Octaviju RS, Octaviju Combi RS i Kodiaq RS pokreće isti pogonski sklop. Riječ je o novom 2.0 TSI benzinskom motoru snage 265 KS (195 kW), koji dolazi u kombinaciji sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem s dvije spojke visokog odziva i pogonom na sve kotače
Prije koji dan smo u Autozoni pisali o jednom vrlo značajnom međunarodnom događaju koji se dogodio u našoj zemlji prošlog tjedna. Riječ je o Škoda RS Experience Croatia 2025, koji je zapravo bio dinamička premijera tri Škodina najsportskija velikoserijska modela s motorima s unutarnjim izgaranjem: Octavia RS, Octavia Combi RS i Kodiaq RS. Zajedničko ovim trima RS modelima je i pogonski motor, a radi se o 2.0 TSI benzinskom motoru snage 195 kW (265 KS). I to je jedini motor za ovu RS liniju ova tri modela.
Ne zaboravimo, Škodina paleta RS modela uvela nas je krajem 2021. i nekoliko mjeseci kasnije i u električno doba s modelima Enyaq RS i Enyaq RS Coupé. Naravno, ovi potpuno električni modeli su nešto snažniji 225 kW (302 KS) (2021.-2023.) i od 2024. godine 250 kW (340 KS). Recimo još i to kako je oznaka RS još od davne 1974. godine u Škodi zauzimala posebno mjesto kad je riječ o dugoj tradiciji njihovih naglašeno sportskih modela.
Tema ovog članka je trenutno najveći SUV model češkog proizvođača Kodiaq, ali u RS verziji. Mi smo ga isprobali vozeći se iz Zagreba prema Automotodromu Grobnik, a potom okolicom grada Rijeke te po otoku Krku. I nazad prema Zagrebu. Dakle, prešavši vrlo solidnu udaljenost od nekih 600-njak km u dva dana, u najrazličitijim uvjetima vožnje, smo se mogli iz prve ruke uvjeriti u vozne osobine nove Škode Kodiaq RS.
Ujedno smo se upoznali i sa samom koncepcijom ovog velikog, i vrlo sportskog SUV-a. I da, Kodiaq RS nismo vozili po stazi na Grobniku, već smo više ciljali na njezinu višenamjensku uporabljivost vozeći se autocestom i složenim, zavojitim regionalnim cestama uz samo more i primorsko-goranskim brdovitim krajolikom.
Druga generacija modela Škoda Kodiaq RS
I dok su Octavia RS modeli facelift verzija četvrte generacije moderne Octavije, Škoda Kodiaq RS je njegova nova, druga generacija. Druga je to, općenito uzevši, generacija samog SUV modela Kodiaq predstavljenog u svom najnovijem izdanju na svjetskoj premijeri u listopadu 2023.
Mi smo novi Kodiaq u 'civilnoj' verziji imali na svom testu u studenom prošle godine u obliku modela oznake Kodiaq Selection 2.0 TDI DSG, dvolitrenim turbodizelskim motorom snage 150 KS i 7-brzinskim automatiziranim DSG mjenjačem.
S druge strane Kodiaq RS je svoju statičku premijeru imao krajem listopada 2024. Time novi Kodiaq u ponudi ima, s najnovijim modelom Kodiaq RS, šest pogonskih sklopova snage s tri benzinska motora i dva dizelaša od 110 kW (150 KS) do 265 KS (195 kW) i svi su povezani sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem (tri vrhunska motora standardno su povezana s pogonom na sve kotače), ali i prvi puta za Kodiaq plug-in hibridnu verziju s električnim dometom od više od 100 km i ukupnom snagom sustava od 150 kW (204 KS), koja se prenosi na prednje kotače preko 6-stupanjskog DSG mjenjača.
Vanjski RS dizajn
Što zapravo razlikuje standardni model Kodiaq od njegove RS verzije? Prije svega, RS verziju Kodiaqa krase posebni odbojnici i vodoravna svjetlosna traka duž prednje maske, koji zajedno naglašavaju dinamičan izgled ovog izrazito sportskog SUV-a. Opsežna standardna oprema uključuje, između ostalog, Matrix LED glavna svjetla, progresivno upravljanje, DCC Plus adaptivno podvozje i Canton sound sustav.
