SVJETSKA PREMIJERA

Audi predstavio novi A6 Avant: Dinamičniji, učinkovitiji i digitalniji nego ikad

04.03.2025 u 16:24

Bionic
Reading

U trenutku lansiranja novi će A6 Avant biti dostupan s tri različita motora – dva benzinska i jedan dizelski. Dvije od ove tri jedinice snage opremljene su blagom hibridnom tehnologijom (MHEV plus) i stoga su djelomično elektrificirane

Novi Audi A6 Avant je dinamičniji, učinkovitiji i digitalniji nego ikad. Ono predstavlja prvoklasno putovanje kao nijedno drugo vozilo u premium klasi pune veličine. Moderni benzinski i dizelski motori povećavaju performanse i smanjuju emisiju CO2 zahvaljujući blagoj hibridnoj tehnologiji MHEV plus.

Na dugim putovanjima i u gradu, prilagodljivi zračni ovjes i upravljanje svim kotačima osiguravaju visoku razinu udobnosti vožnje i agilno upravljanje u jednakoj mjeri. Izvanredan koeficijent otpora od 0,25 – najbolja vrijednost Audi Avanta s motorom s unutarnjim izgaranjem – znači visoku učinkovitost i pokazuje savršenu međuodnos oblika i funkcije.

Vanjski izgled odražava sportski, elegantni karakter vozila i daje A6 Avantu upečatljivu prisutnost s novom digitalnom tehnologijom osvjetljenja. Model također impresionira svojim intuitivnim i sustavno korisnički orijentiranim konceptom upravljanja i infotainmenta s Audi MMI panoramskim zaslonom i suvozačevim zaslonom.

Audi A6 Avant - svjetska premijera Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi

Glavni izvršni direktor Audija Gernot Döllner je rekaor: 'Pišemo sljedeće poglavlje u našoj povijesti Avanta: Novi Audi A6 ujedinjuje elegantan i dinamičan dizajn s izuzetnom aerodinamikom. Učinkoviti, ali visokoučinkoviti pogonski sustavi i vrhunska tehnologija ovjesa kombiniraju sportski stil s visokom razinom udobnosti, čineći putovanje u A6 prvorazrednim iskustvom.'

S ovim modelom tvrtka iz njemačkog Ingolstadta također nastavlja svoju glavnu proizvodnu inicijativu koja je započela 2024. Modernizacija i pomlađivanje proizvodnog portfelja dio je Audi Agende, s kojom se Audi pozicionira za budućnost u suočavanju s pojačanom konkurencijom. 'S modelom A6 sada obnavljamo važnu seriju modela', rekao je Döllner.

Novi Audi A6 Avant će se proizvoditi u tvornici u Neckarsulmu, na proizvodnoj traci s koje su također izašli njegovi prethodnici. Radnici u Neckarsulmu sastavljati će model zajedno s novom serijom A5, koja se također temelji na platformi Premium Platform Combustion (PPC). Kako bi proizvodni procesi bili što učinkovitiji, Audi je temeljito modernizirao i proširio pogon. Brojne inovacije u lakiranju, konstrukciji karoserije i automatizaciji već se koriste u novim modelima A5 i Q5. Predviđeni početak prodaje novog A6 Avant modela u Hrvatskoj je sredina ožujka ove godine kada će biti poznate i cijene.

Vanjski dizajn i aerodinamika

Za razliku od serijske opreme, gdje A6 Avant namjerno pokazuje puno boje karoserije i aluminija kako bi naglasio svoju eleganciju, vanjski dizajn modela S line naglašava njegov sportski duh. Područje oko većih, dvodijelnih prednjih usisa zraka je završeno u mat antracit kromu kao i širi pragovi i ukrasi oko difuzora sportskog dizajna.

Crna Singleframe rešetka također ima veću strukturu, a okomiti okviri naglašavaju bočne zračne zavjese za optimizaciju protoka zraka. Svaki od ovih elemenata naglašava dinamičan karakter modela A6 Avant S line. Po želji se na S line eksterijer paket može dodati i Black optik paket. Ovdje su Audi prstenovi sprijeda i straga obojani u antracit sivu boju.

