Potpuni hibridni pogon E-Tech ukupne snage sustava od 200 KS (147 kW) koristi serijski paralelnu hibridnu arhitekturu. Sastoji se od 3-cilindričnog 1,2-litrenog turbobenzinskog motora koji razvija 130 KS (96 kW) s 205 Nm okretnog momenta i dva električna motora. Potrošnja 4,7 l/100 km
Potpuno novi Renaultov model Rafale je imao svoju svjetsku u lipnju 2023. godine, a ovaj SUV coupé je drugi model u vrlo zahtjevnom D-segmentu automobila nakon obiteljskog modela Espace. Za razliku od potonjeg, Rafale neće imati verziju od 7 sjedala, jer je ipak riječ o jednom vrlo sportskom SUV coupéu. I da, Rafale je vodeći model u paleti Renaultovih vozila u ovome trenutku.
Mi smo imali već priliku voziti novi Rafale prometnicama oko Seville u Španjolskoj u svibnju ove godine, a sredinom srpnja je ovaj atraktivni automobil stigao i na hrvatsko tržište. Sada smo imali na svom jedonotjednom testu imali top opremljeni model točne oznake Rafale E-Tech full hybrid 200 esprit Alpine. Riječ o modelu kojeg pogoni potpuni hibridni benzinski motor E-Tech snage 200 KS koji koristi serijski paralelnu hibridnu arhitekturu, a uparen je s multimodnim automatskim mjenjačem. Naravno, naš je testni model opremljen sportskom razinom opreme esprit Alpine.
Treba reći kako novi Rafale ima i jači pogonski sklop od E-Tech full hybrid 200, a radi se o modelu s plug-in hirbirnim sklopom (PHEV) oznake E-Tech 4x4 od 300 KS koji je od jeseni dostupan s razinama opreme esprit Alpine i atelier Alpine.
Ako ste se pitali otkud naziv ovog modela, treba reći da Rafale dolazi od francuske riječi 'rafale', a to je aeronautički pojam koji označava iznenadan nalet vjetra. Zrakoplovstvo ima važnu ulogu u Renaultovoj povijesti: Caudron-Renault Rafale, koji je 1934. postavio rekordnu brzinu leta od 445 km/h.
Inače, novi Renault Rafale se proizvodi u tvornici Palencia u Španjolskoj. Grupa je izvršila značajna ulaganja u ovu tvornicu prije lansiranja Australa i Espacea kako bi zadovoljila najviše standarde u kvaliteti izrade i radu za sva tri vozila i njihovu opremu. Na primjer, instalirana su dva ultramoderna kalibracijska stola za fino podešavanje elektroničke opreme nove generacije.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Novi Rafale je prvo serijsko vozilo Renaulta koje je u cijelosti dizajnirano u skladu s novim vizualnim načelima koja je postavio Gilles Vidal, glavni dizajner marke. Uvodeći nas u novu eru dizajna francuskog proizvođača, Rafale nam pokazuje kako izgleda vizionarski, smjeli i savršeno suvremen automobil, usklađen s dinamičnim vremenom u kojem se sve ubrzano mijenja i u kojem samo avangardni modeli imaju šansu zadržati privlačnost do kraja životnog ciklusa.
Rafale se može se pohvaliti odvažnim, prepoznatljivim dizajnom lagano podignutog fastback stila što ga svrstava u kategoriju SUV coupéa. Odlikuje se dinamičnim i sportskim izgledom, s naglašenim ramenima. Unutar oblina integrirane su crte ili rubovi koji stvaraju kalibrirane svjetlosne linije duž tijela vozila. Već na prvi pogled je primjetan osjećaj kvalitete.
Nadahnuta imidžom marke Renault, rešetka hladnjaka Rafalea sastoji se od malih dijamanata raspoređenih u 3D dizajnu oko središnjeg logotipa. Uzorak nas podsjeća na rešetke u obliku saća kakve su se u prošlosti viđale na luksuznim vozilima. Ovisno o verziji plava (u našem slučaju) ili siva pozadina (techno) izgleda kao da se pojavljuje i nestaje ovisno o kutu gledanja – slično kao djelo optičke umjetnosti iz 1970-ih.
