test automobila

Vozili smo osvježeni Hyundai Tucson: Omiljeni SUV sad je moderniji, a N Line paket je sjajan izbor

13.09.2024 u 12:47

Bionic
Reading

Testni model koristi učinkovitu 48-voltnu blagu hibridnu tehnologiju s 1,6-litrenim T-GDI četverocilindričnim benzinskim motorom snage 160 KS (118 kW), najvećeg okretnog momenta od 265 Nm. Uparen je sa 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (7DCT) i ima pogon na prednja dva kotača

Hyundai je u studenom 2023. objavio prve slike osvježenog Tucsona četvrte generacije. Djelomični redizajn je to nakon tri godine, odnosno od rujna 2020. kada se i pojavila najnovija i zasad još uvijek aktualna generacija. Ipak, treba reći da je Hyundai uz prve službene slike napomenuo i da se identičan model, koji je opisan kako korejska verzija, neće nuditi u Europi.

Mi smo bili na hrvatskoj premijeri njegove europske verzije sredinom lipnja, i već ubrzo smo ga imali na svom jednotjednom testu. Tucson je svakako vrlo zanimljiv model, a to govore i njegove prodajne brojke i u Hrvatskoj i Europi. Naime, od lansiranja ovog modela 2004. godine, Tucson je stekao slavu, dosegnuvši prodaju od preko 1,4 milijuna jedinica u Europi i 7 milijuna u svijetu.

Hyundai Tucson 1.6T 160 7DCT 2WD 48V s N Line paketom Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Dakle, facelift verzija četvrte generacije je osvježena iznutra i izvana, uz potpuno novu razinu performansi, dizajna i inovativne tehnologije, a s više elektrificiranih varijanti, Tucson predstavlja Hyundaijevu predanost ekološkim rješenjima. Mi smo na testu imali model Tucson 1.6T 160 7DCT 2WD 48V s N Line paketom.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Osvježeni Tucson je dobio još sofisticiraniji i moderniji izgled, pa ovaj model utjelovljuje progresivnu viziju tvrtke Hyundai za buduću mobilnost. Pritom zadržava robusne linije svog prethodnika, ali i besprijekornu eleganciju. Isklesane površine, oštri rubovi te redizajnirani branici i zaštitne ploče svrstavaju dugoočekivani model na sam vrh SUV klase.

Veća i šira karoserija te pet novih boja eksterijera - Cypress Green Pearl zelena, Ecotronic Grey Pearl siva, Ultimate Red Metallic crvena, Jupiter Orange Metallic narančasta i Sailing Blue Pearl plava - garantiraju upečatljiviju pojavu na cesti. Vanjski redizajn obuhvaća i nova dizajnerska obilježja skrivenih, ali većih 'Parametric Jewel' dnevnih svjetala koja ostaju u svom prepoznatljivom obliku 'anđeoskih krila'. Novi izgled dobili su i aluminijski naplatci koji dodatno naglašavaju kompaktnost i veće proporcije novog Tucsona, čime se stvara osjećaj još veće stabilnosti i ravnoteže za veće zadovoljstvo korisnika.

Hyundaijevi dizajneri odstupili su od tradicionalnih tehnika crtanja za redizajn Tucsona, odlučivši se umjesto toga za naprednu digitalnu tehnologiju i geometrijske algoritme, metodu poznatu kao 'parametarska dinamika'. Ovaj inovativni pristup koristi digitalne podatke za generiranje linija, kutova i oblika, što rezultira hrabrom i neviđenom estetikom dizajna. Po cijeloj vanjštini SUV-a, upečatljivi geometrijski uzorci, također poznati kao 'parametarski dragulji', istaknuti su, dajući modelu karakter usmjeren prema budućnosti.

Jedan značajan primjer ovih parametarskih dragulja očit je u Tucsonovoj prednjoj rešetki, gdje skrivena parametarska svjetla ostavljaju snažan prvi dojam. U neaktivnom stanju, rešetka prikazuje tamne geometrijske uzorke, neprimjetno stapajući se s prepoznatljivim LED dnevnim svjetlima (DRL). Prepoznatljivi dizajn 'anđeoskih krila' ponovno je osmišljen s većim DRL-ovima i zadržao je efekt poluzrcala smješten unutar rešetke, dorađen preciznošću laserskog rezanja i površinskim svjetlom za stvaranje potpuno osvijetljenog efekta. Dodatno, predstavljen je novi dizajn prednjeg branika, koji nudi sjajne crne letvice kao opciju i novu zaštitnu ploču za dodatnu zaštitu. Ažurirane mrežice rešetke doprinose moderniziranom izgledu prednjeg dijela modela.

