Ambicija projekta Renault Emblème bila je postići maksimalnu dekarbonizaciju dizajnom automobila koji je atraktivan, učinkovit, prilagođen obiteljima, udoban, visokotehnološki i svestran u uporabi
Renault je na prošlogodišnjem Pariškom salonu automobila predstavio konceptnu studiju pod nazivom Emblème. A mi smo iz Autozone bili u Parizu na vrlo zanimljivoj grupi 'radionica' na kojima smo analizirali o čemu je ovdje zapravo riječ. Svoje dojmove vam donosimo pojašnjavajući cijeli ovaj projekt koji je započeo još 2019. godine.
Dakle, Renault Emblème koncept je inovativan obiteljski karavan s dvostrukim izvorom pogona; potpuno električnim (BEV) i pogonom na vodik (FCEV). No da nebi bilo zabune, Emblème nije još jedan od mnogobrojnih konceptnih vozila različitih proizvođača koji 'samo što nije' ušao u serijsku, masovnu proizvodnju. Ne, Renault Emblème, vjerojatno u ovom obliku nikada neće sići na cestu, no on što je pravi zadatak ovog vozila jest činjenica da se radi o pravom laboratoriju na kotačima. U Renault Emblèmeu su objedinjene inovacije tvrtki Renault, Ampere i njihovih partnera, osmišljene da odgovore na zahtjeve za smanjenjem ugljičnih emisija.
Dakle, njegov cilj je 90-postotno smanjenje emisija CO2 u odnosu na današnje automobile, odnosno dekarbonizacija kao glavni razlog kretanja u ovaj vizionarski projekt. Dekarbonizacija, ali tijekom čitavog životnog ciklusa vozila. Slijedeći primjer konceptnog Scenica Vision H2-Tech iz 2022., Renault Emblème ide korak dalje: emisije stakleničkih plinova (ekvivalent ugljikova dioksida) smanjuje za 90 posto u usporedbi s jednakovrijednim suvremenim automobilima, što znači da u čitavom životnom ciklusu ispušta samo 5 tona emisija ekvivalenta ugljikova dioksida.
Da bi se to postiglo, u okviru ovog projekta ispitan je čitav niz domišljatih, pouzdanih i izvedivih kombinacija: reciklirani materijali s niskim ugljičnim otiskom, prirodni materijali, proizvodni procesi koji se u potpunosti oslanjaju na obnovljivu energiju, opća primjena ponovno korištenih dijelova, cirkularnost itd. Isto vrijedi i za tehničke odluke, uključujući pogonski sklop.
Renault naglašava da se radi o dekarbonizaciji mobilnosti, koja je jedan od glavnih ciljeva borbe protiv klimatskih promjena. Za proizvođača automobila kao što je Renault Grupa, taj postupak podrazumijeva hvatanje ukoštac s brojnim izazovima vezanima uz industriju, energiju, tehnologiju, lanac opskrbe, rokove i slično. Da bi, u skladu sa zadanim ciljevima, ostvarila nultu stopu ugljičnih emisija u Europi do 2040. i u svijetu do 2050., Grupa iz temelja treba promijeniti način na koji dizajnira i konstruira vozila.
Velika transformacija automobilske industrije
Odgovarajući na izazove klimatskih promjena i očuvanja resursa, automobilska industrija je uključena u veliku transformaciju. Istražujući u potpunosti polje mogućnosti, cilj Renault Grupe je stvoriti radni prototip obiteljskog automobila – prostran, udoban i visokotehnološki – dok dekarbonizaciju podiže na novu razinu.
Nijedan aspekt dekarbonizacije ne može se proučavati kao izolirano pitanje. Svaki pristup mora se pozabaviti cijelim životnim ciklusom vozila 'od kolijevke do groba' u pet ključnih područja: ekološki dizajn, odabir resursa, proizvodnja, uporaba i kraj životnog vijeka.
Razvio ga je Ampere, Renault Emblème je demo automobil koji odražava ovaj pristup. Vizija obiteljskog automobila s niskim udjelom ugljika od početka do kraja, emitira 90 posto manje stakleničkih plinova (CO2 ekvivalent) tijekom cijelog svog životnog ciklusa od osnovne vrijednosti iz 2019. godine.
Svaki tehnički, tehnološki i stilski izbor bio je diktiran strogim specifikacijama, ciljajući na nove razine mobilnosti s niskim udjelom ugljika. Renault Emblème istražuje inteligentne, vjerodostojne i održive kombinacije, posebice u pogledu resursa, materijala, proizvodnje, upotrebe i oporabe na kraju životnog vijeka.
