test automobila

Vozili smo Audi A5 40 TFSI quattro: Vrhunska premium limuzina s pogonom na sva 4 kotača

07.04.2025 u 13:59

Bionic
Reading

Naš model pogoni četverocilindrični turbo motor 2.0 TFSI snage 204 KS (150 kW) s quattro pogonom s ultra tehnologijom. To mu osigurava sljedeće performanse: ubrzanje od 0-100 km/h je 7,6 s, a krajnja brzina 245 km/h. Kombinirana potrošnja goriva je 6,6-7,9 l/100 km, a emisije CO2 151-179 g/km

Audi je predstavio potpuno novi A5 sredinom prošle godine izazvavši prilično iznenađenje među poznavateljima njemačke premium marke s 'četiri prstena'. Naime, novi je A5 je zamijenio dosadašnji vrlo uspješni model A4. Isto tako, i novi A5 dolazi u dvije verzije karoserije - limuzina i Avant (karavanska uzvedba). U ponudi će biti u četiri varijante: kao A5 i S5 limuzina te kao A5 i S5 Avant. Ove su verzije prvi modeli koji će biti predstavljeni na platformi PPC (Premium Platform Combustion). Novi Audi A5 će se proizvoditi u Audijevoj tvornici u Neckarsulmu, u Njemačkoj.

U međuvremenu u veljači ove godine, Audi je pojednostavnio nazive svojih modela, pa će se ubuduće globalni alfanumerički naziv modela sastojati od jednog ili više slova i broja. Slova A i Q i dalje označavaju razliku između niskopodnih i visokopodnih vozila. Brojevi – trenutno od 1 do 8 – omogućuju jasnu klasifikaciju neovisno o vrsti pogonskog sklopa. Kao rezultat toga, prethodna razlika između različitih tehnologija pogona prema parnim i neparnim brojevima modela više ne vrijedi.

Zahvaljujući orijentaciji prema veličini i položaju, potpuno električni modeli mogu dijeliti istu kombinaciju slova i brojeva s vozilima s motorom s unutarnjim izgaranjem. Potrebna diferencijacija između modela i varijanti u portfelju provodi se pomoću stila karoserije ((npr. Avant, Sedan (limuzina) ili Sportback)) i – već uspostavljenog – koda pogonskog sklopa (npr. e-tron, TFSI e, TFSI ili TDI).

Audi A5 Limousine 40 TFSI quattro S tr Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Treba reći kako će prvi novi model koji će koristiti ovu nomenklaturu biti Audi A6 opremljen motorom s unutarnjim izgaranjem, koji je svoju svjetsku premijeru imao prije mjesec dana i to u obliku A6 Avant, karavanskoj verziji. Dodajmo i kako se ne planiraju retroaktivne promjene naziva za modele koji su već u prodaji.

No vratimo se našem ovotjednom testnom modelu A5 limuzini. Njegova točna oznaka je Audi A5 Limousine 40 TFSI quattro S tr, a riječ je o limuzini koju pogoni četveocilindrični 2,0-litreni benzinski turbo motor snage 204 KS (150 kW) sa S tronic mjenjačem i quattro pogonom na sva četiri kotača.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Obje verzije karoserije, limuzina i Avant, kod modela A5 savršeno utjelovljuju sportsku srž filozofije dizajna njemačke marke. Već na prvi pogled, potpuno redizajnirana obitelj A5 ima snažan i čist dizajn. Izmijenjene proporcije s dugim međuosovinskim razmakom, velikim kotačima i spuštenom, sportskom karoserijom utjelovljuju progresivnu dinamičnost i zahtjeve premium standarda. U verziji limuzine, sportsko, kompaktno ostakljenje proteže se na stražnji kraj u širokom luku te se neprimjetno spaja s uskim stražnjim staklom u stilu coupé verzije, a završava na vizualno kratkom poklopcu prtljažnika s upečatljivim spojlerom.

Stražnji poklopac, koji je nov u ovom segmentu vozila, stvara uvjerljivu simbiozu dizajna i funkcionalnosti. Otvara se sa stražnjim prozorom, a zbog njegove je veličine pristup prtljažniku znatno jednostavniji. Rezultat toga je potpuno novi koncept limuzine za marku Audi. U verziji Avant, stvar je ponešto dorađena, no ostanimo kod limuzine, kakvu smo imali na testu.

Prednjim krajem dominira široka Singleframe rešetka znatno užih proporcija i trodimenzionalne saćaste strukture. U kombinaciji s uskim i precizno iscrtanim glavnim svjetlima, oblikuje lice vozila i daje mu upečatljiv i fokusiran izraz. Zahvaljujući značajci 'soft nose' integriranoj u branik, poklopac motora u ravnini je s prednjim krajem. Na obje verzije karoserije, oblik bočnih prozora pojačava sportski, izduženi izgled siluete. Naglašene ramene linije na području iznad prednjih i stražnjih kotača podsjećaju na Audi Urquattro iz 1980. i ključni su element DNK Audi dizajna. 'Učiniti tehnologiju vidljivom' središnje je načelo dizajna marke s četiri prstena.

