Premijeri Srbije i Kine Aleksandar Vučić i Li Keqiang svečano su u četvrtak otvorili most preko Dunava između Zemuna i prigradskog naselja Borča, vrijedan 260 milijuna dolara, izgrađen uz 85 posto kredita kineske Eksim banke i 15 posto sredstava države Srbije i Grada Beograda
Most je nazvan po srpskom znanstveniku i izumitelju Mihajlu Pupinu, a gradile su ga kineske tvrtke.
'Ništa nam nije potrebnije od mostova, da povezujemo ljude, obale, prošlost s budućnošću, da premošćavamo prepreke i razlike', poručio je na svečanosti srbijanski premijer istaknuvši da će most ostati trajan spomenik srpsko-kineskog prijateljstva te naglasivši da je to samo početak.
'Nećemo stati, nastavit ćemo neumorno graditi. U 2016. i 2017. godini završit ćemo više pruga i autocesta nego bilo koja druga europska zemlja', najavio je Vučić.
Predsjednik kineske vlade Li Keqiang ocijenio je da Pupinov most predstavlja 'zajednički plod dvije zemlje i dva naroda' poželjevši da to bude i 'most prijateljstva' koje spaja dva naroda.
Keqiang je ocijenio da je Kina napravila pravi izbor izabravši Beograd za domaćina summita sa 16 država središnje i istočne Europe (CEEC) naglasivši da su tijekom skupa potpisani sporazumi o modernizaciji i gradnji pruge Beograd-Budimpešta, a potom ka Makedoniji i luci Solun u Grčkoj, što će omogućiti bolju pomorsko-kopnenu komunikaciju Kine s Europom.
'Zbog strateškog položaja, Srbija će imati sve veću ulogu u unapređenju suradnje 16+1', istaknuo je kineski premijer.
Nakon svečanosti dvojica premijera simbolično su, u pratnji nekoliko tisuća građana, prošetala novim mostom i susrela se s graditeljima.
Nakon ove svečanosti kineskog premijera danas očekuje još jedna, u Skupštini Beograda, gdje će mu biti uručeno priznanje počasnog građanina.
Gradnja danas otvorenog mosta započela je 2011. godine, a glavni izvođač radova bile su kineske tvrtke, dok su za podizvođače angažirana domaća poduzeća.
Ukupna vrijednost mosta s pristupnim prometnicama je oko 260 milijuna dolara, a dio je takozvane sjeverne magistralne tangente koja će povezati Koridor 10 s cestom ka Zrenjaninu, skratiti put za 30 kilometara, ali i za oko 30 posto rasteretiti tranzitni promet kroz Beograd.
Novi most, koji je otkako se počeo graditi u javnosti dobio kolokvijalan naziv 'kineski', dugačak je 1.507 metara, širok 29,1 metara i visok 22,8 metara, dok je središnji raspon preko Dunava dug 362 metra.
Pristupne prometnice imat će ukupno oko 22 kilometara, od kojih je već izrađeno 10, a kad sve budu završene u drugoj polovici 2015. godine ka Zrenjaninu i Pančevu te dalje ka Vršcu i rumunjskoj granici, most će biti veza s koridorima 10 i 11.
Riječ je o prvom mostu koji je u Beogradu na Dunavu izgrađen poslije 79 godina, a bit će pušten u promet do kraja dana.