Na taj način postiže 70 postotno smanjenje ugljičnog otiska za proizvodnju svih dijelova. Istodobno, 50 posto materijala korištenih za izradu automobila se reciklira i gotovo svi korišteni materijali mogu se reciklirati na kraju svog životnog vijeka. Inženjeri i dizajneri radili su zajedno kako bi pronašli najbolja rješenja u pogledu aerodinamike i energetske učinkovitosti. Rezultat je zapanjujući: elegantan shooting brake, dugačak 4,80 m, s jednakim naglaskom na stil, tehnologiju interijera i svoj ugljični otisak.
Renault Emblème poziv je na putovanje s kabinom suvremenog, poetskog dizajna. Inovativne tehnologije uključuju novi široki OpenR panoramski zaslon koji se proteže cijelom duljinom upravljačke ploče. Električni pogon s dvostrukom energijom ispod stražnjeg poda pokreću električna energija i vodik, što je idealna kombinacija za više putovanja s niskom emisijom ugljika na kratkim i dugim udaljenostima.
Grupa Renault pozicionira se kao ključni igrač u mobilnosti s niskim udjelom ugljika. Nakon Pariškog klimatskog sporazuma 2015. godine, Grupa je prilagodila svoju strategiju kako bi smanjila emisije stakleničkih plinova (GHG) svojih aktivnosti i doprinijela održavanju porasta globalne temperature znatno ispod 2°C.
Pridonoseći cilju ugljične neutralnosti, Grupa Renault nastoji postići nultu neto emisiju na globalnoj razini do 2050. i do 2040. za operacije u Europi. Ovu ambiciju posebno podupire Ampere, grupacija posvećena inteligentnim električnim vozilima, a Renault Emblème je na čelu ove revolucije.
Metodologija temeljena na analizi životnog ciklusa vozila
Analiza životnog ciklusa (LCA) je znanstvena metoda koja se koristi za kvantificiranje utjecaja vozila na okoliš od kolijevke do groba. Uključuje vađenje sirovina i proizvodnju komponenti, kao i sastavljanje vozila, transport, korištenje, održavanje i recikliranje. To je međunarodni alat s više kriterija koji koristi grupa Renault. Jedna od njegovih glavnih upotreba je izračunavanje potencijala globalnog zatopljenja povezanog s emisijama stakleničkih plinova mjerenih u CO2 ekvivalentu po vozilu. Grupa Renault izračunava stvarnu potrošnju svojih vozila tijekom 200.000 km i 15 godina.
Na primjer, električni Megane E-Tech emitira 25 tona CO2 ekv. tijekom svog životnog ciklusa. To je praktički polovica količine ekvivalentnog modela koji radi na fosilna goriva (50 tona CO2 ekv. u slučaju Captura s benzinskim motorom proizvedenim 2019.). Drugim riječima, potpuno električna mobilnost je učinkovitija u pogledu emisija CO2 ekv. Na temelju toga, ukupni iznos za projekt Emblème je samo 5 tona CO2 ekv 'od kolijevke do groba'. To je smanjenje od gotovo 90 posto!
Za Renault Emblème, ova brojka više je nego obećanje. Izračunali su ju i revidirali neovisni stručnjaci iz IFPEN-a (Institut Français du Pétrole et des Energies Nouvelles). Strategija dekarbonizacije koju slijedi Renault Grupa (= smanjenje emisija stakleničkih plinova = smanjenje našeg ugljičnog otiska) uzima u obzir cijeli životni ciklus vozila. Emisije u tonama CO2 ekv. po vozilu izračunate su korištenjem provjerene metodologije koja pokriva svaku fazu u ciklusu: Dobava sirovina i dijelova; Proizvodnja (pogoni); Korištenje (kada je auto na cesti); Kraj životnog vijeka (recikliranje vozila/mogućnost recikliranja).
Poluge dekarbonizacije u svakoj od ovih faza su: Energetska učinkovitost; Korištenje obnovljive energije; Kružno gospodarstvo.
Globalni pristup eko-dizajnu
Postizanje ove brojke od samo 5 tona CO2 ekv. Od početka do kraja zahtijevalo je Ampereov ultra-učinkovit pristup ekološkom dizajnu, počevši od prvog poteza dizajnerove olovke i obuhvaća sve komponente vozila. Potraga za uštedom CO2 ekv. uključivala je sve faze procesa: od dizajna eksterijera do proizvodnje materijala za interijer, do razvoja pogonskog sklopa. Potpomognuti modernim alatima visokih performansi, projektanti i inženjeri gurnuli su kursor do krajnjih granica u smislu inovacija.