Uzorak dijamanta se pojavljuje u svakom aspektu dizajna, kao i na svjetlosnom potpisu Rafalea, za snažan, robustan učinak. Pokazujući veliku pozornost posvećenu detaljima, prednja svjetla s tehnologijom Matrix LED Vision (opcija, u našem slučaju) imaju dikronični (višebojni) film.
Prednja svjetla imaju brojne tehnologije za optimizaciju performansi osvjetljenja. Standardno su dostupna prednja LED Adaptive Vision svjetla koja su poboljšana kako bi se povećala širina spektra i snaga. Naš model, rekli smo, ima doplatna LED Matrix Vision svjetla koja imaju +20 svjetlosnih segmenata (u usporedbi s 11 na modelima Austral i Espace) zajedno s funkcijom ADB (Adaptive Driving Beam), koja eliminira zasljepljivanje drugih sudionika u prometu zasjenjivanjem dijela snopa.
Kako bi se povećala udobnost i vidljivost, AFS (Adaptive Front Lighting System) kontinuirano prilagođava širinu i dubinu svjetlosnog spektra vrsti ceste (gradska ulica, sekundarna mreža ili autocesta).
Stražnja svjetla su jasno odvojena kako bi vozilu dala snažnu vizualnu prisutnost. Njihov oblik je inspiriran kineskim tangram zagonetkama, u kojima je kvadrat podijeljen na sedam dijelova. Kada se uključe, mikrooptička tehnologija ih oživljava. Kada su isključeni, podsjećaju na 'plutajuće kocke leda'.
Što se njegove strukture tiče, Rafale je izgrađen na novoj generaciji CMF-CD platforme. A iz Renaulta kažu kako je kvaliteta ove platforme poboljšana dvogodišnjim povratnim informacijama. Kao i svi novi modeli Renaulta od Mégane E-Tech electric, Rafale je prošao dodatne testove na cesti kao dio procesa Confirmation Runs koji je uspostavljen kao dio strateškog plana kvalitete. Ove testove provode profesionalni testni vozači u tehničkom centru Aubevoye u Francuskoj ili drugdje za testove na cesti u 'ekstremnoj vrućini' ili 'ekstremnoj hladnoći'.
Naravno, mnogi će uočiti i sličnosti s modelom Mégane Conquest, koji je također prema obliku karoserije SUV coupé, ali je ipak riječ o kompaktnom crossover SUV-u iz C-segmenta koji je i kraći za nekih 14-tak mm od novog Rafalea. A i gledano izvana, Mégane Conquest je starijeg Renaultova dizajnerskog jezika, koji odlazi u povijest.
Što se strukture Mégane Conquesta tiče isti je temeljen na CMF-B platformi kompaktnih automobila Renault-Nissan-Mitsubishi Alijanse. Ova se platforma također koristi za najnovije generacije Clija i Captura.
Prema vasnjkim dimenzijama Rafale je duljine 4710 mm, širok je 1866 mm (2085 mm s retrovizorima), visok 1613 mm, a međuosovinski razmak 2738 mm (isti kao na Espaceu) omogućuje profiliranu, tekuću liniju krova, blago zakrivljenu kako bi se zadržao prostor za glavu putnika straga. Visina od podloge je 145 mm.
Što se volumena prtljažnika tiče, testni model E-Tech full hybrid ima 627 litara (532 dm³ VDA), koji raste sa spuštenim naslonima stražnjeg reda sjedala na 1914 l (1604 dm³ VDA). Težina našeg modela je 1660 kg s ugrađenim sustavom 4Control (1653 kg bez), a može vuči kočenu prikolicu od 1500 kg ili 750 kg nekočenu.
Što se kotača tiče, oni podrazumijevaju za našu razinu opreme esprit Alpine standarne aerodinamične 20-colne alu naplatke Castellet. Mi smo imali izvrsne ljetne sportske gume Bridgestone Turanza 6 enliten dimenzija 245/45R20. Naš je model iamo rezervni kotač smanjenih dimenzija T145/80R18 109M. Recimo i to kako snažniji, PHEV model od 300 KS u verziji Atelier Alpine ima 21-colne kotače s gumama dimenzija 245/40R21.
