Testni model treba samo 6,5 sekundi od 0 do 100 km/h i postiže najveću brzinu od 180 km/h, što je 20 km/h više od bilo koje druge varijante Enyaq coupéa. Baterija kapaciteta 82 kWh (neto 77 kWh) pokreće dva elektromotora, po jedan na svakoj osovini
Na svom jednotjednom testu smo imali Škodu Enyaq Coupé RS iV, a zanimljivo, ovaj smo već model vozili prethodno u dva navrata na duljim relacijama. Za sve one koji vole sportske automobile, ovaj je model zapravo prava poslastica, čak i unatoč tom što je riječ o SUV coupéu koji je ujedno i prvi potpuno električni automobil sportske RS linije Škode. Naravno, oznaka RS je još od davne 1974. godine u Škodi zauzimala posebno mjesto kad je riječ o dugoj tradiciji njihovih naglašeno sportskih modela.
Samo ime modela Enyaq iV vezano je uz potpuno električni SUV koji je svjetsku premijeru imao početkom rujna 2020. Bio je to prvi proizvodni model češkog proizvođača koji se temelji na MEB modularnoj platformi električnih automobila Volkswagen Grupe.
Škoda Enyaq Coupé iV linija modela je predstavljena krajem siječnja 2022., a riječ je o elegantnom, sportskom coupé automobilu koji privlači podosta pažnje zbog svog posebnog dizajna. Kad se tome doda i snažni pogon s dva elektromotora ukupne snage 220 kW (299 KS) modela oznake Enyaq Coupé RS iV, pažnju dodatno privlači i pogon na sve kotače.
Treba reći i da se linije modela Enyaq i Enyaq Coupé proizvode u Škodinoj glavnoj tvornici u Mladoj Boleslavi u Češkoj, što ih čini jedinim vozilima temeljenim na MEB na platformi Volkswagen grupe u Europi koja se proizvode izvan Njemačke.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Kad je riječ o Enyaq Coupé iV liniji, ista nedvojbeno pokazuje još emotivniji dizajn od SUV varijante, Enyaq iV. Njegov krov – koji se lagano spušta prema stražnjem dijelu od B-stupa i ima tamno zatamnjeni panoramski stakleni kao dio standardne opreme – i upečatljiv stražnji dio daju potpuno novom coupéu poseban karakter. To je najveći panoramski stakleni krov u ponudi marke, koji se proteže preko cijelog krova i neprimjetno se stapa sa stražnjim staklom.
Tanji je od punog krova, pružajući više prostora za glavu putnika u automobilu. Panoramski stakleni krov dopušta više dnevne svjetlosti u unutrašnjost, dajući automobilu prozračniji dojam. Njegov premaz osigurava da je klima u kabini ugodna u svakom trenutku.
Taj je dojam dodatno naglašen našim testnim modelom Enyaq Coupé RS iV budući da ovaj najnoviji vrhunski model također ima značajke crnog dizajna i crvenu reflektorsku traku na stražnjem braniku tipičnu za RS. Crystal Face – 131 LED dioda koja osvjetljava prepoznatljivu Škodinu rešetku – dolazi kao standard za ovaj izrazito sportski model.
Standardna oprema Enyaq Coupé RS iV su full-LED Matrix prednja svjetla. Unutar njih, svaki modul dugih svjetala ima 24 LED diode, koje se mogu pojedinačno kontrolirati i omogućuju vozaču da ima upaljena duga svjetla u svakom trenutku bez zasljepljivanja drugih sudionika u prometu. Nadalje, Crystal Face LED moduli full-LED Matrix prednjih svjetala za kratka i duga svjetla, kao i dnevna svjetla, stvaraju animirani zaslon dobrodošlice. Full-LED stražnja svjetla, koja tvore tipičnu skupinu svjetala u obliku slova C, imaju kristalna, dodatno osvijetljena područja, dinamične pokazivače i animiranu funkciju dolaska/odlaska kući.