'Renault Emblème dorastao je izazovima dekarbonizacije. Koncentrira inženjerska i inovativna rješenja potrebna za automobile koje dizajnira i proizvodi Grupa Renault kako bi imali za cilj neto nulti ugljik. Utjelovljuje dekarboniziranu mobilnost koja poštuje resurse, osmišljenu od dizajna do kraja životnog vijeka, na ekosustavan i kolektivan način, s našim partnerima i dobavljačima u cijelom lancu vrijednosti. Osim što pruža pregled nadolazećih dizajnerskih silueta, uključuje tehnologije koje je razvio Ampère, a koje će se postupno uvoditi u sljedeće generacije vozila.' rekla je Cléa Martinet, potpredsjednica odjela za održivost, Grupa Renault. S njom smo nas nekolicina hrvatskih automobilskih novinara imali i okrugli stol na tu temu.
Težina i zašto je važna
Težina vozila utječe na njegove emisije na nekoliko razina: kada se materijali ekstrahiraju, u proizvodnji i transportu, tijekom uporabe (utjecaj na potrošnju energije) i kada se vozilo reciklira. Kako bi ograničili težinu Renaulta Emblème na samo 1800 kg, dizajneri su nastojali riješiti se svakog nepotrebnog kilograma, a pritom zadržati kvalitetu ugrađenih značajki (udobnost, sigurnost itd.).
Smanjenje ugljičnog otiska proizvodnje dijelova za 70 posto
Sedam materijala i komponenti čini 90 posto ugljičnog otiska automobila: baterija, čelik, aluminij, polimeri, elektroničke komponente, gume, gorive ćelije i spremnik. Uključivanjem niza industrijskih partnera u proces ekološkog dizajna, Renault je od samog početka uspio optimizirati izbor i raznolikost materijala korištenih za Renault Emblème.
Popis partnera uključivao je: AKWEL, Autoneum, ArcelorMittal, CEA (Francuska komisija za alternativne energije i atomsku energiju), Constellium, Dicastal, Forvia, Forvia / Hella, Michelin, OPmobility, STMicroelectronics, Valeo i Verkor.
Stroge specifikacije određuju svaki detalj sastava vozila kako bi se postiglo 70 posto smanjenje ugljičnog otiska proizvodnje dijelova: čelika, aluminija, plastike, guma, stakla, elektronike itd.
Zajednički projekt koji uključuje automobilski ekosustav
Više od dvadeset partnera, svi stručnjaci u svojim područjima, radilo je na projektu s Renaultom i Ampereom. Svaki je donio vlastitu tehnologiju ili know-how kao dio napora za optimizaciju dekarbonizacije, bez kompromisa u vrijednosti ili kvaliteti. Kako bi se postigla najviša moguća razina dekarbonizacije, svaki je partner implementirao vlastite inovacije na vlastitoj razini u potrazi za najprikladnijim rješenjima energetske učinkovitosti koja uključuju korištenje energije s niskom razinom ugljika kao dio pristupa kružnom gospodarstvu:
Kvake za vrata - AKWEL
'Osjetljive' ručke na vratima dizajnirane su prema pristupu ekološkog dizajna. Izuzetno povoljan za aerodinamiku, njihov optimizirani dizajn smanjio je ukupnu težinu gotovog dijela za 60 posto. Pojednostavljenje mehanizma rezultiralo je smanjenjem od 50 komponenti, a da pritom i dalje omogućuje aktivacijski odgovor otvaranja od 0,1 sekunde.
Dijelovi, izrađeni od jednog materijala, sadrže 65 posto recikliranog sadržaja, što pridonosi smanjenju emisije ugljika za 88 posto. AKWEL je također dizajnirao električni sustav otvaranja haube za prednji prtljažnik 'frunk'.
Dijelovi karoserije - ArcelorMittal
Upotrebom naprednih čelika visoke čvrstoće (AHSS) i čelika koji se mogu kaliti pritiskom (PHS), ArcelorMittal je smanjio težinu čelika potrebnog za tijelo u bijelom za 8 posto, za veću energetsku učinkovitost i dekarbonizaciju. XCarb® reciklirani i obnovljivo proizvedeni čelici u B-stupu uključuju visoku razinu kružnog sadržaja (minimalno 75 posto) i proizvode se isključivo pomoću obnovljive električne energije, za 69 posto smanjenje CO2 ekv. emisije. ArcelorMittal ima za cilj postići ugljičnu neutralnost do 2050. godine kombinacijom tehnologija koje mogu uključivati izravnu redukciju željeza, korištenje prirodnog plina i zelenog vodika.