Naš je model imao karoseriju boje plava Alpine s biserno crnim krovom (panoramskim).
Unutrašnjost
Naš testni model je imao luksuznu sportsku razinu opreme esprit Alpine, koja je doista impresivno dizajnerski osmišljena i izvedena. Iznutra, naš testni Rafale definira krov od neprozirnog stakla Solarbay, zajedno s novom grafikom na OpenR zaslonu s dva zaslona. Posebna nova sjedala uključuju inovativan visokotehnološki naslon za ruke za putnike straga, zajedno s nizom inovativnih boja i materijala.
Krovni prozor od zamućenog stakla Solarbay (1470 x 1117 mm) ima tehnologiju AmpliSky u kojoj molekularna struktura tekućih kristala raspršenih polimera (PDLC) reagira na električnu struju. Devet segmenata ostakljenog krova zatamnjuje se na zahtjev, pružajući maksimalnu zaštitu od sunca u sekundi, bez potrebe za roletama. Ovim pametnim staklenim krovnim otvorom može se upravljati prekidačem ili glasovnom naredbom pomoću Google pomoćnika. Isprobali smo tu funkciju i to doista lijepo funkcionira.
Vozač i putnici mogu birati između četiri položaja krovnog otvora: potpuno proziran, potpuno neproziran, proziran sprijeda i neproziran straga ili obrnuto. Sa svojom višeslojnom laminiranom tehnologijom, Solarbay krov također smanjuje efekt 'saune" i 'ledene kutije'. Kada vozač isključi paljenje i napusti automobil, staklo se automatski zatamnjuje.
Prilikom pokretanja, krovni otvor se vraća na zadnju postavku. Učinkovitiji je od standardnih roleta u svakom pogledu, a također je pametniji i lakši za korištenje.
Rafale krase posebna nova sportska sjedala s bočnim ojačanjima za iznimnu potporu. Presvlake od alcantare doprinose sportskom ugođaju, a istovremeno su ekološki odgovorne kao prva alcantara koja se reciklira, do razine od 61 posto.
Dostupni kao dodatna oprema, jastuci stražnjih naslona za glavu presvučeni alcantarom dodaju dodatni dodir elegancije i udobnosti za prvoklasnu vožnju. Na našoj verziji esprit Alpine (i Atelier Alpine u slučaju PHEV 300 modela), perforirane presvlake od alcantare otkrivaju plavu podstavu. Slovo A sa strelicom na vrhu naslona svijetli i pulsira u skladu s otkucajima ljudskog srca.
Boja osvjetljenja odgovara opciji odabranoj u postavkama MULTI-SENSE. Jedinstven na tržištu na ovoj razini asortimana, ovaj sustav koristi fleksibilnu silikonsku vodilicu bez utjecaja na udobnost naslona. Ova nova tehnologija ovdje je predstavljena kao prva u svijetu.
Kao zanimljivost, za proizvodnju plavih, bijelih i crvenih gornjih šavova (boja francuske zastave) za putnički prostor naše esprit Alpine verzije Renaulta Rafale, tvornica u Palenciji morala je nabaviti novi stroj s tri glave, koji može šivati u tri različite boje u isto vrijeme.
Renault potvrđuje svoj cilj potpunog ukidanja kože u svojim vozilima. Okrećući se TEP-u, zrnato obloženoj tkanini koja je ugodnija na dodir od kože, Renault je uspio dokinuti sve materijale životinjskog podrijetla, nastavljajući ugađati osjetilima. Ovaj materijal je 50 posto recikliran na cijelom upravljaču i 100 posto recikliran na stražnjoj strani presvlake u putničkom prostoru.
Rafale je isto tako prvi automobil koji u putničkom prostoru ima škriljevac i tonirani pluto. Na našoj verziji esprit Alpine, škriljevac podsjeća na Alpe. Gledano na armaturnoj ploči okrenutoj prema suvozaču, iznimno tanke ploče škriljevca oblikuju se u konture jednako lako kao list drveta, bez lomljenja. Verzija Techno ima crno obojeno prirodno pluto na prednjoj traci. Osim svojih dekorativnih svojstava, ne reflektira.
