IONIQ 9 predstavljen u Goldstein Houseu u Los Angelesu, ikoni moderne arhitekture iz sredine prošlog stoljeća, odražava predanost Hyundai Motora inovacijama i vodećoj poziciji u električnim vozilima kroz svoju liniju vozila IONIQ
Hyundai je predstavio IONIQ 9, troredni, potpuno električni SUV s prostranim unutarnjim prostorom koji spaja vrhunski dizajn i inovativnu tehnologiju električnih vozila (EV).
IONIQ 9 predstavljen je u kultnoj kući Goldstein u LA-u, proslavljenom primjeru moderne arhitekture iz sredine prošlog stoljeća. Ovo jedinstveno mjesto odražava viziju Hyundai Motora o pozicioniranju svoje linije IONIQ kao simbola inovacije i napretka na tržištu električnih vozila, naglašavajući njezino vodstvo u elektrifikaciji i cilj tvrtke da do 2030. ponudi punu ponudu od 23 modela električnih vozila. Nakon IONIQ 5 i IONIQ 6, oba trostruka pobjednika na dodjeli Svjetskog automobila godine 2022. i 2023., IONIQ 9 će se graditi na ovom naslijeđu izvrsnosti elektrifikacije.
IONIQ 9 je privlačan novi izbor za kupce koji traže električno vozilo s tri reda vozila koje može primiti do sedam putnika. Pruža impresivan prostor i značajke koje zadovoljavaju individualne potrebe istovremeno nudeći osjećaj zajedništva - doista je 'Građen da pripada'. IONIQ 9 dizajniran je kako bi zadovoljio potrebe potrošača koji su hiperpovezani, ali također cijene prostor, privatnost i opuštanje.
'IONIQ 9 utjelovljuje nepokolebljivu predanost i povjerenje Hyundai Motora u elektrifikaciju. Temeljen na hvaljenoj Electric-Global Modular Platform (E-GMP) Hyundai Motor Group, IONIQ 9 nudi izvanredan unutarnji prostor, pružajući kupcima jedinstvenu vrijednost dok učvršćuje naše vodstvo na globalnom tržištu EV.' rekao je Jaehoon Chang, predsjednik i izvršni direktor Hyundai Motor Company.
IONIQ 9 će krenuti u prodaju u Koreji i Sjedinjenim Američkim Državama u prvoj polovici 2025., a planirano je kasnije predstavljanje za Europu i druga tržišta. Uz sveobuhvatan paket standardne opreme i vrhunske tehnologije, IONIQ 9 će također nuditi poboljšanu pogodnost i značajke dizajna kao izborne nadogradnje. Detaljne specifikacije bit će predstavljene bliže određenim tržišnim lansiranjima.
Vanjski dizajn
Elegantna 'Aerosthetic' vanjština IONIQ 9 odražava predanost Hyundai Motora spajanju aerodinamičkih inovacija i sofisticiranog, futurističkog stila. Prednji dizajn IONIQ 9 ima Parametric Pixels integrirane u LED svjetlosne jedinice i donju masku, stvarajući jedinstvenu i sofisticiranu sliku.
Siluetu IONIQ-a 9 definira glatka, zakrivljena linija krova, stvarajući aerodinamični profil i nizak koeficijent otpora od samo 0,259 Cd kada je opremljen digitalnim bočnim retrovizorima.
Učinkovitost potrošnje energije također je poboljšana uglađivanjem i balansiranjem protoka zraka ispod karoserije te smanjenim otporom kotača i guma. Kako bi se odgovorilo na te potrebe, prvi je put primijenjen novi sustav aktivnih zračnih zakrilaca s dvostrukim kretanjem (AAF). Ostala aero-optimizirana rješenja uključuju pokrivač podvozja u 3D obliku, aerodinamične kotače i skrivene antene.
S najdužim međuosovinskim razmakom od bilo kojeg Hyundai modela, od 3130 mm, IONIQ 9 impresionira svojom ekspanzivnom kabinom i velikim proporcijama. Čisti volumen karoserije i branika stvara impozantan dojam, dok složeno dizajnirani akcenti dodaju dubinu i dimenziju. Tekuća karakterna linija luka stražnjeg kotača naglašava jedinstvene volumene vozila i pridonosi njegovom dinamičnom dizajnu.