Međutim, kada DRL osvijetli, vrhunska tehnologija osvjetljenja s poluogledalom pretvara izgled rešetke u oblike poput dragulja, dodajući element koji privlači pozornost njezinom elegantnom dizajnu. Tucson ima LED projekciju s prednjim svjetlima IFS, nudeći poboljšano osvjetljenje i vidljivost u različitim uvjetima vožnje. LED pokazivači smjera i LED stražnja svjetla za maglu (ekskluzivno u našem slučaju varijante N Line) osiguravaju poboljšanu vidljivost i sigurnost na cesti. LED MFR prednja svjetla sa funkcijom statičnog svjetla za zavoje poboljšavaju vidljivost u zavojima, dok LED svjetla za dnevnu vožnju u kombinaciji s pozicionim svjetlima nude prednosti stila i sigurnosti.

Parametarski dragulji također igraju značajnu ulogu u bočnom profilu vozila, gdje uglađene konture i odvažni, muževni kutovi stvaraju osjećaj dinamičnog kretanja čak i kada miruje. Kutni lukovi kotača neprimjetno se stapaju s napetim atletskim oblicima, nadopunjenim snažnim aluminijskim naplatcima.

Straga široka stražnja svjetla s parametričkim detaljima skrivenog svjetla održavaju kontinuitet dizajna. Redizajnirani stražnji branik uključuje detalje parametarskog uzorka s trodimenzionalnim efektom i nove zaštitne ploče.

Naš model je imao doplatni N Line paket opreme (dostupan od opreme Preminum Plus) koji zadržava sportski, ali profinjen i elegantan izgled s namjenskim dizajnom prednjeg i stražnjeg odbojnika (s prednjim i stražnjim N Line difuzorima), ažuriranim rešetkama prednje maske, istim DRL-ovima, N Line stražnji spojler, 19-colnim aluminijskim naplatcima te lukovima i bokovima kotača u boji karoserije. Tu su i N Line oznake na prednjim blatobranima, kao i na prednjoj masci te na središnjim poklopcima kotača.

Što se strukture tiče i osvježeni Tucson, kao i posljednja četvrta generacija iz 2020., koristi N3 platformu Hyundai-Kia grupe predstavljenu 2019. godine, koja omogućava dostupnost hibridnih verzija i koja je osnova Hyundaijevih modela kao što su na primjer: Santa Cruz (NX4A OB) (2021.-), Santa Fe (TM) (facelift, 2020–), Sonata (DN8) (2019–), Staria (US4) (2021–). Naravno i Kia modela kao što su Carnival (KA4) (2020–), K5 (DL3) (2019–), K8 (GL3) (2021–), Sorento (MQ4) (2020–) te Sportage (2021.-).

Duljina Tucsona povećana je zahvaljujući novom dizajnu branika, s deset milimetara produžetka za standardni model i 20 milimetara za varijantu N Line. Dakle dimenzije našeg N Line testnog modela su sljedeće: duljina 4520 mm, širina 1865 mm (bez retrovizora), visina 1650 mm, međuosovinski razmak 2680 mm, visina od podloge 170 mm, krug okretanja je 11,0 m. Težina našeg vozila je 1581 kg, a može vuči kočenu prikolicu od 1510 kg ili nekočenu od 750 kg.

Volumen prtljažnika je 577 l, a kad se spuste nasloni stražnjeg reda sjedala raste do 1756 l. Naš je model imao električno otvaranje poklopca prtljažnog prostora.

Kad je riječ o kotačima, naš model ima za N Line paket standardne 19-colne (7,5Jx19”) aluminijske atraktivne N Line naplatke, s ljetnim gumama Continental PremiumContact 6 dimenzija 235/50R19.

Unutrašnjost

Unutrašnjost osvježenog Tucsona daje prednost prostranosti i praktičnosti, postignutoj horizontalnim dizajnom koji stvara osjećaj otvorenosti. Materijali mekani na dodir podižu osjećaj unutrašnjosti, dok novi neizravni otvori za zrak poboljšavaju protok zraka.

Uz značajan redizajn, unutrašnjost Tucsona nudi osvježen izgled. Osvježeni Tucson nudi izvrsnu integraciju naprednih tehnoloških elemenata i osigurava skladan spoj funkcionalnosti i estetike. Prilagodljivo digitalno iskustvo je omogućeno s impresivnim dvostrukim zakrivljenim 12,3-inčnim zaslonima osjetljiv na dodir.

Poboljšanja unutarnjeg izgleda uključuju zaslon s instrumentima smješten oko 12,3-inčne digitalne ploče, stvarajući dojam prostranije. Armaturna ploča neprimjetno se stapa s vratima, obavijajući putnike sprijeda za futuristički ugođaj.

Zahvaljujući 12-inčnom 'Head-Up' zaslonu, vozač uvijek ima najvažnije informacije u svom vidokrugu bez distrakcija tijekom vožnje, za još veću razinu sigurnosti. Novi je AVN zaslon osjetljiv na dodir od 12,3 inča. Tu su još i brzo bežično punjenje, USB-C priključci, zaslon klima uređaja osjetljiv na dodir, prepoznavanje glasa, te Digital Key 2.0 koji omogućava otključavanje i zaključavanje novog Tucsona s nekoliko metara udaljenosti i bez upotrebe tradicionalnih ključeva.

