Munjevito kontrolno računalo Heart of Joy, koje radi u sprezi sa softverskim skupom BMW Dynamic Performance Control za centralno izračunavanje svih funkcija dinamike vožnje, vidljivo je u središnjoj konzoli BMW Vision Driving Experience, ali ne i kasnije u serijskoj proizvodnji
BMW na najvećem svjetskom sajmu automobila predstavlja BMW Vision Driving Experience, iskustvo vožnje najvišeg reda. Razvijeno na temelju #BMW Vision Neue Klasse, testno vozilo visokih performansi je predstavljeno javnosti po prvi put na Auto Shanghai 2025.
Iznutra, munjevito kontrolno računalo Heart of Joy, koje radi u sprezi sa softverskim skupom BMW Dynamic Performance Control za centralno izračunavanje svih funkcija dinamike vožnje, vidljivo je u središnjoj konzoli BMW Vision Driving Experience u Šangaju - za razliku od kasnije u serijskoj proizvodnji.
BMW Vision Driving Experience: dizajniran da izazove Heart of Joy na granicama fizike vožnje
Testni vozači Jens Klingmann i Elias Houndtonji, glavna atrakcija BMW Brand Nighta, demonstriraju izvanredan potencijal automobila spektakularnim manevrima u vožnji. BMW predstavlja vizijsko vozilo izložbe u posebnoj luminiscentnoj boji.
'Ove večeri u Šangaju, BMW Grrupa je predstavila najsnažniji prototip koji je BMW ikada napravio. S do 18.000 Nm okretnog momenta, BMW Vision Driving Experience demonstrirao je Joy of Driving u svom ultimativnom obliku. Opremljen našim novim super mozgom 'Heart of Joy', VDX pretvara vrhunsku električnu snagu u kontrolirani užitak vožnje - nije ni čudo što smo doživjeli neodoljive povratne informacije od publiku', rekao je Jochen Goller, član Upravnog odbora BMW AG, odgovoran za kupce, marke i prodaju.
Prva potpuno električna vozila Neue Klasse sići će s proizvodne trake u tvornici Debrecen u Mađarskoj od kraja godine. Središnje računalo Heart of Joy, koje osigurava novu razinu preciznosti i dinamike vožnje, će biti standardno ugrađeno u svako vozilo Neue Klasse.
Vrhunski test izdržljivosti za sljedeću generaciju kontrole vožnje i dinamike vožnje
S vizionarskim testnim vozilom BMW Vision Driving Experience, BMW pomiče granice poznate dinamike vožnje. S okretnim momentom do 18.000 Nm, 'najbrži ispitni uređaj na svijetu' je ultimativni test izdržljivosti za Heart of Joy i BMW Dynamic Performance Control koji je u potpunosti razvio BMW.
Zahvaljujući aktivnoj aerodinamici, 'vozački stroj' razvija potisnu silu do 1,2 tone i bočne sile do 3g - dimenzija u rangu s Formulom 1 i daleko iznad zahtjeva konvencionalnih vozila u cestovnom prometu. Logika koja stoji iza ovoga: Ako hardver i softver mogu ukrotiti grube sile ovog testnog uređaja, lako se mogu nositi sa zahtjevima svakodnevne uporabe.
U novoj funkcionalnoj arhitekturi Neue Klasse, Heart of Joy središnje je računalo odgovorno za vožnju, kočenje, punjenje putem rekuperacije i neke funkcije upravljanja. Uz brzu obradu informacija i izravnu kontrolu elektromotora, Heart of Joy ne samo da postiže novu razinu agilnosti i stabilnosti vožnje s manje intervencija sustava, već također omogućuje da se 98 posto operacija kočenja provede pomoću regeneracije energije kočenja. To predstavlja povećanje učinkovitosti od 25 posto u usporedbi s današnjim arhitekturama. Vozilo se također može zaustaviti lakše nego ikad prije.
Inovativna, fluorescentna boja za izložbu u Šangaju
Iako je BMW Vision Driving Experience dizajniran samo u razvojne svrhe i nije namijenjen serijskoj proizvodnji, njegov vanjski izgled temelji se na dizajnerskom jeziku BMW Vision Neue Klasse. Karoserija monolitnog izgleda, moćni lukovi kotača, uvučeni staklenik i prednji dio 'nos morskog psa' dio su purističke estetike koja će također karakterizirati Neue Klasse. Nova interpretacija karakteristične BMW rešetke hladnjaka i dvostrukih prednjih svjetala stvara upečatljiv, trodimenzionalni svjetlosni potpis sprijeda.
Za prezentaciju u Šangaju, BMW Vision Driving Experience, koji je prethodno bio prekriven kamuflažnom folijom i prikazan na pretpremijeri u SAD-u, dobio je inovativnu, samosvjetleću završnu boju. Posebni pigmenti boje osjetljivi na svjetlo pune se na dnevnom svjetlu, čak i uz najmanju količinu ambijentalnog svjetla. U mraku boja varira od bjelkasto žute do izražajne neonsko žute, ovisno o stanju napunjenosti.
Osim toga, stražnji dio automobila opremljen je 'čarobnim filmom' koji, kada je stimuliran UV svjetlom, stvara izražajan gradijent od žute do narančaste do ružičaste od stražnjeg prema prednjem dijelu automobila. Ovaj poseban izgled naglašava jedinstvenost i inovativnu snagu automobila.