Podsjećajući na rep čamca, stražnji dio nastavlja temu bešavne integracije spojene pikselima dok pridonosi izvanrednoj aerodinamičkoj izvedbi IONIQ 9. Aerodinamična linija krova i uzdižuća donja linija stvaraju ravnotežu i daju silueti elegantan, dinamičan izgled.
Naime, IONIQ 9 je prvi Hyundaijev model koji je eliminirao krovnu antenu dijeleći svoje funkcije između poklopca vjetrobranskog stakla (za GPS i satelitski radio), ploče s instrumentima (za Connected Car Services) i stakla stražnjih vrata (za FM/AM i Digital Multimedijsko emitiranje), pridonoseći njegovom naprednom i minimalističkom dizajnu.
Vanjska rasvjeta usklađena je s drugim Hyundaijevim EV modelima, sa IONIQ prepoznatljivim Parametric Pixel žaruljama s malim kockastim projekcijskim prednjim svjetlima i inteligentnim sustavom prednjeg osvjetljenja (IFS) 14 za podršku poboljšanoj vidljivosti i sigurnosti u vožnji, dok sprječava bliještanje nadolazećih vozila. Stražnja strana ima potpuno LED kombinirano svjetlo. Za bolju vidljivost, vanjske ručke imaju neizravno osvjetljenje.
Samouvjereni stav IONIQ 9 podupire niz opcija kotača, uključujući standardne 19-, 20- i 21-colne opcije kotača i vrhunski dizajn od 21 cola Calligraphy, koji kupcima omogućuje dodatno prilagoditi vozilo.
SUV je dostupan u 16 vanjskih boja, uključujući nove nijanse kao što su Celadon Gray Matte, Celadon Gray Metallic, Ionosphere Green Pearl, Sunset Brown Pearl i Cosmic Blue Pearl.
U unutrašnjosti, odabir boja za unutrašnje obloge uključuje Obsidian crnu i šest jedinstvenih dvobojnih opcija (za detalje pogledajte specifikacije).
Mirna, prostrana unutrašnjost
IONIQ 9 nudi vrhunsku prostranost s dovoljno prostora u drugom i trećem redu, pružajući iznimno iskustvo za putnike. Njegov dizajn interijera karakteriziraju eliptični elementi i umirujući tonovi koji stvaraju atmosferu poput salona. To pruža spokojan i prirodan osjećaj, posebno kada ste uronjeni u prirodno svjetlo s panoramskog krovnog otvora.
Ravni pod IONIQ-a 9 omogućava raspored sjedenja za šest ili sedam putnika. Sjedala za opuštanje u prvom i drugom redu mogu se potpuno spustiti i ponuditi oslonac za noge za optimalnu udobnost, omogućujući do četiri osobe da se odmore tijekom punjenja vozila, ovisno o konfiguraciji. IONIQ 9 također ima 1899 mm prostora za glavu i 2050 mm prostora za noge, kada se spoje drugi i treći red.
IONIQ 9 sjedala za opuštanje imaju Hyundai Motorov prvi Dynamic Body Care sustav, uključujući funkciju Dynamic Touch Massage. Ovaj sustav koristi pritisak i vibracije kako bi stimulirao protok krvi i cirkulaciju, smanjujući umor tijekom dugih vožnji.
IONIQ 9 također uvodi zakretna sjedala u drugom redu, omogućujući putnicima u drugom i trećem redu da budu okrenuti jedan prema drugome kada vozilo miruje. Ova značajka fleksibilne konfiguracije poboljšava interakciju i komunikaciju među putnicima, dodajući još jedan način uživanja u jedinstvenom prostoru vozila.
Klizna konzola Universal Island 2.0 ovog SUV-a pruža impresivnu razinu prostora za pohranu i omogućuje prolaz kroz raspored sjedala u prvom redu, povećavajući pristupačnost i praktičnost. Dvosmjerni nasloni za ruke mogu se otvoriti sprijeda i straga što omogućuje lak pristup konzoli iz drugog reda.
Universal Island 2.0 može se pomicati do 190 mm, omogućujući putnicima u drugom redu lak pristup. Konzola također nudi 5,6 litara prostora za pohranu u gornjoj ladici, kao i 12,6 litara za pohranu u donjoj kliznoj ladici.
