OLEG BUTKOVIĆ

Tko će provjeravati koliko je ljudi u tramvajima i autobusima? 'Pružatelji prijevoza'

24.04.2020 u 23:50

Bionic
Reading

Od ponedjeljka ponovno kreće javni i prigradski promet. No, vožnja autobusima, tramvajima, vlakovima, pa i avionima i trajektima provodit će se uz stroge epidemiološke mjere. Dok se polako vraćamo u normalu uz suživot s koronavirusom, infrastrukturni projekti u Hrvatskoj nisu, niti se neće zaustavljati. Štoviše, trenutno najveći, Istarski ipsilon mogao bi se završiti i prije zacrtanog roka, javlja HRT

O ovom te drugim projektima u Temi dana govorio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

- Polako se vraćamo u normalu, a drugi dio je 11. svibnja kada će se uvesti zračni prijevoz Zagreb-Split i Dubrovnik-Zagreb. Tada će se otvoriti i međužupanijski promet s e-propusnicama. Bit će puno lakše dobiti propusnicu, uz dobru epidemiološku sliku. Što se tiče javnog gradskog prijevoza, pojasnit će se građanima kako će se ponašati, svi će morati imati maske, neće se svi moći ukrcati, onoliko koliko ima sjedećih mjesta, toliko će ljudi moći ući. Građani će na sve to skupa paziti i vidjeti da se ne treba gurati, ističe ministar Butković.

No postavlja se logično pitanje. Tko će provjeravati koliko ima ljudi u tramvajima, autobusima, vlakovima?

- O tome će brinuti pružatelji prijevoza. Oni će paziti na to. To je prilika da se tri, četiri dana pripreme i da od ponedjeljka krene. Moramo se priviknuti da život ide lagano u normalu, ali daleko je to od onoga što je bilo prije koronavirusa, dodaje.

Pitanje je i cestarina, hoće li cijene u sezoni biti niže?

- Nema ljetnog poskupljenja cestarina, razmišljamo, u razgovorima s Ministarstvom turizma da se domaćim ljudima cijena, kada će ići na ljetovanje, smanji. To još pripremamo, pa ćemo s time izaći u javnost.

Kaže da je promet na cestama i autocestama za 90% manji u odnosu na isto razdoblje lani. Popuštanjem, postotak pada.

- Mi smo na vrijeme što se tiče cestarskih tvrtki išli u restrukturiranje te smo posljednjih godina imali jako dobru naplatu cestarine. Naravno, moraju rezati troškove. Specifična je Croatia Airlines, no oni sada ne lete, ali s drugi strane je proces pronalaska strateškog partnera obustavljen jer je cijela avio industrija u krizi. To je generalno pitanje, dijelimo sudbinu s drugima.

Uklanjanje građevinskog materijala iz centra Zagreba
  • Uklanjanje građevinskog materijala iz centra Zagreba
  • Uklanjanje građevinskog materijala iz centra Zagreba
  • Uklanjanje građevinskog materijala iz centra Zagreba
  • Uklanjanje građevinskog materijala iz centra Zagreba
  • Uklanjanje građevinskog materijala iz centra Zagreba
    +9
Uklanjanje građevinskog materijala iz centra Zagreba Izvor: Pixsell / Autor: Luka Stanzl

Ministar dodaje da svi veliki infrastrukturni projekti nisu zaustavljeni.

- Oni se grade, te je to dobro za gospodarstvo i BDP. Pelješki most se gradi, danas sam bio na Istarskom ipsilonu, po broju radnika to je najveće radilište u RH. Za dva ćemo mjeseca završiti 11 km, a do 2021. 28 km će biti gotovo do samog tunela, a pripremamo prema EU nastavak projekta koji uključuje drugu cijev tunela Učka.

A Pelješki most?

- Bilo je određenih problema, samoizolacija itd., ali sve je dobro, rade se pristupne ceste. U utorak potpisujemo ugovor na autocesti koja je dio koridora 5C, a radi se o dionici Osijek - Beli Manastir, premijer je razgovarao s EBRD-om, oni su nam potvrdili financiranje tog vrlo značajnog projekta. Radi se o 80 milijuna eura, kroz dvije ćemo godine biti na mađarskoj granici.

Što se tiče željeznica, ministar Butković kaže da idući tjedan izlazi natječaj za prugu Hrvatski Leskovac - Karlovac, dakle pravac prema Rijeci.