test automobila

Vozili smo Hyundai Santa Fe PHEV 1.6 T-GDI 160: Veliki premium obiteljski SUV ovjenčan nagradama

18.03.2025 u 03:43

Bionic
Reading

Smartstream Gasoline 1.6 T-GDI Plug-in hibridni motor kombinacija je turbobenzinca snage 160 KS (118 kW) s litij-ionskim polimernim baterijama velikog kapaciteta od 13,8 kWh i snažnim elektromotorom snage 72 kW (98 KS). Ukupna snaga sustava je 253 KS (186 kW) i 367 Nm okretnog momenta

Hyundai Santa Fe, globalno poznati SUV model veličine 4,8 metara, je sredinom 2023. ušao u svoju petu generaciju. Bilo je to točno 23 godine otkako je predstavljena njegova prva generacija, no najnovija je generacija radikalno promijenila poimanje dotadašnjeg dizajnerskog jezika Santa Fea. Dotad je ovaj model samo u Europi prodan u preko 450.000 primjeraka, ne uzimajući u obzir njegovo primarno tržište Sjeverne Amerike, nakon čega slijedi Južna Koreja i ostale zemlje svijeta.

Za prvu potpunu promjenu modela Santa Fea, počevši od tada nove četvrte generacije 2018. godine, Hyundai je prihvatio koncept 'Open for More' nekonvencionalan pristup s tipologijom dizajna koja se temelji na životnom stilu kako bi se povećao kapacitet stražnjeg prtljažnog prostora i bolje prilagodio outdoor i urbanim aktivnostima. Kao rezultat toga, novi Santa Fe sada izgleda robusnije, a unutrašnjost prostranija, a osim toga ima i do sedam sjedala. Moglo bi se reći i kako je novi Santa Fe sestrinski model KIA Sorenta, no Hyundai je po pitanju izgleda dizajnerski otišao u potpuno drugom smjeru.

Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid 1.6 T-Gdi 160 6AT 4WD 7 sjed. Luxury Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Mi smo na svom testu sada imali model točne oznake Santa Fe Plug-in Hybrid 1.6 T-Gdi 160 6AT 4WD 7 sjed. Luxury. Sam testni model je 'čudovište' raznih tehnologija, pa nije niti čudno da ovaj model pripada u vrh premium SUV modela.

I prije nego krenemo dalje, treba spomenuti kako je novi Santa Fe osvojio niz prestižnih nagrada, kao što je nedavna ‘Supreme Winner’ na Women’s Worldwide Car of the Year (WWCOTY) Awards nagrada.

Nadalje tu su i nagrade: 'SUV of the Year' (TopGear), 'Car of the Year (Carwow), Midsize SUV – J.D. Power U.S. APEAL, International Design Excellence Awards, iF Design Awards ili Red Dot Design Awards.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Vanjski izgled Santa Fea odiše jedinstvenim i čvrstim SUV karakterom. Izvana se Santa Fe može se opisati kao profinjen i čvrst, karakteriziran ravnim 'kutijastim linijama' i velikim proporcijama. Skladan je to, za naše pojmove, veliki obiteljski SUV D-segmenta.

Model se može pohvaliti većom kabinom zahvaljujući dužem međuosovinskom razmaku i širem prostoru na vratima prtljažnika, nadmašujući granice svoje klase. Njegov robustan dizajn ne samo da upotpunjuje dizajnerski duh Santa Fea, već označava i novi početak za ovaj urbani premium SUV.

Njegova odvažna prednja strana odiše čvrstom, zapovjednom prisutnosti. Elementi dizajna u obliku slova H stapaju se kako bi stvorilo vizualno snažno vozilo, s kromiranim uzorkom rešetke hladnjaka i vodoravnim rasporedom koji projicira široku i stabilnu sliku. Jedinstveni prednji profil ukrašen je H-svjetlima i donjim ukrasom koji pridonosi prepoznatljivom motivu.