Rafale pruža izdašan unutarnji prostor i sprijeda i straga, a kako je izgrađen na istoj platformi kao i Espace, to mu omogućuje najizdašniji prostor za koljena na tržištu od 302 mm. Dugi međuosovinski razmak i blago padajuća linija krova također doprinose prostoru za glavu straga od 880 mm, gotovo jednakom kao na Espaceu (892 mm), bez utjecaja na aerodinamični stil karoserije coupéa. Rafale je kao stvoren za duga putovanja, a mi to možemo i potvrditi iz prve ruke jer smo u sedmodnevnom testu s njim odvozili nekih 800-njak km, kombiniravši gradske, regionalne prometnice, kao i autoceste.
Za poboljšano iskustvo u vozilu, Rafale ima i vrlo zanimljiv stražnji naslon za ruku, posvećen multimedijskim aktivnostima. Ovaj visokotehnološki naslon za ruke uključuje dvije USB utičnice, prostor za pohranu tableta i pametnih telefona i dva rasklopiva nosača za udobno gledanje ekrana.
Nova grafika ekrana
OpenR digitalni kokpit Rafalea sastoji se od dva zaslona koji tvore oblik slova L: vodoravnog TFT zaslona na kontrolnoj ploči veličine 321 cm² i dijagonale 12,3 inča (31,24 cm) (1920 x 720 piksela, pejzažni format) i okomitog zaslona osjetljivog na dodir veličine 453 cm² i dijagonale 12 inča (30,5 cm) u sredini konzola (1250 x 1562 piksela, portretni format).
Postavljen za maksimalnu vidljivost i praktičnost, zaslon OpenR omogućuje vozačima uživanje u multimedijskom sustavu OpenR Link bez skidanja pogleda s ceste.
Poboljšano Googleovim ekosustavom, Renaultovo iskustvo navigacije smatra se postavljanjem standarda u automobilskom sektoru. Korisnici mogu pregledavati sustav na isti način kao na pametnom telefonu. Središnji zaslon dobiva novo grafičko sučelje. Svaka postavka MULTI-SENSE odgovara različitom izgledu, s određenim zaslonom, uzorcima i bojama.
Rafale dolazi s velikim naprednim head-up zaslonom (9,3 inča), koji je doplatna opcija. Informacije o brzini vozila, aktivnim pomagalima za vožnju, upozorenjima o brzini i navigacijskim podacima projiciraju se izravno na vjetrobransko staklo, za optimalnu vidljivost u svim okolnostima.
Za stvaranje veselog, ugodnog ugođaja u putničkom prostoru, Rafale nudi niz mogućnosti prilagodbe sa svojim MULTI-SENSE postavkama. Na primjer, vozači mogu odabrati boju 'Living Lights' osvjetljenja raspoloženja koje pružaju LED trake na instrument ploči i panelima vrata. Za stvaranje opuštenijeg ugođaja, boja osvjetljenja automatski se prilagođava svakih 30 minuta na temelju cirkadijalnog ciklusa (24-satni biološki sat) i doba dana (hladne boje danju, tople boje noću).
Prilikom ulaska u Rafale, vozače će dočekati nova zvučna sekvenca. Međunarodno poznati francuski umjetnik, skladatelj i autor Jean-Michel Jarre surađivao je na dizajnu ove zvučne sekvence i na novom VSP (Vehicle Sound for Pedestrians), zvuku koji se emitira pri malim brzinama (do 30 km/h) kako bi upozorio pješake. Jean-Michel Jarre također je bio uključen u razvoj dvaju audio sustava: Arkamys Auditorium kao standard i Harman Kardon kao opcija u našem slučaju, s pet impresivnih zvučnih doživljaja: Studio, Podcast, Concert, Immersion i Club.
Zvučni sustav Harman Kardon® s 12 zvučnika osigurava 485 W preko 2 visokotonca sa strane armaturne ploče, 2 niskotonca u panelima prednjih vrata, 2 prostorna zvučnika, 1 prednje centralne jedinice, 2 visokotonca i 2 niskotonca straga u oblogama vrata te 1 subwoofera u prtljažniku.
