Enyaq 60 i Enyaq 85 imaju po jedan električni motor i pogon na stražnje kotače, dok Enyaq 85x dolazi s dodatnim motorom sprijeda i pogonom na sve kotače. Nova značajka je dvosmjerno istosmjerno punjenje, koje omogućuje bateriji da se udvostruči kao dodatna jedinica za pohranu energije kod kuće
Škoda je u siječnju ove godine ažurirala modele Enyaq i Enyaq Coupé, a mi smo bili na njihovoj međunarodnoj dinamičkoj premijeri. Kako bi atmosfera bila potpuna češki nas je proizvođač ugostio u turističkom gradu Lipnu, u prekrasnom brdovitom krajoliku Južne Češke. Da bi doživljaj bio jedna potpuno zaokružena cjelina, odvozili smo u dva dana nekih 500-njak km, vozeći se od Praga prema Lipnu i natrag.
Osim probnih vožnji, u obje verzije Enyaqa, događaj je usmjerio pozornost na održivost, usklađujući se sa Škodinom predanošću ekološkoj strategiji GreenFuture. Ključna tema je bila obnovljivi izvori energije, čiji je primjer obližnja hidroelektrana Lipno. Postrojenje je dio Vltavskih kaskada – a njegovo akumulacijsko jezero, s površinom od gotovo 50 četvornih km, najveće je umjetno jezero u Češkoj.
Dnevna proizvodnja energije hidroelektrane Lipno I teoretski bi mogla pogoniti Škodu Enyaq 85 otprilike 25 milijuna km. Ova izvanredna brojka naglašava potencijal obnovljivih izvora energije poput hidroelektrične energije u podržavanju rješenja održive mobilnosti.
Vratimo se ipak glavnim zvijezdama ove dinamičke premijere. Škoda Enyaq i Enyaq Coupé, lansirani prije pet godina, bili su prvi Škodini modeli koji se temelje na Modular Electrification Toolkit (MEB) Volkswagen Grupe i jedna je od najuspješnijih serija potpuno električnih modela u Europi. Od lansiranja 2020. godine, Enyaq i Enyaq Coupé pronašli su put do više od 250.000 kupaca. Godine 2024. obitelj Enyaq bila je treća najpopularnija serija električnih modela u Europi. S više od 79.500 jedinica prodanih diljem svijeta 2024., Enyaq je osigurao vrhunske prodajne pozicije na nekoliko ključnih europskih tržišta. U Slovačkoj i Estoniji čak je zauzeo prvo mjesto među električnim vozilima 2024. U Njemačkoj, najvećem pojedinačnom tržištu Škode, zauzeo je drugo mjesto s više od 25.000 isporučenih primjeraka. Isto tako, bio je drugi u Austriji, Švicarskoj i Litvi te treći u Češkoj, Danskoj i Finskoj.
Što je novo?
Enyaq i Enyaq Coupé, sada imaju novi dizajnerski jezik marke Modern Solid, pojačavajući njihovu vizualnu privlačnost. Podsjetimo, prvi Škodin proizvodni automobil s novim dizajnerskim jezikom bio je model Elroq početkom listopada 2024. Mi smo isto tako isprobali potpuno novi Elroq u prosincu prošle godine.
Ažurirani Enyaq može se pohvaliti proširenim dometom, dijelom zahvaljujući optimiziranoj aerodinamici, uz održive materijale i opsežnu standardnu opremu.
Tako za interijer kupci mogu birati između šest različitih odabira dizajna. Dok novi održivi Design Selection Lodge, nadahnut dizajnerskim jezikom Modern Solid, koristi ekološke materijale i narančaste detalje koji uključuju sigurnosne pojaseve, novi Design Selection Lodge pretežno je siv i kombinira umjetnu kožu i Suediju s kontrastnim svijetlozelenim šavovima. Tu je i Eco Suite Design Selection s elegantnim sjedalima u boji konjaka presvučenim kožom koja je štavljena korištenjem ekstrakta maslinovog lista. Suite i Eco Suite Design Selections uključuju ventilirana prednja sjedala kao standard. Opcijski Maxx paket nudi električno podesiva prednja sjedala s funkcijom memorije, značajkama masaže i električno podesivom lumbalnom potporom.