Veliki volumen haube i oštri blatobrani naglašavaju još više prisutnost Santa Fea na cesti. Full LED prednja svjetla (projekcijskog tipa), utjelovljenje rasvjete usmjerene na budućnost, integrira poziciona svjetla i horizontalni ukras u elegantnu i jedinstvenu liniju. Kromirana rešetka hladnjaka, pomno obrađena, odaje dojam čvrstoće i luksuza za cjelokupan izgled prednjeg dijela. Prednji ukras u obliku slova H bez lijepo je usklađen s H svjetlom, naglašavajući napetost i čvrsti identitet modela. Otključavanje Santa Fea postaje trenutak diferenciranih emocija s dinamičnim svjetlom dobrodošlice.

Uvjerljivi bočni profil kombinira čist i snažan osjećaj volumena sa čvrstim proporcijama tijela, što rezultira jedinstvenim i snažnim bočnim stilom. Redefiniran prostranim elementima, kao što su povećana ukupna duljina, povećana širina, duži međuosovinski razmak i skraćeni prednji prevjes, jedinstveni stil Santa Fea dodatno je poboljšan linijom krova i linijom pojasa koji skladno nadopunjuju njegov snažan volumen karoserije, stvarajući jednostavnu, ali čvrstu sliku.

Robusni lukovi kotača i luksuzni dizajn aluminijskih kotača pridonose sveukupnom sofisticiranom, ali čvrstom izgledu. Uključivanje naglašenog krovnog nosača pojačava njegov dojam čvrstoće, upotpunjen optimiziranim aerodinamičnim oblicima vanjskih zrcala koji pružaju savršenu mješavinu čvrstoće i elegancije. Profil Santa Fea upotpunjen je oštrim lukovima kotača, nudeći robusnu i atraktivnu siluetu. Konkretno, zadnja bočna stakla su povećana za oko 48 posto u usporedbi s prethodnom generacijom, maksimizirajući osjećaj otvorenosti i naglašavajući slobodu unutarnjeg prostora.

Stražnji dizajn spaja nenametljivu estetiku sa čvrstim stilom, izrađen da nadopunjuje produžena vrata prtljažnika. Čist i ravan stražnji profil naglašava još više veličinu novog Santa Fea, u odnosu na prednje i bočne elemente. Jedinstveni svjetlosni potpis proširen je na stražnji dio, s istim konceptom LED H-svjetla kao i prednji dio, pridonoseći prepoznatljivom futuristočkom svjetlosnom potpisu. Čisti vanjski dizajn dodatno je naglašen stražnjim brisačem skrivenog tipa, diskretno skrivenim kada se ne koristi ispod krovnog spojlera, održavajući elegantan i uglađen izgled Santa Fea.

Stražnji branik integrira pokazivače smjera i 'rezervna svjetla', predstavljajući profinjenu sliku sofisticiranosti. Amblemi prikazuju nova slova i luksuznu teksturu, pridonoseći sofisticiranom cjelokupnom obliku. Stražnji dizajn Santa Fea označava vizualnu stabilnost i modernu estetiku, sažimajući bit Hyundaijeve predanosti inovativnoj i elegantnoj automobilskoj izradi. Treba reći i kako neće baš svi biti presretni njegovim dizajnom stražnjeg kraja nalik kombi vozilu, no ljepota je ipak samo u očima promatrača, zar ne?

Što se strukture tiče, novi Santa Fe je temeljen na Hyundai-Kia N3 platformi. Inače, serija N platforme, koja se trenutno sastoji od platformi N3 i N3 eK, je razvijena od strane Hyundaija za njihovu gamu automobila srednje veličine (D-segment) s pogonom na prednje kotače od 2019. godine. N3 platforma Platforma N3 predstavljena je 2019. s osmom generacijom Hyundai Sonate, nazvanom 'platforma treće generacije'. Vozila koja još koriste ovu platformu su npr. Hyundai Santa Fe (TM PE) (facelift, 2020. – 2023.), Hyundai Sonata (DN8) (2019–danas), Hyundai Staria (US4) (2021. – danas), Hyundai Tucson (NX4) (2020–danas), Kia Sorento (MQ4) (2020–danas) i Kia Sportage (NQ5) (2021. – danas).

