uoči premijere

Renault najavio Emblème koncept: Inovatini obiteljski karavan za 90-postotno smanjenje CO2

09.10.2024 u 06:27

Bionic
Reading

Pogoni ga električni motor s dvostrukim izvorom energije, konstruiran da smanji ugljične emisije i pritom zadrži sve ono što ga čini svestranim. U njega je ugrađena baterija kapaciteta 40 kWh, idealna za svakodnevnu vožnju, te vodikov gorivni članak za potrebe duljih putovanja

Dekarbonizacija mobilnosti jedan je od glavnih ciljeva borbe protiv klimatskih promjena. Za proizvođača automobila kao što je Renault Grupa, taj postupak podrazumijeva hvatanje ukoštac s brojnim izazovima vezanima uz industriju, energiju, tehnologiju, lanac opskrbe, rokove i slično. Da bi, u skladu sa zadanim ciljevima, ostvarila nultu stopu ugljičnih emisija u Europi do 2040. i u svijetu do 2050., Grupa iz temelja treba promijeniti način na koji dizajnira i konstruira vozila.

Upravo je to razlog zašto na ovogodišnjem Pariškom salonu automobila, koji će se održati od 14. do 20. listopada, predstavlja Renault Emblème – oličenje novog pristupa dekarbonizaciji. Riječ je o viziji obiteljskog vozila koje objedinjuje inovacije tvrtki Renault, Ampere i njihovih partnera, a koje su osmišljene da odgovore na zahtjeve za smanjenjem ugljičnih emisija.

Glavni izazov tog projekta odnosi se na mjeru u kojoj je dekarbonizacija zastupljena u čitavom životnom ciklusu vozila – od kolijevke do groba. Slijedeći primjer konceptnog Scenica Vision H2-Tech iz 2022., Renault Emblème ide korak dalje: emisije stakleničkih plinova (ekvivalent ugljikova dioksida) smanjuje za 90 posto u usporedbi s jednakovrijednim suvremenim automobilima, što znači da u čitavom životnom ciklusu ispušta samo 5 tona emisija ekvivalenta ugljikova dioksida.

Da bi se to postiglo, u okviru ovog projekta ispitan je čitav niz domišljatih, pouzdanih i izvedivih kombinacija: reciklirani materijali s niskim ugljičnim otiskom, prirodni materijali, proizvodni procesi koji se u potpunosti oslanjaju na obnovljivu energiju, opća primjena ponovno korištenih dijelova, cirkularnost itd. Isto vrijedi i za tehničke odluke, uključujući pogonski sklop.

Učinkovitost u središtu Renaultova novog dizajnerskog jezika

Renault Emblème simbolizira novi sveobuhvatni pristup dizajnu vozila. Spoj sportskog dizajna, profinjenosti i osjećajnosti sadržan je u njegovim senzualnim linijama, upotpunjenima grafičkim aspektom i tehničkim karakterom. Sve to čini ga nadasve poželjnim. Jednako tako, svoju privlačnost duguje temeljito poboljšanim aerodinamičnim svojstvima, kao i postizanju učinkovitosti kroz održiviji pristup koji nipošto ne narušava njegov izgled. U njemu su, primjerice, vanjski retrovizori zamijenjeni dvama kamerama ugrađenima u lukove blatobrana, brisači vjetrobranskog stakla skriveni su pod poklopcem motora, a električne ručice vrata uvučene su u karoseriju.

Dva aerodinamična umetka na poklopcu motora i dva zračna otvora na odbojniku usmjeravaju protok zraka prema vjetrobranskom staklu i iza kotača. Nadalje, kotači imaju pune diskove kako bi se omogućilo provođenje zraka uzduž karoserije. Ravna podnica po uzoru na F1 učinkovitija je zahvaljujući aktivnom difuzoru koji se naginje prema dolje i unatrag kako bi uravnotežio protok zraka, a aerodinamički otpor sveo na najmanju moguću mjeru.

Dizajn je posebno prilagođen upotrebom tehnologije digitalnih dvojnika i najnaprednije opreme za digitalnu simulaciju koju je, u okviru unosne suradnje tvrtki Renault i Ampère, osigurala momčad BWT Alpine F1. Oslanjajući se na zajedničku stručnost, uspjeli su optimizirati pasivna i aktivna aerodinamična svojstva te ostvariti učinkovitu propusnost zraka. Renault Emblème ima sjajan koeficijent otpora zraka (Cx) od 0,25.

Elegantni obiteljski karavan koji ne pristaje na kompromise u pogledu učinkovitosti

Naglašene obline i linije karavana dodatno ističe dvobojni učinak zelene karoserije čije se nijanse mijenjaju ovisno o tome iz kojeg se kuta promatra. Renault Emblème na profinjen način spaja odlike karavana (njegov veliki međuosovinski razmak iznosi 2,9 m), coupéa (visok je 1,52 m) i fluidnu krovnu liniju.

Renault Emblème koncept
  • Renault Emblème koncept
  • Renault Emblème koncept
  • Renault Emblème koncept
  • Renault Emblème koncept
  • Renault Emblème koncept
    +9
Renault Emblème koncept Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Vozilo je dugo 4,8 m te je kao stvoreno za udobna putovanja s obitelji i svom njihovom prtljagom. Osim toga, Emblème potvrđuje Renaultovu namjeru da, u skladu sa svojom strategijom temeljenom na vrijednosti, nastavi stvarati inovacije u C-segmentu i šire. Nadalje, njegov prepoznatljiv i tehnološki napredan svjetlosni potpis otvara prostor za istraživanje mogućnosti dizajna, nadahnutog čuvenim Renaultovim logotipom.