Nove uvučene ručke, koje omogućuju električno otključavanje vrata putem induktivnog senzora, logično se uklapaju u jasan dizajn. Vanjski retrovizori postavljeni su na pojas vrata poput sportskog automobila. Osim aerodinamičkih prednosti, oni upotpunjuju cjelokupni dinamički dojam novog Audija A5 gledajući ga sa strane. Područje pragova ima izrazito sportski dizajn – kontura ispod vrata dodaje vizualnu lakoću i okretnost. Kontrastna obloga pragova naglašava sportski izgled eksterijera S line i S modela.

Upečatljiv i prepoznatljiv stražnji kraj kombinira sportski, emotivan dizajn i inteligentnu tehnologiju. Kombinacija skulpturalne geometrije i kontinuirane, trodimenzionalno pomaknute svjetlosne trake čini stražnji kraj novog A5 upečatljivim i vizualno dinamičnim. Ostale istaknute značajke pogleda straga na osnovnim modelima jasan su i moderan dizajn branika s tamnim difuzorom te visokokvalitetni pravokutni završetci ispušnih cijevi.

Naš je testni A5 imao doplatni Paket S line eksterijer, koji podrazumijeva sljedeće: rešetka hladnjaka u fantom crnoj boji; okvir otvora za zrak u izgledu kroma, mat antracit boje; prošireni prag u crnoj boji; S difuzor straga u fantom crnoj boji; uložak u difuzoru u izgledu kroma, mat antracit. Zatamnjena stražnja stakla od B stupa nadalje su doplatna uopcija i u našem testnom modelu.

Sportski dizajn novog Audija A5 odaje počast izvrsnoj aerodinamičnosti svog prethodnika i postiže cd vrijednost od 0,24 za limuzinu i 0,27 za Avant. Opsežno obloženo podvozje s rubom prednjeg spojlera i aerodinamički dizajniranim prednjim i stražnjim dijelovima igraju bitnu ulogu u aerodinamičkom konceptu.

Zračne zavjese osiguravaju protok zraka oko prednjih kotača i bokova, smanjujući turbulenciju na minimum. Ovi elementi integrirani su u novi dizajn modela Audi A5 i aerodinamički optimizirani. Osim toga, protočni elementi ispred prednjih kotača poboljšavaju koeficijent otpora. Kao rezultat toga, protok zraka ne udara izravno u kotače, već se preusmjerava oko njih.

Obitelj Audi A5 u ponudi ima digitalna svjetla za dnevnu vožnju LED tehnologije sprijeda, a mi smo s doplatnim Tehnološkim paketom Pro imali Matrix LED prednja svjetla, s funkcijom Asistent za svjetla (automatski isključuje ili uključuje duga svjetla zbog dolazećeg vozila ili ostalih sudionika u prometu).

Straga su digitalna OLED stražnja svjetla druge generacije. Uz približno 60 segmenata po digitalnoj OLED ploči, sve više postaju zaslonom na stražnjem kraju vozila na modelu A5.

To omogućuje komunikaciju vozila sa serverom i povećava sigurnost na cesti, na primjer, s novim komunikacijskim svjetlom u modelu A5. Efekti dinamičkog osvjetljenja tijekom otključavanja i zaključavanja vozila odražavaju estetiku kretanja kao dijela DNK Audi osvjetljenja. To također čini i aktivni digitalni svjetlosni potpis, prenoseći novi osjećaj živahnosti. Prednja i stražnja svjetla imaju trodimenzionalni dizajn, nude opcijske digitalne svjetlosne potpise i time spajaju fizički i digitalni svijet.

Što se strukture A5 tiče, nova serija se temelji na Premium Platform Combustion (PPC), arhitekturi platforme za vozila na konvencionalni pogon s uzdužno postavljenim motorima. Ova platforma radi s E³ arhitekturom. Istodobno, PPC omogućuje postupnu elektrifikaciju – u početku u obliku blagih hibrida. PPC kombinira veliku varijabilnost i najsuvremeniju tehnologiju s visokom ekonomskom održivošću.

Kad je riječ o vanjskim dimenzijama, novi A5 u obje verzije karoserije ima istu duljinu vozila, koja iznosi 4829 mm. To ih čvrsto svrstava u gornji segment srednje veličine. U usporedbi s prethodnicima, novi su modeli dulji za 67 mm. Širina vozila bez retrovizora je 1860 mm (limuzina i Avant, +13 mm), dok je viina vozila u slučaju limuzine 1444 mm (+24 mm), a Avant 1460 mm (+ 11 mm).

Dugi međuosovinski razmak od 2896 mm (+67 mm) s kratkim prevjesima (908 mm i 1029 mm) odražava vrhunske proporcije. Doprinosi kvaliteti vožnje na velikim udaljenostima i velikodušnom unutarnjem prostoru.

Težina našeg vozila (uključena masa vozača od 75kg kao i masa 90 posto punjenja rezervoara kao i masa dodatne opreme) je 1832 kg. Masa prikolice sa kočnicom (kod maks. 12 posto uspona) je 1700 kg, a bez kočnice 750 kg.