Povezivost
Multimedijski sustav OpenR Link jedan je od najintuitivnijih na tržištu. Uz ovu povezanu, otvorenu tehnologiju, vozilo je uvijek u tijeku. U isto vrijeme, umjetna inteligencija pruža nove usluge za sve putnike. Rafale ruši granice između vašeg digitalnog života izvan i unutar automobila, između vašeg pametnog telefona i multimedijskog sustava OpenR Link u automobilu s ugrađenim Googleom.
Sustav omogućuje pristup Google kartama, Google Assistantu i nizu aplikacija (50 ili više ovisno o zemlji i verziji) putem Google Play kataloga. Baš kao na pametnom telefonu. Mala zamjerka ide na povremenom kašnjenju navigacije u realnom vremenu, no to nije nešto što s vremenom neće biti dorađeno, niti nešto što vas može skrenuti u pogrešnom smjeru. Dovoljno je uključiti i vlastitu inteligenciju i sve sjeda na svoje mjesto. Sučelje je također potpuno prilagodljivo i kompatibilno s Android Auto i Apple Carplay, korištenjem žične ili bežične veze. Uz novi dizajn sučelja, Rafaleov OpenR Link multimedijski sustav ima Android Automotive 12.
Otvoreni sustav povezan s oblakom, OpenR Link automatski integrira preporučena ažuriranja pomoću tehnologije FOTA firmware over the air). Korisnici mogu biti u tijeku bez posjete svojoj radionici ili zastupstvu, budući da je održavanje sada predvidljivo. Sustav može dati informacije o novim dijelovima, npr. za centriranje kotača ili klima uređaj.
Renault Rafale isporučuje se s brojnim funkcijama koje pokreće AI, što pridonosi udobnosti vozača i putnika. Primjerice, sustav će predložiti gašenje klima-uređaja ako je prozor otvoren ili uključivanje ako je pretoplo. Ove proaktivne preporuke temelje se na 'rutinskim' postupcima, navedeni su i analizirani sa svakim putovanjem.
ADAS sustavi i sigurnost
Novi Rafale je opremljen s 32 napredna sustava za pomoć vozaču (ADAS) koji spadaju u tri kategorije: vožnja, sigurnost i parkiranje. Također uključuje novu funkciju ISA ili Intelligent Speed Assist, koja očitava trenutno ograničenje brzine i upozorava vozača ako se vozilo kreće prebrzo. Nadalje, Rafale uključuje sustav Safety Coach kao standard, kako bi potaknuo smireniji stil vožnje i smanjio rizik od nesreća. Sve ove značajke dio su programa 'Human First Program' koji je Renault uspostavio 2023. kako bi poboljšao sigurnost za vozače, putnike i druge sudionike u prometu.
Nova tipka s lijeve strane upravljača – My Safety Switch – omogućuje vozačima da aktiviraju željene postavke za pet ADAS-a u isto vrijeme, pritiskom na tipku. Prilagođene postavke dostupne na multimedijskom zaslonu uključuju treba li aktivirati funkciju, do koje razine, omogućiti zvučna upozorenja i tako dalje.
Ovo je funkcija koja je stvarno izvrsno rješenje, s obzirom da današnja moderna vozila imaju cijeli niz funkcija koje unatoč svojo sigurnosnoj zadaći ipak povremeno prilično ometaju vozača.
Active Driver Assist sustav nadogradnja je postojećeg asistenta za autoceste i prometa. To je sustav autonomne vožnje razine 2, koji radi na svim vrstama cesta, a ne više samo na autocestama. Active Driver Assist kombinira Adaptive Cruise Control s Lane Centering Assist i podatke o geolokaciji s određenih karata. omogućujući automobilu da se prediktivno prilagodi cesti.
Integrirano s Active Driver Assist, prepoznavanje prometnih znakova sa prevencijom prekoračenja brzine (OSP) može se koristiti i samostalno. Vozač ga može kombinirati s limitatorom brzine ili tempomatom.
