test automobila

Vozili smo Toyotu Proace City Verso Family: Duga verzija praktičnog obiteljskog vozila s turbodizelašem

15.04.2025 u 00:53

Bionic
Reading

Testni model je imao dobro provjereni i pouzdani četverocilindrični dizelski 1.5 l D-4D turbomotor s common-rail direktnim ubrizgavanjem pod visokim tlakom, snage 130 KS (96 kW) i 300 Nm. Mjenjač je ručni 6-brzinski, a prosječna potrošnja 5,5 do 6,5 l/100 km

Vozila tipa kombija za prijevoz putnika, bez obzira na rastuću popularnost SUV vozila u svim segmentima automobila, i danas nailaze na veliki broj zainteresiranih poklonika. Prije svega, mislimo na mlade obitelji koje žele, u jedno izgledom nenametljivom vozilu, utovariti sve stvari i do sedam putnika za bezbrižan odlazak na godišnji odmor. Rekli bismo da je ovaj tip vozila i vrlo korisna zamjena za nekoć popularna MPV ili višenamjenska vozila.

Treba reći da cijela linija naziva Proace, uključuje kombije Proace i Proace City, plus njihove varijante za prijevoz putnika Verso, pripadaju Toyota Professional programu lakih gospodarskih vozila. Isto tako, svi ovi modeli imaju baterijske električne pogonske sklopove kao dio Toyotinog višesmjernog pristupa ugljičnoj neutralnosti, a kompletna ponuda Toyote Professional uključuje elektrificirane opcije na svim modelima.

Toyota Proace City Verso Family 1.5D 130 M/T6 Long Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Ovdje napomenimo kako i pick-up Hilux pripada u ova program, a koji je od ove godine dostupan u elektrificiranoj izvedbi s blagim hibridnim sustavom (48V) 2,8 D-4D A/T6. Hibridni sustav od 48 V koristi dokazani Hiluxov 2,8-litreni turbodizelski motor snage 204 KS i 500 Nm, opremljen novim električnim motorom-generatorom, litij-ionskom baterijom od 48 V i DC-DC pretvaračem.

No vratimo se našem ovotjednom testnom modelu točne oznake Toyota Proace City Verso Family 1.5D 130 M/T6 Long. Sama oznaka u nazivu Verso označava da je riječ o putničkoj varijanti Toyotina furgona, koji pruža mogućnost smještaja od pet do sedam osoba. Ako vam se učinilo da vam je ovaj obiteljski automobil već otprije poznat, niste se prevarili. Naime Toyota, je ovaj model razvila u suradnji s nekadašnjom grupom PSA (sada Stellantis). No nije samo ovaj model plod ove suradnje, već je riječ o cijeloj paleti vrlo primjenljivih i atraktivnih kompaktnih furgona, kojoj pripadaju i Proace City Van te Proace City Verso N1, kao i veći kombi modeli Proace gospodarski i Proace Verso.

Kompaktni furgon Proace City Verso prema tehnološkim rješenjima je sestrinski model Citroën Berlinga i Peugeota Riftera. I naravno, svi se ovi modeli proizvode u Europi, u Stellantisovom pogonu u španjolskom gradu Vigu.

Vanjski dizajn, dimenzije i praktičnost unutrašnjosti

Što se vanjskog dizajna tiče, naš testni model Toyota Proace City Verso izvlači ono najbolje iz palete sestrinskih ili bratskih modela, pa tu nema neke vizualne razlike. Ali za tim niti nema potrebe, jer ovo je doista takav tip vozila kojem je dovoljno da njegov oblik vanjskih linija bude dojmljiv, a to naša Toyota svakako jest. Naravno, Toyota je prema svojim dizajnerskim preferencijama i idejama unijela najviše promjena na prednjem kraju.

S potpuno novim prednjim dizajnom koji stvara upečatljiv dojam i postavlja ton za suvremeno ažuriranje iznutra i izvana, istaknuto prednjom stranom sa svojim čistim linijama. Odsutnost gornjih rešetki za hlađenje između prednjih svjetala stvara sofisticiran, osebujan izgled, dok donja rešetka u obliku trapeza odražava slične dizajne u Toyotinoj ponudi i stvara snažan stil, naglašen novim prednjim svjetlima, uključujući potpuno LED opcije, i lakometalnim kotačima. Naš je model imao Bi-LED prednja svjetla i LED dnevna svjetla. Kod izvedbe Family prednji i zadnji branik su u boji vozila, što dodaje dozu elegancije cijelom modelu.