Kad je riječ o njegovim vanjskim dimenzijama, one su sljedeće: duljina 4830 mm, širina 1900 mm (bez otvorenih retrovizora), visina 1720 mm (s krovnim nosačima 1770 mm), međuosovinski razmak 2815 mm. Visina od podloge je 177 mm, a težina našeg PHEV modela je 2090-2145 kg. Što se vuče tiče, naš model može potegnuti kočenu prikolicu od 1010 kg ili nekočenu od 750 kg. Krovni nosači mogu nositi težinu od 100 kg.

Pogodne značajke uključuju standardna pametna električna stražnja vrata za jednostavan utovar i istovar tereta, skrivenu pomoćnu ručku za C stup za verziju Luxury za poboljšanje pristupačnosti krovnog nosača i USB-C modul s prekidačem koji podržava brzo punjenje do 27 W.

S podignutim sjedalima u verziji s pet sjedala, hibridno vozilo (HEV) nudi 711 litara prtljažnog prostora, dok plug-in hibrid nudi 704 litre. Konfiguracija sa šest i sedam sjedala pruža 628 litara u hibridnoj varijanti (HEV) i 621 litru u plug-in hibridu s podignutim sjedalima.

Kad se sjedala drugog i trećeg reda spuste u podnicu dobije se tako volumen od 2032 l i 1949 l (HEV verzije s 5 ili 6/7 sjedala), odnosno u našem slučaju 2025 l i 1942 l (PHEV verzije s 5 ili 6/7 sjedala).

Naslon klupe u 2. redu sjedenja je preklopiv i djeljiv u omjeru 60:40, a nasloni sjedala u 3. redu preklopivi u omjeru 50:50 u verziji sa 7 sjedala. Praktično, Santa Fe nudi horizontalno spremište za četiri torbe za golf i okomito spremište za do tri cestovna bicikla s uklonjenim prednjim kotačima.

Što se kotača tiče, naš je model imao 20-colne (8,5 J x 20) aluminijske naplatke Calligraphy, sa zimskim gumama Continental WinterContact TS850P dimenzija 255/45R20 V. Umjesto rezervnog kotača smo imali set za popravak guma.

Vanjska boja je bila atraktivna doplatna Earthy brass mat boja mjeda.

Unutrašnjost

Kad je riječ o interijeru novog Santa Fea riječ je o kombinaciji inovativnost i udobnosti. Naš je model imao Black one tone boju interijera, a sjedala su obučena u kožne Nappa presvlake. Dizajniran s pažnjom na detalje, model daje prednost udobnosti putnika nudeći mnoštvo opcija za pohranu i pogodnosti u svojoj unutrašnjosti. Od prvog do trećeg reda sjedala, putnici se nalaze u promišljeno osmišljenim okruženju, u skladnoj ravnoteži između stila i funkcionalnosti. S višestrukim skladišnim prostorima i strateški integriranim praktičnim značajkama, Santa Fe osigurava udobno i jednostavno putovanje za sve putnike, postavljajući novi standard za izvrsnost interijera. Santa Fe osigurava veliki unutarnji volumen i prostor na stražnjim sjedalima, maksimizirajući prostor za glavu za treći red sjedala. Dizajn odražava predanost stilu života na otvorenom, optimizirajući dimenzije paketa kako bi se povećao unutarnji i prtljažni prostor.

Naš je model imao grijanje prednjih i stražnjih sjedala, grijanje kola upravljača, kao i ventiliranje prednjih sjedala. Kolo upravljača i ručica mjenjača su presvučeni kožom. Imali smo i Paddle shifter - mogućnost izmjena stupnjeva prijenosa na volana.