Od ostalih ADAS sustava tu su još: Za vožnju: Tempomat i limitator brzine / Adaptivni tempomat (ACC) sa Stop & Go / Upozorenje na udaljenost (DW) / 360° 3D Around View kamera (AVM) / Hill Start Assist (HSA); Za sigurnost: Sustav aktivnog kočenja u nuždi (AEBS) i stražnji AEB s funkcijom spajanja sustava / Upozorenje na mrtvi kut (BSW) / Prepoznavanje prometnih znakova sa sprječavanjem prekoračenja brzine / Detekcija naprijed i nazad s pomoći za zadržavanje trake u nuždi.
Tu su još i: Pomoć za zadržavanje trake (LKA) / Upozorenje na napuštanje trake (LDW) / Upozorenje na promjenu trake (LCW) / Upozorenje na pozornost vozača (DAA) / Sustav za stabilnost prikolice (TSA); Za manevre pri parkiranju: prednji, stražnji i bočni parkirni senzori, upozorenje na poprečni promet straga (RCTA) / parkiranje bez ruku / pogled iz ptičje perspektive / upozorenje na siguran izlaz putnika (OSE).
Napredni 4Control
Napredna tehnologija upravljanja na četiri kotača 4Control donosi opipljiva poboljšanja u agilnosti i performansama. Standardno se ugrađuje u Rafale od opreme esprit Alpine.
Stražnji kotači okreću se u suprotnom smjeru od prednjih (do 5 stupnjeva), za iznimnu upravljivost na autocestama i gradskim ulicama. Idealan za manevre parkiranja, primjerice, omogućuje krug okretanja od 10,4 m, dostojan gradskog automobila.
Na autocesti, pri brzini krstarenja, stražnji kotači se vrlo malo okreću (do 1 stupanj) u istom smjeru kao i prednji kotači, poboljšavajući stabilnost vozila smanjenjem inercije stražnje osovine.
Prediktivna hibridna vožnja
Ova funkcija maksimizira korištenje električne energije tijekom vožnje. Povezani Googleovi kartografski podaci, kao što je topografija ceste tijekom sljedećih sedam kilometara (ili najvjerojatnija ruta ako nije zabilježeno odredište), pružaju unaprijed informacije sustavu upravljanja baterijom kako bi se maksimalno iskoristila električna energija.
Izvješće o vožnji dostupno je u obliku stupčastog dijagrama s detaljima potrošnje i prijeđene udaljenosti u potpuno električnom načinu rada.
AI funkcije igraju ulogu pomoćnika putniku, dajući, na primjer, savjete za uštedu energije.
Pogonski sklop E-Tech full hybrid od 200 KS
Za početak, recimo kako u Rafaleu postoje dva tipa pogonskih sklopova. Jedan je potpuno hibridni samopunjivi (full hybrid), a drugi je plug-in (PHEV) E-Tech 4x4 od 300 KS. Prvi je E-Tech hibridni pogonski sklop od 200 KS s dokazanim omjerom performansi i učinkovitosti, koji je već dostupan u Australu i Espaceu.
Dakle naš je testni model imao potpuni hibridni benzinski motor E-Tech od 200 KS uparen s multimodnim automatskim mjenjačem postavlja standard u svojoj klasi za potrošnju goriva (4,7 l/100 km) i emisiju CO2 (105 g/km) (WLTP). Uz iznimnu učinkovitost goriva i spremnik od 58 litara (uključujući 3 l rezerve), Rafale ima ukupni domet od preko 1100 km, što je idealno za duga putovanja.
S potpuno hibridnim E-Tech motorom od 200 KS, Rafale može ubrzati od 0 do 100 km/h za 8,9 sekundi i ubrzati od 80 do 120 km/h za 5,6 s, dok je krajnja brzina ograničena na 180 km/h. Pogon je na prednja dva kotača.
Potpuni hibridni pogon E-Tech ukupne snage sustava od 200 KS (147 kW) koristi serijski paralelnu hibridnu arhitekturu. Sastoji se od 3-cilindričnog 1,2-litrenog turbobenzinskog motora koji razvija 130 KS (96 kW) s 205 Nm pri 1750 okr./min. okretnog momenta i dva električna motora. Čak i sam za sebe, motor s unutarnjim izgaranjem je primjer visoke tehnologije, s Millerovim ciklusom izgaranja, niskotlačnom recirkulacijom ispušnih plinova, turbopunjačem promjenjive geometrije i arhitekturom dugog hoda sličnoj dizelskoj.