Masa vozila, koja djelomično proizlazi iz njegovih dimenzija, na nekoliko načina snažno utječe na emisije ekvivalenta ugljikova dioksida: prilikom pridobivanja materijala za proizvodnju, proizvodnje vozila, njegova transporta, upotrebe (utjecaj na potrošnju energije) i recikliranja. Primjenjujući pristup temeljen na održivu dizajnu, dizajneri i inženjeri marke uspješno su eliminirali svaki suvišni kilogram i tako dosegli ciljnu masu od 1750 kg (uključujući baterije). Renault Emblème zato teži manje od većine hibridnih SUV-ova ili električnih vozila sličnih dimenzija.

Metodologija temeljena na analizi životnog ciklusa vozila

Analiza životnog ciklusa znanstvena je metoda kojom se utvrđuje utjecaj vozila na okoliš tijekom čitava njegovog životnog vijeka, pri čemu se u obzir uzima proces pridobivanja materijala, proizvodnje sastavnih dijelova te sastavljanja, transporta, upotrebe i održavanja vozila. Riječ je o globalnom standardiziranom višekriterijskom alatu koji upotrebljava Renault Grupa. Taj se alat najčešće upotrebljava za izračunavanje potencijala globalnog zagrijavanja povezanog s emisijama stakleničkih plinova mjerenih u ekvivalentu ugljikova dioksida po prodanom vozilu. Renault Grupa izračunava stvarnu potrošnju svojih vozila tijekom 200.000 km te zajedno s tvrtkom Ampere podržava prijedlog francuske automobilske industrije za mjerenje utjecaja cijelog životnog ciklusa vozila na okoliš.

U Meganeu E-Tech electric, ukupne emisije na temelju analize životnog ciklusa iznose 24 tone ekvivalenta ugljikova dioksida, što je gotovo polovica vrijednosti emisija jednakovrijednog vozila s termičkim motorom (npr. Captur s benzinskim motorom ispušta 49 tona ekvivalenta ugljikova dioksida). Drugim riječima, 100 posto električna mobilnost mnogo je korisnije rješenje u pogledu emisija ekvivalenta ugljikova dioksida. Cilj je projekta Emblème smanjiti te emisije za oko 90 posto, odnosno svesti ih na samo 5 tona.

Pogonski sklop koji spaja svestranost i nisku razinu ugljičnih emisija

Električni pogonski sklop Renaulta Emblème upotrebljava dva izvora energije: standardnu punjivu bateriju, dostatnu za svakodnevnu vožnju, i vodikov gorivni članak za dulja putovanja. Arhitektura njegova pogona na stražnje kotače temelji se na platformi AmpR Medium te objedinjuje brojne komponente pogonskog sklopa (električni motor, bateriju, gorivni članak i spremnik vodika). Osim toga, može se pohvaliti niskim težištem i savršeno uravnoteženom raspodjelom mase, a time i boljim performansama te većom učinkovitošću.

Emblème upotrebljava 160 kW (218 KS) snažan kliznokolutni električni motor koji ne sadržava rijetke zemne metale. Opskrbljuje ga NMC (nikal-mangan-kobalt) baterija malih dimenzija i kapaciteta od 40 kWh. Riječ je o lakšem, povoljnijem, manje glomaznom i ekološki prihvatljivijem rješenju od baterija velikog dosega koje se ugrađuju u obiteljska električna vozila. Zahvaljujući njoj, Emblème može prijeći nekoliko stotina kilometara, što je više nego dovoljno za svakodnevna putovanja. Gorivni članak s polimernom protonski vodljivom membranom snage 30 kW (41 KS) napaja se niskougljičnim vodikom iz spremnika zapremnine 2,8 kg. Budući da se njegova maksimalna učinkovitost procjenjuje na oko 60 posto, prikladan je za duga putovanja.

Pogon je konfiguriran u korist maksimalne svestranosti, što potvrđuje činjenica da put od najviše 1000 km svladava jednako brzo kao vozilo s termičkim motorom: bez punjenja baterije i uz samo dva zaustavljanja radi punjenja spremnika vodika (manje od 5 minuta za svako punjenje), za doseg od 350 km. Primjerice, na putovanju između Pariza i Marseillea, 75 posto potrebne električne energije proizvodi gorivni članak, što znači da gotovo nema emisija (osim vode).

Inovativna radna metoda

S obzirom na ambiciozne ciljeve u području dekarbonizacije, koncept vozilo Emblème zahtijeva i nove radne metode. Naime, u realizaciji ovog projekta tvrtki Renault i Ampere sudjelovalo je više od 20 stručnih partnera iz različitih područja. Svaki je od njih kroz vlastitu tehnologiju i stručnost pomogao ostvariti glavni cilj: smanjiti emisije ekvivalenta ugljikova dioksida za 90 posto u ukupnom životnom ciklusu vozila.

Štoviše, taj je zajednički horizontalni pristup potaknuo beskompromisne inovacije između Grupe, njezinih marki, subjekata, partnera i dobavljača te je istovremeno omogućio oslanjanje na razne vrhunske tehnologije i složena rješenja, a sve kako bi se postigla najniža stopa ugljičnih emisija. Konceptno vozilo Emblème još jednom pokazuje da je Renault Grupa predvodnik inovacija, pokretač napretka u području mobilnosti i automobilskoj industriji općenito, ali i da se ne boji uključiti čitav svoj ekosustav u proces.

Ampere će krajem listopada u cijelosti predstaviti taj automobil.