Sve četiri generacije Octavije RS na jednom mjestu. Kako se popularni sportski model razvijao tijekom godina? Što su različite generacije ponudile vozačima?
Škoda nas je počastila kratkim, ali sjajnim pregledom jednog od najpoželjinijih sportskih automobila današnjice. Pogledajte kako je tekao razvoj modela Škoda Octavia RS. Nakon što se prvi put pojavila na sceni 2000. godine, Octavia RS je sada u svojoj četvrtoj generaciji.
Započela je s izlaznom snagom od 180 KS (132 kW), a sada isporučuje 245 KS (180 kW). Ispod poklopca motora uvijek je bio benzinski ili dizelski motor, no najnovija generacija dolazi i s hibridnim pogonskim sklopom.
Sve četiri generacije se mogu najbolje vidjeti u priloženom videu.
Prva generacija
Škoda Octavia RS rođena je iz modernizacije prve generacije Octavije 2000. godine, a dvije godine kasnije uslijedio je RS karavan. Najsportskija verzija Octavije dobila je drugačiji prednji dio, novo oblikovana prednja svjetla i potpuno novu armaturnu ploču.
1,8-litreni motor s turbopunjačem koji isporučuje 180 KS (132 kW) učinio je automobil daleko najbržim modelom u liniji Octavia, jer je RS je mogao postići brzinu do 235 km/h. Zbog toga je automobil dobio jače kočnice, dodatna ojačanja karoserije, čvršće amortizere ili drugačije postavljen prednji stabilizator.
Druga generacija
Godine 2006. stigla je modernizirana Škoda Octavia RS. Dobila je dvolitreni turbo motor snage 200 KS (147 kW), koji je omogućio najveću brzinu od 240 km/h, iako je automobil postao 150 kg teži. Novi mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa bio je jedan od razloga za poboljšane performanse.
Po prvi put je opcija bio DSG automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, a i ljubitelji dizela su također došli na svoje. U modelu RS druge generacije je dostupan bio i TDI motor od 170 KS (125 kW) s najvećom brzinom od 224 km/h. Druga generacija također je donijela veću robusnost, bolju zvučnu izolaciju i općenito udobniju vožnju.
Treća generacija
Evolucijski skok između druge i treće generacije bio je možda najizraženiji. Modificirana je geometrija ovjesa te je snaga postupno rasla sa 220 KS (162 kW) na 230 KS (169 kW), a kasnije čak i na 245 KS (180 kW).
Ova generacija je također imala dizelski motor koji isporučuje 184 KS (135 kW), kožnu unutrašnjost i, po prvi put u Škodi, kolo volana sa ravnim donjim dijelom. Počevši od 2015., dizelska verzija dolazi i s pogonom na sve kotače.
Četvrta generacija
Ono što je treća generacija završila kao osnovni dizajn – benzinski motor od 245 KS (180 kW) i središnji diferencijal kojim upravlja vozač – zadržano je za sve automobile najnovije generacije. Jednako moćan je RS iV plug-in hibrid, koji ima električni motor od 85 kW (116 KS) u kombinaciji s 1.4 TSI četverocilindrašem od 150 KS (110 kW). Treća opcija je turbo dizel koji isporučuje 200 KS (147 kW).
Međutim, najnovija Octavia RS također ima izgled koji privlači pažnju. Elegantne, ali sportske linije istaknute su crnim dodacima koji stvaraju upečatljiv kontrast u kombinaciji s bojom Mamba Green zelenom, na primjer. Prekrasnim interijerom dominiraju Alcantara i karbonske obloge, virtualni kokpit sa zaslonom od 10,25 inča, ambijentalnim osvjetljenjem, head-up zaslonom i sportskim višenamjenskim upravljačem.