Kapacitet prtljažnika je u slučaju limuzine 445 litara (Avant do 476 l). S preklopljenim stražnjim sjedalima, skladišni prostor može se povećati do 1299 l (limuzina) i 1424 l (Avant). U našem slučaju, u kombinaciji s električnim otvaranjem/ zatvaranjem poklopca prtljažnika dostupna je funkcija otvaranja i zatvaranja poklopca prtljažnika pokretom nogom ispod stražnjeg branika. Recimo i to kako visina praga za utovar za obje izvedbe karoserije iznosi ugodnih 66,8 cm.

Što se kotača tiče, naš je testni model imao doplatne 20-colne (8,5 J x 20) aluminijske lijevane naplatke Audi Sport (5 dvostrukih V krakova, svileno mat sive) sa izvrsnim zimskim gumama Continental WinterContact TS 860S dimenzija 245/35R20. Umjesto rezervnog kotača smo imali set s kompresorom zraka za popravak oštećene gume. Treba reći i kako smo na testnom modelu imali atraktivne dplatne crvene kočione čeljusti na svim kotačima.

Boja karoserije našeg testnog vozila je doplatna Ascari plava metalik.

Unutrašnjost

Dizajn unutrašnjosti odražava ulaz u svijet luksuznih automobila. Precizna struktura novog interijera spaja i uravnotežuje tehnologiju, estetiku i održivost. Namjerno postavljanje elemenata u prvi plan ili pozadinu stvara trodimenzionalnu prostornu arhitekturu individualno prilagođenu svakom putniku u smislu dizajna i ergonomije te prenosi velikodušan osjećaj prostora.

U novom A5 uređenje kabine se temelji na četiri karakteristične značajke. Kao prvo, dizajn unutrašnjosti usredotočen je na putnike, tj. dosljedno je usmjeren prema potrebama korisnika. Druga posebna značajka digitalna je pozornica koja se očituje jasnim pregledom za vozača i suvozača u obliku Audi MMI zaslona.

Svojim dizajnom koji je vođen materijalima, serija Audi A5 ispunjava zahtjeve kada je u pitanju osjećaj prostranosti uz visoku razinu komfora. Jasan raspored i jednostavno rukovanje u unutrašnjosti omogućuju preglednost u svim situacijama, što čini četvrtu značajku: vizualnu jasnoću. K tomu još dolazi opcijsko dinamičko svjetlo za interakciju radi pomoći u interakciji vozila s putnicima.

Funkcionalnost i estetika ostvareni su u interijeru do najsitnijeg detalja. Ovaj dizajnerski pristup očit je u otvaranju vrata i ventilacijskim otvorima. To su formalno povezani međusobno preko obloge koja se vizualno nastavlja od upravljačke ploče do vrata. Konturno svjetlo i funkcija upozorenja pri izlasku integrirani su u ovaj detaljni element. Natpis Bang & Olufsen osvijetljen je u prikladno opremljenim vozilima. Nisko postavljeni, tanki, horizontalno postavljeni otvori za zrak skladno upotpunjuju cjelokupnu sliku. Ovo područje iznimno visoke kvalitete pokazuje kako pametna integracija funkcija dovodi do jasnoće dizajna. Mi smo imali i doplatne dekorativne smeđe umetke od drva jabuke za obloge na vratima te prednje i bočne obloge na središnjoj konzoli.

Novi koncept rukovanja obitelji modela Audi A5 povećava stupanj interakcije s vozilom zahvaljujući E³ arhitekturi elektronike. Naziv E³ označava End-to-End elektroničku arhitekturu. Njegovi ključni elementi su pet računala visokih performansi, koja u Audiju nazivaju 'High Computing Performance' (HCP). Pokrivaju sve funkcije vozila – od pogona i sustava pomoći preko infotainment i komfornih sustava do sigurnosnih sustava i pozadinskog umrežavanja. E³ arhitektura je skalabilna elektronička arhitektura koja se koristi u cijeloj Volkswagen grupi.

Jedan fokus razvoja bio je na visokoučinkovitom i sigurnom umrežavanju domenskih računala, kontrolnih jedinica, senzora i aktuatora kako bi se ovladalo složenijim sustavima i održala modularnost. Drugi cilj bila je besprijekorna pozadinska veza visokih performansi za aplikacije s rojem podataka car-to-x i računalno intenzivne izvanbrodske funkcije. Audi planira implementirati elektroničku arhitekturu u sve buduće modele.

Novi A5 besprijekorno se integrira u digitalni ekosustav korisnika te omogućuje osobno iskustvo povezivosti. Tanki, samostojeći Audi MMI panoramski zaslon zakrivljenog je dizajna i koristi se OLED tehnologijom. Sastoji se od Audi virtualnog kokpita vidljive dijagonale zaslona od 11,9'' i MMI dodirnog zaslona od 14,5''.

