SVJETSKA PREMIJERA

Alpine predstavio A290_β: Vizija električnog sportskog hatchbacka za svakodnevnu vožnju

10.05.2023 u 12:54

Bionic
Reading

Alpine se oslanja na svoje motorsport nasljeđe i bit, te ulazi u nove segmente počevši s urbanim sportskim automobilom. Dizajn, materijali i tehnologija izložbenog automobila sažimaju novi kut gledanja na električne automobile

Alpine je predstavio A290, budući kompaktni električni sportski automobil B-segmenta u novoj eri Alpine, spektakularan ultra-sportski A290_β (A290 beta) izložbeni (showcar) automobil. Prvi od tri modela u budućoj 'Dream Garage' bit će potpuno električni sportski automobil nove generacije dizajniran da potakne natjecateljski duh svakog vozača i preinači pojam sportskih automobila. Ako vas njegov vanjski izgled podsjeća na budući potpuno električni Renault 5, onda se posve u pravu jer je upravo i temeljen na njemu.

Prvi automobil u novoj eri Alpine

Drugim riječima, A290_β otvara novo poglavlje u zadivljujućoj povijesti Alpine. Marka se oslanja na svoje motorsport nasljeđe i bit, te ulazi u nove segmente počevši s urbanim sportskim automobilom. Dizajn, materijali i tehnologija izložbenog automobila sažimaju novi kut gledanja na električne automobile koji su jednako prikladni za motorsport staze kao i za svakodnevne vožnje – i jednako uzbudljivi za vozača kao i za putnike. I, budući da mobilnost s niskim udjelom ugljika postaje 'sine qua non' u automobilskom sektoru, Alpine A290_β više je od izložbenog automobila: on utjelovljuje snažan stav marke i nepokolebljivu predanost održivim motorport natjecanjima.

Ime koje gleda u budućnost

Odluka da se automobil nazove A290_β temelji se na globalnoj strategiji imenovanja marke Alpine. Imena počinju slovom A, nakon čega slijede tri broja. Broj 2 označava B-segment, a 90 označava budući Lifestyle asortiman brenda. Grčko slovo beta označava međufazu do službenog lansiranja proizvodnog vozila 2024. godine.

Alpine A290_β Izvor: Promo fotografije / Autor: Alpine

'A290_β je prva faza u Alpineovoj novoj eri, prvi korak prema potpuno električnoj garaži iz snova 2024. godine. Ovaj urbani izložbeni automobil iznova je napisao knjigu za električne vruće hatcheve. A290_β iskorištava svoje bogato nasljeđe i uvodi Alpine u budućnost, sa svakodnevnim iskustvom moto sportskog duha koji je inspirirao marku od njezinih početaka.' rekao je Laurent Rossi, izvršni direktor Alpine.

Ponovno otkrivanje vožnje sportskih automobila

Izvana, A290_ β izgleda kao i serijski modeli. Iznutra, njegova konfiguracija s tri sjedala potpuno je novi koncept. Ovaj izložbeni automobil podiže snagu i agilnost na nove visine u svojoj kategoriji. S dva elektromotora sprijeda, A290_ β ultra-sportski izložbeni automobil za tehnološke izazove koje su Alpineovi razvojni inženjeri i vozači prihvatili i uhvatili u koštac. Kombinirali su brojne specifične razvoje (podvozje, ovjes, upravljanje okretnim momentom, itd.) s opsežnim finim podešavanjem kako bi postigli razigrano i učinkovito ponašanje.

Alpine A290_β: Formula 1 vozači Esteban Ocon i Pierre Gasly za volanom Izvor: Promo fotografije / Autor: Alpine

A290_ β je odobren za korištenje na stazama od strane FFSA (Fédération Française du Sport Automobile) i fino podešen do savršenstva. Obiluje iznenađenjima i pružit će vozačima nezaboravna iskustva za volanom. Poput konceptnog automobila Alpenglow otkrivenog 2022., A290_ β ima vozačevo sjedalo na središnjoj liniji, poput trkaćeg automobila, kako bi se iskustvo jedinstva s vozilom podiglo na višu razinu.

Razlika je u tome što A290_ β također može prevoziti dva putnika odmah iza vozača – po jednog s obje strane – tako da mogu uživati u potpunom pogledu iz kuta sasvim drugačijeg od svega što su dosad vidjeli.

A290_ β je prirodno naslijedio DNK koji je Alpine izbrusio u motorsportu, uključujući niz funkcija trkaćih automobila ugrađenih u upravljač s telemetrijom, dinamičke oblike i otvore za zrak usmjerene za bolje hlađenje, vozačko sjedalo na središnjoj liniji, školjkasta sjedala koja pružaju optimalnu potporu i hidrauličku ručnu kočnicu.