Singleframe, ukras difuzora, bočni pragovi vrata, ručke na vratima, okviri prozora, kućišta retrovizora i krovni nosači modela A6 Avant završeni su u crnoj boji. Ispušni sustav također uključuje tamne kromirane obrube ispušnih cijevi. Postoji jedanaest boja koje možete izabrati za A6, uključujući nemetalik Arkona bijelu. Dostupne metalik boje su Gletscher bijela, Mythos crna i Chronos siva, a dostupne su i boje Grenadine crvena, Florett srebrna, Firmament plava i Madeira smeđa. Ponudu zaokružuju potpuno nova boja Midnight zelena kao i Ascari plava metalik i Daytona siva.

Sa svojim svedenim dizajnerskim jezikom, A6 Avant prenosi funkcionalan i bezvremenski karakter. To se odražava i na njegov dizajn i na aerodinamiku, koja se može pohvaliti koeficijentom otpora od 0,25 – što je najbolja vrijednost Audi Avanta s motorima s unutarnjim izgaranjem.

Uz velike zračne zavjese i kontrolirane usisnike hladnog zraka sprijeda, upečatljivi krovni spojler i aerodinamične ploče na bočnim stranama stražnjeg stakla glavni su doprinos ovom postignuću u aerodinamici.

Sportski stražnji dio s privlačnim difuzorom utjelovljuje tipične Avant karakteristike. Uparen s quattro blisterima koji snažno izbijaju iz područja ramena i širokim tragom, stražnji dio naglašava dinamičan dizajn modela. U isto vrijeme, njegov dugi međuosovinski razmak i produženi poklopac motora utjelovljuju eleganciju i zaokružuju savršene proporcije modela A6 Avant.

Sofisticirani aerodinamični koncept zaokružuju aerodinamički optimizirani kotači od 18 i 19 cola izrađeni od dijamantno brušenog aluminija. Vidljivi dizajn ruba je sjajan, dok su zatvorena, aerodinamički optimizirana područja crna i neupadljivo se stapaju sa sjenama.

Aerodinamika i cjelokupna akustika novog modela A6 Avant također su na najvišoj razini. Zvučna izolacija u vozilu poboljšana je do 30 posto u usporedbi s prethodnim modelom – uz gotovo istu težinu materijala. Čvršće zabrtvljeni prozori i optimizirane brtve na vratima osiguravaju ugodniju akustiku u unutrašnjosti, a time i bolji osjećaj u vozilu. Akustična stakla sada su dostupna kao opcija za prozore na stražnjim vratima i prednje bočne prozore.

Novo razvijene čahure ležaja motora i mjenjača osiguravaju mirniju i tišu vožnju. Oblik zubaca zupčanika također je optimiziran, što pogoduje akustici S tronica. Osim toga, sve gume od 19 cola naviše imaju prigušivače buke. Riječ je o pjenastim prstenovima na unutarnjoj strani gume koji smanjuju vibracije zraka i time pozitivno utječu na razinu buke u vozilu.

Napredna tehnologija osvjetljenja značajno doprinosi većoj sigurnosti na cestama i bitan je dio DNK-a marke Audi. Novi A6 Avant također ima ulogu predvodnika u svojoj klasi na ovom području. Dizajn glavnih svjetala i stražnjih svjetala temelji se na digitalizaciji, dajući vozaču mogućnost da individualizira izgled svog modela A6 Avant prema vlastitim željama.

Istodobno, digitalni prikaz svjetala nudi inovativne funkcije koje poboljšavaju komunikaciju s drugim sudionicima u prometu. Tehnologija osvjetljenja odražava estetiku tipičnu za marku Audi. Dodatna oprema modela A6 Avant uključuje digitalna LED svjetla za dnevnu vožnju koja se sastoje od 48 pojedinačnih LED segmenata po glavnom svjetlu.

