Novi ES nadograđuje temelje aktualnog modela te donosi jasan iskorak u performansama, profinjenosti, udobnosti i luksuznoj opremljenosti. Vanjski i unutarnji dizajn temeljen na temi 'Clean x Tech' donosi elegantnu, jednostavnu i profinjenu estetiku
Lexus je na salonu automobila Auto Shanghai u Kini predstavio novu, osmu generaciju modela ES, svoje globalno popularne luksuzne limuzine. Japanski je proizvođač najavio za europsko tržište početak prodaje u proljeće 2026. Detalji o europskim specifikacijama, već prema određenom tržištu, će biti objavljeni naknadno.
Razvoj modela temeljio se na konceptu 'Elegantna i Elektrificirana Limuzina za Potpuno Iskustvo', donoseći nove tehnologije te naprednu udobnost, povezivost i sigurnost, s ciljem dodatnog jačanja globalne reputacije modela. Cilj je bio osigurati da ES bude užitak za sve putnike: povezano i ispunjavajuće iskustvo te osjećaj potpune kontrole za vozača, uz prvoklasnu udobnost za sve u vozilu. Prednosti koje je ES oduvijek nudio u pogledu udobnosti vožnje, tišine i uglađenosti podignute su na još višu razinu.
Ovdje predstavljene informacije odnose se na izvedbu ES-a koja će biti dostupna europskim kupcima, uključujući raspon modela, okvirne performanse i ključne značajke opreme.
Potpuno novi ES je osmišljen kao model koji odgovara prioritetima i potrebama današnjih kupaca. Lexusov pristup 'učiniti luksuz osobnim' središnji je dio strategije kojom se nastoji pratiti promjene u vrijednostima ljudi i ispuniti njihovu potragu za smislenim iskustvima.
To uključuje pružanje više rješenja za postizanje ugljične neutralnosti, nudeći različite tehnološke opcije koje ljudima omogućuju smanjenje vlastitog ugljičnog otiska. Kod potpuno novog ES-a to se očituje kroz proširenu ponudu modela koja uključuje izvedbe s potpunim hibridnim pogonom i električnim pogonom na baterije, s različitim razinama snage te mogućnošću odabira između pogona na prednje i sve kotače.
Kako bi ispunio obećanje o 'osobnom luksuzu', Lexus svoj program razvoja novih vozila temelji na trima ključnim stupovima: Elektrifikaciji, Inteligenciji i Diverzifikaciji – kvalitetama koje čine srž potpuno novog ES-a.
Program Elektrifikacije po prvi put donosi baterijsku električnu tehnologiju u Lexusovu luksuznu limuzinu. U pogledu Inteligencije, model se oslanja na tehnološke inovacije poput Lexusovih 'Hidden Tech' prekidača – prvi put ugrađenih u neki Lexus, zahvaljujući softverskoj platformi Arene – kao i na najnovije napredne multimedijske i sigurnosne sustave. Kroz Diverzifikaciju ponude, Lexus razvija proizvode koji mogu ispuniti više različitih uloga; ES je limuzina u klasičnom smislu, ali sa stilom, karakterom i performansama koje privlače kako privatne, tako i poslovne korisnike.
Vanjski dizajn
Model ES je 'izvorni Lexus', prisutan u ponudi od samog lansiranja marke 1989. godine. U svom najnovijem izdanju nadograđuje dugogodišnju reputaciju luksuza i profinjenosti, dok istovremeno proširuje mogućnosti izbora elektrificiranih pogonskih sklopova, u skladu s vizijom Lexus Electrified i strategijom višestrukih puteva prema ugljičnoj neutralnosti. Ponuda će uključivati samopunjive hibride, kao i prve električne izvedbe ES-a na baterije, s opcijama pogona na prednje i sve kotače.
Iako je ES već više od tri desetljeća ključni model za Lexus na tržištima Sjeverne Amerike i Azije, na europsko tržište stigao je nešto kasnije. U istočnoj Europi predstavljen je s modelom šeste generacije 2010. godine, a na zapadnoeuropskim tržištima s aktualnim modelom 2018. godine.