Audi svoju digitalnu pozornicu za putnike sprijeda nadopunjuje opcijskim MMI zaslonom za suvozača od 10,9'' (u našem slučaju), koji je integriran u dizajn instrumentne ploče. Naš A5 ima head-up zaslon s mogućnošću konfiguriranja koji je dodatno razvijen u usporedbi s njegovim prethodnikom. Vozač po prvi put ima mogućnost upravljanja vozilom i funkcijama infotainment sustava putem head-up zaslona.

Naš je model imao muškat smeđe/crno uređenje interijera. Imali smo sportska sjedala u kombinaciji koža/umjetna koža smeđe boje s prozračivanjem (uključeni: električna potpora za kralježnicu za sjedalo vozača i suvozača podesiva u 4 smjera, po visini i dubini; naglašene površine i gumbi u sjajno crnoj boji; dekorativni umetci u mat brušenom aluminiju, atracit boje; obloga krova u tkanini crne boje; pragovi vrata u aluminiju,prednji, osvijetljeni; gornji dio ploče s instrumentima i vratima u crnoj boji s kontrastnim šavovima; jastučići za koljena na središnjoj konzoli od umjetne kože; elementi na ploči s instrumentima, vratima i naslonima za ruke od umjetne kože, s kontrasnim šavovima na naslonima za ruke; komforni središnji naslon za ruke s podešavanjem visine ili potpunim preklapanjem, s funkcijom memorije; središnji dio sjedala od kože, bočni podupirači sjedala i nasloni za glavu od umjetne kože, kontrasni šavovi).

Inače, funkcija prozračivanja sjedeće površine i naslona prednjih sjedala, što znači da sustav usisava zrak kako bi se osigurala ugodna klima za sjedenje i pri visokim vanjskim temperaturama. Podesivo u tri stupnja preko jedinice klime, automatsko pomoćno grijanje sjedala kao zaštita od prekomjernog hlađenja. S ovom opremom prednja i stražnja bočna sjedala dolaze sa perforiranom kožom. Mjesta straga ima za troje odraslih.

Izvrsni višenamjenski sportski kožni upravljač s dvostrukim krakom i ručicama za izmjenu brzina, ravan s donje strane i gornje strane je doplatna opcija u našem slučaju. Na njemu se nalaze višenamjenske tipke za upravljanje funkcijama infotainmenta, navigacije, telefona i radio uređaja.

Kad je riječ o glazbi u naše testnom automobilu, ona je točno onakva kakva je snimljena. Ta to se brine opcijski Bang & Olufsen Premium zvučni sustav s 3D zvukom i opcijskim zvučnicima za naslone za glavu na oba prednja sjedala za sportska sjedala plus osigurava prirodan, akustički precizan, impresivan zvučni doživljaj.

Dva visoko učinkovita pojačala u srcu su Bang & Olufsen Premium zvučnog sustava, koji pokreću 20 zvučnika snage 810 W. Četiri su integrirana u naslone za glavu prednjih sjedala (ako su dostupni), omogućujući osobni surround zvuk, osobne navigacijske najave i telefonske pozive. Dodatni zvučnici u A-stupu i zvučnik srednjeg tona stvaraju neusporediv 3D surround zvuk.

Tehnologija 'Symphoria' koju je razvio Fraunhofer institut igra sastavnu ulogu u tome. Dodaje dimenzije bitne za prirodni zvuk: širinu, dubinu i visinu. To stvara osjećaj prostora u automobilu. Unutrašnjost vozila akustički se čini većom, a glazba se može razviti u svom najizvornijem obliku. U usporedbi s Audi zvučnim sustavom, Bang & Olufsen Premium zvučni sustav ima kompenzaciju buke vozila (VNC), koja kompenzira ometajuću unutrašnju buku. Korisnici također mogu unaprijediti svoje zvučno iskustvo u bilo kojem trenutku sa značajkama koje se mogu dodati putem Funkcija na zahtjev. Bang & Olufsen Premium Sound System također privlači pažnju: osvijetljena slova prikazuju ga noću.

Panoramski stakleni krov s PDLC tehnologijom

Novi panoramski stakleni krov koji se proteže gotovo cijelim interijerom/putničkim prostorom poboljšava nove modele Audi A5. Na zahtjev, unutrašnjost se može zatamniti ili posvijetliti pomoću PDLC tehnologije (tekući kristal s dispergiranim polimerom), koja se pritiskom na gumb može prebaciti iz svijetle u tamniju nijansu. U A5 limuzini, panoramski krov se proteže na šest segmenata koji se pojedinačno mogu mijenjati, dok A5 Avant ima devet takvih segmenata. Ovi električno promjenjivi stakleni elementi sadrže dva PDLC filmska elementa s istoimenim tekućim kristalima koji lebde između. Ako nema napona, kristali stvaraju neproziran sloj, čineći stakleni krov neprozirnim. Kada se dovede struja, kristali se poravnaju, a krov postaje proziran. Pritiskom na gumb i kad god korisnik odabere, dostupni su pojedinačni uzorci koji se nazivaju 'zebrasti uzorci' sa segmentima krova koji se naizmjenično uključuju i isključuju.

