Prvi odlučujući korak za razvoj budućeg proizvodnog modela je testiranje prvih prototipova, nazvanih mule, na svim vrstama terena i prianjanja, uključujući i ekstremno hladne uvjete
Za daljnji razvoj i fino podešavanje budućeg električnog Renaulta 5, Renaultovi stručnjaci trenutačno testiraju njegovih prvih devet prototipova. Poznati kao 'mule', njihova platforma, pogonski sklop i baterija tehnički su isti kao i buduće proizvodno vozilo. S dizajnom temeljenim na silueti Clija, mule još ne izgledaju kao budući model. Pažljiv par očiju također će primijetiti da ove mule imaju otvor za ponovno punjenje.
Naizmjenično između statičkih i dinamičkih finih podešavanja i testiranja izdržljivosti, mule se ove zime provode kroz svoje korake u uvjetima slabog prianjanja (led, snijeg) u Arvidsjauru (švedska Laponija), kao i u uvjetima prosječnog do visokog prianjanja u Renaultovim tehničkim centrima u Lardyju (šire područje Pariza) i Aubevoye (Normandija).
Tehnički centar Aubevoye: Reproduciranje svega što će krajnji klijenti podvrgnuti svom automobilu
Renaultova lokacija u Aubevoyeu jedinstvena je po tome što ima sredstva i vrhunske alate za reprodukciju svih vrsta opterećenja kojima će vozila biti izložena u rukama kupaca: 613 hektara, 35 staza koje pokrivaju 60 km, 42 ispitne linije, 2 zračna tunela , 18 komora za koroziju, sve skrivene unutar 272 hektara šume kako bi zaštitile prototipove od znatiželjnih pogleda.
Ispitivanje ekstremnih uvjeta smrzavanja i hladnoće
Testiranje provedeno nedaleko od Arktičkog kruga u regiji Arvidsjaur na krajnjem sjeveru Švedske idealno je za izlaganje vozila ekstremnom stresu. Zemlja leda i zaleđenih jezera, gdje neki zimski dani dođu do -30°C s gotovo nepodnošljivim zavijanjem vjetrova. Ispituju se mehaničke performanse vozila kako bi se osiguralo da budući električni Renault 5 mule mogu izdržati takve temperature i uvjete.
Motor zajedno s ostalim dijelovima, uključujući baterije, stavljeni su pod strogi nadzor. Također se provode provjere performansi ugrađenih sustava kao što su grijanje, odmagljivanje i odmrzavanje, te kako bi se osiguralo da kočnice, amortizeri i ESC (Electronic Stability Control - elektronički sustav kontrole stabilnosti) rade kako bi trebali na snijegu. Također se provode testovi kako bi se osiguralo da se prhki snijeg ne nakuplja na kočnicama jer može dovesti do kvara na vozilu. Ogromna lepeza parametara koji se ne mogu replicirati u postrojenju za testiranje, gdje će biti dovoljno samo testiranje u stvarnom svijetu po hladnom vremenu.
'Ovi prvi testovi provedeni na temelju reprezentativnih kotrljajućih prototipova trebali bi nam omogućiti da posebno potvrdimo smjerove zauzete u pogledu udobnosti i ponašanja u kontekstu razvoja budućeg električnog Renaulta 5. Ne otkrivajući ništa u ovoj fazi, već možemo reći da su prve probne vožnje jasan pokazatelj da je to potomak Mégane E-Tech electric-a s najboljim performansama u klasi za svoju kategoriju; ohrabrujući rezultati koji nas tjeraju da nastavimo s testiranjem sve do njegovog komercijalnog lansiranja sljedeće godine.' rekao je Jérémie Coiffier, voditelj inženjeringa B EV obitelji.
Prvi krugovi za CMF-B EV platformu
Korištena po prvi put na budućem električnom Renaultu 5, nova platforma CMF-B EV morat će zauzeti svoju poziciju najkonkurentnije u svom segmentu, a pritom će ponuditi najbolje performanse u klasi. Platforma je stoga preuzela 70 posto dijelova koji se nalaze na platformi CMF-B koja se koristi za Clio i Captur. U usporedbi sa ZOE, CMF-B EV platforma je 30 posto jeftinija za proizvodnju. Slovne oznake nove platforme Alijanse predstavljaju sljedeće: 'CMF' za obitelj zajedničkih modula, 'B' za B-segment i 'EV' za električna vozila.
Novu modularnu platformu lakše je izraditi, razviti i optimizirati performanse električnih vozila B-segmenta sljedeće generacije. Prednosti novog dizajna znače da se može stvoriti nova generacija električnih vozila, s podesivim tragovima kotača i međuosovinskim razmakom kako bi se omogućile različite vrste karoserije i stilovi. Kao i električni Megane E-Tech, budući električni Renault 5 bit će mjerilo u svom segmentu u pogledu užitka u vožnji. Optimizirano podvozje s multi-link stražnjom osovinom (obično rezervirano za prestižnije segmente) i nižim težištem s baterijama ugrađenim ispod poda osigurat će veće dinamičke performanse.
'Nova platforma CMF-B EV odlična je prilika sa stajališta 'proizvoda' jer znači da će se budući električni Renault 5 moći pohvaliti pravim užitkom u vožnji, a pritom ostati vrlo konkurentan za svoj segment.' rekla je Delphine De Andria, direktorica performansi proizvoda segment B EV.
Novi motor i baterije također su testirani
Motorni prostor platforme CMF-B EV je kompaktniji jer su dijelovi koji se koriste za električni motor manji od onih koji se koriste za motor s unutarnjim izgaranjem.
Električni motor na budućem električnom Renaultu 5 temeljiti će se na provjerenom sinkronom motoru s električnim pobuđivanjem koji se prvenstveno koristi na ZOE i Megane E-Tech electric. Ne samo da se može pohvaliti boljom izlaznom snagom od motora s trajnim magnetima, već također ne zahtijeva metale rijetke zemlje, što znači da su troškovi velike proizvodnje i utjecaj na okoliš manji.
Štoviše, motor će imati koristi od nove interne arhitekture, koja kombinira tri glavne komponente:
- DC/DC pretvarač koji pretvara 400V baterije u 12V
- punjač baterije
- kutija s priborom koja upravlja distribucijom struje
Objedinjavanjem različitih funkcija koje obavljaju ove tri komponente u jednoj kutiji, motor je manji i lakši. Otprilike 20 kg lakši od onog koji se koristi za ZOE, budući električni motor Renaulta 5 bit će ugodniji i dinamičniji za vožnju od svog prethodnika.
Konkurentnost koju Renault traži s ovim vozilom također će biti postignuta zahvaljujući novom paketu baterija. Prijelaz s 12 modula kao na bateriji ZOE na 4 velika modula pojednostavljuje njegovu arhitekturu i omogućuje smanjenje od 15 kg. Opremljena jednom razinom modula, baterija će se savršeno uklopiti u novu platformu. Zapravo, budući električni Renault 5 moći će transportirati više kWh u manjoj zapremini.
Također je posebna pažnja posvećena smještaju baterije unutar platforme za dodatnu zaštitu. Njegov položaj će osigurati dodatnu krutost donjeg dijela karoserije, čime će se također poboljšati akustika i užitak u vožnji.