Iako je potpuno novi ES veći u svim dimenzijama u odnosu na svog prethodnika, njegov dizajn u duhu koncepta Clean x Tech donosi profinjen i elegantan izgled, i izvana i iznutra. Ulaganja u udobnost, profinjenost i luksuz približavaju ga kvaliteti, prostranosti i opremi modela višeg F-segmenta. Istovremeno, njegove performanse i upravljivost – kako u hibridnim tako i u električnim verzijama – pružaju visoku razinu udobnosti, samopouzdanja i kontrole koja definira Lexu Driving Signature.
Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 5140 mm (+165 mm), širina 1920 mm (+55 mm), visina 1555 mm HEV (+110 mm) i visina 1560 mm BEV (+115 mm), međuosovinski razmak 2950 mm (+80 mm). Težina varira ovisno o HEV ili BEV verziji između 1785 i 2285 kg.
Veličina kotača je 18-, 19- i 21 col, s dimenzijama guma 235/60R18, 235/55R19 ili 235/45R21.
Program razvoja odvijao se u Lexusovom tehničkom centru Shimoyama u Japanu, gdje su timovi za planiranje, dizajn, inženjering i testiranje mogli zajednički raditi pod istim krovom, sustavno testirajući i usavršavajući automobil.
ES razvijen prema novom Lexusovom dizajnerskom konceptu – Clean Tech x Elegance
Elegancija je bila obilježje svih dosadašnjih generacija ES-a, a u potpuno novom modelu dodatno je usavršena kako bi spojila funkcionalne elemente s izraženijom emocionalnom notom, stvarajući jednostavnu i čistu dizajnersku estetiku.
Vanjski dizajn kombinira snažnu prisutnost s minimalističkim pristupom, istovremeno unapređujući Lexusovu viziju dizajna nove generacije električnih vozila.
U daljnjoj evoluciji Lexusovog prepoznatljivog dizajnerskog jezika u obliku vretena (spindle), ES donosi novo oblikovano 'vretenasto tijelo' koje simbolizira elektrificiranu snagu. Ukupna visina, širina i duljina pažljivo su usklađene kako bi se postigle elegantne i upečatljive proporcije, uz osiguranu udobnost pri ulasku i izlasku iz vozila. Položaj kotača precizno je podešen u milimetar kako bi se postigao idealan širok i nizak stav vozila.
Prednji dio automobila donosi oštro definirani vretenasti oblik koji se proteže preko poklopca motora sve do rubova branika. 'Vretenasto tijelo' uzdiže se od nisko postavljenog nosa vozila i obuhvaća vodoravno poravnate prednje blatobrane, čime ES dobiva snažan i prepoznatljiv izgled. Hibridne izvedbe dodatno imaju masku s otvorima u gornjem dijelu radi optimalnog hlađenja.
Prednja svjetla stvaraju dvostruki L-potpis, koji će postati novi prepoznatljiv detalj Lexusa u eri elektrifikacije. Kombiniraju dnevna svjetla u obliku slova L usmjerena prema unutra s pokazivačima smjera u obliku slova L usmjerenima prema van, stvarajući karakteristični Lexusov identitet uz poboljšanu vidljivost i funkcionalnost.
Bočna silueta vozila je glatka i aerodinamična, izražavajući osjećaj stabilnosti i niskog težišta. Teče u jednoj liniji i ima izgled bez tradicionalnog prtljažnika, s kabinom koja se oštro sužava prema stražnjem dijelu. Taj dizajn u kontrastu je s donjim dijelom vozila, koji se ističe kombinacijom ravnih i skulpturalnih površina te izraženim, aerodinamički učinkovitima ramenima.
Stražnji dio utjelovljuje prepoznatljivu eleganciju ES-a s oblikovanim prijelazom od stražnjih kotača prema prtljažniku, čime se stvara elegantan, ali dinamičan dojam. Sužena kabina dodatno naglašava nisko težište i daje vozilu sportski i atletski karakter.
Stražnja svjetla s L-potpisom uvedena su kao novi dizajnerski element koji vozilo čini trenutno prepoznatljivim kao Lexus. Jedinstvena svjetlosna traka neprimjetno je integrirana s osvijetljenim LEXUS logotipom i uključuje stražnja i stop svjetla, dok su ostala svjetla premještena na krajnje rubove. Time se naglašava široki stav vozila, pojačava izražajna stražnja silueta i doprinosi aerodinamičkoj učinkovitosti.