Jednostruka toplinska i zvučna izolacija - Autoneum
Autoneum je dizajnirao 32 dijela za Emblème s toplinskim i/ili akustičnim svojstvima, unutar i izvan vozila. Oni uključuju oblogu podvozja, podne prostirke, obloge prtljažnika, akustične dijelove, amortizere odjeljka pogonskog sklopa i prednje spremište. Ovi su dijelovi izrađeni od poliesterskih vlakana od jednog materijala, koja su iznimno lagana i lako se recikliraju. Proizvodni proces maksimalno je koristio obnovljivu električnu energiju i reciklirane ostatke. Na temelju uštede težine (25 posto), visoke razine recikliranog sadržaja, proizvodnog procesa bez otpada i izvrsne mogućnosti recikliranja materijala na kraju životnog vijeka, Autoneum je uspio smanjiti ukupni ugljični otisak svojih komponenti za 70 posto.
Aluminijska vrata – Constellium
Jedna od ključnih prednosti aluminija je da se može beskonačno reciklirati bez gubitka ikakvih svojstava. Prerada recikliranog aluminija za karoserijske ploče zahtijeva samo 5 posto energije potrebne za proizvodnju primarnog metala, dok također emitira malo CO2 ekv. Za izradu vrata za Emblème, Constellium je koristio primarni aluminij, proizveden elektrolizom uz korištenje električne energije s niskim udjelom ugljika, i reciklirani aluminij iz kružnog gospodarstva. Ovo ilustrira dugoročni potencijal kružnosti aluminija u automobilima.
Aluminijski naplatci – Dicastal
Naplatci Renault Emblem dizajnirani su imajući na umu ekološki dizajn, s dizajnom bliskim čvrstom kotaču, posebno pogodnom za aerodinamiku. Tanke i izuzetno lagane (kotač 16,5 kg i dodatak 0,88 kg), izrađene su od aluminija 70 posto iz kružnog gospodarstva. Njihova proizvodnja emitira samo 195 kg CO2 ekv.
Interijer - Forvia
Forvia je za unutrašnjost vozila, posebice armaturnu ploču, odabrala presvlake na bazi recikliranih ili prirodnih materijala (lan, ananas), koje također imaju prednost što su usisnici ugljika, odnosno mogu pohraniti CO₂. Kontaktne zone na pločama vrata i središnjoj konzoli presvučene su kožama od vlakana ananasa, što je lakša i održivija alternativa životinjskoj koži.
Armaturna ploča presvučena je lanom proizvedenim u Normandiji (Francuska). Ovaj inovativni proces dodaje strukturna svojstva estetskim kvalitetama ovog materijala, dok također eliminira otpad.
Za umetke na vratima i traku s instrumentima, postupak sastavljanja optimiziran je pomoću inovativnih rješenja koja ne zahtijevaju zavarivanje ili lijepljenje, radi lakšeg recikliranja. Kao dio Shy Tech pristupa, konvencionalne kontrole zamijenjene su tipkama skrivenim ispod površine (podizači prozora, središnji zaslon), za izdržljiviji minimalistički dizajn.
Prednja svjetla - Forvia Hella
Prednja svjetla koja je razvila Forvia Hella prepolovljuju svoje emisije CO2 ekv. u usporedbi s konvencionalnim prednjim svjetlima. Za to koriste fresnel leće, za koje je potrebno 80 posto manje materijala. Optimizirani dizajn, uporaba inovativnih procesa ubrizgavanja, kao i uporaba recikliranih materijala i materijala iz bioloških izvora, pridonose upola manjem ugljičnom otisku. Proizvodnja proizvoda u ugljično neutralnim tvornicama od kraja 2025. doprinijet će do 30 posto. Konačno, prilagodljiva kontrola intenziteta svjetla smanjuje potrošnju energije za 60 posto u središtu grada.
Gume – Michelin
Gume igraju ključnu ulogu u projektima vozila s niskim udjelom ugljika, budući da čine oko 20 posto potrošnje energije vozila. Prilikom predstavljanja na Pariškom sajmu automobila, Emblème je bio opremljen posebno dizajniranim i optimiziranim gumama Michelin Primacy 215/45R22. Optimizirane za aerodinamičke performanse, gume koje je razvio Michelin još više pomiču granice otpora kotrljanja. Slimline ima otpor kotrljanja od 4,5 kg/T, bez kompromisa u drugim aspektima performansi, u usporedbi s 5,5 kg/T za konvencionalne gume. Na temelju LCA, ova će inovacija poboljšati izdržljivost vozila za 55 posto i smanjiti ugljični otisak guma za više od 40 posto do 2035. godine.
Spremnik vodika - OP Mobility
Kako bi se smanjila težina vozila i ugljični otisak, spremnik vodika izrađen je od ugljičnih vlakana koristeći energiju s niskom razinom ugljika.
