Automobili za različite ciljne skupine s različitim tehnologijama i filozofijama dizajna: sustav temeljen na umjetnoj inteligenciji utire put visoko automatiziranoj vožnji razine 2++
Kao što je i najavio prije dva tjedna Volkswagen je svijetu pokazao svoja tri električna koncepta iz ID. CODE obitelji. Strategija je to marke Volkswagen 'U Kini, za Kinu'. A sve je poprimilo i svoj vidljivi oblik na ovogodišnjem Auto Shanghai (23. travnja do 2. svibnja), jednom od najvažnijih svjetskih sajmova automobila.
VW-ova tri kineska zajednička poduzeća su tako predstavila svoje električne konceptne automobile. U središtu pozornosti je električni notchback model ID. AURA iz FAW-Volkswagena, električni SUV B-segmenta ID. ERA s produženim dosegom zahvaljujući tehnologiji produljenja dosega (EREV) iz SAIC Volkswagena kao i potpuno električni SUV ID. EVO iz poduzeća Volkswagen Anhui.
Nova je to generacija pametnih električnih vozila koji daju pregled strategije proizvoda za naredne godine. Volkswagen planira izbaciti više od 30 novih modela (uključujući 20 NEV-ova) u relevantnim segmentima kineskog tržišta do kraja 2027. To će uključivati proizvodne verzije konceptnih automobila koji se sada predstavljaju u Šangaju, čiji su dizajn i tehnologije posebno skrojeni prema potrebama kineskih kupaca.
'Tri konceptna vozila vidljivi su rezultat naše strategije 'U Kini, za Kinu'. Stoga smo izvršili sve potrebne pripreme kako bismo ostali na vodećoj poziciji među stranim proizvođačima automobila u Kini', rekao je Thomas Schäfer, izvršni direktor marke Volkswagen.
Vozila na novu energiju
Na večeri Volkswagen grupe održanoj u utorak navečer po kineskom vremenu, ID. AURA, ID. ERA i ID. EVO su prvi put predstavljeni javnosti, zajedno s mnoštvom drugih Volkswagenovih modela. Tri automobila pripadaju skupini novih energetskih vozila (NEV). U Kini ova kategorija uključuje potpuno električna vozila, kao i modele s plug-in hibridnim i pogonima za produljenje dosega.
Sve proizvodne verzije konceptnih automobila predstavljenih u Šangaju će biti opremljene sustavima koji se temelje na umjetnoj inteligenciji (AI) za visoko automatiziranu vožnju. Vozila tako mogu doseći razinu 2++ već sljedeće godine, što znači da će u određenim situacijama automobili moći voziti potpuno autonomno – uključujući manevre pretjecanja i skretanja te samostalno uključivanje u promet – uz nadzor vozača.
'Uzeli smo 'kinesku brzinu' s našim novim razvojnim centrom u Hefeiju. Cilj nam je razviti naše modele u roku od najviše 34 mjeseca. Lansirati ćemo prave modele pravom brzinom i s pravim partnerima. Tri konceptna vozila ispunjavaju različite tehnološke zahtjeve kineskih kupaca sa svojim potpuno električnim pogonskim sustavima za segmente volumena i pune veličine te tehnologijom proširenja dometa', komentirao je Thomas Ulbrich, izvršni direktor Volkswagen China Technology Center (VCTC).
Volkswagen je također integrirao potrebe kineskih kupaca u dizajn; koliko god se tri konceptna vozila predstavljena u Šangaju međusobno razlikuju u svom dizajnerskom jeziku, ona su i dalje jasno prepoznatljiva kao originalni Volkswagen modeli. 'Izložbeni automobil ID. CODE koji smo prošle godine izložili u Pekingu bio je polazna točka za naš novi smjer dizajna u Kini', prisjetio se glavni dizajner Andreas Mindt. 'To smo doradili posljednjih mjeseci i prilagodili posebno za svaki od naših zajedničkih poduzeća.'
Pregled triju konceptnih vozila
ID. ERA, prostrani SUV pune veličine s tri reda sjedala, daje pregled Volkswagenovog prvog modela koji ima tehnologiju za proširenje dosega. Generator na gorivo puni bateriju tijekom vožnje i omogućuje dodatni domet od preko 700 km. Zajedno s dometom od 300 km u baterijskom načinu rada, konceptni automobil tako može prijeći više od 1000 km.
ID. EVO je namijenjen mladim kupcima koji vode računa o životnom stilu i žele se izdvojiti iz mase. Temeljen na 800-voltnoj platformi, ID. Evo je prvi potpuno električni SUV pune veličine u Volkswagenovom ID. UNYX obitelj. Konceptno je vozilo opremljeno visokoučinkovitom zonskom elektroničkom arhitekturom koja ne samo da omogućuje širok raspon novih digitalnih usluga, već i kontinuirano proširuje korisničko iskustvo bežičnim ažuriranjem u kratkim intervalima.
ID. AURA je prvo konceptno vozilo koje se temelji na kompaktnoj glavnoj platformi (Compact Main Platform ili CMP) sa zonskom elektroničkom arhitekturom koju je Volkswagen dizajnirao posebno za kinesko tržište. Svojim visokim računalnim kapacitetom temeljenim na umjetnoj inteligenciji, sustav za visoko automatiziranu vožnju koji se koristi na ovoj platformi podiže ljestvicu pametne, ali prirodne vožnje.
Električni notchback koncept razvijen je posebno za kupce u cjenovno osviještenom A-segmentu, kombinirajući modernu tehnologiju s dinamičnim dizajnom. UI/UX koncept sličan pametnom telefonu ugrađen je u središnju konzolu vozila. Humanoidni pomoćnik temeljen na umjetnoj inteligenciji omogućuje besprijekornu suradnju kontrola funkcija vozila i infotainmenta.