Unutrašnjost: jednostavna, čista i sofisticirana
Primjenjujući dizajnerski koncept Clean Tech x Elegance i na unutrašnjost, Lexus je usavršio prostor kabine ES-a, uklonivši suvišne detalje kako bi stvorio jednostavan, čist i sofisticiran prostor. Gornji dio kabine je otvoren i prostran za poboljšanu vidljivost, dok donji dio obuhvaća putnike, stvarajući osjećaj intimnosti.
Luksuzna udobnost osigurana je ponudom značajki koje poboljšavaju iskustvo putnika. Stražnja kabina može biti opremljena sjedalom s mogućnošću naginjanja, a za sjedalo iza suvozača, dostupna je i potpora za noge u obliku otomana, čime se stvara ekskluzivan dojam vožnje s vozačem. Sjedalo suvozača ima funkciju preklapanja prema naprijed, čime se maksimalno povećava prostor za noge straga i poboljšava pogled.
Dva nova dizajnerska elementa, prvi put predstavljena u Lexusu, debituju u novom ES-u. Bamboo Layering koristi naprednu tehnologiju tiska i prijenosa svjetlosti kako bi stvorila efekt osvjetljenja površine koji se usklađuje s ambijentalnim osvjetljenjem kabine. Synthetic Leather Embossing stvara precizan urezani uzorak koji u kombinaciji s ambijentalnim osvjetljenjem daje čist i moderan estetski dojam. Razina osjetilne kvalitete dodatno je podignuta optimalnim postavljanjem zvučnika Mark Levinson Surround Sound sustava, stvarajući trodimenzionalnu zvučnu scenu i harmoničnu kombinaciju zvuka i svjetlosti u kabini.
Kokpit je temeljen na Lexusovom principu Tazuna, koji vozačevu pozornost usmjerava na cestu tako što su kontrole i izvori informacija raspoređeni na način da ih je moguće upravljati i prepoznati s minimalnim pomakom ruke i oka.
Gornji dio kokpita je široko otvoren kako bi se prioritetno omogućio pogled vozaču, dok je instrumentna ploča prikazana u asimetričnom digitalnom formatu od 12,3 inča, što omogućuje korištenje nižeg poklopca instrumenata. Kvaliteta materijala podignuta je korištenjem mekih akcenata sličnih koži i dinamičkih svjetlosnih efekata.
Lexusov cilj bio je dizajnirati kabinu koja je izuzetno udobna i opuštajuća, dodatno usavršavajući već visoke razine tišine i kvalitete vožnje modela ES.
Prednja sjedala su redizajnirana kako bi pomogla vozaču da održava udoban položaj tijela, omogućujući mu da intuitivno reagira na ponašanje vozila i osjeća se više povezanim s iskustvom vožnje. Potpora za lopatice smanjuje naprezanje mišića prilikom upravljanja, dok leđa sjedala nježno podupiru tijelo.
Smanjenje buke bilo je prioritet, s poboljšanim brtvljenjem vrata i korištenjem stakla visoke zvučne izolacije na prednjim vratima. Način na koji se zvuk distribuira unutar kabine pažljivo je upravljan kako bi se pružilo prirodnije i skladnije uravnoteženo akustičko iskustvo.
Visoka kvaliteta unutrašnjosti ES-a podržana je novom Lexusovom tehnologijom, Hidden Tech prekidačima.
Ovaj novi dizajn odražava Lexusov princip gostoprimstva Omotenashi, s minimalističkim, nenametljivim dizajnom koji besprijekorno uklopljen u unutrašnjost. Kada je vozilo isključeno, prekidači nisu vidljivi ispod presvlake na instrumentnoj ploči; kada vozač uključi automobil, oni se osvjetljavaju i postaju vidljivi. Iako imaju elegantan izgled sličan dodirnoj ploči, prekidači pružaju zadovoljavajući taktilni osjećaj pri korištenju.
Digitalni kokpit i povezanost
ES nudi potpuno novi digitalni kokpit koji besprijekorno integrira 12,3-inčni kombimetar, novi 14-inčni LexusConnect multimedijski sustav (koji po prvi put ulazi na tržište) i aplikaciju LexusLink+.
Zahvaljujući integraciji navigacijske karte i naprednih sigurnosnih značajki u kombimetar, vozač može pratiti upute, a da pritom ostane fokusiran na cestu.