S preklopljenim sjedalima u trećem redu, prtljažnik može primiti do 1323 l prtljage, dok sa sva tri reda postavljena IONIQ 9 nudi do 620 l prostora za prtljagu. Dodatno, prednji prtljažnik nudi maksimalnu zapreminu od 88 l za RWD modele i 52 l za AWD modele.
IONIQ 9 također naglašava održivost u izboru materijala. To uključuje Eco Process Leather, recikliranu PET tkaninu, vunenu tkaninu, bio TPO/PU kožu, bio PET/SUEDE tkaninu i bio boju. Vozilo također koristi boju napravljenu od recikliranog otpada od guma.
Panoramski zakrivljeni zaslon IONIQ-a 9, lebdeća nadzorna ploča, tanki otvori za zrak i ambijentalno unutarnje osvjetljenje dodatno poboljšavaju futurističku atmosferu unutrašnjosti vozila.
Poboljšana energetska elektronika omogućuje napredne EV mogućnosti
IONIQ 9 podupire Hyundai Motorova inovativna E-GMP arhitektura, koja je poboljšala PE sustav, s optimiziranim prijenosnim omjerom za penjanje uzbrdo i primjenom dvostupanjskog pretvarača za poboljšanu učinkovitost.
Potpuno inkapsulirani PE sustav pomaže smanjiti buku motora, dok poboljšano akustično laminirano staklo, trostruko brtvljenje u svim područjima i primjena ojačane ploče u području A-stupa pomažu eliminirati buku, vibracije i oštrinu ceste i vjetra (NVH) unutar kabine.
Platforma se može pohvaliti visokonaponskom baterijom velikog kapaciteta za produženi električni domet i ravnim podom za dodatnu udobnost putnika i veći prtljažni prostor. Sigurnost i izdržljivost u slučaju sudara također su poboljšani zahvaljujući robusnoj strukturi karoserije dizajniranoj za optimalnu raspodjelu energije sudara.
IONIQ 9 je prvi Hyundaijev model koji ima aluminijske branike i 'četvrt panele', pridonoseći laganoj karoseriji koja povećava učinkovitost EV-a. Novi sustav aktivnih zračnih zaklopki s dvostrukim kretanjem (AAF) dodatno poboljšava brtvljenje zraka i vanjski izgled s pločama karoserije u ravnini.
SUV također uvodi novi sustav zatvaranja sa šarkama vrata na kotrljajuću iglu, osiguravajući bolje pristajanje i završnu obradu, i novorazvijeni električni zasun poklopca motora za pristup prednjem dijelu prtljažnika, koji ne samo da poboljšava dizajn, već i poboljšava proizvod kvaliteta.
Baterija velikog kapaciteta pruža impresivan domet i performanse
Visokonaponska, podno montirana NCM litij-ionska baterija naprednog PE sustava nudi 110,3 kWh energije sustava. Očekuje se da će IONIQ 9 postići izvanredan WLTP procijenjeni potpuno električni domet od 620 km i WLTP ciljanu potrošnju energije od 194 Wh/km za model Long-Range RWD s 19-colnim kotačima zahvaljujući niskom koeficijentu otpora, naprednom platforme i tehnologije baterija.
IONIQ 9 praktično se puni od 10 do 80 posto u samo 24 minute korištenjem DC punjača od 350 kW, dok značajka platforme za praktičnost od vozila do punjenja (V2L) i mogućnost višestrukog punjenja od 400 V/800 V smanjuju prepreke usvajanju EV-a.
Long-Range RWD model pokreće stražnji motor od 160 kW (218 KS), Long-Range AWD alternativa ima dodatni prednji motor od 70 kW (95 KS), dok Performance AWD modeli imaju motore od 160 kW (218 KS) i sprijeda i straga.
Performance model može ubrzati od 0 do 100 km/h za samo 5,2 sekunde, dok je Long-Range AWD varijanti potrebno 6,7 s, a Long-Range RWD verziji 9,4 s. Što se tiče ubrzanja u srednjem rasponu, poput pretjecanja drugih vozila, model Performance ubrzava od 80 do 120 km/h za 3,4 s. Long-Range AWD inačica to postiže za 4,8 s, dok je Long-Range RWD inačici potrebno 6,8 s.