Nadalje, nova obitelj Enyaq uvodi poboljšane digitalne mogućnosti i naprednije sustave pomoći. Standardne značajke uključuju KESSY Advanced s funkcijama Open On Approach i Walk-Away Locking, 3 zone Climatronic, Side Assist, Predictive Adaptive Cruise Control (pACC) i Traffic Jam Assist. Remote Park Assist i Remote Trained Parking nove su digitalne značajke.
Novi Enyaq nudi dvije veličine baterija i tri opcije pogona: Enyaq 60 i Enyaq 85 imaju po jedan električni motor i pogon na stražnje kotače, dok Enyaq 85x dolazi s dodatnim motorom sprijeda i pogonom na sve kotače. Nova značajka je dvosmjerno istosmjerno punjenje, koje omogućuje bateriji da se udvostruči kao dodatna jedinica za pohranu energije kod kuće.
Vanjski izgled
Nova obitelj Enyaq prihvaća dizajnerski jezik Modern Solid, kombinirajući robusnost, funkcionalnost i autentičnost dok reinterpretira poznate Škodine linije. Definirajući prednju stranu Enyaqa, elegantna, sjajna crna Tech‑Deck Face maska skriva senzore kao što su radarski sustav i prednja kamera.
Natpis Škoda zamijenio je logo na poklopcu motora. Kao i natpisi na stražnjoj strani, on je završen u Unique Dark Chrome, koji se također koristi za umetke na prednjim i stražnjim zavjesama. Još jedna nova značajka je Light Band s finim, okomitim 'trepavicama' osvijetljenim LED diodama. Postavljen iznad Tech‑Deck Facea, vizualno povezuje gornje svjetlosne jedinice LED Matrix prednjih svjetala. Dvije upečatljive LED jedinice u donjim modulima pružaju novu, horizontalnu interpretaciju četverookog noćnog lica koje je postalo zaštitni znak Škodinih SUV vozila.
36 svjetlosnih segmenata u dvorednom matričnom modulu nudi iznimnu mogućnost maskiranja nadolazećih vozila. Čak i osnovna prednja svjetla koriste LED diode za sve funkcije osvjetljenja, dok prednja svjetla s LED matričnim snopom dodaju animaciju dolaska/odlaska kući koja integrira svjetlosni pojas. Oni su dostupni za sve modele kao dio dodatnog naprednog paketa, zajedno s head-up zaslonom s proširenom stvarnošću, Area Viewom i zvučnim sustavom CANTON. Stražnja svjetla su u skladu s klasičnim C-oblikom i dolaze u dvije verzije, a obje koriste LED tehnologiju. Vrhunska verzija dodaje animirane pokazivače i integrira stražnja svjetla u animaciju Coming/Leaving Home, nudeći izbor od dvije animacije za LED stražnja svjetla s animiranim pokazivačima.
Snažan izgled modela Škoda Enyaq i Škoda Enyaq Coupé naglašen je velikim, aerodinamički optimiziranim aluminijskim naplatcima dostupnim u veličinama od 19 do 21 cola.
Naime, linija sada uključuje 21-colne aluminijske naplatke Supernova i novouvedenu ekskluzivnu Olibo Green metalik boju. Mogućnosti boja se protežu na dvije jednobojne završne obrade i sedam metalik boja.
Poboljšana aerodinamika omogućuje veće domete
Nekoliko značajki i prilagodbi novog Enyaqa poboljšava njegovu već izvanrednu aerodinamiku. To uključuje novi prednji dio s modernim čvrstim dizajnom, obilježen tanjim licem Tech-Deck s glatkijim prijelazom na poklopac motora, optimiziranim zračnim zavjesama, zatvorenim razmakom između hladnjaka i rešetke i novodizajniranim aerodinamičnim kotačima.
