Novi Elroq kreće od 33.900 eura, a nudi na izbor tri različite veličine baterija od 55 do 82 kWh i snagu pogona u rasponu od 125 kW (170 KS) do 210 kW (286 KS). Elroq 85 nudi domet veći od 580 km (WLTP), a stiže i najsportskija verzija Elroq RS snage 250 kW (340 KS) s pogonom na sve kotače
Škoda je predstavila svoj najnoviji, potpuno novi model Elroq u listopadu prošle godine, a mi smo bili i na njegovoj međunarodnoj dinamičkoj premijeri dva mjeseca kasnije isprobavši ga uživo. Sada je novi Elroq stigao i na naše tržište, pa ćemo vas upoznati sa svime što trebate znati o novom prodajnom adutu, kad je riječ o potpuno električnim modelima češkog proizvođača.
Elroq je prvi Škodin automobil koji u potpunosti uključuje dizajnerski jezik Modern Solid. Na njemu se po prvi put može vidjeti nova Tech-Deck Face maska hladnjaka. To je minimalistička evolucija tradicionalne Škodine rešetke, a tu su i natpisi 'ŠKODA', koji zamjenjuje izvorni okrugli logo na poklopcu motora ili upravljaču.
Druga važna značajka električnog kompaktnog SUV-a je njegova praktičnost. Elroq tako nudi najdulji domet od bilo kojeg Škodinog električnog vozila do sada, no ipak je dostupan po pristupačnoj cijeni što znači da na mnogim tržištima neće koštati više od svog brata s motorom s unutarnjim izgaranjem, Karoqa. Tako u Hrvatskoj novi Elroq kreće od modela oznake 50 s baterijom bruto kapaciteta od 55 kWh po cijeni od 33.900 eura.
Vanjski dizajn i dimenzije
Škoda Elroq se odlikuje kompaktnim vanjskim dimenzijama, prepoznatljivim oblikom i čistim linijama. Prvi je to proizvodni model Škode koji je usvojio novi dizajnerski jezik ere Modern Solid. Osim toga, nove opcije osvjetljenja i izvrsna aerodinamika s malim koeficijentima otpora karakteriziraju novi Elroq.
Poznate Škodine linije su zadržane, ali sagledane iz potpuno nove perspektive. Novi zaštitni znak je Tech-Deck Face, koji zamjenjuje poznatu Škodinu prednju masku hladnjaka. Iza ovog sjajnog crnog elementa inženjeri su sakrili senzore kao što su radar i prednja kamera. Nadalje, Elroq ima novi natpis Škoda na snažno konturiranom poklopcu motora, što ga čini prvim serijskim modelom marke koji je uklonio logo koji je prije bio tamo postavljen. Slova, kao i oznake marke i modela na stražnjoj strani obojeni su u Unique Dark Chrome. To se također odnosi na umetak u robusnom prednjem braniku i Škoda logotipe na aluminijskim naplatcima.
Novi Elroq krase prednja svjetla koja imaju tanke linije i minimalistički, namjenski dizajn. Ona reinterpretiraju tipično lice Škodinog terenca s četiri oka i koriste isključivo LED tehnologiju. Dok uski gornji segmenti prednjih svjetala služe kao svjetla za dnevnu vožnju, pozicijska svjetla i pokazivači, veći donji moduli osiguravaju važna kratka svjetla i funkcije dugih svjetala. Među novim značajkama koje se ističu je Light Band koji vizualno povezuje prednja svjetla, no to je u početku ekskluzivna funkcija za model First Edition.
Prednja svjetla Elroqa dostupna su u dvije verzije: standardna verzija ima stalna dnevna svjetla i modul indikatora na vrhu i zajedničku jedinicu s LED modulima za kratka i duga svjetla na dnu. U vrhunskim LED Matrix prednjim svjetlima, četiri pojedinačna pravokutna LED modula tvore svjetlosnu traku za dnevnu vožnju u gornjoj svjetlosnoj jedinici. Dva upečatljiva LED bloka koriste se u donjem modulu. Imaju matričnu tehnologiju s 36 pojedinačnih svjetlosnih segmenata, koji selektivno štite nadolazeće sudionike u prometu kada su duga svjetla uključena.