Potpuno električni gradski sportski automobil koji izaziva trnce

Poput konceptnog automobila Alpenglow prije njega, Alpine A290_β ima sva dizajnerska obilježja koja će definirati vozila Dream Garage. A ovaj izložbeni automobil dolazi s još upečatljivijim značajkama uključujući arhetipske alpske naplatke, kokpit inspiriran onima u trkaćim automobilima i plemenite, dugotrajne materijale.

Fuzija, performanse i duša koncepta A290_ β

Izložbeno vozilo Alpine A290_β stvoreno je oko osjećaja stapanja sa strojevima. Isprepliće legendarnu strast marke prema motornim sportovima i jedinstvene senzacije koje budi ulazak u Alpine. Magenta linija presijeca automobil, naglašavajući njegovu snagu, brzinu i tehniku. Ova pruga simbolizira vezu čovjeka i stroja. Plava linija ukazuje na vezu između vozača i putnika. Plava oko automobila blijedi u magentu i vidljivo naglašava obje veze.

Vanjski dizajn

A290_β uključuje sve sastojke marke Alpine i pruža vozačima radikalno novo iskustvo u električnom sportskom automobilu na vrhuncu svoje igre.

Dinamična i kategorički moderna karoserija, koja kombinira mišićave oblike i tehničke detalje oštre poput žileta, zrači svojim beskompromisnim stavom prema performansama. Ovaj izložbeni automobil dugačak je 4,05 metara, širok 1,85 metara i visok 1,48 metara, i predstavlja kušanje blistavog, agilnog serijskog automobila s kratkim međuosovinskim razmakom i širim tragom za sportsku vožnju i veću stabilnost pri velikim brzinama.

Aerodinamika oblikovana za užitak u vožnji

Dizajneri modela Alpine A290_β posvetili su čak i najsitnijim detaljima kako bi maksimizirali aerodinamičke performanse izložbenog automobila i osjećaje za upravljačem.

Prednji branik ima velike otvore za dovod zraka koji poboljšavaju aerodinamiku automobila dok ga učinkovitije hlade. Ultra-tanki lebdeći retrovizori također igraju ulogu u prianjanju automobila na cestu, a trake pokazivača naglašavaju svestranost i šarm vozila.

Ispod prednjih svjetala nalaze se drugi oblikovani otvori za zrak koji pomažu glatkom protoku zraka i dodaju atmosferu moto-sporta. Ventilatori baterije su vidljivi i pomalo nalikuju ventilatorima koji hlade napunjena računala za igre.

Vjetrobransko staklo upadljivo se proteže preko poklopca motora kako bi produbio vezu između vanjskog i unutrašnjeg prostora i osvijetlio središnje vozačko sjedalo. Pruža jedinstven pogled na instrument ploču u obliku strelice inspiriranu nosnim stošcima bolida Formule 1, a ova se arhitektura u klasi za sebe proteže prema van s retrovizorima.

Alpine A290_β: vanjski dizajn Izvor: Promo fotografije / Autor: Alpine

Trobojne felge

Aluminijski naplatci Alpine A290_β vjerno nagovještavaju one na proizvodnom modelu. Izrezane su u jedinstvenom uzorku i kombiniraju tri boje: Alps Snow koja se slaže s karoserijom, klasičnu sjajnu mineralnu crnu za dodatni intenzitet oko baze i plavi prsten koji upotpunjuje ekskluzivni, kultni naplatak ovog vozila. Kvadratni izrez u središtu kruga od 20 cola dodaje patentni zatvarač i originalan dodir.

Dizajn interijera: fuzija i strast

Dok će proizvodni automobil izvana izgledati dosta poput Alpine A290_β, unutrašnjost je mnogo konceptualnija i temelji se na pionirskoj arhitekturi koja stavlja vozača u središte akcije. Dvije grimizne i plave svjetlosne zrake također naglašavaju činjenicu da je vozačevo sjedalo na središnjoj liniji.

Postoji bliska veza između unutrašnjosti i izvana, naglašena vjetrobranskim staklom koje se prelijeva na poklopac motora – što također osvjetljava središnje vozačko sjedalo. Pruža jedinstvenu perspektivu instrumentne ploče u obliku strelice inspirirane konusima nosa bolida Formule 1. Kontrolna ploča proteže se preko kokpita i prema van na bočna zrcala.

Zatim se proteže vodoravno, do podnožja poklopca motora i do stražnjeg dijela gdje spojler izlazi iz kralježnice šasije. Sve funkcije vožnje poredane su na ovoj osi. Ovo naglašava fuziju i sklad između unutarnjeg i vanjskog, te središnju ulogu koju ima vozačko mjesto u ostatku dizajna A290_β.