ADAS sustavi pomoći vozaču

U novom A5, Audi nudi širok raspon sustava pomoći vozaču s funkcijama koje značajno poboljšavaju svakodnevni život i sigurnost na cesti za sve sudionike u prometu.

Standardne značajke na modelima Audi A5 od lansiranja na tržište uključuju pomoć pri parkiranju straga s prikazom udaljenosti, tempomat i limitator brzine, upozorenje o napuštanju trake, pomoćnika za učinkovitost te upozorenje na pozornost i pospanost.

Opseg standardne opreme u modelima Audi S5 značajno je proširen. Na primjer, uz gore opisane funkcije, model S standardno dolazi s adaptivnom tempomatom, pomoći pri parkiranju plus s prikazom udaljenosti, ograničenjem brzine na temelju prometnih znakova, pomoći pri parkiranju plus i, ako je navedena kuka za prikolicu, pomoći prikolici.

Širok raspon opcijskih sustava pomoći može se konfigurirati za modele Audi A5 i S5. Poseban naglasak je adaptivni asistent za vožnju plus, koji koristi podatke karte visoke razlučivosti i podatke roja iz drugih vozila prikupljene u oblaku. Sustav tako optimizira prepoznavanje prometnih znakova i pruža podršku pri ubrzavanju, održavanju brzine i razmaka te pri navođenju u traku. To može povećati kvalitetu vožnje, osobito na dugim putovanjima.

Sustav koristi razne senzore za kontinuirani nadzor okoline vozila. To uključuje radarski senzor ugrađen u prednji dio vozila, prednju kameru i ultrazvučne senzore. Ovisno o regiji, podaci karte visoke razlučivosti i podaci o roju iz drugih vozila prikupljeni u oblaku također se koriste za poboljšanje ponašanja u vožnji. Iz spoja ovih informacija, sustav izračunava rutu ispred i vodi automobil udobno i u središtu trake kroz promet koristeći pomoćne intervencije upravljanja.

Istovremeno, sustav reagira na vozila ispred i na vozila koja se približavaju kontrolom udaljenosti te predviđa i prilagođava brzinu vozila ograničenjima brzine i situacijama kao što su zavoji, križanja, kružni tokovi te rampe i izlazi s autoceste. U stani-kreni prometu, sustav koči do mirovanja i može automatski krenuti, ovisno o tome koliko je dugo vozilo stajalo. Brzina se smanjuje na znakovima za zaustavljanje kako bi se vozaču omogućilo udobno upravljanje situacijom. Zahvaljujući velikom broju uključenih parametara, Adaptive Driving Assistant pruža ugodno iskustvo vožnje u cijelom rasponu brzina iu situacijama prometnih gužvi. Funkcionalni sadržaj može varirati ovisno o dostupnosti u zemlji i konfiguraciji vozila.

Standardni Active Front Assist kombinira četiri funkcije pomoći: Front Emergency Brake Assist, Evasion Assist, Cornering Assist i Front Cross Traffic Assist.

Prednja pomoć pri kočenju u nuždi pruža podršku u kritičnim situacijama ispred vozila. Ako dijete iznenada istrči na cestu ili ako vozilo ispred naglo zakoči, A5 koči automatski. Pješaci se detektiraju u rasponu brzina do oko 85 km/h, a vozila do maksimalne brzine. Ako se detektira neizbježni čeoni sudar, sustav izdaje vizualno, zvučno i taktilno upozorenje u višestupanjskom konceptu i na kraju pokreće hitno kočenje kako bi smanjio brzinu ili izbjegao sudar ako je moguće.

Pomoć pri skretanju pomaže u izbjegavanju prepreka u kritičnim situacijama. Nakon upozorenja, pomoć pri skretanju pokreće korekciju kuta upravljanja kroz ciljano kočenje i pokretanjem male količine okretnog momenta na kolu upravljača. Pomoć pri skretanju dostupna je u rasponu brzina između 30 i 150 km/h i zahtijeva od vozača aktivno upravljanje tijekom cijelog manevra.

Pomoć pri skretanju sprijeda može spriječiti sudar s nadolazećim vozilom pri brzinama do 25 km/h pritiskom na kočnice. Ova pomoć vozaču se aktivira kada vozač aktivira pokazivač smjera. Sustav za pomoć pri skretanju sprijeda nadzire nadolazeći trak i po potrebi koči. Vozač je obaviješten o manevru na instrumentnoj ploči.

Prednji sustav za pomoć u poprečnom prometu otkriva kritičan poprečni promet i izdaje vizualno i zvučno upozorenje. Ako je potrebno, aktivira kratko kočenje – do brzine od 10 km/h. Junction Assist aktivan je do brzine od 30 km/h. Ako vozači žele lagano ući u raskrižje ili imaju ograničenu vidljivost kako bi izašli pri maloj brzini, može se aktivirati gumb za parkiranje. Ovo dovodi slike s okolnih kamera na MMI zaslon osjetljiv na dodir. Značajno proširuju vidno polje s izborom različitih perspektiva kamere.