Brojni crni detalji karoserije upečatljiv su zaštitni znak modela Škoda RS. Druga generacija Kodiaqa RS pokazuje ove značajke kroz sjajni crni završetak okvira rešetke hladnjaka, poklopce vanjskih retrovizora, gornje obloge prozora, krovne šine i cijeli D-stup. Potonji stvara vizualnu vezu s tamno zatamnjenim stražnjim i stražnjim bočnim prozorima (zalazak sunca).
Kodiaq RS također ima sportski dizajniran branik u prednjem dijelu, koji uključuje nekoliko crno obojenih dijelova. Ekskluzivna rešetka hladnjaka sa svojom vodoravnom svjetlosnom trakom još je jedan vrhunac dizajna. Opsežna standardna oprema novog Kodiaqa RS uključuje značajke visoke kvalitete kao što su matrična LED glavna svjetla s animiranim efektom dobrodošlice i funkcijom osvjetljenja u zavojima, kao i LED stražnja svjetla s animiranim pokazivačima smjera povezanim crvenom kristalnom strukturnom trakom. Pristupni sustav KESSY uključuje funkcije otvaranja pri prilazu i zaključavanja pri izlasku.
Kao i kod svih Škoda RS modela, crvena reflektorska traka na stražnjoj strani između stražnjih svjetla u uglovima vozila proteže se cijelom širinom vozila. Škoda koristi natpis marke i naziv modela u crnoj boji, dok su stražnji branik i bočne lajsne u boji karoserije.
Završeci ispušnog sustava od nehrđajućeg čelika jasno su vidljivi ispod stražnjeg branika. Novi RS logo pojavljuje se i na vratima prtljažnika i na prednjoj maski. Sa svojom poliranom crnom završnom obradom, 20-colni kotači od lake legure u Elias dizajnu još su jedna ekskluzivna značajka RS-a. Dimenzije guma su 235/45R20.
Postoji osam vanjskih boja za Kodiaq RS, od kojih su sedam metalik tonovi uključujući Bronx metalik zlatnu.
Što se vanjskih dimenzija tiče, RS model se ponešto razlikuje od standardnih modela Kodiaqa: duljina 4761 mm (+3 mm), širina 2791 mm (±0 mm), visina 1663 mm bez krovnih šina (-16 mm), međuosovinski razmak (±0 mm), prednj/stražnji trag kotača 1580/1570 mm (-6/-5 mm). Visina od podloge je 194 mm (-5 mm), a krug okretanja 12 m.
Težina vozila je 1859-1966 kg za model s 5 sjedala i 1903-2010 kg za model sa 7 sjedala. Škoda Kodiaq RS može vuči prikolicu s mehanizmom za kočenje težine do 2500 kg ili 750 kg nekočenu.
Unutrašnjost RS modela: dva odabira sportskog dizajna
Čak je i najdinamičniji model velikog Škoda SUV vozila dostupan u verziji s 5 i 7 sjedala. Za dizajn interijera, kupci Kodiaq RS mogu birati između dva odabira dizajna. Standardni Design Selection RS Lounge ima sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu i presvlake od crne mikrofibre/sintetičke kože s crvenim kontrastnim šavovima. Električno podesiva prednja sjedala imaju memorijsku funkciju. U skladu s većinom dizajna interijera, krovna obloga je u sportskoj crnoj boji. Umeci na vratima, središnji naslon za ruke i vidljive površine armaturne ploče karakterizira crna presvlaka od mikrovlakana.
Opcijski Design Selection RS Suite također uključuje sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu, ali ovdje s perforiranom presvlakom od crne kože/imitacije kože s crvenim kontrastnim šavovima. Crna umjetna koža također krasi vidljive površine armaturne ploče, umetke na vratima i središnji naslon za ruke.
Kodiaq RS ima trokraki višenamjenski sportski upravljač s crvenim šavovima i RS amblemom. Poklopac papučice od nehrđajućeg čelika i pragovi s natpisom Kodiaq nadopunjuju sportsku unutrašnjost. Laminirane staklene ploče akustičnog stakla sprijeda i straga prigušuju vanjsku buku i time povećavaju udobnost vožnje.
Kao i druge verzije serije modela, Kodiaq RS također ima 10-inčni Digital Cockpit Plus sa samostojećim infotainment zaslonom u istom formatu. RS logo se pojavljuje na potonjem kada uđete. Infotainment zaslon od 13 inča dostupan je kao dio Infotainment paketa.