Elektroničke komponente - ST Microelectronics
Emblème koristi ST-ovu SiC tehnologiju za vučni pretvarač za pretvaranje energije iz EV baterije za pogon motora. SiC je inovativna tehnologija koja nadopunjuje silicij u energetskoj elektronici, neophodna za upravljanje tokovima energije, autonomijom i punjenjem vozila. Robusniji je od silicija za električna vozila visokih performansi i ekološki prihvatljiviji jer smanjuje gubitke energije, podnosi više razine snage i napona te nudi bolje energetske i toplinske performanse.
Do 2030. ST ima za cilj smanjiti emisije CO2 ekv. pogonskog pretvarača za ~80 posto tijekom njegovog životnog vijeka, u usporedbi s Renault Meganeom iz 2018. Ovo smanjenje temelji se na ST-ovom planu neutralnosti ugljika, pokrivajući sve izravne i neizravne emisije i transport proizvoda, te postizanje 100 posto obnovljivih izvora električne energije do 2027. Inovativni dizajni poluvodiča također će smanjiti emisije CO2 ekv. u fazama proizvodnje i upotrebe.
Kompletan sustav brisača - Valeo
Valeo je razvio inovativni sustav brisača koji se sastoji od motora bez četkica, Nanojet Aquablade™ brisača i 3D tiskanih polimernih dijelova, za ukupno smanjenje emisija CO2 ekv za oko 60 posto. Nanojet Aquablade™ izrađen je od recikliranih materijala i koristi tehnologiju s većim brojem otvora za prskanje duž oštrice, koja je manjeg promjera od konvencionalnog AquaBlade™ čime se postiže 60-postotno smanjenje emisija CO2 ekv. Ovaj dizajn poboljšava učinkovitost čišćenja dok zahtijeva manje ciklusa za održavanje iste kvalitete brisanja. Kao rezultat toga, koristi manje otopine za čišćenje i stoga radi s manjim, lakšim spremnikom.
3D tiskani dijelovi od polimera smanjuju emisiju CO2 ekv. za pola. Konačno, motor bez četkica je lakši i učinkovitiji, smanjujući emisije CO2 ekv. za 70 posto.
Električna baterija - Verkor
Dizajniran od strane Verkora, s projekcijom proizvodnje do 2035., električna baterija Renault Emblème pokazuje smanjenje emisije ugljika od 72 posto u usporedbi s ekvivalentnom tradicionalnom baterijom. Ova izvedba postignuta je optimiziranim proizvodnim procesima, tvornicom koju pokreće električna energija s niskim udjelom ugljika, lokalnim dobavljačima i optimiziranim recikliranjem otpadnih i istrošenih baterija.
Inovativni postupak za presvlake sjedala
Poliester se ne koristi samo u tkanom obliku za sjedala, već je i termoformiran kao podna obloga. Sve boje potpuno recikliranog i reciklirajućeg tkanog poliestera koje se vide u unutrašnjosti stvorene su tkanjem niti samo četiri različite boje (cijan, magenta, žuta i crna). Poznat kao aditivna sinteza, ovaj proces eliminira potrebu za bojama, emitira manje CO2 ekv. emisije i može proizvesti do 62 nijanse boja.
'S Emblèmeom željeli smo dovesti ekosustav automobilske industrije prema održivijoj mobilnosti. Ovaj laboratorij za dekarbonizaciju dizajniran je za rad bez ikakvih kompromisa u svim značajkama kao što su udobnost, sigurnost i povezivost. Rezultat je istraživačkog, horizontalnog i kolektivnog pristupa. Između Grupe Renault i 20 partnera, svi stručnjaci u svojim područjima, inovacije bez prepreka omogućile su nam postizanje ambicioznog cilja dekarbonizacije postavljenog na početku projekta.' Pascal Tribotté, voditelj projekta Renault Emblème.
Dekarbonizacija bez promjene karakteristika; Obiteljski, pouzdan, visokotehnološki automobil za život
Ambicija projekta Renault Emblème je maksimizirati dekarbonizaciju s automobilom koji je prilagođen obiteljima, atraktivan, udoban, visokotehnološki i svestran. Više od konceptnog automobila, to je demo automobil koji je užitak gledati, sjediti i voziti.
Elegantne, tekuće linije
Renault Emblème ima snažno zakrivljen profil. To je elegantna kombinacija karavana sa širokim međuosovinskim razmakom od 2,90 metara i coupéa s umjerenom visinom od 1,52 metra i pokretnom linijom krova. Shooting brake izgled prikazan je dihroičnim efektom zelene karoserije, zbog čega boja izgleda drugačije ovisno o kutu i svjetlu.
S dužinom od 4,80 m, prtljažnik od 556 l i prednji prtljažnik od 74 l čine udobna obiteljska putovanja s putnicima i prtljagom. Također simbolizira Renaultovu izraženu ambiciju da nastavi s inovacijama u C segmentu i više, u skladu sa svojom strategijom temeljenom na vrijednosti.
