Maksimalna snaga rednog trocilindričnog 1,6-litrenog motora s turbopunjačem povećana je na 280 KS (206 kW), s najvećim okretnim momentom od 390 Nm. U Finskoj su bila i dva posebna izdanja GR Yarisa
Toyota je organizirala zimski event za novi GR Yaris na kojem su se mogle isprobati njegove mogućnosti u njegovom prirodnom okruženju, finskom snijegu i ledu.
Da podsjetimo, nova Toyota GR Yaris imala je svoju svjetsku premijeru ranije ove godine u Tokiju 2024., iskoristivši tehnička, dizajnerska i konstrukcijska poboljšanja koja obećavaju još bolje iskustvo vožnje.
GR Yaris naišao je na toliko pohvala i entuzijazma pri lansiranju da je Toyota mogla smatrati da je posao obavljen. Bio je to automobil koji je u jednom trenutku zasjeo na vrh segmenta hot-hatch vozila, automobil rođen u reliju koji je sve konkurente ostavio za sobom.
Inženjeri za utrke Toyote Gazoo, glavni vozači i profesionalci za utrke i reli surađivali su u duhu stalnog poboljšanja kako bi obogatili osnovni karakter GR Yarisa kao automobila 's vozačem na prvom mjestu' – automobila koji je fokusiran na posebno iskustvo u kojem uživate u trenutku kada sjednete za volan i upalite motor.
Popis promjena je opsežan i opravdava opis 'novi GR Yaris'. Ključni elementi uključuju evoluciju vodećeg svjetskog trocilindričnog motora s turbopunjačem za isporuku još više snage i okretnog momenta i uvođenje potpuno novog Gazoo Racing izravnog automatskog mjenjača s osam brzina, projektiranog za natjecateljske brze promjene stupnjeva prijenosa.
Nova Toyota GR Yaris
Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 3995 mm, širina 1805 mm, visina 1455 mm, međuosovinski razmak 2560 mm. Težina samog vozila je 1280 kg sa 6-brzinskim inteligentnim ručnim mjenjačem (6iMT), odnosno 1300 kg s 8-brzinskim Gazoo Racing Direct Automatic mjenjačem.
Šasija GR Yarisa po mjeri dodatno je ojačana, a u kabini su izgled kokpita i položaj vozača preinačeni za autentičniji osjećaj sportskog automobila, bilo da se vozite cestom ili u natjecanju u motorsportu. Ovjes je također prilagođen za veću kontrolu upravljanja i robusnu izvedbu pod velikim opterećenjima, s revidiranim oprugama i ojačanim sklopom prednjeg amortizera.
Više snage, više momenta, više kontrole
Pri lansiranju, motor s turbopunjačem i intercoolerom GR Yarisa bio je najsnažnija proizvodna jedinica s tri cilindra na svijetu. Sada nudi čak i više: snaga je povećana za 19 KS, a vozač može zatražiti dodatnih 30 Nm okretnog momenta, s maksimalnim vrijednostima koje rastu sa 261 KS i 360 Nm na 280 KS i 390 Nm.
U isto vrijeme kada je snaga motora povećana, poduzeti su koraci kako bi se osigurala trajnost. Još jednom, trkaća staza i rally pozornica bili su poligon, s motorom testiranim do kritične točke u Japan Rally Championshipu i Japanese Endurance Race seriji. Detalji uključuju ojačani ventilski sklop, novi materijal za ispušni ventil i povećanje tlaka ubrizgavanja goriva D-4ST. Ugrađeni su novi lagani klipovi s prstenovima otpornim na habanje i dodan je novi senzor tlaka usisa.
Novi model bit će ponuđen u jednoj specifikaciji 'Circuit' koja uključuje paket performansi hlađenja. Time je automobil opremljen novim pomoćnim hladnjakom za poboljšanje pouzdanosti u vožnji s punim gasom, modifikacijama usisnika zraka i raspršivačem međuhladnjaka.
Kao i kod trenutnog GR Yarisa, optimalno prianjanje i trakcija postižu se elektronički upravljanim GR-FOUR sustavom stalnog pogona na sve kotače. Raspodjelom okretnog momenta između prednje i stražnje osovine upravlja spojka visokog odziva, dok dva Torsen diferencijala s ograničenim proklizavanjem upravljaju podjelom između kotača lijeve i desne strane kako bi se dobila prirodna i izravna kontrola automobila.
