Sredinom devedesetih godina 20. stoljeća na televiziji je nastala revolucija. U zaborav su otišli dani kada u serijama nije bilo mjesta za homoseksualne i biseksualne likove, a takvi su se od tada počeli rađati u gotovo svakoj televizijskoj kući
Američki način
Kad se osvrnemo na to zadnje desetljeće prije novog milenija, svakome će odmah na pamet pasti klasik poput humoristične serije 'Will i Grace', u kojoj se na vedar i ležeran
način uvodi pojam televizijskih gay zapleta. Bilo je to vrijeme kada su se scenariji tek poigravali s gay likovima, povremeno ipak radeći na njihovoj temeljitijoj izgradnji i dubini. Jack McFarland tako se ističe kao stereotipni homoseksualac istaknutog feminiziranog ponašanja i preferenci, dok je naslovni Will ipak nešto realniji predstavnik homoseksualaca.
Moderne televizijske priče današnjice uključuju serije poput 'Gleeja' i 'Modern Familyja'. 'Glee' je kao dramski mjuzikl savršen temelj za ležerni setting i povučenog srednjoškolca koji još nije potpuno siguran u svoju seksualnost. Kurtu se sviđa glavni frajer u školi, a njegov mačo otac nema previše razumijevanja za sinove potrebe i njegova redovita praćenja mode. S druge strane, u 'Modern Familyju' gledamo posve normalan homoseksualan par kao dio veće, naslovne obitelji. Mitchell i Cameron neodoljivo su simpatični i kemija među njima dokazuje da je itekako moguće zasnovati skladnu obitelj koja se ne temelji na tradicionalnim uvjerenjima.
Kabelski način
HBO je do 1997. godine bio sinonim za nove filmove, vrhunske sportske događaje, poneki koncert i razne humoristične skeč emisije. U ljeto spomenute godine HBO je počeo prikazivati svoju prvu jednosatnu dramsku seriju, 'Oz'. 'Oz' vam vjerojatno nije prva pomisao kada se govori o homoseksualnim likovima na televiziji, no upravo je 'Oz' kroz šest sezona na malim ekranima uveo prvu, iznimno disfunkcionalnu i nezdravu gay vezu. Beecher je u zatvoru završio nakon što je u alkoholiziranom stanju ubio djevojčicu, a biseksualac i sociopat Keller poradi brojnih zločina koje je počinio. Keller se kroz cijeli životni vijek serije poigravao s Beecherom, da bi i na samom kraju uzrokovao situaciju koju je Beecher platio smrtnom kaznom.
Interesantna je poveznica 'Oza' i još jedne HBO-ove serije, 'Žice', koja je donijela i vjerojatno najzanimljiviji lik u povijesti medija. Omar Little, kriminalac na ulicamaBaltimorea, čovjek robinhudske duše, kvario je planove većim igračima, krao drogu i novac, remetio red i pravila ulične igre. Izazivao je toliki strah kod neprijatelja da su svi bježali kada je on svojom sačmaricom šetao uzduž i poprijeko Baltimorea. No, u slobodno vrijeme gledao je 'Oz' te je imao tri dečka tokom trajanja serije. Smrt prvoga ga je i natjerala u osvetničku misiju koju je do kraja serije religiozno obavljao. Kima Greggs, jedna od detektivki koja je radila na svim važnijim slučajevima u seriji, nije skrivala činjenicu da je bila lezbijka.
Godine 2004. 'Anđeli u Americi', miniserija adaptirana po Kushnerovom scenariju za predstavu (za koju je osvojio i Pulitzera) u režiji Mikea Nicholsa, trijumfirala je na dodjeli nagrada Američke televizijske akademije, postavši tako prvi program koji je dobio 11 Emmyja u jednoj godini. Fantastična drama smještena u sredinu osamdesetih, kada je Reagan bio na vlasti, obilovala je vrhunskim glumcima. Al Pacino i Meryl Streep vodili su glumačku postavu, pričajući priču o vrhuncu epidemije AIDS-a, s velikim izvedbama i motivima, političkim i socijalnim komentarom vremena, mjesta i problema.
HBO je u još nekoliko svojih projekata portretirao LGBT likove i veze, uključujući i 'Sopranose', gdje je Vito Spatafore i ubijen zbog svoje homoseksualnosti. U seriji 'Dva
Kao odgovor na HBO pojavio se Showtime, koji je donio i prvu pravu LGBT dramu na male ekrane, 'The L Word'. Šest sezona je Showtime prikazivao zgode i nezgode grupe lezbijskih likova: ljubavnica, njihovih obitelji, prijatelja i neprijatelja u Hollywoodu. Tijekom šest sezona ljubavnih geometrijskih likova svih oblika, 'L Word' je postao pravi pravcati brand mreže, a od glumica i likova napravio je istinske zvijezde.
Iz britanske perspektive
Britanci također nisu ostali dužni pokriti ovo tematsko područje. 'Queer as Folk' izravno može konkurirati američkom 'Seksu i gradu', samo sa muškarcima u glavnim, stereotipnim gay ulogama. Originalno izmišljotina redatelja Russella T. Daviesa 1999. godine, inače poznatog po oživljavanju franšize 'Doctora Whoa', drama je smještena u mančesterskom homoseksualnom zaseoku, a slijedi živote trojice muškaraca: samopouzdanog Stuarta Allena Jonesa, njegovog nešto manje samouvjerenog prijatelja Vincea Tylera koji pati od neuzvraćene Stuartove ljubavi, te njihovog zajedničkog novog prijatelja Nathana Maloneyja, mladića koji je tek završio studije i otkrio Scenu.
Modernija serija 'Skins' nastala je 2007. godine, a njezine kontroverzne priče bave se pitanjima disfunkcionalnih obitelji, poremećajima u prehrani i osobnosti, seksualnošću tinejdžera i smrti. Maxxie Oliver iz prve i druge sezone tako je otvoreno homoseksualni lik koji voli i zna plesati, a za razliku od većine gay likova na britanskoj televiziji, i dalje je smatran dijelom ekipe. U trećoj sezoni pak obrađuje se priča Emily i Naomi, koje se stide priznati jedna drugoj da su lezbijke, a kompletan zaplet 'Naomily' popularan je među lezbijskim gledateljicama. Dvije protagonistice čak su uvrštene u anketu ženskog web sitea AfterEllen.com kao dva najbolja fiktivna lezbijska lika.
U konačnici, već spomenuti redatelj Russell T. Davies svoje je ideje i vlastite preference još jednom pretočio na televizijski ekran u SF seriji 'Torchwood', u kojoj glavni lik kapetan Jack Harkness doslovno spolno opći sa bilo kime i bilo čime, bila to žena, muškarac ili vanzemaljac. Pozitivne i negativne reakcije dane su i na portretiranje drugih biseksualnih veza u Torchwoodu te na općenitu maksimalnu seksualnu otvorenost prema novim iskustvima.