Nova Škoda Enyaq sada može postići koeficijent otpora zraka od čak 0,245, u odnosu na 0,256 za prethodni model. Novi Enyaq Coupé postiže još niži koeficijent otpora počevši od 0,225, u usporedbi s prethodnim 0,234, što ga čini najaerodinamičnijim modelom u Škodinom trenutnom portfelju. To doprinosi značajnom povećanju dometa u WLTP ciklusu – sa 569 km na 582 km u varijanti Enyaq 85 (+ 13 km) i sa 581 km na 591 km (+ 10 km) u Enyaq Coupé 85.
Unutrašnjost
Novi Enyaq nudi dovoljno unutarnjeg prostora za putnike, nadopunjeno velikodušnim kapacitetom prtljage. Njegova unutrašnjost obilježena je bezvremenskim dizajnom, intuitivnim kontrolama i poboljšanom standardnom opremom. Redizajnirani upravljač sada ima natpis Škoda umjesto logotipa marke. 5-inčni digitalni kokpit dolazi kao standard, s opcijskim head-up zaslonom koji također prikazuje proširenu stvarnost. Odabir dizajna daje prioritet održivosti, koristeći inovativne, izdržljive i praktične materijale. Osim toga, novi Enyaq uvodi nekoliko Simply Clever detalja u seriju, uključujući QR kod u prtljažniku.
Head-up zaslon s proširenom stvarnošću opcijski je dostupan kao dio naprednog paketa. Redizajnirani upravljač sada je standardno grijan i ima natpis Škoda. Standardna oprema sada također uključuje KESSY Advanced s Open-On-Approach i Walk-Away zaključavanjem, kao i grijana prednja sjedala, 3-zonski Climatronic i pripremu kuke za vuču za sve modele. Osim toga, postoje četiri praktična paketa opcija: Clever, Plus, Advanced i Maxx. One su nadopunjene brojnim samostalnim opcijama, kao što su panoramski krovni otvor, poluga za vuču, toplinska pumpa i zimski paket s grijanim vjetrobranskim staklom i funkcijom grijanja za dva vanjska stražnja sjedala.
Šest odabira dizajna i održivi materijali
U unutrašnjosti, nova Škoda Enyaq nudi šest različitih Design Selections. Odražavajući novi dizajnerski jezik Modern Solid, Lodge Design Selection ima svježu, šarenu privlačnost, s kontrastnim šavovima i posebnim sigurnosnim pojasevima u privlačnoj narančastoj boji. Lodge Design Selection prikazuje održivu inovaciju s presvlakama sjedala izrađenim od TechnoFil-a koji sadrži 75 posto udjela ECONYL® pređe, koja se dobiva iz izvora kao što su odbačene ribarske mreže, ostaci tkanina iz tvornica i stari tepisi. Preostalih 25 posto čini poliester. Pretežno tamnosive presvlake novog Lounge Design Selectiona imaju presvlake sjedala izrađene od kombinacije umjetne kože i Suedia mikrofibre s novim svijetlozelenim kontrastnim šavovima.
U elegantnom Suite Design Selection presvlake sjedala sastoje se od mješavine crne kože/umjetne kože sa smeđim šavovima. U Eco Suite Design Selectionu, koža boje konjaka štavljena je ekološki prihvatljivim postupkom koji koristi ekstrakte maslinova lista. To omogućuje učinkovito korištenje lišća koje se u drugim prerađivačkim industrijama smatra otpadnim materijalom. Električno podesiva sjedala u obje verzije Suite sada imaju i funkciju ventilacije. Sportline Design Selection ima crna sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu, presvlake od Suedia/umjetne kože i sive kontrastne šavove.