Dodatno, LED matrična prednja svjetla nude pet prilagodljivih načina osvjetljenja: gradski način rada, način rada Country, način rada Autocesta, način rada svjetla za sve vremenske uvjete i način rada Tourist za zemlje koje voze s druge strane ceste. Stražnja svjetla također su u skladu s dizajnerskim jezikom Modern Solid, s finim linijama i minimalističkim 2D izgledom.
Čak i standardna varijanta koristi 100 posto LED tehnologiju. Vrhunska verzija također nudi dinamičke pokazivače, kristalne elemente s pozadinskim osvjetljenjem, animaciju kada se otvore vrata prtljažnika i izbor između dvije animacije dolaska/odlaska kući koje integriraju prednja svjetla.
Prepoznatljivi, čisti bočni profil Škode Elroq ima dinamičan luk koji počinje na aero optimiziranom A-stupu, protežući se do blago padajuće linije krova koja se neprimjetno stapa u krovni spojler s perakama iznad vrata prtljažnika. Izvrsna aerodinamika s koeficijentom otpora zraka od samo 0,26 rezultat je mnogih pametnih dizajnerskih izmjena, među kojima su posebno oblikovana vanjska ogledala. Rolo zavjesa s aktivnim hlađenjem iza prednje pregače otvara se automatski kada je za baterijski sustav potreban zrak za hlađenje. Kada su zahtjevi za hlađenjem niski, zatvara se i smanjuje otpor zraka na isti način kao zračne zavjese sprijeda.
One optimiziraju protok zraka oko prednjeg branika i kotača i smanjuju turbulencije iza kotača. Reduktori razmaka kotača minimiziraju razmak između prednjeg branika i prednjih kotača. Ovo također pomaže smanjiti turbulenciju na prednjem braniku, održavajući protok zraka blizu karoserije. Aluminijski naplatci od 19 do 21 cola također su aerodinamički optimizirani, dok su upečatljivi lukovi kotača naglašeni crnim rubom.
Prema vanjskim dimenzijama Škoda Elroq je dug 4488 mm, širok 1884 mm i visok 1625 mm. Njegov međuosovinski razmak iznosi izdašnih 2765 mm.
Masa praznog vozila novog Elroqa je 1949-2119 kg, ovisno o verziji, a ukupna masa je 2427-2650 kg, ovisno o verziji. Novi Elroq može vući prikolice s kočnicama težine do 1200 kg na usponu od 8 posto ili 1000 kg na nagibu od 12 posto.
Škoda Elroq u ponudi ima aluminijske naplatke od 19 do 21 cola, koji su također aerodinamički optimizirani, dok su upečatljivi lukovi kotača naglašeni crnim rubom.
Novi Elroq je dostupan je devet boja, a jedna od tri jednobojne boje je Timiano zelena na modelu koji smo isprobali i na hrvatskoj premijeri, a koja debitira u Škodi. Ova boja je ekskluzivna za Škodu Elroq.
Unutrašnjost
Iznutra Škodu Elroq krasi minimalistički izgled u kombinaciji s održivim materijalima. Za novi Elroq dostupna je široka paleta završnih obrada interijera.
Osnovna razina opreme Studio nudi dizajn s naglaskom na crnu boju i presvlakama od tkanine, dok su u verziji Loft antracit sive presvlake naglašene Moss Green šavovima, a sjedala su završena u kombinaciji umjetne kože i tamnoplave RecyTitan tkanine. RecyTitan sadrži 78 posto recikliranog PET-a i 6 posto vlakana iz reciklirane odjeće.
Lodge koristi TechnoFil materijal u kombinaciji sa sivom umjetnom kožom. Ima upečatljivih narančastih šavova i drugih narančastih detalja, uključujući sigurnosne pojaseve. TechnoFil je kombinacija 75 posto recikliranog ECONYL vlakna i 25 posto poliestera.
Elroq će također biti dostupan u izvedbi Sportline, koja dodaje prepoznatljiv dizajn interijera s detaljima u karbonskom izgledu spuštenoj šasiji (15 mm sprijeda i 10 mm straga) i tipičnim crnim vanjskim detaljima. Sprijeda su sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu, presvlakama od Suedia materijala i sivim šavovima.