Uz standardno sportsko podvozje, RS model je niži 15 mm sprijeda i 10 mm straga. Sportski detalji dizajna također uključuju okvir maske, obloge prozora i stražnji difuzor, koji su svi sjajno crni, kao i oznake modela, natpis ŠKODA na vratima prtljažnika i obloge zračne zavjese na prednjoj zavjesi. Obrub zračne zavjese je u obliku slova E na RS varijanti.
Enyaq Coupé RS iV dolazi s akustičnim prednjim i stražnjim bočnim staklima od laminiranog stakla koje smanjuje razinu buke u unutrašnjosti, kao i tamno zatamnjenim stražnjim bočnim i stražnjim staklima.
Rekli smo već da se kao i Enyaq iV, Enyaq Coupé iV također temelji na MEB modularnoj platformi električnih automobila Volkswagen grupe. Zbog svojeg sastava i dugog međuosovinskog razmaka MEB modularna platforma za električni automobil omogućuje nove mogućnosti u pogledu karoserijskih proporcija i dizajna. Budući da je visokonaponska baterija za pogonski sustav potpuno ugrađena u podvozje i budući da električna vozila nemaju tunel za prijenos, prostor dostupan za putnike na stražnjim sjedalima također je posebno velikodušan.
Kad govorimo o vanjskim dimenzijama našeg Enyaq Coupé RS iV modela, one su sljedeće: duljina 4653 mm, širina 1879 mm (s retrovizorima 2148 mm), visina 1607 mm (Enyaq Coupé iV 1621 mm), međuosovinski razmak 2768 mm (Enyaq Coupé iV 2765 mm. Prednji prevjes je na obje verzije Coupé modela identičan i iznosi 864 mm, dok je stražnji prevjes kod RS modela 3 mm kraći; 1021 mm. Visina od podloge RS modela je 173 mm, a standardnog Coupé modela 181 mm. Razlika je i u tragovima kotača, pa RS model sprijeda ima 1600 mm (1587 mm standardni Coupé), a straga 1573 mm (1565 mm standardni Coupé). Prema ovim podacima je vidljivo koliko je RS model zapravo sportskijih karakteristika. Sportske linije osiguravaju izvanrednu aerodinamiku s koeficijentom otpora (cd) od 0,234, koji je izvanredan za SUV coupé ove veličine. Omogućuje visoke razine učinkovitosti, a time i velike domete. Ova vrhunska vrijednost rezultat je tipičnih Škoda Simply Clever rješenja, kao što je rolo zavjesa s aktivnim hlađenjem u donjem otvoru za ulaz zraka na prednjem braniku i brojne aerodinamičke mjere koje posebno usmjeravaju struju zraka oko karoserije ili ispod vozila.
U tu svrhu, Enyaq Coupé iV ima optimiziranu prednju ploču, prednji spojler, pokriveno i ravno podvozje, zračne zavjese i stražnji spojler. Dodatna dizalica topline za grijanje i klimatizaciju unutrašnjosti osigurava još veću učinkovitost. Visoko učinkovit sustav toplinske pumpe komprimira rashladno sredstvo pod visokim tlakom. To proizvodi toplinu koja se koristi za zagrijavanje hladnog zraka koji struji u automobil, što znači da je potrebno manje energije iz baterije vozila za napajanje visokonaponskog grijača, čime se povećava domet vozila.
Kad je riječ o prtljažniku, naš testni RS model ima volumen od 570 l, koji raste do 1610 l kad se spuste nasloni drugog reda sjedala. Doplatni paket 'Transport' našeg testnog modela uključuje: Varijabilnu podnicu prtljažnika; Program mreža u prtljažniku; Preklapanje naslona stražnjih sjedala iz prtljažnika.
Težina testnog modela je 2255 kg (bez vozača), a sposoban je i vuči prikolicu težine 1200 kg (kočena, uspon 12 posto) ili 750 kg nekočenu. Krug okretanja je 10,8 metara.