Simply Clever značajke za svakodnevnu praktičnost
Nova Škoda Enyaq uvodi nekoliko novih Simply Clever detalja u seriju. Među njima je Enyaq debi QR koda u prtljažniku. Ostale značajne značajke Simply Clever uključuju održivi strugač za led s mjeračem dubine gaznog sloja gume integriranim u ploču vrata prtljažnika, održivi kišobran u odjeljku u vozačevim vratima i džepove za mobitele na stražnjoj strani prednjih sjedala.
Prtljažnik također nudi dvije kuke za torbe i uvlačivi poklopac prtljažnika, kojim se može upravljati jednim dodirom. Ostale inovacije koje povećavaju udobnost uključuju funkciju grijača, koja automatski uključuje do četiri značajke grijanja, te prednje i stražnje USB-C priključke za brzo punjenje do 45 W snage.
Povezivost: Poboljšana aplikacija MyŠkoda i ažurirani infotainment sustav
Nova Škoda Enyaq nudi vrhunsku povezivost. Nadograđena aplikacija MyŠkoda uvodi nekoliko poboljšanja, uključujući nove funkcije kao što su program vjernosti i kartica Ponude. Powerpass je u potpunosti integriran u aplikaciju. Ažuriranja infotainment sustava kao što je tipka za grijanje dodatno poboljšavaju korisničko iskustvo.
Poboljšana aplikacija MyŠkoda s nizom novih funkcija
Najnovija verzija aplikacije MyŠkoda još je jednostavnija za korištenje. MyŠkoda Club, uključujući program vjernosti, gdje korisnici zarađuju bodove za ispunjavanje zadataka i izazova, proširen je na sva europska tržišta, zajedno s digitalnim značkama. Nova kartica Ponude omogućuje vozačima da odaberu popuste i posebne ponude izravno u aplikaciji MyŠkoda, koje mogu iskoristiti na benzinskim postajama, u restoranima, hotelima ili trgovinama.
Tablica Statistika punjenja dodana je i u aplikaciju MyŠkoda, a performanse su poboljšane. Informacije o statusu vozila online/offline/standby su poboljšane, sa značajkom osvježavanja na padajućem izborniku za trenutna ažuriranja. Funkcija zaštite baterije poboljšava povezivost. Na primjer, ako je vozilo budno, zahtjevi vozila, npr. za pokretanje kontrole klime, bit će dovršeno u roku od 'nekoliko sekundi'. To štiti bateriju i produljuje joj život.
Redizajnirani Planer putovanja donosi revidirane kontrole razine baterije i detaljniji pregled zaustavljanja punjenja, uključujući vrijeme provedeno u punjenju na putu. Sada je moguće odrediti preferencije prilikom planiranja rute u aplikaciji tako da se stanice za punjenje trebaju sastojati samo od stanica za punjenje kompatibilnih s Powerpassom. Među prethodnim ažuriranjima aplikacije MyŠkoda je integracija Powerpassa, koja vozačima daje pristup do više od 800.000 mjesta za punjenje diljem Europe, i Plug & Charge, koja omogućuje besprijekorno punjenje na javnim postajama bez potrebe za vanjskim metodama autorizacije poput RFID kartica ili aplikacija.
Ostale nove značajke uključuju Predictive Maintenance, koje koristi podatke o vožnji i Vehicle Health Report za prepoznavanje potencijalnih problema, i Lock & Unlock, koje vozačima omogućuje daljinsko zaključavanje ili otključavanje Enyaqa putem aplikacije MyŠkoda. Mobilna aplikacija sada također podržava do četiri gosta koji mogu koristiti većinu usluga, dok upravljanje Plug & Charge, rasporedom usluga i digitalnom certifikacijom ostaje isključivo za primarnog korisnika. Kartica Discover sada nudi vijesti vezane uz Škodu, dok kartica Track & Explore korisnicima omogućuje praćenje statusa proizvodnje njihovog novog automobila i upoznavanje s njegovim značajkama.