Prtljažni prostor može primiti 470 l tereta (najviše u Elroqovoj klasi), a kada su sjedala preklopljena, stane do 1580 l. Elroq se također može pohvaliti hrpom prostora za putnike, i uzdužno i bočno, pa čak i iznad glave. Unutrašnjost je puna praktičnih detalja i nekoliko pretinaca za pohranu ukupnog kapaciteta 48 l. Jedna od inovacija Simply Clevera je praktičan držač kabela za punjenje ispod poklopca prtljažnika.
Elroq nudi vrhunsku on-board elektroniku, kojom dominira 13-inčni infotainment zaslon s novim korisničkim sučeljem.
Nepotrebno je reći da postoji širok raspon sustava pomoći i značajki povezivanja, ali tu su i izvanredne nove značajke, kao što je glasovni asistent Laura i opcija daljinskog parkiranja putem aplikacije MyŠkoda.
Inače, Laura je savršeni posrednik u samom vozilu – digitalni glasovni asistent koji nudi prošireni raspon funkcija zahvaljujući integraciji ChatGPT-a. Softver ChatGPT, koji se temelji na umjetnoj inteligenciji (AI), omogućuje Lauri da odgovori na pitanja općeg znanja uz upravljanje infotainmentom, navigacijom i sustavima kontrole klime u vozilu. Raspon odgovora, čak i na složena pitanja, stalno se povećava. Budući da ChatGPT nema pristup informacijama o vozilu ili osobnim podacima te se sve interakcije naknadno brišu, maksimalna zaštita podataka zajamčena je u svakom trenutku.
Dostupne su i opcije za daljinsko upravljanje punjenjem vozila. Novi Škoda wallbox, koji se može naručiti uz Elroq, uključuje poseban način rada za domove s vlastitim solarnim pločama.
Povezivost: Proširena funkcionalnost za aplikaciju MyŠkoda
Digitalni glasovni asistent s podrškom za umjetnu inteligenciju, sveobuhvatna kontrola vozila putem aplikacije MyŠkoda i Škoda Charger wallboxes za praktično kućno punjenje: potpuno nova Škoda Elroq pruža najsuvremeniju povezivost. Aplikacija MyŠkoda nudi brojne opcije i posebne usluge za električna vozila, a također može upravljati zidnim kutijama Škoda Charger.
Novo dizajnirana aplikacija MyŠkoda koja nudi mnoštvo funkcija
Redizajnirana aplikacija MyŠkoda kombinira brojne mogućnosti i usluge u jednoj aplikaciji, što je čini savršenim kontrolnim centrom za vlasnike Elroqa. Sa svojim intuitivnim, čistim i jednostavnim dizajnom, aplikacija sada nudi i pristup Powerpassu uz kontrolu brojnih funkcija vozila, od zaključavanja i otključavanja vrata do daljinskog parkiranja.
Elroqove usluge Škoda Connect sada također uključuju Lock & Unlock, omogućujući korisnicima da zaključaju ili otključaju svoje vozilo putem aplikacije MyŠkoda, bez ograničenja udaljenosti.
Nadalje, Powerpass je sada integriran izravno u aplikaciju MyŠkoda, omogućujući pristup do više od 800.000 mjesta za punjenje diljem Europe. Vozači također mogu iskoristiti opciju Plug & Charge, omogućujući besprijekorno punjenje na javnim postajama bez potrebe za vanjskim metodama autorizacije poput RFID kartica ili aplikacija. Kompatibilne stanice za punjenje pojavljuju se u aplikaciji MyŠkoda i infotainment sustavu vozila nakon što se usluga aktivira.
Napredni sustavi pomoći i do devet zračnih jastuka
Škodin najnoviji električni SUV može se pohvaliti opsežnim nizom najmodernijih sustava pasivne i aktivne sigurnosti, poput Travel Assista. Ovo uključuje Adaptive Lane Assist, Adaptive Cruise Control, Traffic Jam Assist, Emergency Assist i Side Assist. Najnovija verzija koristi podatke o roju prikupljena od strane vozila Volkswagen grupe za poboljšanu pomoć vozaču. Sustav kontinuirano preuzima kartu svoje okoline, ucrtanu vozilima koja su prethodno prošla tim područjem. Ova značajka omogućuje optimizirani prediktivni tempomat i prediktivnu pomoć pri skretanju. Uz to, s podrškom za podatke o roju, vozilo može upravljati područjima s rijetkim oznakama na cesti, kao što su nepotpune uzdužne trake s obje strane.