Pomoćnik u hitnim slučajevima prepoznaje unutar ograničenja sustava kada je vozač neaktivan. Ako vozač ne poduzme ništa, sustav preuzima kontrolu nad Audijem A5 i zaustavlja vozilo u svom prometnom traku. Pomoćnik daje vizualno, zvučno i taktilno upozorenje trzajima kočnice i uključuje svjetla upozorenja. Mjere zaštite putnika, kao što je zatezanje sigurnosnog pojasa za optimizaciju položaja sjedenja, zatim se postupno aktiviraju. Nakon što se Audi A5 zaustavio, spreman je za spašavanje svojih putnika, a pomoćnik za hitne slučajeve upućuje automatski hitni poziv, ovisno o zemlji.

Asistent za parkiranje plus pomaže vozačima da se bez napora parkiraju i isparkiraju. A5 se brine za upravljanje, ubrzavanje, kočenje i gašenje motora. Park Assist plus se aktivira preko MMI. Sustav može parkirati naprijed i nazad na paralelnim i okomitim parkirnim mjestima između vozila. Park Assist plus je standardna oprema u Audiju S5.

Kamera za vožnju unatrag prikazuje područje detekcije iza vozila na MMI zaslonu. Elementi dinamičkog prikaza, kao što je izračunata putanja, pomažu pri parkiranju ili manevriranju. Četiri širokokutne okolne kamere pokrivaju cijelo područje u blizini i oko vozila, omogućujući različite poglede za još praktičnije manevriranje. Vozač može kontrolirati prikaze putem MMI zaslona.

Pomoćnik za prikolicu pruža podršku kada se vozilo koristi kao vučno vozilo. Kompatibilan je sa svim prikolicama s fiksnom rudom. Pri vožnji unatrag prikolicom se može upravljati automatski uz pomoć prikolice. Smjerom se praktično upravlja preko dodirne kontrole na MMI zaslonu. Prilikom vožnje unatrag slika kamere prikazuje stanje sustava, reakciju kombinacije te trenutni ili željeni kut zgloba. Dok je sustav aktivan, prilikom vožnje unatrag izbjegava se sudar između vozila i prikolice.

Adaptivni tempomat automatski prilagođava brzinu vozila protoku prometa. Alternativno, vozači mogu odabrati ograničavač brzine na temelju prometnih znakova. Ovdje mogu kontrolirati brzinu papučicom gasa kao i obično, ali je ona ograničena na automatski postavljenu brzinu. Postavljene vrijednosti brzine temelje se na ograničenjima brzine iz pohranjenih i mjesečno ažuriranih kartografskih podataka i prepoznavanja prometnih znakova putem kamere. Prikazuje se trenutačno postavljena brzina i – čim bude dostupno – ograničenje brzine ispred. Adaptivni tempomat dolazi kao standard na Audiju S5.

Prilikom skretanja s uključenim žmigavcem, pomoćnik za skretanje unatrag pomaže vozačima obavještavajući ih o biciklima ili drugim vozilima koja se približavaju straga. Ako je situacija klasificirana kao kritična, indikator na odgovarajućem zrcalu slabo svijetli. Ako je sudar neizbježan tijekom tekućeg manevra skretanja, pomoćnik upozorava putem različitih razina eskalacije, kao što je jarko trepćući pokazivač, ton upozorenja i taktičkim udarcem kočnice.

Sustav upozorenja pri izlasku pomaže pri izlasku s paralelnog parkirnog mjesta obavještavajući vozače ili bicikliste koji se približavaju straga. Ako je vozilo klasificirano kao kritično u načinu parkiranja, svijetli zaslon na odgovarajućem retrovizoru i ambijentalno osvjetljenje na vratima. Sustav daje vizualno upozorenje ako vozač povuče ručku na vratima. Sustav također sprječava otvaranje vrata u opasnim situacijama. Međutim, ako su vrata već otvorena i vozilo se približava kritičnom području, uz vizualno se oglasi zvučno upozorenje.

Audi A5 Avant E³ arhitektura elektronike - animacija Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi AG

Pomoć pri poprečnom prometu straga pruža potporu pri izlasku s parkirnih mjesta upozoravajući na bicikle ili druga vozila koja prelaze iza. Ako je vozilo klasificirano kao kritično, u MMI-ju se pojavljuje vizualni prikaz. Ako se vozilo uključi u promet unatrag, asistent zvučno upozorava putem različitih razina eskalacije sve dok ne zakoči do mjesta kako bi izbjegao sudar.

Tijekom vožnje na cestama s više traka, asistent za promjenu voznog traka pruža podršku pri mijenjanju voznog traka skeniranjem prometa u susjednom traku i informiranjem vozača u skladu s tim. Ako je vozilo klasificirano kao kritično, indikator na odgovarajućem retrovizoru svijetli. Ako se tada započne promjena vozne trake, indikator bljeska vrlo jarko. Pri većim brzinama, na primjer, izvan naseljenih područja na autocestama, moguća promjena trake detektira se približavanjem crti trake. U kritičnim situacijama sustav upozorava vizualno u MMI i akustički tonom upozorenja.