Svjetlo skrivenog raspoloženja u obliku slova H neprimjetno se proteže od instrumentne ploče do prednjih i stražnjih vrata, ulivajući kabini stilski i jedinstven osjećaj koji nadopunjuje vanjski izgled. Dvostruki panoramski zakrivljeni zaslon, koji objedinjuje grupu od 12,3 inča i navigacijski zaslon od 12,3 inča, nudi iznimnu operativnost, dok kontrola klime veličine 6,6 inča stavlja različite funkcije klime u prvi plan kroz veliki zaslon osjetljiv na dodir sa zanimljivim efektima animacije.

Elektronička ručica mjenjača, sada postavljena na stup upravljača, osigurava intuitivne i brze operacije mijenjanja brzina tijekom vožnje. Povećavajući praktičnost, dvosmjerna višesmjerna konzola olakšava dijeljenje prostora za pohranu čak i u sjedalima u drugom redu, s odvojivom ladicom i kliznom ladicom za maksimalno iskorištenje prostora. Dvostruka bežična podloga za punjenje pametnog telefona, opremljena ugrađenim ventilatorom za hlađenje koji sprječava pregrijavanje, omogućuje istovremeno punjenje dva pametna telefona. Dodatno, držači za čaše na središnjoj konzoli mogu smjestiti čaše velikog kapaciteta s maksimalnim promjerom od 105 mm, upotpunjujući prostor za vožnju promišljenim detaljima koji daju prednost i stilu i funkcionalnosti.

Dostupan u izvedbi s pet, šest i sedam sjedala, putnici će doživjeti veliku udobnost u redizajniranom sustavu sjedala Santa Fea. Izrađen s fokusom na ergonomiju, sustav sjedala osigurava najvišu razinu udobnosti putnika. Značajka Integrated Memory Seat (IMS) podiže prilagodbu na sljedeću razinu, pamti i poziva individualne postavke položaja sjedala za svakog vozača, uključujući podešavanje klizanja, naginjanja i naslona za noge.

Udobno sjedalo za opuštanje u prvom redu s integriranim naslonom za noge osigurava optimalno držanje za odmor optimizirajući 'bestežinski' položaj i raspodjelu pritiska tijela, udvostručavajući razinu udobnosti. U modelu sa šest sjedala, električna i neovisna sjedala u drugom redu nude luksuznu i prostranu kabinu s mogućnošću individualnog naginjanja. Način rada za opuštanje jednim dodirom uvodi funkciju naginjanja jastuka na sjedala koja se preklopaju, promičući udobnije držanje dok osigurava lak pristup prtljazi.

Uz AVN kontrolu sjedala, funkcijama sjedala u drugom redu može se upravljati. Praktičnost je na vrhuncu s daljinskim preklapanjem sjedala u drugom redu, što omogućuje lak pristup prtljažniku.

Istovremeno, podesiva značajka nagiba trećeg reda sjedala osigurava udoban položaj sjedenja, a uključivanje ISOFIX-a dodaje dodatni sloj pogodnosti i sigurnosti, osiguravajući sigurno pričvršćivanje dječjih autosjedalica.

Povezivost i tehnologija

Santa Fe karakteriziraju vrhunske mogućnosti povezivanja i tehnologije zajedno s Bluelink Connectom. Na čelu je ccNC informacijsko-zabavni sustav, Hyundai tehnologija sljedeće generacije koja uvodi napredne značajke povezanog automobila i rafinirani koncept grafičkog korisničkog sučelja (GUI) za vrhunski luksuz interijera i korisničku pogodnost. Novo GUI ujedinjuje navigacijska i klasterna sučelja, pridonoseći poboljšanom osjećaju jedinstva unutar vozila. Postavljanje dvostrukog monitora od 12,3 inča, kombinirajući klaster i AVNT, stvara personalizirani i intuitivni prostor i poboljšava vizualno iskustvo, dok poboljšana upotrebljivost prepoznavanja glasa pruža usluge prepoznavanja glasa temeljene na prirodnom jeziku.

