Ulaskom u Europsku uniju, Hrvatska mora poraditi i na školskom sustavu. Određene predmete potrebno je ukinuti, druge restrukturirati, a treće uvesti jer za sada ne postoje u hrvatskim školama. U nedavnoj anketi portal EduCentar istražio je koji predmet bi hrvatski građani najprije uveli u školski program te iz kojih razloga, piše Večernji list
Najviše ispitanika (39 posto) podržava uvođenje bontona u školstvo, piše Večernji list.
'Nekim odraslima nedostaje bonton, a kamoli ne njihovoj djeci', rekao je jedan od ispitanika, a drugi dodao: 'Malo tko zna osnovna pravila bontona, a još manje ljudi ih prakticira.'
Jedan od ispitanika zaključio je da je 'lijepim načinom sve lakše postići' te da nažalost danas vrijedi pravilo 'što mlađe to više necivilizirano'. Da mlađim generacijama nedostaje znanje iz domaćinstva, potvrđuje malo više od petine ispitanika (22 posto) koji su za uvođenje takvog predmeta.
'Djevojke više ne znaju zašiti dugme, a momci ne znaju promijeniti osigurač u kući...pa kakvi će to roditelji biti jednog dana?' upitao se jedan od 400 ispitanika.
Za uvođenje predmeta o raspolaganju osobnim financijama zalaže se 17 posto ispitanika koji smatraju da je djecu bitno naučiti raspolagati novcem. 'Tko zna baratati osobnim financijama ne zapada u financijske probleme i dugove', još jedan je od komentara.
Nakon izlaska iz škole, većina mladih prvi se put susreće s pisanjem životopisa, molbe te ostalih službenih dokumenata. Upravo je bolja priprema za tržište rada glavni razlog zašto bi 15 posto ispitanika najprije odabralo poslovnu komunikaciju kao novi predmet u školama.
'Kao profesor smatram da učenici nisu pripremljeni za traženje posla', kaže jedan od ispitanika koji se zalaže za uvođenje poslovne komunikacije u školski program.
Preostalih sedam posto ispitanika smatra da je potrebno uvesti sve navedene predmete, uz neke dodatne poput: seksualnog i građanskog odgoja, obavezne informatike ili volonterstva.