Audi A5 Limousine 40 TFSI quattro S tr
  • Audi A5 Limousine 40 TFSI quattro S tr
  • Audi A5 Limousine 40 TFSI quattro S tr
  • Audi A5 Limousine 40 TFSI quattro S tr
  • Audi A5 Limousine 40 TFSI quattro S tr
  • Audi A5 Limousine 40 TFSI quattro S tr
    +51
Audi A5 Limousine 40 TFSI quattro S tr Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Novi modeli A5 pomažu vozačima da zadrže pregled nad stresnim situacijama. Kada je vozilo parkirano, MMI zaslon prikazuje upozorenje za stražnje sjedalo, koje upozorava vozača da ne zaboravi nikoga, a posebno djecu, na stražnjim sjedalima. Ako su stražnja vrata otvorena prije početka putovanja, pri izlasku se pojavljuje dodatna poruka u Audi virtualnom kokpitu. Prošireni raspon funkcija dostupan je kao opcija: detekcija putnika straga podržana senzorima. Radarski senzor u stropu skenira ima li ljudi na stražnjim sjedalima. Sustav upozorava vozača da ne zaboravi nijednog putnika, a posebno djecu, na stražnjem sjedalu prije nego napuste vozilo. Nakon što je vozač napustio vozilo i zaključao ga, sustav ponovno provjerava stražnja sjedala i prostor za noge. Ako se otkrije osoba, pojačava upozorenje ponavljajućim vizualnim i zvučnim signalima: trepćućim svjetlima upozorenja i sirenom.

Pogonski sklop 40 TFSI quattro S tronic

Učinkoviti motori obitelji Audi A5 pokrivaju veliki raspon: od konvencionalnih modela ulazne razine do komfornih verzija za veće udaljenosti i dinamičkih sportskih vozila. Paketi motora, mjenjača, stupnja elektrifikacije i vrsta pogonskog sklopa orijentiraju se prema očekivanjima kupaca.

Motor početne razine je 2.0 TFSI sa 150 KS (110 kW). Isti motor dostupan je i u opciji s izlaznom snagom od 204 KS (150 kW). Varijanta od 150 KS (110 kW) je dostupna s pogonom na prednje kotače dok je varijanta od 204 KS (150 kW) dostupna uz pogon na prednje kotače ili quattro pogonom s ultra tehnologijom (u našem slučaju).

Riječ je o četverocilindričnom turbomotoru obujma 1984 cm³, a najveći okretni moment 340 Nm pri 1200-1400 okr./min. Mjenjač u našem testnom modelu je 7-brzinski S-tronic mjenjač s dvostrukom spojkom, za quattro pogon na sva četiri kotača.

Mnoge tehničke izmjene podižu 2.0 TFSI na novu razinu učinkovitosti. To uključuje činjenicu da motori rade koristeći modificirani Millerov ciklus izgaranja. Donosi prednosti, posebno pod djelomičnim opterećenjem – tj. u najčešćem radnom području motora. U Millerovom ciklusu, usisni ventili su rano zatvoreni, a kompresija ubrizgane smjese goriva i zraka je velika. Mješavina goriva i zraka može se stehiometrijski izvoditi preko cijele karte. To omogućuje motoru da radi u optimalnom rasponu. Smanjena je potrošnja goriva i emisija CO2.

U novom A5, Audi prvi put koristi turbopunjač na ispušne plinove s promjenjivom geometrijom turbine (VTG) u TFSI motoru. Time se poboljšava odziv i učinkovitost motora s izravnim ubrizgavanjem. Omogućuje skladnije i agilnije povećanje okretnog momenta pri niskim brzinama motora. Lopatice za vođenje turbine dodatno se zatvaraju ako vozač ubrzava u nižem rasponu brzine. Time se smanjuje ulazni presjek u kućište turbine i usmjerava ispušni plin izravno na lopatice. Turbinski kotač se okreće brže, količina svježeg zraka se povećava, a tlak prednabijanja se brzo povećava. Kako se količina ispušnog plina povećava ili je zahtjev za tlakom prednabijanja nizak, lopatice za vođenje se ponovno otvaraju.

Daljnje optimizacije u 2.0 TFSI uključuju korištenje lančanog pogona s optimiziranim trenjem i integraciju hlađenja zraka za punjenje u usisnu granu. Također je poboljšana opskrba radilice uljem zahvaljujući promjeni koncepta provrta i uljne pumpe s lopaticama s povećanim volumenom isporuke. Povećanje tlaka ubrizgavanja na 500 bara donosi prednosti u pogledu emisija; to se postiže premještanjem visokotlačne pumpe koju pokreće balansna osovina na usisnoj strani.

Konkretno, u naše modelu ovaj pogonski sklop osigurava sljedeće performanse: ubrzanje od 0-100 km/h je 7,6 sekundi, a krajnja brzina 245 km/h. Kombinirana potrošnja goriva je 6,6-7,9 l/100 km, a emisije CO2 151-179 g/km.