Opcijska Matrix LED glavna svjetla imaju šesterokutni perforirani zaslon od nehrđajućeg čelika iza kojeg su skrivena digitalna svjetla za dnevnu vožnju. Ovaj novi dizajn glavnim svjetlima daje još upečatljiviji izgled. S ukupno sedam digitalnih svjetlosnih potpisa sprijeda i straga, od kojih je nekoliko dizajnirano kao aktivni potpisi u kojima se pojedinačni segmenti inteligentno pojačavaju i prigušuju, novi A6 Avant nudi značajan potencijal za personalizaciju.

Aktivni segmenti koji inteligentno osvjetljavaju i prigušuju vidno pokazuju inovativnu tehnologiju, posebno u kombinaciji s drugom generacijom digitalnih OLED stražnjih svjetala. Oni stvaraju snažnu vrijednost prepoznavanja dok također povećavaju sigurnost na cesti. Tehnologija digitalnog osvjetljenja – bitan dio Audi DNK – tako pridonosi udobnom i sigurnom iskustvu vožnje.

Poput novih modela Q5 i A5, novi A6 Avant se temelji na platformi Premium Platform Combustion (PPC). Arhitektura elektronike E³ 1.2 osigurava modernu povezanost, ažuriranja i funkcije digitalizacije u svim novim modelima.

S ukupnom dužinom od 4,99 m, novi Audi A6 Avant je 60 mm duži od prethodnog modela. Međuosovinski razmak od 2927 mm osigurava veći komfor na dugim putovanjima i doprinosi izdašnom prostoru u unutrašnjosti. A6 Avant je širok nešto manje od 1,88 mm ne ubrajajući vanjska zrcala.

Prtljažnik novog A6 Avanta ima kapacitet (ovisno o motoru) do 503 litre. Zahvaljujući širini od 1050 mm, dva velika kofera lako stanu jedan uz drugi. Stražnja sjedala koja se serijski mogu preklopiti u omjeru 40:20:40 omogućuju varijabilan utovar, primjerice skijaške opreme.

Potpunim preklapanjem naslona stražnjih sjedala, kapacitet prtljažnika povećava se na do 1534 l. Sustav vodilica, paket pretinaca za pohranu i prtljagu te pregradna mreža također su dio serijske opreme modela A6 Avant i dodatno povećavaju njegovu svestranost. Komplet za pričvršćivanje tereta s teleskopskom šipkom i zateznom trakom dostupan je kao opcija. Električni poklopac prtljažnika dio je serijske opreme. Otvara se i zatvara pokretom noge, uz projekcijsko svjetlo koje pokazuje gdje postaviti nogu.

Ekonomičan i snažan: MHEV plus tehnologija

U trenutku lansiranja novi će A6 Avant će biti dostupan s tri različita motora – dva benzinska i jedan dizelski. Dvije od ove tri jedinice snage opremljene su blagom hibridnom tehnologijom (MHEV plus) i stoga su djelomično elektrificirane. Sustav MHEV plus podržava vozilo s motorom na unutarnje izgaranje, povećava performanse i kvalitetu vožnje te smanjuje emisije CO2.

Uz 2.0 TDI četverocilindraš sa 204 KS (150 kW), 3.0 TFSI sa šest cilindara s 367 KS (270 kW) također ima ovu vrstu djelomične elektrifikacije.

Sustav MHEV plus podržava motor s unutarnjim izgaranjem, povećava performanse i udobnost vožnje te smanjuje emisiju ugljika. Sustav se sastoji od tri glavne komponente: 48-voltne baterije, pokretača alternatora s remenom (BAS) i generatora pogonskog sklopa (PTG) s integriranom energetskom elektronikom. PTG omogućuje potpuno električno parkiranje i manevriranje.

Litij-ionska baterija izrađena od litij-željezo-fosfata ima kapacitet pohrane od 1,7 kWh. Primarna zadaća starter alternatora s remenom je pokretanje motora i opskrba baterije električnom energijom. Pogonski generator omogućuje djelomično električnu vožnju, daje dodatni okretni moment i vraća energiju natrag u bateriju tijekom usporavanja.