Istražujući nove putove u dizajnu inspiriran kultnim Renaultovim logotipom, svjetlosni potpis trebao bi biti visokotehnološki i lako prepoznatljiv.
Optimizirana aerodinamika, inspirirana Formulom 1
Renault Emblème simbolizira novi holistički pristup dizajnu vozila. Vanjski dizajn je sportski, elegantan i uzbudljiv, sa senzualnim oblinama i upečatljivim high-tech karakternim linijama, što ga čini vrlo poželjnim predmetom. Dizajn također odražava brižne napore da se optimizira aerodinamika vozila. Uz težinu, to je jedan od ključnih faktora učinkovitosti električnog automobila.
Dizajn karoserije i svake komponente bio je diktiran potrebom da se optimizira prodor zraka i kontrolira aerodinamički protok. Ovaj cilj je postignut bez kompromisa u unutarnjem prostoru.
Koeficijent otpora je fino podešen korištenjem digitalne tehnologije blizanaca i najsuvremenijeg sustava digitalne simulacije koji je osigurao BWT Alpine F1 Team. Kao dio ove suradnje s Renaultom i Ampereom, inženjeri su proveli iterativno testiranje u digitalnom aerodinamičkom tunelu kako bi optimizirali pasivnu i aktivnu aerodinamiku u rekordnom vremenu, bez stvarne izrade makete.
Čak i prije nego što je fizički nastao, cijeli je automobil postigao izvrsnost u prodoru zraka, s CdA od 0,60 i Cd od 0,25. Za uštedu vremena i CO2 ekv. Kako bi održao protok, Renault Emblème zamjenjuje bočna zrcala s dvije kamere integrirane u lukove kotača, kako bi se smanjile aerodinamičke smetnje. Brisači vjetrobrana skriveni su ispod poklopca motora, dok su ručke na vratima osjetljive na dodir uvučene u karoseriju.
Emblème je dizajniran kao automobil za svakodnevnu upotrebu, tako da su njegove aktivne aerodinamičke značajke skromne i učinkovite.
- Zaklopke na dnu prednjeg branika otvaraju se i zatvaraju prema potrebi za hlađenje mehaničkih komponenti.
- Ispod stražnjeg branika ravnog podvozja, inspiriranog Formulom 1, nalazi se aktivni difuzor, koji se okreće 5 stupnjeva gore i dolje oko vodoravne osi, naginjući se unatrag i prema dolje kako bi uravnotežio strujanje zraka iznad i ispod vozila kako bi se smanjio otpor.
- 22-colne visoke i uske gume imaju mali otpor kotrljanja.
Atmosfera u kabini: poziv da sjednete za volan
Unutarnji raspored i dizajn Renault Emblèmea izvlače putnike iz svakodnevne rutine, pozivajući ih na putovanje. Šarena tkanina koja prekriva armaturnu ploču, gornji dio panela vrata i gornji dio naslona stražnje klupe oblikuje prsten koji prikazuje prizore prirode i gradske krajolike. U igri oštrine i zamućenja, čini se da automobil vozi kroz te krajolike, koji se čine jednako stvarnima kao i krajolik koji bljeska pokraj prozora izvana.
Poezija interijera također je izražena kroz riječi i tekstove. Riječi ouverture d’esprit (otvoreni um) mogu se vidjeti na komandama za otvaranje vrata, a voyage (putovanje) na remenima džepova za mape, nalik na ruksake za planinarenje.
Za dizajnere koji su stvorili ovaj svemir, Emblème teži povesti nas na putovanje, a istodobno nas potiče da usvojimo poetski pogled na budućnost, upućujući na njegov kratki opis kao na 'viziju budućnosti'.
Emblème je pravi voiture à vivre (automobil za život). Stražnja klupa ima pomični naslon, što ga čini udobnijim za troje putnika. Postavljeno u odnosu na druga sjedala, srednje sjedalo nudi svom putniku udobnu širinu ramena i panoramski pogled na putnički prostor i cestu. Središnja konzola sprijeda pruža prostor za putnika koji sjedi u sredini straga da udobno ispruži noge. Kada bočna sjedala nisu zauzeta, dva naslona za ruke mogu se preklopiti od naslona kako bi se dodatno povećala udobnost srednjeg putnika.
Jedinstveni imerzivni audio sustav demo automobila Renault Emblème sastoji se od 14 zvučnika koji prenose punu emociju glazbenog zvuka s jedinstvenom konfiguracijom koju je dizajnirao Jean-Michel Jarre. Zvučnici srednjeg tona na vrhu vrata osiguravaju da glasovi zvuče prirodno i da ih je lako razumjeti. Ekskluzivni subwoofer na središnjoj konzoli pruža prodorne bas note dok uzemljuje zvuk. Naposljetku, zvučnici u naslonima za glavu spajaju cijeli sustav kako bi pružili efekt obavijanja.