Dva posebna izdanja GR Yarisa
Toyota je otkrila i dvije ekskluzivne verzije novog GR Yarisa visokih performansi, razvijene uz osobni doprinos vozača prvaka Toyota Gazoo Racing World Rally Teama (TGR-WRT), Sébastiena Ogiera i Kallea Rovanperäe. Novi modeli su imali svoj debi prvog dana Rallye Monte-Carlo, otvaranja FIA Svjetskog prvenstva u reliju (WRC) 2024.
Novi modeli razvijeni su iz konceptnih verzija koje su prikazane na Salonu automobila u Tokiju 2023., pod nadzorom Sébastiena Ogiera, koji je osvojio dva od svojih osam naslova WRC vozača s TGR-WRT-om, 2020. i 2021., i Kallea Rovanperäe, pobjednika u 2022. i 2023. godine.
Njihovo stvaranje inspirirano je željom predsjednika Toyote Motor Corporation i glavnog vozača Akia Toyode - alias 'Morizo' - da izrazi svoje poštovanje i zahvalnost vozačima 'koji bruse i razvijaju svoje automobile u relijima' i timovima, reliju organizatori i ljubitelji sporta.
U svakom automobilu načini rada 'Gravel' i 'Track' koji se nalaze na standardnom GR Yarisu zamijenjeni su postavkama koje su reprogramirane tako da odražavaju osobne preferencije svakog vozača za rukovanje i performanse. Osim toga, svaka od posebnih verzija ima prepoznatljive nove vanjske i unutarnje stilske značajke.
Sébastien Ogier Izdanje
Ovo izdanje GR Yarisa ima dva nova načina upravljanja AWD-om (pogon na sva četiri kotača): Morizo i Seb. Morizo mod razvio je Morizo (Akio Toyoda) kroz svoje iskustvo vožnje u reliju. Kalibriran je kako bi pomogao u postizanju dosljednih vremena utrke pri ubrzanju, djelomičnom ubrzanju i kočenju.
Način rada Seb, koji je razvio Ogier, koristi prednji i stražnji Torsen diferencijal s ograničenim proklizavanjem i pogon na sve kotače za raspodjelu okretnog momenta na stražnju osovinu tako da se stražnji dio automobila može relativno lako okrenuti prema van. To vozaču daje osjećaj da je u potpunosti povezan s automobilom i pomoći će mu da postigne brža vremena uz kontrolu nad tijelom pri velikoj brzini.
U unutrašnjosti se nalazi ploča za obilježavanje pobjede WRC-a na suvozačevoj strani ploče s instrumentima i kontrastni plavi, sivi i crveni šavovi (u čast francuskim nacionalnim bojama) na upravljaču. Sivi šavovi korišteni su za manžete mjenjača i parkirne kočnice i presvlake sjedala.
Na oba posebna izdanja, digitalni instrumenti novog GR Yarisa su revidirani kako bi uključili nove načine rada, zajedno s uobičajenim načinom kontrole Normal AWD.
Kalle Rovanperä izdanje
Ovo izdanje ima jedinstveni Donut Mode, kreiran posebno za najmlađeg prvaka WRC-a koji je vrlo vješt u driftanju i izvođenju 'krafni' od kojih se dimi. Ovdje novi način rada omogućuje jednostavnu vožnju i 'okretanje vrata' s konstantnim, snažnim protokom okretnog momenta na stražnje kotače.
Ova verzija GR Yarisa također nudi Kalle Mode. Ovo koristi stražnji diferencijal konstantne brzine te prednje i stražnje Torsen diferencijale s ograničenim proklizavanjem kako bi se proizvele karakteristike linearnog upravljanja tako da se stražnji dio automobila može snažno zaokrenuti prema van dok ulazi u zavoj i dopušta da se prednji dio povuče prema naprijed na gasu na izlazu.
Kod oba posebna izdanja GR Yarisa treba reći kako je uz BBS 18x8J aluminijske naplatke s gumama Michelin Sport 4 S dimenzija 225/40ZR18.