za 2025.

Toyota Gazoo Racing predstavlja unaprijeđeni GR Yaris: Mala jurilica za prave sportske sladokusce

11.04.2025 u 17:05

Bionic
Reading

Od predstavljanja modela 2020. godine, sudjelovanje u natjecanjima omogućilo je kontinuirano poboljšavanje GR Yarisa, koji je doveden do krajnjih granica u ekstremnim uvjetima relija i utrka

Toyota Gazoo Racing (TGR) predstavlja novu evoluciju modela GR Yaris, koja utjelovljuje težnju ka stalnom usavršavanju ovog sportskog kompakt modela, utemeljenom na iskustvima vozača i znanjima stečenim kroz stalno sudjelovanje u motorsportu.

Razvoj GR Yarisa bio je izravno potaknut znanjem i tehnologijama koje je Toyota Gazoo Racing stekla višestrukim osvajanjem naslova u Svjetskom prvenstvu u reliju (FIA WRC), čime snažno izražava TGR-ovu filozofiju stvaranja sve boljih automobila kroz motorsport.

Od predstavljanja modela 2020. godine, sudjelovanje u natjecanjima omogućilo je kontinuirano poboljšavanje GR Yarisa, koji je doveden do krajnjih granica u ekstremnim uvjetima relija i utrka. Problemi su se temeljito analizirali – proučavali su se podaci vožnje, osjećaj u upravljaču i detaljno pregledavali oštećeni dijelovi.

Uvidi stečeni sudjelovanjem u natjecanjima poput Super Taikyu i Japanskog prvenstva u reliju ugrađeni su u razvoj novog GR Yarisa. Rezultat je povećana razina performansi, jača povezanost vozača i automobila te još izraženiji osjećaj zabave u vožnji.

Tehničke karakteristike

Novi GR Yaris je sljedećih vanjskih dimenzija: duljina 3995 mm, širina 1805 mm, visina 1455 mm, međuosovinski razmak 2560 mm.

Ključni elementi uključuju trocilindrični motor s turbopunjačem za isporuku još više snage i okretnog momenta i uvođenje potpuno novog Gazoo Racing izravnog automatskog mjenjača s osam brzina, projektiranog za natjecateljske brze promjene stupnjeva prijenosa.

Kako neznamo zasad točne specifikacije europske verzije GR Yaris navesti ćemo podatke od japanske verzije evoluiranog GR Yarisa RZ 'High performance'. Motor je redni trocilindični s turbom i međuhladnjakom (Tip G16E-GTS). Obujam je 1618 cm³, snaga je 304 KS (224 kW) pri 6500 okr./min. Najveći okretni moment je 400 Nm pri 3250-4600 okr./min. Mjenjač iMT (6-stupanjski ručni mjenjač) ili Gazoo Racing Direct Automatic Transmission (8-stupanjski automatski mjenjač).

Pogon je na sva četiri kotača GR-FOUR 4WD sustav s elektroničkom spojkom s više lamela 4WD (s 3 načina rada). Prednji diferencijal je Torsen® LSD, a stražnji Torsen® LSD. Prednji ovjes je MacPherson, a straga stražnja dvostruka vilica. Kočnice su prednji ventilirani disk (18-colni, kočione čeljusti s 4 klipa), a straga ventilirani disk (16-colni čeljusti s 2 klipa). Kad je riječ o kotačima, GR Yaris koristi BBS 8J kovane aluminijske kotače s umetkom od 45 mm, gume 225/40ZR18 Michelin Pilot Sport 4S.

Performanse osmerostupanjskog Gazoo Racing Direct automatskog mjenjača, koji omogućuje izuzetno brzo mijenjanje brzina na razini natjecanja, dodatno su poboljšane preciznijom kontrolom odabira stupnjeva prijenosa, osobito pri dinamičnoj vožnji. Za još bolje iskustvo vožnje s dvije papučice, povećan je i oslonac za lijevo stopalo.

Poboljšan je i osjećaj jedinstva s automobilom, zahvaljujući unaprijeđenom odzivu upravljača i boljoj stabilnosti pri vožnji ravno, koristeći posebne vijke s većom krutosti pritezanja. Vijci s proširenom glavom povezuju stražnje ovjese s karoserijom, dok novi rebrasti prirubnički vijci učvršćuju donje prednje ovjesne ruke i kuglične zglobove, kao i stražnje amortizere s karoserijom. Postavke ovjesa prilagođene su tim promjenama, kao i većem zakretnom momentu pritezanja pojedinih standardnih vijaka.

Toyota Gazoo Racing predstavlja unaprijeđeni GR Yaris
  • Toyota Gazoo Racing predstavlja unaprijeđeni GR Yaris
  • Toyota Gazoo Racing predstavlja unaprijeđeni GR Yaris
  • Toyota Gazoo Racing predstavlja unaprijeđeni GR Yaris
  • Toyota Gazoo Racing predstavlja unaprijeđeni GR Yaris
  • Toyota Gazoo Racing predstavlja unaprijeđeni GR Yaris
    +22
Toyota Gazoo Racing GR Yaris za 2025. Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Damping sila amortizera također je prilagođena kako bi se postigla optimalna ravnoteža između kontrole i udobnosti vožnje, dok je električni servo upravljač podešavan kroz višestruka unaprjeđenja. Svoj doprinos dao je i profesionalni vozač utrka Kazuya Oshima, čiji je angažman poboljšao osjećaj upravljanja i stvorio dojam izravnog odgovora kotača na svaki pokret upravljača.

Istovremeno, opcijska okomita ručna kočnica, razvijena na temelju iskustava iz WRC-a, Japanskog prvenstva u reliju i drugih natjecanja, sada je dostupna i za verzije s ručnim i automatskim mjenjačem, počevši od ove najnovije evolucije GR Yarisa.