Dinamičan dizajn podvozja i upravljača

Zahvaljujući stalnom razvoju ovjesa, novi Audi A5 na cestu savršeno prenosi vozne karakteristike tipične za marku Audi. Kao rezultat opširnog i detaljnog rada na ovjesu i upravljaču, Audi A5 omogućuje precizno, lako i uvelike neutralno upravljanje, a ako je ugrađen opcijski ovjes s podesivim amortizerima, moguće je značajno boje razlikovati između komfora i sportskog karaktera. Upravljanje, koje je uvijek Audi progresivno upravljanje u novom modelu, također je postalo znatno preciznije.

quattro pogon na sva četiri kotača

Novi A5 je dostupan u početnoj verziji motora samo kao model s prednjim pogonom, dok je quattro pogon (u našem slučaju) na sve kotače dostupan u svim ostalim razinama performansi. Konfiguracijom quattro ultra pogona na sve kotače, a time i raspodjelom pogonskog momenta, upravljaju elektroničke upravljačke jedinice vrlo fleksibilno. S jedne strane, to omogućuje što učinkovitiju vožnju vozila, dok s druge strane, modeli A5 mogu iskoristiti sve prednosti pogona na sve kotače za maksimalnu sigurnost i dinamiku vožnje.

U principu, pogon na sve kotače je uvijek aktivan nakon pokretanja vozila. Međutim, na temelju parametara vožnje, sustav prebacuje 100 posto trakcije na prednju osovinu kada pogon na sva četiri kotača ne nudi nikakve prednosti – na primjer, kada klizite stalnom brzinom, sporo vozite kroz grad ili kada se vozite u zavojima s malo dinamike. Prilikom oštrog ubrzavanja, dinamičnog skretanja ili kada koeficijent trenja površine ceste jako varira, elektronički kontrolirana višelamelna spojka quattro sustava zatvara vezu između prednje i stražnje osovine i fleksibilno raspoređuje snagu tamo gdje je potrebna. Tijekom jakog ubrzanja, testovi vožnje na suhim cestama pokazali su prosječnu raspodjelu trakcije od 30:70 između prednje i stražnje osovine.

Novi Audi A5 prvo je vozilo s motorom s unutarnjim izgaranjem koje ima kontrolu proklizavanja na temelju brzine motora. Audi je prije koristio ovu tehnologiju upravljanja samo u električnim modelima s baterijskim pogonom. Prednost je brža, učinkovitija i manje primjetna intervencija, što rezultira većom propulzijom na mjestu klizanja. Ovo se odnosi i na vozila s pogonom na prednje kotače i na vozila s pogonom na sva četiri kotača.

Integrirani sustav kočenja (iBRS)

Novi Audi A5 ima integrirani sustav upravljanja kočnicama (iBRS) koji je po prvi put u svijetu predstavljen s Audijem Q8 e-tron. S ovom tehnologijom, papučica kočnice i hidraulika kočnice potpuno su odvojene. Kada vozač pritisne papučicu kočnice, sustav izračunava je li snaga rekuperacije elektromotora – u slučaju Audija A5 prvenstveno generatora pogonskog sklopa – dovoljna za željeno kočenje ili je potrebno aktivirati i disk kočnice na prednjoj i stražnjoj osovini. U djeliću sekunde upravljačka jedinica zatim regulira koliku silu kočenja treba generirati preko tarne kočnice. Klip u kočionoj hidraulici stvara potreban tlak. Stoga osjećaj kočenja kada vozač pritisne papučicu ostaje isti; prijelaz između rekuperacije i mehaničkog kočenja je neprimjetno gladak i homogen, a sila kočenja ostaje konstantna. Zahvaljujući elektrohidrauličkom pokretanju, sustav izuzetno precizno stvara pritisak za kočnice kotača i otprilike dvostruko brže od konvencionalnog kočionog sustava. Tijekom automatskog kočenja u nuždi, maksimalni pritisak kočnice primjenjuje se nakon samo 150 milisekundi.

Za kraj, što se cijena tiče novi Audi A5 modeli u Hrvatskoj kreću s benzinskim modelima A5 Limousine 35 TFSI S tronic 150 KS / 110 kW (1984 cm³) po cijeni od 45.819,17 eura, A5 Limousine 40 TFSI S tronic 204 KS /150 kW (1984 cm³) po cijeni od 52.188,44 eura, A5 Limousine 40 TFSI quattro S tronic 204 KS / 150 kW (1984 cm³) po cijeni od 55.393,34 eura. Naš testni model Audi A5 Limousine 40 TFSI quattro S tr sa svom dodatnom opremom stoji 89.457,73 eura (PPMV I PDV uključeni).

Dizelski modeli kreću od A5 Limousine 40 TDI S tronic 204 KS /150 kW (1968 cm³) po cijeni od 55.055,35 eura, A5 Limousine 40 TDI quattro S tronic 204 KS /150 kW (1968 cm³) po cijeni od 58.074,85 eura. Sportski Audi s benzinskim motorom S5 Limousine 367 KS / 270 kW S tronic 7 stupnjeva (2995 cm³) po cijeni od 86.134,06 eura.

Proizvođač daje produženo jamstvo u trajanju od 6 godina ili 150.000 km (nema ograničenja kilometraže u prve dvije godine).