Skupni zaslon slijedi koncept marke Seamless Horizon, s linearnim elementima slike transformiranim u motive za estetsku koherentnost. Korištenje mrežnog sustava osigurava dosljednost kroz AVN sučelje. Integracija Amazon Musica i drugih usluga strujanja glazbe u budućnosti omogućuje korisnicima da uživaju u svojim omiljenim pjesmama dok su u pokretu. Kasnije ovog ljeta, SoundCloud će biti dostupan putem OTA (Over-the-Air) ažuriranja.

Nudeći inteligentno iskustvo vožnje, ccNC sustav uključuje naprednije povezane i infotainment usluge. Značajno, softverska ažuriranja OTA sada obuhvaćaju ne samo navigaciju i infotainment nego i hardverske kontrolere, osiguravajući stalna poboljšanja i eliminirajući potrebu za ručnim ažuriranjem softvera.

Značajka prepoznavanja glasa na prirodnom jeziku omogućuje korisnicima da bez napora kontroliraju infotainment i funkcije vozila putem razgovornih glasovnih naredbi, eliminirajući potrebu za ručnim rukovanjem zaslonima ili tipkama. Funkcionalnost brzog upravljanja omogućuje korisnicima pristup često korištenim funkcijama jednostavnim povlačenjem prsta prema dolje na dodirnom zaslonu.

U području zvuka, Santa Fe je opremljen BOSE Premium zvučnim sustavom, koji kombinira BOSE premium zvučnu tehnologiju s dvanaest optimalno podešenih zvučnika visokih performansi, uključujući subwoofer za istinski impresivan audio doživljaj.

Sigurnost i praktičnost dodatno su povećane uključivanjem 12-inčnog Head-Up zaslona (HUD). Ova inovativna značajka minimizira pomicanje pogleda vozača prikazujući bitne informacije o vozilu izravno na prednjem vjetrobranskom staklu. HUD ne samo da pruža kritične informacije o vožnji, već također uključuje sadržaj za samostalnu vožnju na cijelom HUD zaslonu, poboljšavajući utrživost primjenom efekata grafičke animacije.

Santa Fe se može pohvaliti vrhunskim Hyundai Digital Key 2, opremljenim s tri NFC senzora i šest Ultra-Wide Band (UWB) senzora za besprijekorno povezivanje. Povezani s Bluelinkom®, vozači mogu otključati svoje vozilo jednostavnim približavanjem, dok pametne mogućnosti omogućuju pokretanje automobila s telefonom u njemu i pritiskom na gumb za pokretanje/zaustavljanje motora. Putem aplikacije za novčanik, ova inovativna značajka omogućuje praktično dijeljenje automobila s do 15 ključeva, svaki s prilagodljivim ograničenjima, uključujući zaključavanje/otključavanje, način rada za vožnju i pomoćnika. Hyundai Digital Key 2 kompatibilan je s telefonima Apple, Samsung i Google Pixel.

Napredne značajke sigurnosti i pomoći u vožnji

Počevši od poboljšanog sustava sigurnosti od sudara, Santa Fe daje prednost sigurnosti sa svojim naprednim značajkama. To se postiže ojačanim dizajnom karoserije vozila i naprednim ADAS funkcijama, pojačanim primjenom naprednog čelika visoke čvrstoće i integracijom dijelova za vruće utiskivanje. Sveobuhvatni sustav zračnih jastuka, koji sadrži deset strateški postavljenih zračnih jastuka, uključujući jastuke za koljena vozačevog reda, bočne bočne u središnjem redu i bočne zračne jastuke u drugom redu, osigurava optimalnu zaštitu od sudara sa svih strana.