2.0 TSI benzinski motor snage 195 kW (265 KS) sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem i 4x4 pogonom na sve kotače
Rekli smo već u uvodu, Octaviju RS, Octaviju Combi RS i Kodiaq RS, pokreće isti pogonski sklop. Riječ je o novom 2.0 TSI benzinskom motoru snage 265 KS (195 kW) pri 5000-6500 okr./min., koji dolazi u kombinaciji sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem s dvije spojke visokog odziva i pogonom na sve kotače.
ECU (upravljački uređaj motora) specifično je prilagođen karakteristikama vozila, dimenzijama i pogonu 4×4. To omogućuje maksimalni okretni moment od 400 Nm pri 1650-4350 okr./min. Kodiaq RS također dolazi uz dinamičko pojačanje zvuka, što omogućuje emotivan zvuk motora. To je razlika u odnosu na modele Octavije RS, koji imaju posebno konstruiran sportski ispušni sustav. No bez obzira na tu razliku, i ovaj donekle generirani zvuk iz ispušnih cijevi kod Kodiaqa RS zvuči sportski primamljivo, kako iznutra tako i izvana.
Sportske performanse Kodiaqa RS su iskazane i u brojkama: ubrzanje od 0-100 km/h je 6,3 s (6,4 s za teži model sa 7 sjedala), a krajnja brzina je elektonski ograničena na 231 km/h. Proizvođač navodi i sljedeće podatke: emisije CO2 u kombiniranim uvjetima vožnje su 186-192 g/km, a potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima vožnje je 8,2-8,5 l/100 km. Svi su podaci prema WLTP ciklusu. Spremnik benzinskog goriva je 50 litara.
Napredni pogon 4×4
Kodiaq RS ima standardni pogon na sve kotače, kojeg omogućuje elektrohidraulički kontrolirana međuosovinska višelamelna spojka, podržana raznim senzorima koji kontinuirano procjenjuju situaciju u vožnji. Upravljački uređaj izračunava i primjenjuje optimalnu raspodjelu snage, dopuštajući da se do 100 posto okretnog momenta preusmjeri na stražnju osovinu, a do 85 posto na jedan kotač (u kombinaciji s elektroničkom blokadom diferencijala). Pogon na sve kotače, rekli smo već, također povećava kapacitet vuče prikolice.
Specifični vozni prostroj i progresivno upravljanje za dinamične karakteristike vožnje
Kodiaq RS ima MacPherson ovjes s opružnim nogama i donjim trokutastim sponama i torzijskim stabilizatorom sprijeda te ovjes s više spona (Multi-link) i torzijskim stabilizatorom na stražnjoj osovini. Sastoji se od jedne uzdužne i tri poprečne spone, tj. četiri elementa.
Specifične funkcije ovih elemenata za prijenos sile u poprečnom i uzdužnom smjeru osnova su njihova specifičnog pojedinačnog dizajna koji osigurava optimalnu kinematiku osovine. Konačni rezultat su izvrsne karakteristike upravljanja i odličan komfor tijekom vožnje. Kodiaq RS također serijski dolazi uz progresivno upravljanje. To doprinosi poboljšanoj dinamici upravljanja i manevriranju pri malim brzinama smanjenjem punog kruga okretaja upravljača.
Snažni kočioni sustav s crvenim kočionim čeljustima
Prednje i stražnje disk kočnice s crvenim kočionim čeljustima ventilirane su i veličinom prilagođene performansama vozila. Verzija s 5 sjedala dolazi s disk kočnicama veličine 17’’ dimenzija 340×30 mm na prednjoj osovini. Verzija sa 7 sjedala dolazi s disk kočnicama veličine 17’’ dimenzija 335×30 mm s dvoklipnim kočionim čeljustima.
Stražnje osovine na obje varijante imaju 17’’ disk kočnice dimenzija 310×22 mm s jednoklipnim kočionim čeljustima.
Za kraj, službene potvrde cijena modela Kodiaq RS još uvijek nema za naše tržište, ali nagađa se da bi mogla biti oko 55.000 eura. I dolazak ovog RS modela se očekuje vrlo brzo, verojatno već u travnju.