Novi hibridni sustav sljedeće generacije nudi 45 posto bolju učinkovitost goriva i 19 posto više snage u usporedbi s ICE pogonskim sklopovima iste klase, pružajući poboljšanu profinjenost. Koristi sofisticirane tehnologije elektrifikacije i napredno upravljanje motorom i baterijom
Hyundai Motor Grupa je predstavila svoj hibridni pogonski sustav sljedeće generacije, koji postavlja novi standard snage i učinkovitosti. S ovim naprednim sustavom, Grupa planira ponuditi niz vodećih novih proizvoda u industriji unutar segmenta hibridnih vozila.
Grupa je predstavila ovaj napredni sustav tijekom svog 'Tehnološkog dana hibridnih sustava sljedeće generacije', ističući svoju značajno poboljšanu hibridnu tehnologiju koja će poboljšati iskustvo vožnje i vlasništva budućih proizvoda Grupe, pružajući pogodnosti usmjerene na kupca.
Hibridni sustav sljedeće generacije ima novi mjenjač s dva integrirana motora koji se mogu fleksibilno upariti s nizom motora s unutarnjim izgaranjem, što omogućuje optimizirane performanse i učinkovitost goriva u nizu klasa vozila. Osim toga, u hibridni sustav sljedeće generacije ugrađene su razne tehnologije usmjerene na elektrifikaciju kako bi se poboljšale performanse vožnje, profinjenost i udobnost vožnje.
'Razvili smo inovativni novi hibridni sustav koji integrira naše dugo stečeno iskustvo u razvoju motora, mjenjača i hibridnog sustava s tehnologijom elektrifikacije primijenjenom na naša električna vozila svjetske klase. Nastavit ćemo razvijati inovativne tehnologije koje aktivno koriste mogućnosti elektrifikacije tijekom prijelaza na električna vozila, pružajući kupcima ekološki prihvatljiva vozila koja nude vrhunske performanse.' rekao je Dong Hee Han, izvršni potpredsjednik i voditelj Centra za testiranje elektrificiranog pogona, Hyundai Motor Group.
Poboljšane performanse, učinkovitost i pakiranje
Novorazvijeni mjenjač uključuje novi P1 motor koji upravlja pokretanjem, generiranjem energije baterije i raspodjelom energije za pomoć pogonu. Pogonski motor P2 mjenjača odgovoran je za pogon i regenerativno kočenje. Ova integrirana konfiguracija s dva motora poboljšava snagu, performanse i učinkovitost goriva, a istovremeno postiže glatko mijenjanje brzina te smanjenu buku i vibracije za profinjenije iskustvo vožnje.
Mjenjač se može fleksibilno upariti s motorima s unutarnjim izgaranjem u cijeloj liniji Grupe, pružajući snagu sustava od niskih 100 KS do srednjih 300 KS, što omogućuje široku primjenu od subkompaktnih do velikih vozila.
Hyundai Motor Group iskoristio je svoje opsežno iskustvo s hibridnim pogonskim sklopovima – i tehnologijom upravljanja motorom i baterijom stečenom razvojem svoje namjenske, nagrađivane E-GMP platforme za električna vozila – kako bi poboljšao performanse vožnje i udobnost. Novi hibridni sustav sljedeće generacije također integrira praktične značajke koje se uobičajeno nalaze u električnim vozilima Grupe, kao što su Stay Mode, funkcionalnost Vehicle-to-Load (V2L) i pametno regenerativno kočenje.
Poboljšani dizajn motora, napredne strategije kompresije i ubrizgavanja povećavaju učinkovitost
Prvi pogonski sklop koji koristi hibridni sustav sljedeće generacije koristi novorazvijeni benzinski 2,5-litreni turbo hibridni agregat, poboljšavajući dizajn i tehnologiju upravljanja postojećeg 2,5-litrenog turbo benzinskog motora kako bi se maksimizirala učinkovitost. Bit će dostupan i novi benzinski 1,6-litreni turbo hibridni pogonski sklop sljedeće generacije.
Prenamjenom zadataka pokretanja i generiranja 2,5-litrenog motora na novododani P1 motor, turbo hibridni pogonski sklop minimizira gubitke snage. U kombinaciji s poboljšanim protokom u cilindru unutar motora i primjenom visokoučinkovitog ciklusa optimiziranog za hibride, poboljšana je učinkovitost goriva.
Tipično, motori s unutarnjim izgaranjem generiraju snagu kroz četiri takta: usis, kompresiju, izgaranje i ispuh. 2.5 turbo hibridni sustav koristi 'ciklus prekomjerne ekspanzije', namjerno odgađajući zatvaranje usisnog ventila tijekom kompresije kako bi se smanjio efektivni omjer kompresije mješavine plinova u cilindru, a istovremeno održavao visoki omjer ekspanzije tijekom procesa izgaranja.