Sustav Smart Sense izdvaja Santa Fe, nudeći niz naprednih sustava pomoći vozaču za povećanu sigurnost i praktičnost u različitim scenarijima vožnje i parkiranja. Ove značajke pokazuju Hyundaijevu predanost pružanju vrhunske sigurnosne tehnologije.

Digitalno središnje ogledalo (DCM) projicira stražnje poglede u stvarnom vremenu na ogledalo senzor kamere, optimizirajući vidljivost u različitim situacijama u vožnji.

Dodatne praktične značajke uključuju priključke za punjenje naslona sjedala i višestruku kopču za putnike u drugom redu, digitalni ključ 2 za otključavanje i pokretanje automobila pomoću pametnog telefona, UV-C sterilizacijsku ladicu za higijensko skladištenje stvari, električni nagibni i teleskopski upravljač za poboljšanu prilagodljivost i dodirni upravljač koji vibrira kako bi upozorio vozača na potencijalno opasne situacije tijekom vožnje ili parkiranja.

Dostupne značajke aktivne sigurnosti i pomoći u vožnji Hyundai Smart Sense

Sigurnosne značajke u vožnji su brojne i uključuju Forward Collision-Avoidance Assist 2 (FCA 2), koji ne samo da upozorava na moguće sudare, već i automatski pomaže pri kočenju. Sustav uključuje pomoć pri upravljanju vozača, pomoć pri automatskom izbjegavanju upravljanja i pomoć pri izbjegavanju upravljanja za upravljanje različitim scenarijima, kao što su skretanje na raskrižju, križanje, nadolazeća promjena trake, izravna nadolazeća vožnja i bočna promjena trake.

Sustav pomoći pri izbjegavanju sudara u mrtvom kutu (BCA) automatski uključuje kočenje kada se otkrije opasnost od sudara s vozilima u mrtvom kutu tijekom promjene trake ili vožnje naprijed. Dodatno, BCA se aktivira kada vozač nadgleda vozilo koje se približava kada napušta vozilo s paralelnog parkirnog mjesta.

Lane Keeping Assist (LKA) daje upozorenja i pomoć pri automatskom upravljanju kako bi se spriječilo nenamjerno napuštanje trake, dok Safe Exit Assist (SEA) drži vrata zaključanima i upozorava putnike ako se otkrije opasnost od sudara s vozilima koja se približavaju dok je automobil u stanju mirovanja, omogućujući sigurnije izlaze. Inteligentna pomoć pri ograničenju brzine (ISLA) upozorava na prebrzu vožnju korištenjem prednje kamere ili navigacijskih informacija, omogućujući vozačima da prilagode brzinu u skladu s ograničenjima na cesti tijekom vožnje.

Sustav upozorenja na pozornost vozača (DAW) analizira razinu pozornosti vozača, izdaje upozorenje za niske razine pozornosti i preporučuje pauze kada je to potrebno. Dodatno, upozorava vozača kada vodeće vozilo krene tijekom zaustavljanja. Monitor mrtvog kuta (BVM) prikazuje stražnju sliku kada je pokazivač smjera aktiviran, pružajući poboljšanu vidljivost tijekom promjene trake.

Sustav pomoći pri dugim svjetlima (HBA) automatski se prebacuje između dugih i kratkih svjetala na temelju uvjeta ambijentalnog osvjetljenja i prisutnosti nadolazećih ili ispred vozila, osiguravajući optimalnu vidljivost. Niz značajki za udobnost vožnje uključuje Smart Cruise Control (SCC), Smart Cruise Control (NSCC) na temelju navigacije, Highway Driving Assist 2 (HDA-2) i Lane Following Assist 2 (LFA 2), doprinoseći besprijekornom iskustvu vožnje bez stresa.

Upozorenje za putnike straga (ROA) pomaže u zaštiti putnika na stražnjim sjedalima. Ako se motor isključi, sustav daje zvučno upozorenje i poruku na ploči za provjeru ima li na stražnjem sjedalu zaboravljenih putnika ili predmeta. ROA značajno smanjuje rizik od toplinskog udara i drugih opasnosti povezanih s ostavljanjem djece ili kućnih ljubimaca u vrućem automobilu.