A6 Avant također radi na električnu energiju kada sporo vozite u gradu, u usporenom prometu ili izvan granica grada kada vozite do sljedećeg sela. Nadalje, PTG proizvodi dodatni okretni moment do 230 Nm i do 18 kW (24 KS) snage prilikom kretanja ili pretjecanja. Prilikom usporavanja, PTG može povratiti do 25 kW energije.

Audi A6 Avant
  • Audi A6 Avant
  • Audi A6 Avant
  • Audi A6 Avant
  • Audi A6 Avant
  • Audi A6 Avant
    +42
Audi A6 Avant Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi

Sportski duh i udobnost: šasija i upravljanje

Novi A6 Avant usavršava sintezu sportskog duha i udobnosti zahvaljujući dijelom opcijskim značajkama kao što su upravljanje svim kotačima i prilagodljivi zračni ovjes, od kojih potonji regulira visinu karoserije i apsorpciju udaraca. Štoviše, quattro sportski diferencijal osigurava još veću agilnost.

Standardno progresivno upravljanje novog A6 Avanta sada reagira još izravnije. U usporedbi s prethodnikom, cijeli put od upravljača do kotača dizajniran je tako da bude tvrđi. To uključuje torzionu šipku, krutu letvu upravljača pričvršćenu vijcima i čvršće čahure upravljačke ruke.

Nagib na prednjoj osovini također je malo povećan. Sve u svemu, ove mjere rezultiraju osjetno poboljšanim odzivom upravljanja i više povratnih informacija s ceste, što u kombinaciji s visokoučinkovitom vožnjom dovodi do preciznog i laganog upravljanja.

Upravljanje na sve kotače dostupno je kao opcija u kombinaciji s quattro pogonom na sve kotače. Radi s dinamičkom funkcijom čija je brzina reakcije dodatno poboljšana. Pri malim brzinama stražnji se kotači okreću do pet stupnjeva u suprotnom smjeru od prednjih kotača.

Automobil je tako agilniji u gradskoj gužvi i uskim zavojima, a krug okretanja smanjen je do jednog metra. Pri srednjim i većim brzinama stražnji kotači se okreću u istom smjeru, što omogućuje stabilno i još preciznije upravljanje.

Unutrašnjost: vrhunska udobnost s digitalnim funkcijama

Unutrašnjost također osigurava prvoklasno putovanje svojim velikodušnim prostorom i najsuvremenijom tehnologijom. Koncept upravljanja stavlja vozača na prvo mjesto i, zahvaljujući panoramskom zaslonu i zaslonu za putnike, podiže digitalno iskustvo na novu razinu. Personalizacija ovdje igra glavnu ulogu – uključujući i osvjetljenje. Vozač može birati između sedam digitalnih svjetlosnih potpisa sprijeda i straga.

Novi promjenjivi panoramski stakleni krov dodatno povećava osjećaj prostora. Prostire se gotovo cijelim prednjim i stražnjim dijelom i omogućuje da unutrašnjost bude okupana svjetlom ili učinkovito zasjenjena.

Devet segmenata čini osnovu za različite uzorke s područjima koja se mogu uključiti i isključiti za potpunu zaštitu od zasljepljivanja. 'Digitalnom zavjesom' upravlja se s pomoću gumba u krovnom modulu.

Vrhunski zvučni sustav s 3D zvukom tvrtke Bang & Olufsen jamči izvanredno zvučno iskustvo, sa zvučnicima u prednjim naslonima za glavu koji pružaju prilagođeni užitak slušanja. Osnova za to je sofisticirana aeroakustika i cjelokupna akustika vozila, koja je na najvišoj razini zahvaljujući poboljšanoj zvučnoj izolaciji, između ostalog.

Dodatno, opcijski paket automatske kontrole klime s četiri zone omogućuje posebno visoku razinu udobnosti klime za vozača, suvozača i putnike na stražnjim sjedalima. Opcijski paket kvalitete zraka uključuje ionizator i senzor za finu prašinu, koji poboljšavaju kvalitetu zraka u unutrašnjosti.