Praktične tehnologije usmjerene na budućnost donose inovativna iskustva
Hyundai Motor je primijenio značajna poboljšanja na IONIQ 9 kako bi riješio uobičajene brige kupaca EV-a, uključujući rafinirani EV Route Planner, poboljšanu konzistentnost baterije, poboljšani prikaz kontrole momenta, opsežnu značajku energetskog izvješća i druga pametna poboljšanja.
IONIQ 9 prikazuje status napunjenosti putem zelenih točkica na upravljaču kako bi vozači bili obaviješteni o preostaloj energiji. Model ima Hyundai AI Assistant, sustav za prepoznavanje glasa s omogućenom umjetnom inteligencijom sličan kućnom virtualnom asistentu, koji se aktivira tipkom. Status ovog sustava označen je točkastim indikatorima za jednostavnu upotrebu. U IONIQ 9, ove značajke kombiniraju naprednu tehnologiju s praktičnošću kako bi poboljšale iskustvo EV-a.
Hyundaijeva nova usluga Features on Demand (FoD) jedinstvena je ponuda koja korisnicima IONIQ 9 omogućuje da dodatno personaliziraju svoje vozilo digitalnim nadogradnjama kupljenim u online trgovini. FoD proizvodi nude dinamičke uzorke osvjetljenja pri otvaranju vrata, dinamičko svjetlo za pratnju pri zatvaranju vrata i mogućnosti streaminga sadržaja uključujući Amazon Music i Soundcloud. Značajka Tema zaslona omogućuje prilagodbu zaslona raznim temama.
Bluelink® Connected Car Services pružaju besprijekornu povezanost putem internetskog prepoznavanja glasa i niza značajki za praktičnije i ugodnije iskustvo vožnje. To uključuje procjenu površine ceste i vožnje u stvarnom vremenu, kao i 'Indeks sigurnosti vozača' temeljen na obrascima vozača.
Mogućnost bežičnog ažuriranja softvera (OTA) omogućuje bežično ažuriranje kontrolera u vozilu. Vozilo ima funkciju Digital Key putem NFC komunikacije, brzi bežični punjač s gumiranom podlogom za punjenje kako bi se spriječilo klizanje uređaja dok su u pokretu i ventilator za hlađenje za smanjenje temperature uređaja tijekom punjenja.
IONIQ 9 nudi USB-C priključke velike snage od 100 W za putnike u prvom, drugom i trećem redu.
Za razliku od tradicionalnih USB priključaka koji se oslanjaju na bateriju od 12 V, IONIQ 9 napaja se izravno iz visokonaponske baterije za nesmetanu upotrebu. Ovaj inovativni koncept proširuje mogućnosti Hyundai Motorove sposobnosti vozila do tereta (V2L). V2L utičnica u prtljažniku omogućuje korisnicima napajanje i punjenje električnih uređaja i uređaja putem standardne utičnice pomoću baterije EV-a.
Klimatski sustav IONIQ 9 nudi funkciju neovisnu o stražnjem dijelu vozila optimiziranu za aktivnosti u slobodno vrijeme, kao što je kampiranje u automobilu. Ovaj sustav osigurava klima uređaj za putnike na stražnjim sjedalima i smanjuje nepotrebnu potrošnju energije neovisnim upravljanjem prednje i stražnje klimatske zone. Vozilo također uključuje tanak krovni ventilacijski otvor dizajniran za rad u kombinaciji s paketom panoramskog krovnog otvora.
Novi električni SUV s tri reda također je opremljen UV-C sterilizatorom, koji nudi funkciju sterilizacije više ladica koja može dezinficirati male predmete, poput mobilnih telefona, novčanika i maski. Ova je značajka razvijena kako bi zadovoljila potrebe kupaca za davanjem prioriteta zdravlju i higijeni u vozilu. Naravno, neke od navedenih značajki su dostupne samo na odabranim tržištima
Infotainment sustav IONIQ 9 uključuje 12-inčni klaster i 12-inčni integrirani monitor kao dio panoramskog zakrivljenog zaslona. Standardna audio postavka u automobilu ima zvučni sustav s osam zvučnika, uz opciju premium BOSE 14- stereo zvučnik, koji podržava 5.1-kanalni surround zvuk, bežična ažuriranja i napredne BOSE značajke. Također uključuje e-Active Sound Design (e-ASD), koji emitira virtualni zvuk vožnje EV-a pomoću audio sustava vozila.