Ažuriranja infotainment sustava dodatno poboljšavaju korisničko iskustvo
Novi gumb za grijanje aktivira i deaktivira sve funkcije grijanja jednim dodirom. Gornja traka na zaslonu infotainmenta sada uključuje favorite s brzim pristupom za značajke kao što su predgrijanje baterije, Intelligent Speed Assist i grijači. Dodatno, korisnici su sada prijavljeni automatski, eliminirajući potrebu za ručnom provjerom autentičnosti na zaslonu dobrodošlice. Opcijski head-up zaslon s proširenom stvarnošću također je revidiran kako bi uključio noćni i dnevni način prikaza, ažuriranu grafiku i nove ikone – na primjer, za manje kružne tokove ili prikazivanje udaljenosti do prepreke prilikom parkiranja.
Digitalni glasovni asistent s integracijom ChatGPT-a
Digitalni glasovni asistent Laura nudi prošireni raspon funkcija, zahvaljujući integraciji ChatGPT-a. Softver ChatGPT, koji se temelji na umjetnoj inteligenciji (AI), omogućuje Lauri da odgovori na pitanja općeg znanja uz kontrolu sustava za informacije i zabavu vozila, navigacije i kontrole klime. Raspon odgovora, čak i na složena pitanja, stalno se povećava. Budući da ChatGPT nema pristup informacijama o vozilu ili osobnim podacima te se sve interakcije naknadno brišu, maksimalna zaštita podataka zajamčena je u svakom trenutku.
Škoda Charger zidne kutije: povezivost i učinkovitost
Škoda Charger wallbox bitna je komponenta Škodinog ekosustava za praktično, učinkovito i brzo kućno punjenje. Škoda Charger Connect, koji isporučuje do 11 kW, nudi ekološki prihvatljivo rješenje kućnog punjenja sa svojim novim solarno optimiziranim načinom punjenja. Ovaj model također podržava naplatu po dinamičkoj tarifi i promptnoj cijeni, optimizirajući troškove. Verzija Connect uključuje LAN i Wi‑Fi povezivost, omogućujući korisnicima daljinsko upravljanje procesom punjenja putem aplikacije MyŠkoda. Vrhunska Pro verzija ima LTE vezu s unaprijed plaćenim eSIM-om.
Sigurnost: Nove značajke parkiranja i napredni sustavi pomoći
Novi Škoda Enyaq i Škoda Enyaq Coupé nude još višu razinu aktivne i pasivne sigurnosti, posebno zahvaljujući ponudi standardnih sustava pomoći, koji je dodatno proširen sa Side Assist i Crew Protect Assist. Štoviše, sustav Travel Assist 2.6 prošireno koristi podatke o roju za još napredniju podršku vozaču, a vlasnici sada mogu kontrolirati manevre pri parkiranju izvan vozila koristeći Intelligent Park Assist.
Dodatni standardni sustavi pomoći
Side Assist i Crew Protect Assist sada su dio opsežnog popisa značajki aktivne i pasivne sigurnosti u novom Enyaqu. Side Assist uključuje Rear Traffic Alert i Exit Warning, koji prate što se događa oko automobila kako bi izbjegli sudare s drugim sudionicima u prometu, dok je Crew Protect Assist dizajniran za optimalnu zaštitu putnika u slučaju neizbježne nesreće. Popis standardnih sigurnosnih značajki također uključuje Prediktivni prilagodljivi tempomat (pACC), koji optimizira potrošnju energije automatskim prilagođavanjem brzine ruti, koristeći podatke iz senzora vozila. Intelligent Speed Assist automatski slijedi ograničenja brzine na temelju prepoznavanja prometnih znakova i pri ulasku u naseljena područja. Ostali standardni sustavi uključuju Attention and Drowsiness Assist, koji prati budnost i pažnju vozača, i Lane Assist, koji pomaže zadržati vozilo u svojoj traci.