Za dodatnu udobnost vožnje, navigacijski sustav LexusConnect u električnim ES modelima dodavat će stanice za punjenje na rutu. Sustav također prati trenutno stanje napunjenosti baterije i automatski ažurira dostupne stanice za punjenje, uklanjajući bilo kakvu tjeskobu vezanu uz domet.
LexusConnect Multimedia bit će podržan redovitim bežičnim ažuriranjima softvera putem Over-The-Air tehnologije, čime će se osigurati stalno poboljšanje značajki.
Pristup usluzi LexusConnect nadmašuje iskustvo unutar vozila. S aplikacijom LexusLink+ korisnik može prilagoditi svoje digitalno iskustvo pretplatom na povezane usluge. Detalji o lokalnim specifikacijama bit će objavljeni naknadno.
Pogonski sklopovi: Lexusova strategija višestrukih putova
ES 300h i 350h HEV hibridi
ES 300h dolazi s redizajniranim samo-punjujućim hibridnim sustavom (HEV) koji uključuje 2,5-litreni četverocilindrični motor u liniji, koji razvija maksimalnu snagu od 201 KS (148 kW). Biti će dostupne verzije s prednjim i pogonom na sva četiri kotača.
Ovaj pogonski sklop bit će dostupan na zapadnoeuropskim tržištima, dok će na istočnom tržištu biti dostupan hibridni model ES 350h. On također koristi 2,5-litreni benzinski motor, ali s maksimalnom snagom od 247 KS (182 kW). I za ovaj model će biti dostupne verzije s prednjim i pogonom na sva četiri kotača. Baterija hibridnog sustava također je unaprijeđena za veći izlazni kapacitet.
Sustav koristi posebnu logiku upravljanja koja omogućuje kombinaciju snažnog ubrzanja i učinkovite potrošnje goriva. Kao dodatna prednost, povećana krutost pogonske jedinice pomaže u smanjenju vibracija, čime se doprinosi tišoj i profinjenijoj atmosferi u kabini.
Baterijski električni ES 350e i 500e (BEV)
Biti će dostupne dvije verzije baterijskih električnih vozila (BEV): ES 350e s prednjim pogonom (FWD) koji razvija izlaznu snagu od 224 KS (165 kW), i ES 500e s pogonom na sva četiri kotača (AWD), čija izlazna snaga iznosi 343 KS (252 kW). Oba modela koriste Lexusovo znanje u naprednoj elektrifikaciji kako bi iskoristila puni potencijal nove Lexusove globalne arhitekture-K platforme, uključujući nove eAxle jedinice koje integriraju jedinicu za kontrolu snage i prijenosnu osovinu. Njihov novi dizajn je lagan i kompaktno upakiran, čime se optimizira prostor kabine i teretnog prostora. Visokokapacitetna baterija smještena je ispod poda, što smanjuje središte gravitacije vozila. ES 350e če imati odmet od 685 km, a ES 500e od 610 km.
ES 500e je opremljen Lexusovim DIRECT4 inteligentnim električnim sustavom pogona na sva četiri kotača. Ovaj sustav omogućuje kontinuiranu prilagodbu raspodjele momenta pogona na svih četiri kotača, ovisno o ulazima vozača i uvjetima na cesti. Raspodjela može varirati od 100:0 do 0:100, na temelju podataka sa senzora koji prate ubrzanje, brzinu kotača i kut upravljača. Ovo omogućuje stabilnost upravljanja i uzbudljivo iskustvo vožnje.
Šasija i upravljanje
Lexus nastoji pružiti Lexus Driving Signature – udobnost, povjerenje i kontrolu za vozača u svakom trenutku – dosljedno, kroz cijeli svoj modelni asortiman. Kako bi to postigao u novom ES-u, primijenio je saznanja iz svog programa usavršavanja vožnje, uključujući povećanje krutosti prednjeg dijela vozila, poda i stražnjeg dijela. Ova opsežna pojačanja minimiziraju vibracije i doprinose preciznom, intuitivnom upravljanju, glatkom ubrzanju i reakcijama kočenja, koji su vjerni vozačevim namjerama. Istovremeno, vozilo ima agilno, responzivno osjećanje koje odražava njegovu veličinu.