Veliki aluminijski kotači promjera od 19 do 21 cola čine automobil atletskim i snažnim. Inače, Enyaq Coupé RS iV dolazi sa standarnim 20 colnim lakometalnim naplatcima, no naš je testni model imao doplatne 21-colne lakometalne naplatke VISION antracit metalik, polirane (uz plastične crne aero umetke), s ljetnim gumama Bridgestone Turanza Eco dimenzija 235/45R21 sprijeda i 255/40R21 straga (bez Tyre mobility seta i kompresora za krpanje gume).
Treba reći i kako je atraktivna vanjska boja Mamba Green isključivo rezervirana za model Enyaq Coupé RS iV.
Unutrašnjost
Klasične razine opreme zamijenjene su Design Selections za unutrašnjost Enyaq Coupé iV (kao i kod Enyaq iV modela), nudeći novu i jasnu strukturu dostupnih izbora. Design Selections inspirirani su modernim životnim okruženjima. Stil, boje i korišteni materijali, od kojih su neki posebno održivi, savršeno su usklađeni. Krovna obloga je crna, a za Enyaq Coupé RS iV u ponudi su dva dizajna specifična za ovaj model: 'RS Lounge' i 'RS Suite'.
U obje opcije standardna oprema uključuje ukrasne trake s efektom ugljičnih vlakana na armaturnoj ploči i oblogama vrata, obloge papučica u aluminijskom dizajnu i sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu i znakom RS. U našem modelu smo imali razinu 'RS Lounge', kod koje su sjedala presvučena crnim Suedia mikrovlaknima s rubovima u boji limete i kontrastnim šavovima. Ovaj naglasak u boji također se može pronaći na kontrastnim šavovima podnih prostirača i grijanom kožnom višenamjenskom sportskom upravljaču s tri kraka, kao i RS oznakom. Armaturna ploča također je presvučena crnom Suediom s ukrasnim šavovima.
Design Selection 'RS Suite' je opcionalan za vrhunski model u sportskom stilu, s presvlakama za sjedala od crne perforirane kože sa sivim obrubom i kontrastnim šavovima; to se nastavlja na kožnom višenamjenskom sportskom upravljaču koji također krasi oznaka RS. Armaturna ploča presvučena je materijalom u izgledu kože koji odgovara sjedalima i ukrašena je kontrastnim šavovima.
Enyaq Coupé RS iV dolazi standardno s paketom 'Drive Sport Basic', koji uključuje: Progresivni upravljač; Mali kožni paket (sportsko trokrako višenamjensko grijano kožno kolo upravljača s tipkama za podešavanje razine rekuperacije).
Lansiranjem Enyaq Coupé iV linije Škoda također predstavlja novu varijantu svog infotainment sustava. Najnovija verzija softvera ME 3 donosi ažuriranja za infotainment i head-up zaslon, kao i poboljšano upravljanje baterijom. Najveći Škodin zaslon osjetljiv na dodir, veličine 13 inča, i 5,3-inčni digitalni kokpit dio su standardne opreme u novom coupéu. Stalna internetska veza omogućuje korištenje online usluga Škoda Connect, od kojih su mnoge posebno dizajnirane za električna vozila. Uključene značajke omogućuju daljinsko upravljanje punjenjem baterije ili klimatizacijom interijera putem aplikacije MyŠKODA.
Enyaq Coupé iV (kao i Enyaq iV) je opremljen je digitalnim kokpitom od 5,3 inča koji jasno prikazuje informacije o brzini, podacima o vožnji, navigaciji i sustavima pomoći. Četiri različita rasporeda kokpita, kao i brojne funkcije vozila i sustavi pomoći, mogu se kontrolirati putem višenamjenskog upravljača. Opcijski head-up zaslon projicira dodatne informacije u jasnom pogledu za vozača.
Samostojeći središnji zaslon veličine 13 inča, kakav se nalazi i u modelu Enyaq iV, najveći je u Škodinom trenutnom portfelju. Izgledi se mogu personalizirati, a zaslonom osjetljivim na dodir može se upravljati pomoću klizača na dodir, gesti s više dodira, kontrole gestama ili digitalnog glasovnog asistenta Laura koji, potpomognut online podacima, razumije 15 jezika. DAB digitalni radio prijamnik kao i internet i hibridni radio dolaze kao standard. Bežični SmartLink, Android Auto i Apple CarPlay omogućuju integraciju pametnog telefona bez potrebe za kabelom, dok se uređaji mogu puniti induktivno kada se stave u opcijski Phone Box.