Prediktivni prilagodljivi tempomat (pACC) optimizira potrošnju energije automatskim prilagođavanjem brzine ruti, koristeći podatke senzora vozila. Pravovremeno se najavljuju zavoji, čvorovi i kružni tokovi. Intelligent Speed Assist automatski slijedi ograničenja brzine na temelju prepoznavanja prometnih znakova i prilikom ulaska u naseljena područja. Zaštitu od sudara pruža standardni Front Assist, koji uključuje Prediktivnu zaštitu pješaka, Prediktivnu zaštitu biciklista, Pomoć pri izbjegavanju sudara i Pomoć pri skretanju.
U slučaju prijeteće nesreće, Crew Protect Assist brzo pokreće zaštitne mjere kao što su zatvaranje bočnih prozora i zatezanje sigurnosnih pojaseva. Do devet zračnih jastuka štiti putnike u slučaju nužde: zračni jastuci za vozača i suvozača, zračni jastuci za glavu, prednji bočni zračni jastuci i središnji zračni jastuk između prednjih sjedala ugrađeni su standardno; stražnji bočni zračni jastuci dostupni su kao opcija.
Praktično upravljanje manevrima parkiranja putem pametnog telefona
Opcijski Inteligentni Park Assist uključuje nove funkcije Trained Parking, Remote Park Assist i Remote Trained Parking funkcije. Uz Remote Park Assist, vozač može kontrolirati manevre parkiranja pomoću aplikacije MyŠkoda na pametnom telefonu. Remote Park Assist može parkirati Elroq u nizove paralelno ili okomito parkiranih vozila. Za okomito parkiranje, može se parkirati okrenut prema unutra ili prema van.
Sustav također može manevrirati automobilom izvan reda okomito parkiranih vozila, bilo sprijeda ili unatrag. Za paralelno parkiranje, uvijek se vraća unatrag u prostor u nizu paralelno parkiranih vozila i priprema automobil za izvlačenje postavljanjem kotača i, ako je potrebno, kretanjem unatrag kako bi se stvorio prostor. Korisnik mora ostati u blizini vozila dok njegov mobilni telefon komunicira s automobilom putem Bluetootha. Uz Trained Parking, Elroq može zapamtiti prilaze do 50 m do pet različitih parkirnih mjesta, koje zatim automatski izvršava na zahtjev.
Čim vozilo prepozna i prikaže spremljenu parkirnu poziciju, postupak parkiranja može se pokrenuti na zaslonu infotainment sustava vozila ili izvan vozila pomoću mobilne aplikacije MyŠkoda.
Četiri verzije, tri veličine baterija i dolazeći Elroq RS
Škoda Elroq se temelji na Modular Electrification Toolkit (MEB) platformi Volkswagen grupe i ulazi u segment kompaktnih SUV-ova s učinkovitim varijantama pogona, Elroq 50, 60, 85 i 85x. Njihove visokonaponske litij-ionske baterije dolaze u tri veličine. Elroq 50 s pogonom na stražnje kotače i bruto kapacitetom baterije od 55 kWh (52 kWh neto) početni je model koji nudi doseg veći od 370 km. Smješten na stražnjoj osovini, njegov električni motor razvija vršnu snagu od 125 kW (170 KS) i najveći okretni moment od 310 Nm. Elroq 60 također ima pogon na stražnje kotače. Ima bateriju kapaciteta 63 kWh (59 kWh neto) i nudi domet veći od 400 km. Njegov motor razvija 150 kW (204 KS) i 310 Nm okretnog momenta. Obje varijante imaju najveću brzinu od 160 km/h.
Škoda Elroq 85 s pogonom na stražnje ili sve kotače
Dvije najjače Elroq varijante imaju najveću bateriju, kapaciteta 82 kWh (77 kWh neto). U Elroqu 85 kombiniran je sa stražnjim motorom od 210 kW (286 KS) koji isporučuje najveći okretni moment od 545 Nm na stražnje kotače. Elroq 85x ima dodatni električni motor na prednjoj osovini, što omogućuje pogon na sve kotače kao standard. Obje verzije postižu najveću brzinu od 180 km/h. Elroq 85 nudi jedan od najvećih maksimalnih dometa u svom segmentu, koji premašuje 580 km prema WLTP ciklusu - što ga čini savršenim izborom za duža putovanja. Mi smo na hrvatskoj premijeri isprobali upravo ovaj model, a pohvalno je što smo se autocestom uputili prema Rijeci i dolaskom na odredište nam je, uz prilično brzu vožnju, ostao raspoloživi domet od 280 km.