Kako bi se smanjio ugljični otisak bez žrtvovanja akustične izvedbe, sve komponente su pažljivo dizajnirane i odabrane kako bi se smanjio njihov broj, težina i emisija stakleničkih plinova.
Kabina visoke tehnologije
Renault Emblème utjelovljuje viziju budućnosti tvrtke Ampere, u kojoj se od tehnologija i inovacija zahtijeva da budu korisne, praktične i humanizirane. To se posebno odnosi na novi kokpit okrenut prema vozaču i suvozaču sprijeda.
Elegantno zakrivljen openR panoramski zaslon proteže se cijelom dužinom instrumentne ploče. Zaslon je iznimne veličine – 1,2 m dugačak i 12 cm visok (zaslon 8K kvalitete s dijagonalom od 48 inča) – što mu omogućuje pružanje jedinstvenog multimedijskog iskustva, gdje vozač i suvozač imaju pristup informacijama koje se dijele i namjenski.
Multimedijski sustav posebno je intuitivan za korištenje. Oslanja se na drugi zaslon osjetljiv na dodir na središnjoj konzoli i okretni kotačić potpomognut kontrolama na upravljaču. Ugrađena tehnologija Renault Emblème u velikoj mjeri koristi digitalne i glasovne kontrole, zahtijevajući manje komponenti. Iako je tehnologija vrlo prisutna, Renault Emblème usvaja pristup Shy Tech, u kojem je stil vrlo skroman. Atmosfera unutrašnjosti je opuštena i poziva vozača da sjedne za upravljač. Središnji ekran ima diskretnu mat foliju, dok su tipke i tipke osjetljive na dodir na vratima smještene ispod tekstila. Sve je postavljeno tamo gdje putnici trebaju, gdje bi prirodno očekivali da će pronaći stvari.
Sva oprema je energetski učinkovita. Na primjer, zasloni uključuju automatsko deaktiviranje LED dioda u crnim područjima prikaza i lokalno zatamnjenje. Ova funkcija pridonosi dekarbonizaciji tijekom uporabe.
Odražavajući isti pristup, Renault Emblème postiže idealnu ravnotežu između fizičkih i digitalnih kontrola, svodeći broj tipki na minimum. Ručne postavke uključuju kotačić ugrađen u interaktivnu ploču, koji svijetli samo kada korisnik ispruži ruku.
Dekarbonizacija u uporabi
Potpuno električni pogonski sklop koji kombinira svestranost i rad s niskom razinom ugljika
Kao što analiza životnog ciklusa pokazuje, električni automobil emitira polovicu CO2 ekv. od sličnog automobila s unutarnjim izgaranjem. Za mobilnost s niskim udjelom ugljika, električni automobil trenutno je najuvjerljivije rješenje.
Posljednjih godina postignut je ogroman napredak u gustoći energije baterija koje se koriste u potpuno električnim automobilima, ali to još uvijek nije dovoljno da bi se izjednačilo s vozilima s motorom s unutarnjim izgaranjem (ICE) u smislu dometa i vremena putovanja. Iz tog su razloga inženjeri tvrtke Emblème također istraživali mogućnosti koje nudi vodik. Bez mirisa, bez boje i nekorozivnog, vodik je plin koji proizvodi električnu energiju kada se sagorijeva u motoru s unutarnjim izgaranjem ili oksidira u gorivnoj ćeliji, procesom koji oslobađa samo vodu. Postoje dokazana rješenja za skladištenje i proizvodnju vodika, dok je vrijeme punjenja na pumpi za vodik brzo: jedan kilogram po minuti (brojka će se povećati u budućnosti).
Kombinacija gorive ćelije s baterijom način je da se iskoriste prednosti obiju tehnologija za postizanje većeg dometa, pri čemu oba izvora imaju dovoljno snage da održe vozilo na cesti. Kako bi prešao istu kilometražu, dvoenergetski električni pogon Renault Emblème koristi bateriju koja je upola manja od baterije dugog dometa koja se koristi u današnjim električnim automobilima. Ovaj tehnološki izbor emitira manje CO2 ekv.
Za svakodnevnu vožnju, vozilo funkcionira na isti način kao i konvencionalni električni automobil, s baterijom koja se puni regenerativnim kočenjem, fotonaponskim ćelijama na krovu ili iz utičnice ili mjesta za punjenje.
Ima domet od nekoliko stotina kilometara, više nego dovoljno za svakodnevna putovanja. Za duža putovanja više će se oslanjati na vodikove gorivne ćelije kako bi se vrijeme punjenja svelo na minimum.