Svi coupéi dolaze s dvozonskim Climatronicom, dvokrakim višenamjenskim kožnim upravljačem sa sportskim kontrolnim tipkama i nazubljenim kotačima za intuitivno upravljanje te tipkom za pokretanje bez ključa KESSY GO. Modeli opremljeni većom baterijom također imaju grijani upravljač s ručicama za podešavanje stupnja povrata energije. Oprema se može proširiti s deset opcijskih paketa raspoređenih po elementima, kao što su udobnost, dinamika vožnje, kontrola klime, sustavi pomoći i infotainment. Većina ovih paketa dostupna je kao Basic i Plus paket.
Raspon opcija za kontrolu klime uključuje grijana prednja i stražnja sjedala, kao i grijano vjetrobransko staklo i, za Enyaq Coupé RS iV, trozonski Climatronic. Paket 'Seating Comfort' nudi električno podešavanje sjedala; Plus paket također uključuje funkciju masaže za vozačevo sjedalo. Izbor pojedinačnih opcija dostupan je za sve modele. To uključuje značajku upozorenja protiv krađe s nadzorom unutrašnjosti, stražnje bočne zračne jastuke, električno uvlačivu polugu za vuču i sportsko podvozje. Ovo podvozje, kao i progresivno upravljanje, dolazi kao standard za Enyaq Coupé RS iV.
Mi smo imali i doplatni, sjajni Canton zvučni sustav s dvanaest zvučnika i digitalnim ekvilajzerom.
'Over-the-air' ažuriranja i dodatne značajke za preuzimanje
Zahvaljujući ugrađenom eSIM-u, Enyaq Coupé RS iV uvijek je online. To omogućuje daljinsko ažuriranje navigacijskih karti ili softvera sustava i nudi korisnicima mogućnost preuzimanja daljnjih funkcija vozila. Navigacijska funkcija, dodatne boje za ambijentalno osvjetljenje, Adaptive Cruise Control ili Light Assist, na primjer, mogu se aktivirati putem infotainment sustava u vozilu ili web portala Škoda Connect – te značajke također mogu biti aktivirati samo na ograničeno vremensko razdoblje, ako želite.
Škoda Connect značajke specifične za potpuno električno vozilo
Stalna internetska veza također omogućuje korištenje brojnih online usluga. Informacije o prometu temelje se na podacima u stvarnom vremenu dobivenim s interneta, kao i planer rute opcijske navigacijske funkcije. Isto tako, mogu se prikazati slobodna parkirna mjesta u blizini. Neke opcije u sveobuhvatnoj ponudi online usluga Škoda Connect posebno su dizajnirane za rad električnog vozila. Aplikacija MyŠKODA može se koristiti za daljinsko upravljanje punjenjem baterije ili uključivanje klima uređaja prije putovanja. Također je moguće postaviti odgovarajuće rasporede. Navigacijski sustav može identificirati mjesta za punjenje u blizini ili na planiranoj ruti.
Nove softverske funkcije
Enyaq Coupé RS iV ima najnoviju verziju softvera ME 3 MEB platforme Volkswagen grupe s novim značajkama i nadogradnjama. Na primjer, optimizirano je upravljanje klima uređajem vozila i upravljanje visokonaponskom baterijom, što sada uključuje način rada za brigu o bateriji. Novi ME 3 softver za vozila poboljšava upravljanje baterijom i povećava učinkovitost i radni vijek pokretanjem kontrole temperature baterije na nižim temperaturama nego prije i više je ne samo uključuje i isključuje, već je kontinuirano nadzire i prilagođava.
