SASTANAK U SABORU

Udruga pacijenata zabrinuta zbog Nakićeve najave 'nadstandarda'

02.02.2016 u 20:09

Bionic
Reading

I dok se neki saborski odbori muče s održavanjem kvoruma, saborski Odbor za zdravstvo otvorio je danas vrata građanima odnosno udrugama pacijenata s kojima je predsjednica odbora Ines Strenja Linić razgovarala o problemima pacijenata. Nije se mogla izbjeći ni tema 'nadstandarda' koju je danas najavio ministar zdravlja Dario Nakić

'Mi se zalažemo za solidarno javno zdravstvo, sveobuhvatno, dostupnost svim hrvatskim građanima. Ovaj 'nadstandard' nas doista brine jer su nas savjetovali mnogi liječnici s kojima kontaktiramo i kažu da u medicini ne postoji nadstandard, nego samo zlatni standard. Ako je to politička kategorija, onda smo protiv toga', kazao je nakon sastanka s Odborom za zdravstvo predsjednik Udruge hrvatskih pacijenata Marijo Drlje.

Podsjetimo, gostujući na HRT-u ministar zdravlja Dario Nakić opovrgnuo je medijske napise o smanjivanju prava pacijenata. 'Naprotiv, moja je namjera povećanje prava pacijenata. Određene usluge ćemo staviti u nadstandard - stručna društva će odrediti standard, ali ako netko želi nešto više, dobit će to za novac, a taj novac ćemo upotrijebiti za osnovno liječenje pacijenata. To smatram zaštitom prava pacijenata', rekao je Nakić.

Da nema brige zbog nadstandarda, smatra i predsjednica Odbora za zdravstvo Ines Strenja Linić.

'Mi želimo imati zdravstveni sustav koji je održiv, bolesnici moraju znati da medicina nije besplatna, da zdravlje nije besplatno, i da sa svoje strane moraju učiniti sve kako bi spriječili pogoršanje svojih bolesti ili prevencijom određenih čimbenika rizika spriječili određene bolesti. Zdravstveni sustav mora biti održiv, a pacijenti moraju zadržati ono što je sada, to su prava koja su sad prisutna, ali svakako solidarno zdravstvo znači od zdravih prema bolesnima, od bogatih prema siromašnima. Ali nadstandard je nešto o čemu će se tek pričati nakon što oni građani RH koji žele nešto više budu spremni i sami to platiti', rekla je Strenja Linić.

Poručila je da se misli boriti protiv daljnje privatizacije. 'I da se održi onaj zdravstveni standard koji je sada dosegnut jer mi na njega možemo biti ponosni. Uspoređujući se sa zemljama u kojima se puno više izdvaja po glavi stanovnika u zdravstvu, mi imamo dobar standard, dobre liječnike, dobre sestre i želimo sve učiniti da ne moraju odlaziti i tražiti posao vani, nego da unutar ovoga zdravstvenog sustava učinimo sve da oni ostaju na zadovoljstvo bolesnika jer bolesnik je ono zbog čega smo svi ovdje', rekla je Strenja Linić.

Fokus u zdravstvenom sustavu mora biti bolesnik, nadodala je, a čini se da je sada ključni problem - komunikacija.

'Bolesnici žele reći probleme, najbolje poznaju probleme. Udruga Krijesnica koja izuzetno dobro poznaje probleme roditelja djece oboljelih od malignih bolesti ima spremne materijale, žele reći kako riješiti određene probleme, a to je zapravo jedno iskustvo koje mogu imati samo oni i reći u kojem smjeru poboljšati neka prava djece oboljelih od tih bolesti. Komunikacija i prema liječnicima. U odboru je dosta liječnika, liječnici su isto tako ukazali na problem i rekli smo koliko je nedostatak liječnika zapravo jedan od razloga dugih lista čekanja, vremena kojeg nedostaje u pregledima pa to nekad izgleda da postoji i nerazumijevanje i brzina kod pregleda. Udruge su spremne to saslušati, ali mi to moramo iskomunicirati i tražiti potporu zajedno i udruge i oni koji nose zdravstveni sustav. A to su i medicinske sestre koje su itekako preopterećene, liječnici kojih je malo, i trebaju učiniti sve kako bi poboljšali uslugu, bili dostupniji, kako mi možemo unutar našeg zdravstvenog sustava, bolesnicima koji su tu', rekla je Strenja Linić iz Mosta.