Rezultat je izvanredna razina učinkovitosti od 41 posto. Što se tiče električne snage, glavni elektromotor razvija 50 kW (70 KS) za 205 Nm okretnog momenta. Napaja ga litij-ionska baterija od 2 kWh/400 V za električnu vožnju. Sekundarni električni motor je visokonaponski starter generator (HSG) od 25 kW (34 KS)/50 Nm koji pokreće motor i upravlja promjenama stupnjeva prijenosa već dobro poznatim i cijenjenim 'dog clutch' mjenjačem bez kvačila.
Rafale ima novu ručicu mjenjača, a kroz MULTI-SENSE postavke (napor upravljanja, odziv motora i agilnost šasije) mogu se odabrati četiri načina vožnje: Eco, Sport, Comfort i MySense.
Električna vožnja bez punjenja
S potpuno električnim sustavom pokretanja i regeneracije energije koji se automatski aktivira kada vozilo uspori ili koči, vozilo može ostati u električnom načinu rada 80 posto vremena u gradovima s ovim E-Tech potpuno hibridnim pogonskim sklopom, dok smanjuje potrošnju goriva za 40 posto u usporedbi s ekvivalentnim motorom s unutarnjim izgaranjem. Vozači se mogu prepustiti potpunom iskustvu električne vožnje bez ikakvih ograničenja punjenja.
Punjenjem se upravlja automatski. I motor i elektromotori doprinose punjenju baterije, ovisno o načinu rada koji je odabrao pametni mjenjač. Vozač također može pridonijeti procesu punjenja odabirom jedne od četiri razine regenerativnog kočenja putem poluga na upravljaču.
Multimodni automatski mjenjač
Višemodni automatski 'dog clutch' razvijen pomoću tehnologije Formule 1 kombinira dva zupčanika za glavni električni motor i četiri za motor s unutarnjim izgaranjem. Motori i motor kombiniraju 15 različitih radnih mogućnosti, optimizirajući užitak u vožnji, potrošnju goriva i emisiju CO2.
Pametna multimodna mjenjačka kutija automatski upravlja načinom rada pogonskog sklopa u potpuno električnom, potpuno ICE ili hibridnom načinu rada. I da, ručica mjenjača se nalazi gore desno iza kola upravljača.
Kakav je Rafale E-Tech hybrid 200 KS u vožnji?
Rafale E-Tech hybrid 200 KS je automobil iznimnih dinamičkih sposobnosti. Glavni prioriteti u razvoju tehničkih i mehaničkih atributa automobila bili su učinkovitost, agilnost i odziv. Od šasije do voznog mehanizma, od sustava 4Control do pogonskih sklopova, svi aspekti pridonose užitku u vožnji i putovanju.
Renault Rafale isporučuje se s višestrukim prednjim i stražnjim ovjesom kao standardom na svim verzijama, za stabilnost i udobnost vožnje. U usporedbi s Renault Australom, izgrađenim na istoj platformi, širina traga kotača je 40 mm šira na Rafaleu, a širina profila njegovih 20-colnih guma povećana je za 10 mm na 245 mm (u usporedbi s 235 mm za 20-colne gume na Australu).
Sve ove tehničke značajke doprinose boljem držanju ceste i kontroli voznog mehanizma, bez kompromisa u udobnosti.
Za kraj, što se cijena tiče u trenutku nastanka ovog teksta su bile dostupne dvije verzije: techno E-Tech full hybrid od 44.990 eura i esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 od 49.990 eura (uključeni PDV i PPMV).
Jamstvo od 8 godina uključuje dvije godine tvorničkog jamstva i produljeno jamstvo Renault za 3., 4., i 5. godinu ili 100.000 km, te dodatne 3 godine produljenog jamstva ili 150.000 km uz Real Garant. Dodatno produljeno jamstvo putem Real Garanta vrijedi samo kod kupnje uz Mobilize Financial Services. Mobilize Financial Services je lokalni komercijalni naziv tvrtke RCI USLUGE d.o.o. koja svojim kupcima predlaže financiranje vozila preko financijskog partnera UniCredit Leasing d.o.o. i osiguranje vozila preko Croatia osiguranja d.d.