Kao rezultat toga, pogonska baterija brže postiže idealnu temperaturu. To osigurava optimiziranu izlaznu snagu i rekuperaciju. Tu su i novi izgledi za infotainment sustav, a glavni izbornik sada sadrži ikonu za punjenje vozila, kao i nove ikone za funkcije proširene stvarnosti. Osim toga, povećana svjetlina i kontrast zaslona kamere za vožnju unatrag čine parkiranje i otkrivanje prepreka još lakšim, osobito u mraku. Nova funkcija inteligentne značajke Park Assist sada također omogućuje pohranjivanje parkirnih mjesta kojima se često pristupa u sustav i automatsko izvršavanje na zahtjev. Softver ME 3 nudi nadograđeni planer rute s više zaustavljanja i novi sustav pomoći Travel Assist 2.5. Lane Assist se može isključiti putem 'Favourites', što vozaču dodatno olakšava pristup.
Sigurnost: head-up zaslon s proširenom stvarnošću i naprednim sustavima pomoći
Enyaq Coupé RS iV ima head-up zaslon s proširenom stvarnošću, full-LED Matrix prednja svjetla i visoku razinu pasivne sigurnosti s do devet zračnih jastuka. Travel Assist 2.5 pruža podršku s uzdužnim i bočnim upravljanjem, dok drugi pametni sustavi pomoći upozoravaju na moguće sudare ili čine parkiranje praktičnijim.
Head-up zaslon pruža vozaču još više ciljanih informacija tako da ne mora skidati pogled s ceste, dok full-LED Matrix prednja svjetla pružaju veću sigurnost kada je vidljivost loša, dopuštajući vozaču da napusti duga svjetla uključeno u svakom trenutku.
Do devet zračnih jastuka i proaktivni Crew Protect Assist
Enyaq Coupé RS iV može biti opremljen s do devet zračnih jastuka. Zračni jastuci za vozača i suvozača standardno su ugrađeni, kao i prednji bočni zračni jastuci i dvije zračne zavjese, koje prekrivaju bočne prozore u prvom i drugom redu sjedala. Središnji zračni jastuk između prednjih sjedala smanjuje udar između vozača i suvozača u slučaju sudara. Dva bočna zračna jastuka za vanjska stražnja sjedala su opcija. Ako senzori otkriju nadolazeći sudar, vozač započne nagli manevar kočenja ili je automobil u opasnosti od klizanja ili prevrtanja, proaktivna značajka Crew Protect Assist automatski će poduzeti mjere opreza kako bi zaštitila putnike u vozilu. Sustav će tada zategnuti sigurnosne pojaseve i zatvoriti sve otvorene prozore.
Svi dostupni Škoda sustavi pomoći
Za maksimalnu razinu aktivne i pasivne sigurnosti, Enyaq Coupé RS iV je opremljen svim Škodinim sustavima pomoći. Travel Assist 2.5 pruža aktivnu podršku za uzdužno i bočno upravljanje i uključuje Adaptive Cruise Control (ACC), Adaptive Lane Assist uključujući prepoznavanje radova na cesti, Traffic Jam Assist i Emergency Assist. Sustav se aktivira pritiskom na gumb koji se nalazi na višenamjenskom upravljaču, zadržavajući vozilo u trenutnoj traci i automatski nadzirući udaljenost do vozila ispred.
U zagušenom prometu, Travel Assist 2.5 može autonomno zaustaviti vozilo, natjerati ga da se udalji i slijedi druga vozila. Pri brzinama većim od 90 km/h, sustav sada pomaže pri promjeni traka na autocesti kada je pokazivač pokazivača smjera aktiviran, te pruža podršku pri upravljanju kroz uske zavoje. Travel Assist 2.5 prikazuje okolinu vozila na zaslonima, dopuštajući vozaču da vidi sve objekte koje otkriju senzori vozila. Trenutna verzija sustava može preuzeti bočno upravljanje u uskim prostorima u gradu koristeći online informacije temeljene na trenutnim podacima o roju.
