentnost i stvara dojam da se krizom upravlja i čini sve što je u trenutnim okolnostima moguće.

Obraćanje javnosti Antonia Alvareza III. i njegova tima Autor: Tportal

Alvarez je izlaganje započeo tvrdnjom da je njegovo imenovanje volja i odluka kompanije Agrokor te da je glavni cilj njegova dolaska kreiranje stabilnosti i veće transparentnosti u poslovanju. Zatim je naznačio tko su sve dionici zahvaćeni tim procesom, izrazio ozbiljnost i težinu situacije te odmah adresirao ono što se u hrvatskom javnom prostoru nitko do sada nije usudio komunicirati, a to je da nema jamstava da će proces restrukturiranja uspjeti, konstatira Šimunović.

Atmosferu povjerenja nastojao je stvoriti čestim pozivanjem na svoj ethos, kredibilitet i dosadašnje rezultate i iskustva, posebno ističući konkretne primjere u kojima je uspješno sa svojim timom proveo restrukturiranja i spasio poslovanja i mnoga radna mjesta. Istaknuo je važnost svojeg tima i njihovih uloga u ovome procesu, predstavivši pojedinačno što svatko od njih kao profesionalac donosi u ovaj proces.

Aktivna gestikulacija, snažan kontakt očima

Jasno je naznačio predstojeće korake, jasno se odredio oko pitanja na koje ima odgovor i objasnio ona na koja još ne može imati odgovor.

'Gospodin Alvarez nije pribjegao klasičnoj zamci kojoj često svjedočimo u hrvatskom javnom prostoru, a to su obećanja iza kojih ne stoje djela ili takozvano zamagljivanje odgovora indirektnim odgovaranjem. Njegova komunikacija bila je zaista jasna i određena, bez davanja jamstava i obećanja, s naglaskom na to što im je cilj, kako će voditi proces i da će o tome svi pravodobno biti obaviješteni, kako o dobrim rezultatima, isto tako i o nepovoljnim. Njegove jasne i decidirane ključne poruke imale su podršku u izvedbenom dijelu u kojem im je aktivnom i funkcionalnom gestikulacijom te direktnim i snažnim kontaktom očima davao na važnosti i uvjerljivosti', razlaže Ana Šimunović.

'Ako ni na čemu, hvala gospodinu Alvarezu na ovoj demonstraciji školskog primjera kriznog komuniciranja i prednosti koje takav način komunikacije nosi sa sobom. Bilo je zaista lijepo vidjeti, za promjenu, zahvalu novinarima na kraju. To je bio dobar pokazatelj kako se počinju stvarati konstruktivni odnosi s javnošću. Nadajmo se da će bar u ovom komunikacijskom smislu Alvarez i njegov tim biti dobra škola svima u javnim komunikacijama', zaključuje Šimunović.

Dr. sc. Nikolina Borčić, profesorica političke komunikacije na VERN-u, ističe da je Alvarez u odnosu na hrvatske menadžere u hrvatski javni prostor uveo novu dimenziju krizne komunikacije već samim tim što je stao pred novinare, izložio slučaj i odgovarao na pitanja.

'Dao nam je vjeru da će uistinu dati sve od sebe'

'Koristeći kratke rečenice, jasno je poručio da je situacija teža od onoga što smo u hrvatskom javnom prostoru dosad imali priliku čuti od ljudi koji su bili direktno uključeni. Tematski se fokusirao na posao i uz argumentaciju o nedostatku vremena i težini slučaja poslao poruku 'dat ćemo sve od sebe, ali ne garantiramo uspjeh'. Komunicirajući ključne probleme, naglasio je i ključne smjernice u svom radu, fokus na stabilnost i likvidnost. Dao nam je vjeru da će on i njegov tim uistinu dati sve od sebe i da će uspjeti', kazuje Borčić.

Alvarez je uspio prenijeti željenu poruku i govorom tijela.

'I tu je bio dovoljno uvjerljiv. Šireći ruke, pokazujući na sebe, uvjerljivom gestikulacijom i vrlo umjerenom mimikom ostavio je dojam osobe koja je svjesna problema, kao i članovi njegova tima koji su izuzetno ozbiljno gledali u publiku i u novinare, dok je gospodin Alvarez prezentirao njihov budući rad', ocjenjuje profesorica.

Zaigrao na nacionalne osjećaje

Interventno okupljanje hrvatskih PR stručnjaka - sjedište Agrokora uoči presice pohodili su Krešimir Macan, Božo Skoko, Damir Jugo i Nikola Jelić - ona pripisuje 'internacionalnom nervu koji mi u Hrvatskoj još nemamo'.

'Time je pokazao da mu je izuzetno stalo dobro razumjeti situaciju. Došao je u zemlju koju ne razumije, nepoznat mu je naš mentalni sklop, način razmišljanja. Sjajno je to što se nije fokusirao samo na ekonomiste i menadžere Agrokora, nego je želio čuti mišljenje komunikacijskih stručnjaka. To uistinu pokazuje ozbiljnost kojom pristupa problemu'.

Odlično uprizorenje, ništa nije prepušteno slučaju

Stručnjakinja napominje da je jučerašnja konferencija za novinare bila jako kontrolirana i ni jedan njezin dio nije prepušten slučaju.

'Postavio je oko sebe ozbiljne suradnike, a uključio je u izravnu komunikaciju članicu iz Hrvatske, jedinu ženu uz osam mušketira, rekavši da su sretni što je imaju u svom timu, čime je zaigrao na nacionalne osjećaje i poslao poruku: stvarno smo dali sve od sebe, ljudi, vjerujte nam. Postavljena su mu četiri pitanja, dakle, ne može se reći da nije dao novinarima priliku da pitaju, a mogao je očekivati upravo takva pitanja. Pokazao je veliku vještinu u kriznom komuniciranju, jako je dobro sve to uprizorio', ocijenila je Borčić.

Iz svega viđenog, očigledno je da je Alvarez osoba s velikim iskustvom, koja pazi na sve. 'To nekada nedostaje našim menadžerima i čelnicima. Oni se pobrinu za sadržaj, ali ne paze na sve popratne detalje ili im oni nisu toliko važni, zbog čega cijela priča gubi na vjerodostojnosti', upozorava Borčić.

Činjenica je, međutim, da je Alvarezov imidž u hrvatskoj javnosti utemeljen na naslovnicama posvećenim njegovoj glazbenoj karijeri i bogatunskom životu. 

'Priča o tome trajala je jedan dan. Mislim da je on računao na sve, pa je i to mogao predvidjeti, iako možda i nije očekivao da ćemo se mi cijeli dan baviti njegovim DJ umijećima. Nakon što se predstavio, možda ga i puste da radi. Situacija je uistinu ekstremno ozbiljna i moguće je da će upravo njegovo međunarodno iskustvo doprinijeti smirivanju panike', zaključila je Borčić.