Ovaj kompaktni furgon ima dvije izvedbe dužine – kratka (Compact) od 4,4 m i duga (Long) od 4,7 m (u našem slučaju). Točnije, njegove su dimenzije sljedeće: dužina 4753 mm (kratka verzija 4403 mm), širina 1848 mm (za obje verzije), visina 1880 mm (za obje verzije), međuosovinski razmak 2975 mm (kratka verzija 2785 mm). Duga verzija Proace City Verso ima prednji prevjes 890 mm (kao i kratka, ali i verzija Van), no stražnji prevjes mu se razlikuje, jer kod krake verzije on iznosi 726 mm (duga 886 mm u obje karoserijske izvedbe; i putničke i Van).

Podaci o težini testnog vozila s motorom 1.5 l D-4D 130 i ručnim M/T6 mjenjačem nam govore kako se ona kreće između 1441 i 1657 kg vozila spremnog za vožnju.

Putnička izvedba je u ponudi s pet ili sedam sjedala, i u kratkoj i u dugoj izvedbi. Ono što je svakako bitno, paleta modela Proace City trebala bi zadovoljiti širok spektar poslovnih potreba zahvaljujući različitim konfiguracijama teretnog prostora i sjedala, kao i opcija pogonskih sklopova. No naš model je imao obujam prtljažnika straga od 850 litara uz podignuta stražnja sjedala i do visine pojasa.

Za one koji trebaju prenositi još veće ili teže terete, ovaj furgon može vući kočene prikolice 1250-1300 kg ili nekočene od 750 kg. Pristup prtljažniku je jednostavan čak i kada je vozilo parkirano na skučenom prostoru, zahvaljujući otvaranju i samo stražnjeg stakla u poklopcu prtljažnika. Inače, stražnja vrata se otvaraju prema gore.

Proace City Verso nudi prilagodljivost u rasporedu sjedenja putnika, uz opciju tri zasebna sjedala ili djeljivu-preklopivu stražnju klupu u omjeru 60:40. I u dugoj i u kratkoj izvedbi moguće je dodati treći red sjedala koji je dovoljno velik da se, uz mogućnost pomicanja sjedala, na njemu udobno mogu smjestiti i odrasle osobe. Kada drugi red sjedala ima tri odvojena sjedala, na svakom su ugrađena Isofix sidrišta za dječje sjedalice, što je još jedna jedinstvena ponuda u ovoj klasi. Sva putnička sjedala se sasvim preklapaju, uključujući suvozačke, radi dobivanja maksimalnog obujma za prijevoz tereta i radi praktičnosti.

Naš testni model imao je 16-colne aluminijske naplatke spet krakova (standardno za Family) sa zimskim gumama Continental WinterCotact TS 870 dimenzija 205/60R16 H XL. Veća opcijska dimenzija kotača i guma je 205/55R17. Ovime bi se dobila nešto preciznija upravljivost, ali i nešto niža udobnost, no to je stvar svakog vozača i njegovih potreba i preferencija vožnje. Mislimo da i ova 16-colna verzija prilično dobro zadovoljava najveći dio potreba.

Unutrašnjost

Svjež novi izgled preslikan je i na unutrašnjost kabine, gdje je najnovija oprema ugrađena unutar čvrste, praktično dizajnirane unutarnje obloge. Sjedala su presvučena sivom Toyota Manhattan tkaninom u dvije nijanse.

S prostorom za pet osoba (u našem slučaju, ali postoji i opcija za sedam osoba), udobna unutrašnjost nudi beskrajne mogućnosti. Inteligentan dizajn osigurava maksimalan prostor, koji možete prilagoditi svojim potrebama s različitim mogućnostima sjedenja uz dvije duljine karoserije. Ako je potrebno, sjedala se mogu lako preklopiti i premjestiti.

U prvom redu sjedala naglašavaju novodizajnirani upravljač, grijana sjedala s odvojenim naslonima za ruke za vozača i suvozača i ambijentalna rasvjeta povećava impresivnu udobnost Proace City Verso. U cijeloj kabini razmješteni su pametno i domišljato osmišljeni pretinci.

Tako se ispred vozača nalazi i pretinac s poklopcem za razne korisne stvari, a iznad prednjeg reda sjedala se nalazi i praktičan krovni pretinac.