Standardne napredne sigurnosne značajke pružaju bezbrižnost
Ojačana struktura tijela IONIQ 9 osigurava maksimalnu sigurnost baterije učinkovitom raspodjelom energije sudara i održavanjem strukturalnog integriteta, čak i u teškim nezgodama. Također, standardna primjena zatezača sigurnosnih pojaseva i ograničenja opterećenja u trećem redu značajno poboljšava zaštitu putnika u trećem redu u slučaju sudara, sprječava udarce glave o sjedala u drugom redu i smanjuje ozljede glave i vrata. IONIQ 9 također je opremljen s 10 zračnih jastuka za dodatno povećanje sigurnosti.
IONIQ 9 ima najnovije Hyundaijeve napredne sustave pomoći vozaču (ADAS) usmjerene na poboljšanje sigurnosti sprječavanjem nesreća i olakšavanjem zadataka u vožnji. Ovi sustavi uključuju Forward Collision-Avoidance Assist 2 (FCA), Lane Keeping Assist (LKA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Safe Exit Warning (SEW), Safe Exit Assist (SEA), Rear Occupant Alert, Intelligent Pomoć pri ograničenju brzine (ISLA), Upozorenje na pozornost vozača (DAW), Nadzor mrtvog kuta (BVM), pomoć pri dugim svjetlima (HBA), pomoć pri izbjegavanju sudara u stražnjem prometu (RCCA), upozorenje na udaljenost pri parkiranju (PDW) i više.
Tehnologije usmjerene na vozača poboljšavaju performanse i učinkovitost
IONIQ 9 stupni sustav shift-by-wire integriran je s gumbom za paljenje za intuitivno upravljanje i korištenje prostora. Omogućuje dodirnu povratnu informaciju kada vozilo vozi unatrag. Sustav je poboljšan za odziv, dok je kočioni sustav IONIQ 9 poboljšan za veću snagu zaustavljanja i učinkovitost.
Kontrolna jedinica domene šasije SUV-a poboljšava performanse vožnje sa značajkama kao što su dinamičko vektoriranje okretnog momenta za poboljšano upravljanje i bočna kontrola stabilnosti pri vjetru za stabilnost pri velikim brzinama. IONIQ 9 također je opremljen sustavom kontrole proklizavanja terena za neravne ceste i automatskim načinom rada Terrain 23 koji koristi AI za prepoznavanje površine ceste i odabir optimalnog načina vožnje.
Sustav ovjesa vozila posebno je dizajniran da odgovara primjeni potpuno električnog SUV-a, s MacPherson multi-link postavom sprijeda i multi-link sustavom straga. Uključuje samonivelirajuće prigušivače ovjesa za dodatnu udobnost i hidro-čahure za smanjenje vibracija u vožnji.
IONIQ 9 također nudi konkurentne mogućnosti vuče. U načinu rada s prikolicom, vozilo automatski detektira težinu prikolice i prema tome prilagođava predviđeni domet. Ova značajka održava fiksni omjer distribucije okretnog momenta motora od 50:50 naprijed-nazad za optimalnu izvedbu. Europski modeli IONIQ 9 mogu vući do 2500 kg, dok sjevernoamerički modeli imaju kapacitet vuče od 2268 kg (5000 funti).
Na odabranim tržištima, digitalna bočna zrcala zamjenjuju tradicionalna staklena zrcala, prikazujući bočni pogled straga na OLED monitoru od sedam inča. Sustav nudi funkciju smanjivanja za vožnju unatrag, smjernice za manevriranje i pomoćnu liniju za promjenu trake. Omogućuje siguran, širokokutni pogled unatrag čak i u teškim uvjetima i dodatno poboljšava aerodinamičke performanse automobila.
IONIQ 9 je projektiran za smanjenje razine buke na cesti, s posebnim razmatranjima za jedinstvene karakteristike električnih vozila. Primjena guma koje apsorbiraju zvuk minimizira rezonanciju guma, dok pojačanja na strukturi vozila dodaju krutost i smanjuju niskofrekventnu buku koja se stvara prilikom vožnje po neravnim cestama. Vozilo također ima sustav aktivne kontrole buke na cesti (ANC-R) 24 za dodatno smanjenje buke s ceste.