U području sigurnosti parkiranja, Santa Fe uključuje značajke kao što su pomoć pri izbjegavanju sudara u križnom prometu (RCCA), upozorenje na udaljenost pri parkiranju naprijed/bočno/nazad (PDW), pomoć pri izbjegavanju sudara pri parkiranju unatrag (PCA-R), nadzor stražnjeg pogleda (RVM) i monitor okružnog pogleda (SVM). Ove značajke zajedno daju upozorenja i automatske intervencije za sprječavanje sudara tijekom parkiranja, osiguravajući sigurnije i praktičnije iskustvo parkiranja za vozače.

Santa Fe podiže udobnost parkiranja na sljedeću razinu s Remote Smart Parking Assist (RSPA), omogućavajući daljinsko parkiranje ili napuštanje parkirnih mjesta. Ovaj sustav koristi senzore vozila za automatsko upravljanje, ubrzanje, usporavanje i promjenu stupnja prijenosa. Štoviše, ima funkciju daljinskog upravljanja pomoću pametnog ključa, što vozačima omogućuje upravljanje vozilom izvana kada je to potrebno.

Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid 1.6 T-GDI 160 6AT 4WD 7 sjed. Luxury
  • Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid 1.6 T-GDI 160 6AT 4WD 7 sjed. Luxury
  • Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid 1.6 T-GDI 160 6AT 4WD 7 sjed. Luxury
  • Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid 1.6 T-GDI 160 6AT 4WD 7 sjed. Luxury
  • Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid 1.6 T-GDI 160 6AT 4WD 7 sjed. Luxury
  • Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid 1.6 T-GDI 160 6AT 4WD 7 sjed. Luxury
    +75
Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid 1.6 T-GDI 160 6AT 4WD 7 sjed. Luxury Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Pogonski sklop Plug-in Hybrid 1.6 T-Gdi 160 6AT 4WD

Novi Santa Fe za europsko tržište nudi pojednostavljenu liniju pogonskih sklopova, pa je tako dostupan u dvije opcije snažnih motora, od kojih je svaka dizajnirana da zadovolji različite želje i potrebe vožnje.

Varijanta 1.6 Turbo Hybrid (HEV) ima najveću snagu motora od 215 KS i 367 Nm okretnog momenta. S ovim pogonskim sklopom Santa Fe može ubrzati od 0-100 km/h za 9,6 sekundi i postići najveću brzinu od 180 km/h.

Naš testni PHEV model koristi Smartstream Gasoline 1.6 T-GDI Plug-in hibridni motor. Srce njegovog pogonskog sustava je četverocilindrični turbo motor s direktnim ubrizgavanjem obujma 1598 cm³ snage je 160 KS (118 kW) i 265 Nm okretnog momenta pri 1500-3500 okr./min. Motor je uparen s litij-ionskim polimernim baterijama velikog kapaciteta od 13,8 kWh i snažnim elektromotorom koji proizvodi 72 kW (98 KS) i okretni moment od 304 Nm pri 2200 okr./min.

U kombinaciji, ove komponente pogonskog sklopa omogućuju Santa Fe Plug-in Hybridu ukupnu pogonsku snagu od 253 KS (186 kW) i okretni moment od 367 Nm pri 1000-5100 okr./min. Ovaj PHEV pogonski sklop je uparenim s automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa (6AT) i standardno dolazi s pogonom na sva četiri kotača (4WD). Prijenos omogućuje paralelni prijenos pune snage motora i elektromotora, uz minimalan gubitak energije. Rezultat su trenutni odgovori na ubrzanje pri bilo kojoj brzini i izravan pristup dostupnoj snazi baterije pri većim brzinama.