Travel Assist 2.6
Sveobuhvatna dodatna funkcija Travel Assist 2.6 sada prošireno koristi podatke o roju prikupljene iz vozila Volkswagen grupe. Enyaq neprestano preuzima detaljne karte svoje okoline, koje su izradila vozila koja su prethodno prošla tim područjem. Ovi podaci, zaštićeni dvostupanjskom anonimizacijom, povećavaju učinkovitost i prilagodljivost sustava u različitim situacijama u vožnji. S podrškom za podatke o roju, na primjer, vozilo može upravljati područjima s rijetkim oznakama na cesti, kao što su nepotpune uzdužne trake s obje strane. Uz mrežne podatke o roju za prediktivnu pomoć pri skretanju i prediktivni prilagodljivi tempomat (pACC), Travel Assist 2.6 također uključuje Adaptive Lane Assist, Traffic Jam Assist i Emergency Assist. Još jedna značajka je funkcija Assisted Lane Change, dostupna u kombinaciji s Intelligent Park Assist, koja je dostupna kao dio dodatnog paketa Maxx.
Assisted Lane Change može samostalno izvršiti promjenu trake na autocestama pri brzinama iznad 90 km/h. Kada vozač ulazi na autocestu i aktivira Travel Assist 2.6, dostupnost funkcije označena je dvjema strelicama za smjer u digitalnom kokpitu. Ako se siva strelica promijeni u bijelu, uvjeti za manevar su ispunjeni. Da bi ga pokrenuo, vozač treba samo dodirnuti pokazivač smjera (ako vozač ne dodirne pokazivač smjera, ali ga pomakne do kraja, automobil neće sam pokrenuti promjenu trake). Ako su uvjeti za automatizirani manevar prekršeni, na primjer ako vozač makne ruke s upravljača ili drugo vozilo uđe u ciljnu traku, manevar se prekida i vozaču se prikazuje upozorenje.
Nove digitalne značajke pojednostavljuju parkiranje i pristup vozilu
Opcijski Intelligent Park Assist uvodi dvije nove funkcije. Remote Parking omogućuje Enyaqu da automatski ulazi u paralelna i okomita parkirna mjesta, dok vlasnik upravlja manevrom putem aplikacije MyŠkoda na svom pametnom telefonu. Koristeći Bluetooth, sustav radi tako da vlasnik stoji u blizini vozila dok drži ključ. Nakon odabira željene vrste manevra, Enyaq samostalno upravlja upravljanjem, kočenjem i kretanjem. Trained Parking omogućuje automobilu da "nauči" prilaze do 50 metara duljine na pet određenih parkirnih mjesta. Nakon što se prepozna spremljeni prostor, Enyaq se može automatski odvesti tamo. Uz Remote Trained Parking, vozač može kontrolirati ovaj naučeni manevar parkiranja izvan automobila, opet pomoću aplikacije MyŠkoda. KESSY Advanced, standard za Enyaq, nudi dodatnu pogodnost sa svojom funkcijom Open On Approach, koja otključava vrata i vrata prtljažnika kada se držač ključa približi automobilu na manje od 1,5 m. Walk-Away Locking automatski zaključava vozilo kada se ključ odmakne više od 2,5 m od vozila.
Baterije i pogonski sklopovi
Nova Škoda Enyaq dostupna je s dvije veličine baterija i tri opcije pogona, isporučujući snage od 150 kW (204 KS) do 210 kW (286 KS). Vrhunski Enyaq 85x ima dodatni električni motor na prednjoj osovini, pružajući mogućnost pogona na sve kotače. S povećanim dometom od više od 590 km, prikladan je za putovanja na velike udaljenosti. Novi Enyaq također podržava brzo punjenje na DC stanicama za brzo punjenje, postižući napunjenost od 10 do 80 posto u samo 28 min ili manje, zahvaljujući maksimalnoj brzini punjenja od 175 kW. Dvosmjerno punjenje dostupno je samo za verzije baterija 85 i 85x.