Adaptivni tempomat, koji u svojoj prediktivnoj verziji također uključuje podatke iz navigacijskog sustava i detektirane prometne znakove, sada također može reagirati na prepreke dojavljene putem internetskih prometnih podataka. Funkcija Travel Assist 2.5 zahtijeva od vozača da drži ruke na upravljaču. Ako vozilo otkrije da vozač više ne upravlja, ne koči ili ne ubrzava, Emergency Assist ga prvo pokušava upozoriti vizualno, zatim zvučno i na kraju trzajem kočnicama. Ako vozač ne reagira, aktiviraju se svjetla opasnosti, vozilo se zaustavlja u trenutnoj traci i aktivira se eCall.
Front Assist s prediktivnom zaštitom pješaka i biciklista i Side Assist s upozorenjem o stražnjem prometu upozoravaju na sudare s drugim vozilima, biciklistima, pješacima i statičnim preprekama. Collision Avoidance Assist podržava vozača u slučaju nadolazećeg sudara s pješakom, biciklistom ili drugim vozilom aktivnim pojačavanjem momenta upravljanja kako bi se spriječila nesreća. Prilikom skretanja ulijevo na križanjima, Turn Assist upozorava na otkriveni nadolazeći promet u ranoj fazi, automatski zaustavljajući automobil ako je potrebno. Kada su vrata otvorena, Exit Warning upozorava putnika ako se drugo vozilo ili biciklist približava straga. To čini akustički i vizualno putem svjetlosnog signala na unutarnjoj strani kućišta bočnog retrovizora.
Dvije veličine baterija i četiri varijante snage uključujući vrhunski model Enyaq Coupé RS iV
Novi Enyaq Coupé dostupan je u četiri razine izvedbe. Izlazna snaga počinje od 132 kW (180 KS) s Enyaq Coupé iV 60 s pogonom na stražnje kotače, koji je opremljen baterijom od 62 kWh (neto: 58 kWh). Enyaq Coupé iV 80 također ima pogon na stražnje kotače i proizvodi 150 kW (204 KS) iz baterije od 82 kWh (neto: 77 kWh). Osim ove veće baterije, Enyaq Coupé iV 80x i Enyaq Coupé RS iV ima drugi motor na prednjoj osovini, što ih čini vozilom pogonom na sve kotače.
Enyaq Coupé iV 80x ima izlaznu snagu sustava od 195 kW (265 KS), dok vrhunski Enyaq Coupé RS iV isporučuje čak 220 kW (299 KS) i najveći okretni moment od 460 Nm. Tako naš testni Enyaq Coupé RS iV treba samo 6,5 sekundi od 0 do 100 km/h i postiže najveću brzinu od 180 km/h – 20 km/h više od bilo koje druge varijante Enyaq coupéa.
Kad govorimo o maksimalnoj snazi od 220 kW, riječ je o najvećoj snazi određenoj u skladu s UN-GTR.21 koja se može pozvati najviše 30 sekundi. Snaga dostupna u individualne situacije vožnje ovise o različitim čimbenicima kao što su vanjska temperatura, fizička starost visokonaponske baterije kao i njezina temperatura, razina napunjenosti i stanje kondicioniranja.
Maksimalna snaga može biti dostupna samo ako je, posebice, temperatura visokonaponske baterije između 23°C i 50°C i njezina razina napunjenosti prelazi 88 posto. Ako ti parametri nisu zadovoljeni, maksimalna snaga možda neće biti dostupna. Na temperaturu baterije može se – do određenog stupnja – utjecati neizravno putem funkcije stacionarnog klima uređaja, a razina napunjenosti može se podesiti u vozilu.
Trenutno dostupna snaga prikazana je na zaslonu performansi vožnje vozila. Kako biste održali kapacitet visokonaponske baterije na najbolji mogući način, preporuča se postavljanje ciljne razine napunjenosti baterije od 80 posto za svakodnevnu upotrebu (može se promijeniti na 100 posto prije putovanja na velike udaljenosti, na primjer).
