Motorsport je dio Škodinog DNK više od 120 godina. Ovo se naslijeđe tradicionalno odražava u asortimanu Škode RS. Ni nova Škoda Octavia RS nije iznimka, što potvrđuje i Oliver Solberg. Mladi reli vozač iz Švedske odveo je najsportskiji model Octavia na opsežnu testnu vožnju
Oliver Solberg obično se natječe u FIA Svjetskom prvenstvu u reliju (WRC) za upravljačem Škode Fabije RS Rally2. Nedavno je 22-godišnji Šveđanin iskoristio priliku za probnu vožnju nove generacije Škode Octavije RS. Bio je oduševljen kako su Škodini inženjeri spojili upravljivost, praktičnost i udobnost sa sportskim duhom, snagom i zabavom. I naravno, vozio je obje verzije nove Škode Octavije: limuzine (hatchback) i karavana (combi).
Jedan od ključnih čimbenika je novi motor koji isporučuje 195 kW (265 KS), povećanje od 15 kW (20 KS) u usporedbi s prethodnim modelom.
'Trenutno dostupna snaga je velika. Ne morate razmišljati o opremi; sve što trebate učiniti je dodirnuti papučicu gasa pri bilo kojoj brzini i Octavia će jurnuti naprijed,' rekao je Oliver Solberg.
Četverocilindrični turbo motor nove Škode Octavije RS dolazi iz iste obitelji (EA 888) kao i motor Solbergove Škode Fabije RS Rally2 koju koristi u natjecanju.
Novost u najnovijoj Škodi Octaviji RS, elektronički kontrolirani diferencijal brine se za savršenu raspodjelu okretnog momenta između pogonskih prednjih kotača. 'Ovaj diferencijal puno pomaže u prijenosu snage na kotače. Čak i pri izlasku iz oštrijih zavoja s nižim stupnjem prijenosa, unutarnji kotač se neće okretati i nećete izgubiti trakciju,' opisuje Solberg. 'Prednji dio također se vrlo prirodno kotrlja u zavoju pod gasom. Auto je stabilan i lako predvidljiv.'
Nova Škoda Octavia RS također je napravila korak prema sportskijem doživljaju vožnje. Šasija je smještena 15 mm bliže cesti, što značajno spušta težište automobila. 'To je ključno za bolju upravljivost i odziv na upravljanje, jer kada vozite dinamičnije, trebate automobil koji ide točno tamo gdje želite bez nepotrebnog naginjanja,' naglašava Solberg. 'Nova Škoda Octavia RS malo je više začinjena DNK-om motorsporta.'
Škoda Octavia RS: sportski vrhunac
Legendarna oznaka Škoda RS koristi se za identifikaciju najsportskijih verzija Octavije od 2000. godine. Ažurirana Škoda Octavia RS dolazi isključivo s 2.0 TSI motorom snage 265 KS (195 kW), što je povećanje od 20 KS (15 kW) u odnosu na prethodnika. Proizvodi 370 Nm okretnog momenta i uvijek je uparen sa 7-stupanjskim automatskim DSG mjenjačem. Motor nije samo snažan nego i učinkovit, zahvaljujući usvajanju Budackovog ciklusa.
Standardni sportski ovjes spušten je za 15 mm i, zajedno s progresivnim upravljanjem i elektronički kontroliranim VAQ diferencijalom s ograničenim proklizavanjem, osigurava izvrsnu trakciju i dinamiku vožnje u svakoj situaciji. Verzije Octavije RS sada standardno imaju pravi sportski ispušni sustav s crnim završecima. Novi softver motora podržava snažan zvuk automobila. Povećava broj okretaja motora pri pokretanju i pruža još više užitka u vožnji u sportskom načinu rada.
Prema Solbergu, nova Škoda Octavia RS zadržala je ono što je krasilo model od njegove prve generacije: udobnost vožnje na dugim putovanjima. 'Glavna snaga Octavije RS je kombinacija razumne brzine i udobnosti na cesti. Automobil je čvrst i precizan, ali postavke amortizera nisu pretvrde,' naglašava Solberg.
Redizajnirani oštriji prednji dio Škode Octavije RS sa sportskijim izgledom i novom grafikom standardnih LED Matrix prednjih svjetala veseli mladog vozača relija iz Švedske. Nakon testne vožnje, Oliver Solberg bi rado zadržao ključeve Škode Octavije RS. Smiješeći se, izrazio je jednu želju: 'Mogu li ju dobiti kao službeni automobil, molim?'