Dvije veličine baterija i tri varijante pogona
Litij-ionska baterija Enyaqa 60 sastoji se od devet modula, svaki s 12 baterijskih ćelija, što mu daje ukupni bruto kapacitet od 63 kWh. Kombiniran je sa sinkronim električnim motorom od 150 kW (204) s trajnim magnetima na stražnjoj osovini, koji isporučuje najveći okretni moment od 310 Nm na stražnje kotače. Najveća brzina je 160 km/h.
Varijanta Enyaq 85 također ima električni motor i pogon na stražnje kotače, ali dolazi s većom litij-ionskom baterijom koja nudi bruto kapacitet od 82 kWh. Sastoji se od dvanaest modula, svaki sa 16 baterijskih ćelija. Njegov motor proizvodi snagu od 210 kW (286 KS) i maksimalni okretni moment od 545 Nm.
Enyaq 85x koji ima drugi, asinkroni električni motor na prednjoj osovini koji omogućuje pogon na sve kotače također dolazi s većom baterijom koja se sastoji od dvanaest modula, svaki s 24 baterije. Ovaj pogon na sve kotače kontinuirano prilagođava snagu koja se prenosi na prednje kotače, smanjujući potrošnju energije dok povećava stabilnost smjera. Obje verzije postižu najveću brzinu od 180 km/h. Sve tri opcije pogona dostupne su za SUV verziju i Coupé, kao i za njihove Sportline varijante.
Kratko vrijeme punjenja s brzinama punjenja do 175 kW i dvosmjernim punjenjem
Sve varijante nove Škode Enyaq podržavaju visoke stope punjenja: do 165 kW za Enyaq 60 i maksimalno 175 kW za Enyaq 85x. To znači da se veća baterija može napuniti od 10 do 80 posto u 28 min na DC stanicama za brzo punjenje; Enyaq 60 za samo 24 min. Svi se modeli pune do 11 kW na AC punionicama.
Nova značajka novih modela Enyaq 85 i 85x je dvosmjerno DC punjenje (V2H). Ova funkcija omogućuje bateriji Enyaqa da se udvostruči kao dodatna jedinica za pohranu energije za dom. S odgovarajućim DC wallboxom za dvosmjerno punjenje i, na primjer, sustavom kućnog skladištenja baterija, korisnici će moći kontrolirati protok električne energije u i iz automobila prema svojim željama – na primjer, na temelju trenutnih cijena električne energije ili u slučaju nestanka struje.
Kočnice, osovine i DCC adaptivna šasija
Prednja osovina novog Enyaqa opremljena je ventiliranim disk kočnicama i kliještima s jednim klipom za Enyaq 60 i čeljustima s dva klipa za Enyaq 85 i Enyaq 85x, dok stražnja osovina ima bubanj kočnice, idealne za električna vozila koja se prvenstveno oslanjaju na regenerativno kočenje. Izvrsnu upravljivost osigurava MacPherson prednji ovjes s nižim trokutastim krakovima i poprečnim torzijskim stabilizatorom, uparen s multilink ovjesom s pet poprečnih krakova i torzijskim stabilizatorom straga.
Udobnost vožnje može se dodatno poboljšati DCC prilagodljivim amortizerima ili progresivnim upravljanjem s promjenjivim omjerom. DCC prilagodljiva šasija prilagođava reakcije ovjesa na temelju karakteristika površine ceste ili preferencija vozača. Na temelju kontinuirano nadziranih parametara kao što su položaj kotača i naginjanje karoserije, automatski prilagođava karakteristike šasije. DCC adaptivna šasija nudi tri unaprijed definirane postavke: Normal, Comfort i Sport. Oni su nadopunjeni individualnim načinom rada koji nudi izbor od petnaest različitih postavki šasije. Adaptivni amortizeri mogu se naručiti kao dio Maxx paketa.
Za kraj, novi Enyaq na hrvatskom tržištu kreće od 42.000 eura, Enyaq Sportline od 46.600 eura. Model Enyaq Coupé kreće od 44.700 eura, a Enyaq Coupé Sportline od 49.300 eura.