Recimo i to kako je početkom travnja Škoda predstavila Elroq RS, najsportskiju verziju ovog električnog kompaktnog SUV-a. Njegova dva električna motora razvijaju ukupnu snagu od 250 kW (340 KS) i omogućuju pogon na sve kotače. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 5,4 s, a najveća brzina 180 km/h. Baterija kapaciteta od 84 kWh (79 kWh neto) omogućuje domet veći od 550 km (WLTP).
Kratko vrijeme punjenja
Visoki kapaciteti punjenja i optimizirano predgrijanje osiguravaju kratko vrijeme punjenja za sve varijante potpuno nove Škode Elroq. Uz stope punjenja do 175 kW, baterija od 82 kWh dviju varijanti serije 85 može se napuniti od 10 do 80 posto u 28 minuta na DC stanicama za brzo punjenje. Za Elroq 50 i Elroq 60, koji podržavaju stope punjenja do 145 kW odnosno do 165 kW, isti postupak traje 25 minuta ili manje. Svi Elroq modeli podržavaju stope punjenja do 11 kW na AC punionicama.
Visokonaponske baterije s modularnim dizajnom
Li-ionske baterije potpuno nove Škode Elroq imaju modularni dizajn. Baterija Elroqa 50 sastoji se od osam modula, a Elroqa 60 od devet modula. Kapacitet od 82 kWh baterije Elroq 85 i Elroq 85x raspoređen je na dvanaest modula. Baterije su smještene u podu vozila ispod prednjih i stražnjih sjedala, kao i ispod tunelske konzole kako bi se osiguralo nisko težište. Dizajn Elroqove baterije, uključujući sustav tekućeg hlađenja i grijanja, identičan je dizajnu obitelji Enyaq. Optimizirana funkcija predgrijanja baterije povećava učinkovitost na DC stanicama za brzo punjenje. Aktivira se automatski kada se koristi navođenje rute navigacijskog sustava ili se može pokrenuti ručno u izborniku za punjenje infotainment sustava. Trenutna temperatura baterije i trenutno stanje napunjenosti stalno se nadziru sustavom upravljanja toplinom baterije, koji po potrebi aktivira kontrolu temperature.
Osovine, kočnice i DCC adaptivna šasija
Prednji dio novog Elroqa opremljen je ventiliranim disk kočnicama i koćionim čeljustima s jednim klipom za Elroq 50 i Elroq 60, dok Elroq 85 i Elroq 85x imaju kočione čeljusti s dva klipa. Stražnja osovina opremljena je bubanj kočnicama, koje su idealne za električna vozila koja se prvenstveno oslanjaju na regenerativno kočenje. Izvrsnu upravljivost osigurava MacPherson prednja osovina s nižim trokutastim krakovima i poprečnim torzijskim stabilizatorom, uparen s višestrukim ovjesom s pet poprečnih krakova i torzijskim stabilizatorom straga.
Udobnost vožnje može se dodatno poboljšati s DCC prilagodljivim podvozjem ili progresivnim upravljanjem s promjenjivim omjerom. DCC prilagodljiva šasija prilagođava reakcije ovjesa na temelju karakteristika površine ceste ili preferencija vozača. Nudi tri unaprijed definirane postavke: Normal, Comfort i Sport, s prilagođenim načinom rada koji nudi izbor od petnaest različitih postavki šasije. Prilagodljivi amortizeri dolaze kao standard u Elroqu 85x i mogu se naručiti kao dio Driver paketa za Elroq 85 i 85 Sportline.
Što se cijena tiče, novi Elroq je kod nas zasad dostupan u dvije verzije: Elroq 50 i Elroq 85. Tako ulazni model Elroq 50 s pogonom na stražnje kotače s elektromotorom snage 125 kW (170 KS) i bruto kapacitetom baterije od 55 kWh (52 kWh neto) s dosegom većim od 370 km kreće od 33.900 eura. Jači model Elroq 85 ima bateriju kapaciteta 82 kWh (77 kWh neto), pogon je straga s eletromotorom snage 210 kW (286 KS) i dometom više od 580 km stoji 44.900 eura.