Gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević te njegovi zamjenici Danijela Dolenec i Luka Korlaet pustit će u redovni promet prvi od 80 planiranih novih niskopodnih tramvaja ZET-a
Ovo je prva obnova tramvajskog voznog parka ZET-a nakon 15 godina, a ove i sljedeće godine bit će obnovljen sa 80 novih niskopodnih tramvaja.
'Ovaj naš plavi tramvaj dio je identiteta Grada Zagreba, bez kojeg ne bi mogao funkcionirati. Ovaj novi tramvaj doprinijet će novoj vizuri našeg grada i potvrditi status suvremene europske metropole. Zahvaljujem ljudima oko sebe i svima koji su dali doprinos ovom projektu', rekao je Marko Bogdanović, predsjednik Uprave ZET-a.
'Prije ovoga, Končar je 2010. zadnji put pustio tramvaj. Prošlo je 15 godina i ovo je velik dan. Kao proizvođačima, ovo je važno za nas jer se proizvodi za ZET u Zagrebu', rekao je Josip Ninić, predsjednik Uprave tvrtke Končar.
Ovo je najsloženiji proizvod hrvatske industrije u ovom trenutku. Želimo mu sretno i dugotrajno korištenje u Zagrebu', dodao je.
Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević započeo je obraćanje zahvalom svima koji su sudjelovali u realizaciji ovog projekta.
'Jako sam zadovoljan i sretan. Želim napomenuti da je ovo kraći tramvaj, prvi od 40. Sretan sam jer nema puno europskih gradova u kojima se tramvaj i proizvodi i koristi. Radi se o kompleksnom proizvodu i na to možemo biti ponosni', rekao je gradonačelnik.
'Tramvaji su isporučeni prije ugovorenog roka i na tome zahvaljujem Končaru', dodao je.
'U petak su završena testiranja i nismo htjeli čekati. Prva linija na kojoj će voziti je linija broj 1. Krenut ćemo prema Trgu bana Jelačića i onda će nastaviti voziti po svojoj trasi', najavio je Tomašević.
Zatim je govorio o specifikacijama Končareva proizvoda. Kapacitet novih tramvaja je 115 putnika, a prilagođen je osobama s invaliditetom i opremljen videonadzorom. Također ima inovativnu tehnologiju koja mu omogućava da nastavi voziti čak i ako dođe do pada napona.
'Ovi novi kratki tramvaji vozit će linijama 1, 3, 8 i 13', rekao je Tomašević. 'Nadam se da će se građani osjećati dobro u njima', dodao je.
Za kraj je spomenuo nekoliko uspjeha svoje vlasti u Zagrebu, poput toga da proširuju tramvajsku mrežu te uvode besplatan javni prijevoz za starije od 65 i mlađe od 18 godina.
Vrijednost ugovora za 20 prvih tramvaja iznosi 47,2 milijuna eura s PDV-om, a sredstva za tu nabavku osigurana su putem Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, posredstvom Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Središnje agencije za financiranje i ugovaranje.
Nijedan tramvaj neće se još povlačiti iz prometa, već će se to učiniti tek kad stignu i ostali niskopodni modeli.
'Podsjetit ću da radimo i na tramvajskoj infrastrukturi, širi se tramvajska mreža u Sarajevskoj i Heinzelovoj. Od travnja će mlađi od 18 godina također imati besplatan javni prijevoz. Želimo da ZET u sljedećih 10 godina prijeđe u potpunosti na struju. To je naša vizija', istaknuo je Tomašević.