Ova tehnika smanjuje potrošnju energije tijekom kompresije smjese, a istovremeno maksimizira energiju generiranu nakon izgaranja, značajno poboljšavajući učinkovitost motora.
Osim toga, poboljšani dizajn klipa i značajno prošireni raspon trostrukog ubrizgavanja goriva povećavaju brzinu izgaranja, stabiliziraju izgaranje i potiskuju detonaciju, dodatno poboljšavajući učinkovitost motora.
Poboljšanja mjenjača i motora poboljšavaju učinkovitost goriva i iskustvo vožnje
Fokusirajući se na paralelnu strukturu P1+P2 i poboljšanja motora s unutarnjim izgaranjem, poboljšana je učinkovitost goriva i performanse snage, a istovremeno se postiže glatkije mijenjanje brzina i poboljšana profinjenost pogonskog sklopa.
Izravnim spajanjem P1 motora na motor, sustav smanjuje vrijeme pokretanja motora. Precizna kontrola opterećenja motora i pogonske sile P1 i P2 motora osigurava da motor radi unutar raspona visoke učinkovitosti, poboljšavajući učinkovitost goriva.
Benzinski 2.5 turbo hibridni sustav korišten u potpuno novom Palisadeu pruža maksimalnu učinkovitost goriva od 14,1 km/l, maksimalnu snagu sustava od 334 KS i maksimalni okretni moment od 460 Nm, nudeći približno 45 posto veću učinkovitost goriva, 19 posto veću maksimalnu snagu i devet posto poboljšanja maksimalnog okretnog momenta u usporedbi s 2.5 turbo benzinskim modelom. Na temelju modela Palisade 2WD 7/9 sjedala s 18-colnim kotačima.
Benzinski 1.6 turbo hibrid sljedeće generacije poboljšava učinkovitost goriva za više od četiri posto u SUV-u srednje veličine u usporedbi s prethodnim modelima, povećavajući maksimalni nazivni okretni moment sustava s 367 Nm na 380 Nm i poboljšavajući odziv ubrzanja.
Osim toga, ugradnjom P1 motora u logiku hibridnog mjenjača Active Shift Control (ASC), sustav postiže brže i glatkije mijenjanje brzina nego prije. Poboljšana kontrola spojke motora dodatno smanjuje vrijeme potrebno za uključivanje motora pri prelasku iz EV načina rada, poboljšavajući udobnost i performanse. P1 motor se također koristi za smanjenje vibracija i tutnjanja motora tijekom punjenja baterije u praznom hodu, poboljšavajući profinjenost unutrašnjosti.
Tehnologije elektrifikacije poboljšavaju performanse hibridne vožnje
Uz hibridni pogonski sklop sljedeće generacije, Grupa će integrirati napredne tehnologije elektrifikacije kako bi poboljšala performanse, učinkovitost i konkurentnost u svojim novim hibridnim vozilima.
Grupa je predstavila niz tehnologija usmjerenih na elektrifikaciju, uključujući električni pogon na sve kotače (e-AWD), elektrifikaciju - kontrolu kretanja vozila (e-VMC 2.0), e-upravljanje 2.0, elektrifikaciju - pomoć pri izbjegavanju vožnje (e-EHA 2.0), e-Ride 2.0, način rada Stay, V2L i pametno regenerativno kočenje.
Sustav e-AWD dodaje pogonski motor P4 na stražnju osovinu na vozilima opremljenim ovom tehnologijom, poboljšavajući performanse vožnje i odziv ubrzanja. Grupa planira ponuditi i e-AWD i konvencionalni mehanički pogon na sve kotače, nudeći optimalnu konfiguraciju pogona na sve kotače prema klasi vozila i zahtjevima regionalnog tržišta.
e-VMC 2.0 dostupan je na hibridnim vozilima opremljenim e-AWD-om, poboljšavajući stabilnost vožnje i udobnost vožnje neovisnom kontrolom okretnog momenta prednjih i stražnjih pogonskih motora. Sastoji se od e-Handling 2.0, e-EHA (Electrification-Evasive Handling Assist) 2.0 i e-Ride 2.0.
e-Handling 2.0 poboljšava sprječavanje prevrtanja tijekom skretanja neovisnim upravljanjem prednjim i stražnjim motorima, primjenjujući okretni moment motora u suprotnim smjerovima kako bi se snizilo težište vozila. Dok je originalni e-Handling sustav povećao stabilnost vožnje i odziv putem upravljanja ubrzanjem i usporavanjem jednim motorom, verzija 2.0 nudi još profinjenije upravljanje za poboljšano iskustvo vožnje.
e-EHA 2.0 je tehnologija pomoći pri upravljanju u nuždi koja koristi radar vozila i senzore kamere za otkrivanje potencijalnih frontalnih sudara. Poboljšava manevre izbjegavanja preciznom kontrolom kočenja prednjih i stražnjih motora tijekom naglog okretanja upravljača od strane vozača.