Kokpit je inspiriran trkaćim automobilima: minimalistički je i sve je u performansama i učinkovitosti. Upravljač prepun asortimana značajki nadahnutih motosportom izvrstan je primjer, a školjkasta sjedala i sigurnosni pojasevi zaokružuju učinak.

Njegova arhitektura s tri sjedala i središnji vozački položaj to savršeno ilustriraju. Cijela poanta je da je vozač jedno s automobilom, a putnici uživaju u neusporedivom iskustvu.

Alpine A290_β: interijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Alpine

Vozač se povezuje s cestom i fokusira na doživljaj vožnje. Putnici – ovdje kopiloti – promatraju vozača u akciji i uživaju u osjećajima.

Karbonska sjedala

Struktura školjkastih sjedala je 100-postotni sirovi ugljik i lagana je kako i priliči svakom modelu Alpine automobila. Dolaze sa Sabelt sigurnosnim pojasevima napravljenim za trkače. Jastučići su pomno dizajnirani kako bi dodali sportski oblik i pružili besprijekornu potporu.

Vozačevo sjedalo prekriveno je ultralumenom, visokotehnološkim retroreflektirajućim materijalom i diskretno ukrašeno trokutima koji upućuju na konfiguraciju automobila s tri sjedala, planine i amblem marke Alpine. Ručka pored nogu vozača dizajnirana je posebno za ovaj izložbeni automobil s vozačem Alpine i otvara vrata za manje od 7 sekundi. Ova potpuno nova značajka dizajna također pruža visoku razinu sigurnosti.

Kontrolna ploča u obliku strelice

Nadzorna ploča modela Alpine A290_β namjerno je oblikovana poput strelice, kako bi se istaknuo središnji položaj za vožnju i prenio osjećaj brzine, performansi i potpune kontrole. Ovaj stil doprinosi živahnom osjećaju u kokpitu izložbenog automobila, gdje je svaki detalj najekstremniji. Osjećaj jedinstva prožima dizajn interijera.

Na primjer, nadzorna ploča ima plavu crtu koja prolazi preko nje i povezuje je s vratima. Svjetlosne trake pokazivača ispod bočnih retrovizora također su plave. Kako vozač može vidjeti treptanje indikatora iz kokpita, nema potrebe za odgovarajućim bljeskajućim svjetlima unutra. Plava linija obilazi prostor za putnike kako bi poboljšala vezu između vozača, putnika i strojeva.

Minimalistički i izrazito funkcionalan kokpit

Sve funkcionalnosti automobila nalaze se na središnjoj liniji gdje sjedi vozač. Konzola ugrađena u krov omogućuje trenutni pristup nekoliko značajki (prekidač za isključivanje, indikatori, postavke svjetla itd.). Jedna stvar koja izdvaja ovaj izložbeni automobil je to što nema zaslona unutra. Na taj način se vozač može 100 posto usredotočiti na vožnju i utrku.

Međutim, ima tanki head-up zaslon, iznad upravljača, koji prikazuje najvažnije (na primjer brzinu i napunjenost baterije).

Vozač također ima slušalice sa zaslonom koji prikazuje sve informacije vezane uz utrku uživo: sve zastavice kojima mašu službene osobe, stanje na stazi, informacije o drugim automobilima itd. Veza s motorsportom je opipljiva i mami vozača i putnike uživati u ovom jedinstvenom iskustvu koje budi osjetila.

Proizvodni automobil bit će izgrađen oko istog iskustva vožnje: kokpit će se vrtjeti oko vozača – fizički izgled kao i multimedijski sustav i virtualna sučelja povezana s njim, kao što su ugrađeni telemetrijski sustav i Alpine animacije.

Alpine A290_β
  • Alpine A290_β
  • Alpine A290_β
  • Alpine A290_β
  • Alpine A290_β
  • Alpine A290_β
    +76
Alpine A290_β Izvor: Promo fotografije / Autor: Alpine

Fino podešavanje

Ovaj energični izložbeni automobil izbrušen je tijekom brojnih sesija. Alpineovi testni vozači, inženjerski timovi i dizajnerski timovi proveli su desetke sati na stazama optimizirajući svaku postavku kako bi maksimalno povećali osjećaje koje A290_β pruža. Sveobuhvatni cilj bio je priuštiti vozaču, kao i putnicima, uzbuđenja i jezu kakva nikada prije nisu iskusili.

Stručnost koju su razvojni timovi uložili u električni dizajn – koji je bio veliki hit u prototipu A110 E-ternité – blista kroz A290_β. Prikazuje velik dio razvojnog rada inženjera na budućim električnim modelima u liniji i način na koji mijenjaju igru za sportsku vožnju.