Novi ES je građen na redizajniranoj Lexus globalnoj arhitekturi-K platformi koja omogućuje smještaj kako hibridnog sustava za samo-punjenje, tako i baterijskog električnog pogonskog sklopa. Počevši od platforme, struktura vozila temeljito je revidirana, što je rezultiralo povećanjem ukupne duljine za 165 mm i produžetkom međuosovinskog razmaka za 80 mm u odnosu na prethodni model. Prednji i stražnji tragovi kotača povećani su za 64 mm, odnosno 82 mm. Kao rezultat toga, udaljenost između prednjih i stražnjih sjedala produžena je za 77 mm na 1102 mm, čime je stvorena prostranija kabina. Više sjedalo omogućuje lakši ulazak i izlazak iz vozila.
Prednji ovjes koristi McPhersonovu potporu, dok je na stražnjem dijelu po prvi put u ES-u korišten višestruki sustav povezivanja, s ciljem poboljšanja prijenosa snage na cestu i kontrole posture vozila. Detaljne mjere primijenjene su kako bi se usavršila kvaliteta vožnje, uključujući optimizaciju ovjesnih armatura kako bi se postigao glatki hod i smirena vožnja.
Upravljački sustav koristi varijabilnu zupčastu letvu koja podržava stabilnost pri velikim brzinama, brzi odgovor prilikom skretanja i lakše manevriranje pri niskim brzinama.
Napredne sigurnosne značajke
Novi ES koristi unapređene tehnologije i značajke Lexus Safety System+ te donosi daljnji napredak prema Lexusovom cilju nule prometnih nesreća.
Adaptivni tempomat (ACC) sada integrira podatke s karte kako bi podržao usporavanje prilikom približavanja znakovima stopa, kružnim tokovima i naplatnim kućicama na autocestama. Podaci s karte također pomažu optimizirati usporavanje pri ulasku u zavoje, pomažući u podešavanju brzine u skladu s uvjetima na cesti.
Pre-Collision Safety (PCS) funkcija automatskog kočenja PCS proširena je kako bi prepoznavala i reagirala na širi spektar situacija u vožnji, uključujući električne skutere.
Sustav za nadzor vozača. Ovo je prvi ES opremljen sustavom za nadzor vozača. Kamera smještena iznad upravljača stalno prati stanje vozača. Ako sustav prepozna da je vozač izgubio koncentraciju zbog umora ili bolesti, aktivira vizualne i zvučne alarme. Najnovije revizije tehnologije omogućuju prepoznavanje korištenja telefona i zijevanja.
Sustav je povezan s aktivnim sigurnosnim sustavima vozila, tako da ako vozač ne reagira, vozilo se može sigurno zaustaviti s aktiviranim pokazivačima smjera.
Sustav za hitnu reakciju vozača je poboljšan kako bi mogao raditi na općim cestama, kao i na autocestama. Ako sustav prepozna značajnu promjenu u držanju vozača, što ukazuje na poteškoće u nastavku upravljanja vozilom, aktivirat će pokazivače smjera i postupno zaustaviti vozilo u svom prometnom traku. Zatim će automatski otključati vrata i poslati obavijest hitnim službama putem eCall sustava.
Monitor mrtvog kuta (BSM). Opseg BSM-a sada uključuje detekciju bicikala i motocikala koji se kreću uz vozilo, čime se pomaže u sprječavanju nesreća prilikom skretanja lijevo ili desno.
Upozorenje na napuštanje vozne trake (LDA) sada može prepoznati cestovne objekte poput stupova i srednjih barijera, dodatno pomažući u sprječavanju nenamjernih napuštanja vozne trake. Funkcije za pomoć pri promjeni trake i upozorenje na poprečni promet sprijeda također su uvedene u paket Lexus Safety System+ za novi ES.
Ovaj model nove generacije prvi je ES koji uključuje funkcije za pomoć pri promjeni trake i upozorenje na poprečni promet sprijeda unutar paketa Lexus Safety System+.
Novi visoko-definicijski adaptivni sustav dugih svjetala nudi poboljšanu kontrolu svjetlosti koja se sada može prilagoditi horizontalno i vertikalno. Ovo omogućuje preciznije zasjenjenje u odnosu na konvencionalni AHS, čime se postiže jasnije osvjetljenje objekata poput prometnih znakova.