Kad govorimo o potrošnji testnog modela Enyaq Coupé RS iV, Škoda deklarira kombiniranu potrošnju od 17,2-18,1 kWh/100 km (WLTP) i domet s jednim punjenjem u kombiniranim uvjetima do 504 km (WLTP). Ipak, ove podatke treba uzeti s velikom dozom rezerve jer to ponajpirje ovisi o stilu vožnje pojedinog vozača, konfiguraciji prometnica, vremenskim uvjetima te korištenju pojedinih trošila energije u vozilu.
Prednji ovjes je MacPherson s donjim trokutastim polugama i torzijskim stabilizatorom, stražnja osovina s više elemenata (Multi-link), s pet poprečnih poluga i torzijskim stabilizatorom. Prednje osovina ima disk kočnice s unutarnjim hlađenjem, s dvoklipnom plivajućom čeljusti, dok su straga doboš kočnice.
Mogućnost brzog punjenja: od 10 do 80 posto u 29 minuta
Baterije ugrađene u Enyaq Coupé iV imaju mogućnost brzog punjenja. Veća baterija od 82 kWh stoga se može napuniti s 10 na 80 posto u samo 29 minuta. Kod kuće se Enyaq Coupé iV može praktično puniti preko noći za šest do osam sati pomoću zidne kutije za punjenje AC Škoda iV koja isporučuje do 11 kW. Otprilike isto toliko će trajati i 'dotakanje goriva' na javnoj AC punionici s istom maksimalnom snagom.
Zato Enyaq Coupé iV standardno dolazi s kabelom za punjenje Mode 3. Coupé se također može puniti s 2,3 kW pomoću konvencionalne kućne utičnice od 230 volti i dodatnog kabela Mode 2. iV univerzalni punjač – mobilno rješenje s izmjenjivim utikačima – pruža maksimalnu fleksibilnost i dostupan je kao dodatna oprema. CEE adapter omogućuje punjenje do 11 kW preko 400 voltne utičnice, dok Schuko adapter omogućuje punjenje na kućanskim utičnicama.
Što reći o Škodi Enyaq Coupé RS iV?
Nedvojbeno je riječ o vrhunskom, top-modelu češkog proizvođača, koji svugdje plijeni pažnju i odmah ostavlja dojam pravog sportskog automobila. Snaga od gotovo 300 KS je izvanredna, pa vozilo teško preko 2300 kg s vozačem jako lijepo ubrzava, a zbog niskog težišta i jako lijepo leži u zavojima. Njemački vozači se naravno pitaju, je li doista krajnja brzina od 180 km/h dovoljna za njihove autoceste, odnosno dionice na kojima još uvijek nema ograničenja brzine? Nama u ostalim dijelovima Europe, ovo i nije neko presudno pitanje, jer nam je i ova krajnja brzina 'pusti sanak'.
Uređenje unutrašnjosti je doista impresivno i kvalitetno, a toga se nebi posramili niti neki razvikanji proizvođači sportskih ili premium automobila. Sigurnosne postavke vozila su vrhunske i vozača i njegove suputnike u slučaju nezgode jako efikasno štite. Tome svjedoči i Euro NCAP, Europski program ocjenjivanja automobila, koji je 2021. Enyaq iV (maksimalan broj od 5 zvjezdica) nagradio u kategoriji Large-Off Road (veliki terenac).
Naravno, u slučaju Enyaq Coupé RS iV, kao i uvijek postoji vječita dilema potencijalnih kupaca sportskog tipa vozila top-kategorije: kupiti sportski automobil ovih kvaliteta i karakteristika u verziji s klasičnim termičkim motorom ili se odlučiti krenuti u čisto električni pogon? Infrastruktura punjenja je isto tako jedna od presudnih stvari prilikom odabira potpuno električnih vozila, svakako.
I na kraju, cijena je također jedan od faktora, pogotovo kad još uvijek ne znamo hoće li i dalje biti državnih poticaja za energetski učinkovita vozila ili ne.
Za kraj, Enyaq Coupé iV 80 kreće po cijeni od 56.606,25 eura, a naš testni model Enyaq Coupé RS iV sa svom dodatnom opremom stoji 74.857,50 eura s PDV-om (PPMV je 0 eura).
Tportal je i na WhatsAppu
Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'