Što se ubrzanja od 0-100 km/h tiče ono je za ovako veliki SUV impresivnih 9,3 sekunde i postižući elektronički ograničenu maksimalnu brzinu od 180 km/h. Po pitanju emisija CO2 i potrošnje (prema WLTP), naš Santa Fe u kombiniranim uvjetima ispušta 38 g/km CO2 i troši 19,2 kWh/100 km struje. No kad je baterija prazna, onda Hyundai deklarira 7,5 l/100 km i 171 g/km CO2.

Naš testni model s punom baterijom može prijeći u kombiniranim uvjetima vožnje samo na struju 54 km (WLTP). Inače, spremnik benzinskog goriva je 47 litara. Kad je riječ o punjenju strujom, ugrađeni punjač u PHEV modelu je 3,6 kW, a za punjenje (3,6 kW) između 10 i 100 posto baterije mu treba 3,5 h.

Santa Fe u vožnji

Performanse šasije Santa Fea su fino podešene kako bi pružile udobnu, ali stabilnu vožnju, osiguravajući vrhunski osjećaj za obitelji u pokretu. Jedna od istaknutih značajki koje pridonose ovim performansama je primjena amortizera osjetljivih na frekvenciju (FSC), koji poboljšavaju udobnost vožnje dok kontrolu nad tijelom održavaju na višoj razini.

Hyundai se usredotočio na poboljšanje osjećaja u središtu i smanjenje osjetljivosti na povlačenje povećanjem opterećenja jarma kroz stratešku prilagodbu krutosti opruge jarma. Prednji zaustavljač neravnina ima ključnu ulogu u poboljšanju karakteristika propinjanja na neravninama i neravnim cestama, kao i poboljšanju performansi upravljanja povećanjem njegove duljine kako bi se omogućila veća kontrola nad tijelom i spriječile nagle reakcije u slučaju dugog kretanja kotača (npr. ležećih prepreka). Osim toga Santa Fe je vrlo sposoban i u off-road vožnji, pa ga se s pravom može zvati i terencem.

Predanost udobnosti vožnje nastavlja se ugradnjom hidroizolacijskih čahura na prednjim i stražnjim podokvirima. Ove čahure učinkovito smanjuju buku na cesti i poboljšavaju ukupnu udobnost vožnje. Dodatno, čahura stražnje poluge stabilizatora nadograđena je na tip spajanja umetka koji nije čelik, što dodatno pridonosi poboljšanom iskustvu vožnje.

Santa Fe se može pohvaliti naprednim Drive Traction Systemom čiji sustav inteligentno kontrolira pogonsku silu prednjih i stražnjih kotača, prilagođavajući se različitim uvjetima vožnje poput snijega, kiše i oštrih zavoja. Terenski način rada, dio ovog sustava, omogućuje vozačima odabir specifičnih postavki za snijeg, blato i pijesak, s ažuriranjem statusa u stvarnom vremenu prikazanim na klasteru i AVN-u.

Aerodinamika igra ključnu ulogu u cjelokupnoj izvedbi Santa Fea. Hyundai je dao prednost poboljšanju otpora hlađenja ugradnjom aktivnih zračnih zaklopki u prednji branik. Vanjski dizajn izrađen je tako da optimizira protok zraka koji okružuje tijelo tijekom vožnje, pridonoseći i estetici i funkcionalnosti. Donji dio karoserije također je optimiziran, produžujući središnju podnicu kako bi se poboljšao ukupni protok zraka.

Za kraj, što se cijene tiče HEV verzija kreće od modela 1,6 T-GDI 160 6AT 5 vrata STYLE od 54.990,00 eura. Plug-in hibridne verzije (PHEV) dolaze u dvije razine opreme: 1,6 T-GDI 160 6AT 4WD PREMIUM od 66.590,00 eura te 1,6 T-GDI 160 6AT 4WD LUXURY od 73.910,24 eura. Naš testni model LUXURY sa 7 sjedala i s doplatama stoji 76.834,40 eura (preporučena cijena s PDV-om i PPMV-om).