Posebno, nakon naglih pokretanja upravljača, e-EHA 2.0 pomaže korištenjem prednjeg motora za pogon prema naprijed, dok koči stražnji motor kako bi snizio težište vozila, smanjio naginjanje i poboljšao stabilnost.
e-Ride 2.0 maksimizira udobnost vožnje minimiziranjem vertikalnih pokreta tijekom prelaska preko ležećih policajaca. Iskorištava promjene u težištu vozila putem suprotne smjerne kontrole prednjeg i stražnjeg motora tijekom ulaska i izlaska preko ležećih policajaca kako bi se smanjili poskoci i odskoci.
Stay način rada prilagođava 'Utility način rada' električnih vozila za hibridna vozila, omogućujući ugodnije vrijeme u vozilu kada je zaustavljeno korištenjem visokonaponske baterije. Stay način rada omogućuje korištenje svih praktičnih značajki u vozilu, uključujući klima uređaj i multimediju bez pokretanja motora, a može se koristiti do jedan sat kada je stanje napunjenosti baterije između 70 i 80 posto.
Ovaj sustav također uključuje značajku 'Rezervacija korištenja Stay načina rada'. Ova se funkcija sinkronizira s navigacijskim sustavom i počinje puniti visokonaponsku bateriju otprilike 2 km prije dolaska na željeno odredište korisnika, ciljajući na razinu napunjenosti baterije od 70 do 80 posto po dolasku kako bi se maksimiziralo vrijeme korištenja načina rada Stay. Trajanje Stay Modea može se smanjiti ovisno o korištenoj snazi.
Osim toga, funkcija V2L hibridnog sustava sljedeće generacije nudi maksimalnu snagu od 3,6 kW, slično električnim vozilima, omogućujući korisnicima punjenje i napajanje vanjskih uređaja i osobnih tehnoloških uređaja. V2L se može koristiti kontinuirano dok motor radi, a u načinu rada Stay bez rada motora. U ovom slučaju korištenja može se koristiti do 50 posto kapaciteta baterije (od 80 do 30 posto SoC-a).
Druge nove tehnologije uvedene zajedno s hibridnim sustavom sljedeće generacije uključuju Hijerarhijsko prediktivno upravljanje (HPC) i Pametno regenerativno kočenje, a oboje poboljšava učinkovitost goriva.
HPC optimalno kontrolira punjenje baterije predviđanjem rute vožnje i uvjeta na cesti, odabirući najbolji način vožnje (npr. električno vozilo, hibrid, način regenerativnog kočenja itd.) duž rute za poboljšanu učinkovitost goriva.
Pametno regenerativno kočenje automatski primjenjuje optimalnu regenerativnu silu kočenja na temelju navigacijskih podataka i udaljenosti do drugih vozila ispred, smanjujući pritisak na papučicu kočnice i povećavajući napunjenost baterije regenerativnim kočenjem kako bi se dodatno poboljšala učinkovitost goriva.
Grupa planira kontinuirano usavršavati postojeće tehnologije dok istovremeno razvija nove sustave kako bi korisnicima pružila još korisnije iskustvo elektrifikacije.
Hibridna ponuda će se proširiti od kompaktnih do velikih i luksuznih modela
Grupa planira kombinirati novi hibridni mjenjač s raznim motorima u rasponu snage sustava od niskih 100 KS do srednjih 300 KS, uvodeći raznoliku ponudu hibridnih vozila od kompaktnih do velikih i luksuznih klasa.
S ovim proširenim pokrivanjem snage sustava, ponuda hibridnih pogonskih sklopova povećat će se s tri modela na pet, a najnoviji 2.5 turbo hibridni pogonski sklop debitira u potpuno novom Palisade hibridu, čija je masovna proizvodnja započela ovog mjeseca. Ovaj sustav će se u budućnosti primjenjivati i na druge Hyundai i Kia modele.
Grupa planira uvesti 2.5 turbo hibridni sustav s pogonom na stražnje kotače 2026. godine i namjerava postupno proširiti svoju hibridnu tehnologiju na luksuzni brend Genesis primjenom ovog pogonskog sklopa na ključne modele tijekom vremena.
Za sve buduće hibridne modele Grupa planira primijeniti novo predstavljeni hibridni sustav i daljnje tehnologije usmjerene na elektrifikaciju, prilagođavajući ih karakteristikama pojedinačnih vozila i klasa, kao i zahtjevima regionalnog tržišta.