Renault Emblème može prijeći udaljenost do 1000 km bez emisije CO2 ekv. iz ispušne cijevi, u istom vremenu kao i ekvivalentno vozilo s pogonskim motorom. Nije potrebno električno punjenje, samo dva zaustavljanja u trajanju od manje od pet minuta za punjenje vodikom, a svako zaustavljanje omogućuje domet od 350 km.
Renault Emblème se oslanja na elektromotor s namotanim rotorom – bez rijetkih zemaljskih materijala – kojeg pokreće sustav s dvostrukom energijom: NMC (Nikal Mangan Kobalt) baterija od 40 kWh smještena ispod poda i PEMFC gorivna ćelija od 30 kW koja radi na vodik s niskim udjelom ugljika iz spremnika od 2,8 kg ispod poklopca motora.
Temeljena na platformi AmpR Medium, arhitektura pogona na stražnje kotače ugošćuje različite komponente pogonskog sklopa (električni motor, baterija, gorive ćelije i spremnik za vodik) dok zadržava nisko težište i idealnu raspodjelu težine za promicanje performansi i učinkovitosti.
Na tipičnom putovanju između Pariza i Marseillea, 75 posto električne energije koju vozilo potroši proizvede vodikova gorivna ćelija, bez emisija osim vode.
Multimedijski sustav uključuje planer rute za izračunavanje količine energije koju isporučuje goriva ćelija, kako bi se optimizirala upotreba baterije i čak održala razina napunjenosti. Kombinirajući kvalitete električne energije i vodika, sustav s dvostrukom energijom pruža sve prednosti električne vožnje (trenutačno ubrzanje, tihi rad, bez vibracija) kao atraktivnu alternativu čistoj električnoj vožnji, iako je trenutno istraživačka.
Održiva proizvodnja u pogonima s nultom emisijom ugljika
Renault Emblème je dizajniran na isti način kao proizvodno vozilo temeljeno na održivoj, lokalnoj proizvodnji.
Pogonski sklop proizveden u Francuskoj
Pogonski sklop Renault Emblèmea proizvodi se lokalno u kompleksu Ampere ElectriCity. Sinkroni električni motor s namotanim rotorom ne koristi rijetke zemaljske materijale i proizvodi ga tvornica Ampere u Cléonu (Francuska). Bateriju proizvodi Verkor. Na kraju, kućište baterije proizvodi tvornica Ampere u Ruitzu.
Prema ugljičnoj neutralnosti u proizvodnim pogonima
Grupa Renault nastoji smanjiti emisije CO2 ekv. povezane s proizvodnjom za 62 posto do 2030. Kako bi smanjila emisije CO2 u svojim tvornicama, Grupa se primarno fokusira na energiju koja se može reciklirati i energetsku učinkovitost u svojim pogonima. Drugim riječima, 'konzumirati manje i bolje'.
U Francuskoj Renault Grupa optimizira veličinu svojih pogona i implementirala je softver za praćenje kako bi optimizirala korištenje električne energije, plina i vode. Godine 2022. je Renault Grupa postavila namjenski energetski portal – Ecogy – kao dio svog industrijskog metaverzuma. Ovaj portal grupira podatke o korištenju električne energije, plina, komprimiranog zraka, vode i dr. na jednom sučelju. Na temelju prikupljenih podataka, sustav koristi AI za optimizaciju potrošnje i otkrivanje curenja i anomalija u stvarnom vremenu.
Na primjer, smješten u regiji Hauts-de-France u sjevernoj Francuskoj, Ampere ElectriCity je jedinstven i kompaktan ekosustav, sa 75 posto dobavljača u krugu od 300 km i 75 posto potencijalnih kupaca udaljenih manje od 1000 km. Time se smanjuju troškovi i ugljični otisak.
U Španjolskoj, dobavljač energije Iberdrola od 2021. opskrbljuje električnu energiju koja se može reciklirati za tvornice Palencia i Valladolid.
Mogućnost recikliranja na kraju životnog ciklusa
Zaokruživanje kruga s recikliranim materijalima i materijalima koji se mogu reciklirati Renault Emblème uključuje najmanje 50 posto materijala koji se recikliraju nakon upotrebe, prvenstveno iz otpadnih vozila ili postindustrijski reciklirani, iz proizvodnih ostataka, na temelju stručnosti naše podružnice The Future Is NEUTRAL, koja je specijalizirana za automobilsko kružno gospodarstvo.
Renault Emblème se može više od 90 posto reciklirati, što znači da se njegovi materijali mogu oporabiti na kraju životnog vijeka kako bi se vratili u proizvodni ciklus u obliku recikliranih materijala. The Future Is NEUTRAL stvara 'kreposnu' petlju u kojoj se ništa ne gubi i sve se transformira.