Naš Family model je imao novu digitalnu instrumentnu ploču s multi-informacijskim zaslonom u boji veličine 10 inča. Tu je i 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir za potpuno povezani infotainment sustav (omogućen Mirorr link), koji uključuje ugrađenu navigaciju, dok novi grijani kožni upravljač poboljšava udobnost i izgled.

Na središnjoj konzoli se nalazi ručica ručnog mjenjača, kao i dva prostoraza dodlaganje sitnica s rolo poklopcima. Osim toga, tu je i start/stop dugme, elektronička ručna kočnica i 2 USB-C priključka.

Sigurnost i sustavi pomoći vozaču

Kompletna Toyota Professional linija nudi proširenu zaštitu putem najnovijeg Toyota Safety Sense paketa aktivne sigurnosti i sustava pomoći vozaču, koji uključuje prilagodljivi tempomat od 30 km/h, inteligentnu pomoć pri brzini s opcijskim upozorenjem na prekoračenje brzine i poboljšanu pomoć za držanje trake.

Parkiranje je olakšano pomoću sustava pomoći pri bočnom parkiranju s detekcijom mrtvog kuta, koji upozorava vozača na vozila koja se približavaju i koja mogu biti teško vidljiva tijekom paralelnog parkiranja.

Nove sigurnosne mjere također su implementirane u konstrukciju Proace i Proace City, uključujući nove prednje bočne zračne jastuke na prednjim sjedalima, novi dizajn branika, sklopivi stup upravljača i ažurirane strukturne dijelove za veću čvrstoću.

Toyota Proace City Verso Family 1.5D 130 M/T6 Long
  • Toyota Proace City Verso Family 1.5D 130 M/T6 Long
  • Toyota Proace City Verso Family 1.5D 130 M/T6 Long
  • Toyota Proace City Verso Family 1.5D 130 M/T6 Long
  • Toyota Proace City Verso Family 1.5D 130 M/T6 Long
  • Toyota Proace City Verso Family 1.5D 130 M/T6 Long
    +52
Toyota Proace City Verso Family 1.5D 130 M/T6 Long Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Dizelski turbomotor 1.5 l D-4D 130 M/T6

Što se tiče motora, naš testni model imao je već dobro provjereni i poudani četverocilindrični dizelski 1.5 l D-4D turbomotor s common-rail direktnim ubrizgavanjem pod visokim tlakom, obujma 1499 cm³ (EURO 6EA). Snaga mu je 130 KS (96 kW), a najveći okretni moment lijepih 300 Nm pri 1750 okr./min. Mjenjač je ručni 6-brzinski, a prijenosni omjeri su mu dobro određeni. Pogon je na prednja dva kotača.

Krajnja brzina našeg testnog modela je 184 km/h, a proizvođač ne navodi podatke o njegovom ubrzanju, no pretpostavljamo negdje oko 10-11 sekundi. Prema ovim performansama, rekli bismo da je više riječ o natprosječnom osobnom automobilu, a ne o ovako polivalentnom, odnosno obiteljskom vozilu.

Proizvođač navodi podatke o prosječnoj potrošnji u kombiniranim uvjetima od 5,5 do 6,5 litara na 100 km (WLTP). Emisija CO₂ je 146-170 g/km. Obujam spremnika dizelskog goriva je 53 litara, a tu je i spremnik AdBlue tekućine.

Kočnice su sprijeda samoventilirajuće disk, straga disk, a djeluju jako efikasno, baš kao je to u skladu s očekivanjima od modernog vozila s povećanim zahtjevima što se tiče nosivosti.

Po pitanju ovjesa, prednji je neovisan pseudo MacPherson tipa, sa spiralnim oprugama i hidrauličkim amortizerima. Straga je deformabilna poprečna greda.

Što se cijene tiče, naš testni model Proace City Verso Family Long s dizelskim motorom 1,5D i M/T6 ručnim mjenjačem s pet sjedala stoji 32.671 eura (uključeni PDV i PPMV). Recimo kako je ovo akcijska cijena s popustom u iznosu od 1000 eura, a uz Toyota financiranje se ostavruje i dodatni popust na akcijsku cijenu u iznosu od 500 eura.

Toyota Professional program osigurava korisnicima potpunu podršku kroz Toyota Relax jamstvo do 10 godina ili 200.000 km, financijske pogodnosti putem Toyota Tsusho Leasing Croatia, te osiguranje vozila i tereta kroz Toyota osiguranje.