Snaga bez premca

Kako bi povećali učinkovitost izložbenog automobila, Alpineovi razvojni timovi fino su podesili njegovu tehnologiju vektoriranja zakretnog momenta – koja kontrolira okretni moment koji dopire do svakog kotača zasebno. Ovakav čin balansiranja povećava performanse do maksimuma, kada vozite ravno ili skrećete, a osjećaj je nezaboravan. Proizvodni automobil također će imati mehanizam za upravljanje okretnim momentom prilagođen njegovom dizajnu.

Još jedno iznenađenje u Alpine novom sportskom automobilu B-segmenta je potpuno nova stražnja osovina s više karika. Postiže najbolju moguću ravnotežu između snage i udobnosti i rijedak je privilegij za automobil ove kategorije.

Jedinstveni razvojni proces

Podvozje Alpine A290_β napravljeno je za tu svrhu. Kao rezultat toga, izložbeni je automobil ugodno razigran pri malim i srednjim brzinama – opet, kako bi se dodatno poboljšao osjećaj vožnje. Zatim, pri velikim brzinama, automobil postaje izuzetno stabilan, pružajući vozaču intenzivno i ujedno umirujuće iskustvo. Amortizeri, opruge ovjesa te prednje i stražnje stabilizatorske poluge optimizirane su tako da je vozilo ugodno voziti na svim vrstama cesta. Sustavi kočenja i hlađenja također su uvijek iznova podešeni za maksimalnu učinkovitost i djelotvornost. Mali električni sportski automobil Alpine dolazit će s Brembo kočionim sustavom visokih performansi, čeljustima s 4 klipa, identičnim onima kod A110.

Kako bi vozač i putnici bili udobni u svim okolnostima, a u isto vrijeme poboljšalo prianjanje, automobil će biti opremljen hidrauličkim kompresijskim prekidima za učinkovitije ublažavanje udaraca. Ova tehnologija će omogućiti posebno podešavanje postavki sustava ovjesa kako bi se pružila vrhunska agilnost i udobnost.

Tri načina vožnje za sve vrste staza

Nekoliko postavki dostupno je izravno putem tipki na upravljaču, kako bi se optimiziralo ponašanje izložbenog automobila u stvarnom vremenu. ABS ima 11 položaja i reagira prema držanju ceste.

Također postoje tri načina vožnje za staze: Mokro, Suho i Puno (Wet, Dry, Full). Ove tri strategije su fino podešene, a temeljne postavke prilagođavaju se prema stanju na cesti. Na mokroj stazi automobil reagira mnogo blaže, ima više vuče i stabilniji je. U Dry modu, njegovo ponašanje je potpuno drugačije: više klizi, a kotači reagiraju agresivnije. A Full mode, poput tipke Overtake, oslobađa punu snagu električnih motora kad je potrebno preteći nekog ispred sebe.

Digitalan: od stvarnog prema virtualnom

Zamišljanje izložbenog automobila od početka do kraja uključuje više od fizičkog razvoja. Alpineov dizajnerski tim, predvođen voditeljem dizajna marke Antonyem Villainom, destilirao je suštinu njegovih ideja i pretočio ih u virtualni oblik. Na taj su način stvorili digitalnog blizanca za vozilo, koristeći nove vrste materijala koji su neizvedivi u fizičkom svijetu. Potpuno, ekskluzivno iskustvo preneseno je u digitalno područje i A290_β, kao rezultat toga, neće se utrkivati samo na stvarnim stazama: također će biti dostupan u simulatorima ili video igrama.

Rođen digitalan: potpuno razvijen izložbeni automobil u digitalnom svijetu

Istraživanja u virtualnoj sferi dovela su do stvaranja dvije potpuno nove vrste materijala. Prvi, koji ima strukturalniju ulogu, odnosi se na krajnju lakoću mehaničkih okvira – koja u stvarnom životu dolazi od aluminija. Nazvan je 0A1 (0 i 1 označavaju kodiranje, A označava marku Alpine). Ovaj materijal se koristi u strukturi ploče s instrumentima i vozačevog sjedala.

Drugi inteligentni materijal ima više veze s emocijama vozača: on ilustrira kretanje vozila i ekstremne osjećaje koje budi vožnja automobila Alpine. Virtualni vozač i strojevi postaju jedno koje korisniku pruža ekstremnu izvedbu. Na primjer, materijali i boje mijenjaju se u skladu s brzinom, putanjom i čak ubrzanjem automobila, što daje najintenzivnije iskustvo ikada. Živi virtualni materijali prenose informacije i pretvaraju se u nevidljivog kopilota koji zamjenjuje uobičajene instrumente.

Ova rođena digitalna verzija podiže užitak vožnje i fuziju čovjeka i tehnologije do dosad neistraženih visina.