Vrhunski zvučni sustav Krell pruža stvarno realan zvuk uz pomoć osam zvučnika strateških raspoređenih po automobilu i subwoofera. Pored brojnih pametnih značajki kojima možete upravljati pomoću aplikacije Bluelink. Za pristup najnovijim navigacijskim i infotainment mogućnostima, tu su automatske i napredne OTA (Over-the-Air) nadogradnje.

Sjajno je rješenje i mogućnost električnog pomicanja prednjeg suvozačkog sjedala.

Redizajnirane značajke poput sportskog trokrakog upravljača s N logom i ergonomski postavljenog naslona za ruke povećavaju upotrebljivost i estetiku. Crash pad je pretvoren u horizontalni raspored s otvorenim pladnjem, a gornja obloga vrata nudi novi dizajn.

Ambijentalna rasvjeta za raspoloženje, koja nudi 64 boje i deset razina svjetline, dodaje personalizirani dodir, postavljena u različitim područjima uključujući središnju masku i podlogu za bežično punjenje.

Sjedala se mogu pohvaliti novim uzorkom i materijalima, a N Line varijanta uvodi karakteristične značajke, kao što su crveni šavovi i tekstilni antilop i kožni ukrasi u Obsidian crnoj boji. Vozačevo i suvozačevo sjedalo su izvedeni u sportskom N Line stilu s lumbalnom potporom, a metalne papučice s protukliznim gumenim jastučićima osiguravaju pravi sportski osjećaj. U našem modelu su grijana prednja sjedala i kolo upravljača.

Tucsonove proporcije i platforma pružaju širok, otvoren unutarnji prostor za petero putnika nudi udobnost i prostranost obično rezerviranu za modele u gornjem segmentu.

Napredne značajke sigurnosti i pomoći u vožnji

Sa sveobuhvatnim naprednim sustavima pomoći vozaču i širokim paketom aktivne sigurnosti, Tucson je stvarno pokriven na svim sigurnosnim poljima.

Model je opremljen poboljšanim sustavom sa sedam zračnih jastuka, koji ima središnji bočni zračni jastuk u prvom redu. To sprječava putnike u prvom redu da se sudare jedan s drugim u slučaju sudara, smanjujući rizik od ozbiljnih ozljeda. Kada se aktiviranje zračnih jastuka aktivira prednjim ili bočnim udarom, Multi-Collision Braking automatski primjenjuje kočnice za hitne slučajeve kako bi se smanjio rizik od sekundarnih ili višestrukih sudara.

Vozače će oduševiti i ažurirani napredni sustav ADAS, koji djeluje protiv jakog vjetra pri velikim brzinama. Redizajnirani model dolazi i s nekoliko značajki koje dodatno štite najmlađe članove vaše obitelji: audio-vizualnim upozorenjima za sigurniji izlazak iz vozila te obavijestima vozaču ako djeca ili kućni ljubimci slučajno ostanu na stražnjem sjedalu automobila.

Osvježeni Tucson je primjer Hyundai Smart Sense sustava sigurnosti, nudeći niz naprednih sustava pomoći vozaču za povećanu sigurnost i praktičnost u različitim scenarijima vožnje i parkiranja. Dostupne značajke aktivne sigurnosti i pomoći u vožnji su sljedeće: Forward Collision-Avoidance Assist 1.5 (FCA 1.5) funkcija autonomnog kočenja (može detektirati ne samo automobile već i pješake i bicikliste. FCA 1.5 sada uključuje Junction Turning, koji proširuje raspon zaštite na sudare na raskrižjima tijekom skretanja ulijevo); Upozorenje o odlasku vodećeg vozila (LDVA); Smart Cruise Control Curve (NSCC-C) temeljen na navigaciji ( koristi potpuno novi Tucsonov navigacijski sustav za predviđanje nadolazećih zavoja ili ravnih pravaca i prilagođava brzinu vozila za sigurniju vožnju); Highway Driving Assist 1.5 (HDA 1.5); Inteligentna pomoć pri ograničenju brzine (ISLA).

Nadalje, tu su još:Pomoć pri izbjegavanju sudara u mrtvom kutu (BCA); Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA); Upozorenje o sigurnom izlasku (SEW); Surround View Monitor (SVM); Daljinska pametna pomoć pri parkiranju (RSPA) [samo s HEV/PHEV]; Monitor mrtvog kuta (BVM); Rear Occupant Alert (ROA); Lane Following Assist (LFA) (radi zajedno s funkcijom Lane Keeping Assist (LKA), koja detektira rubove ceste kao i linije); Upozorenje na pozornost vozača (DAW) značajka radi u tandemu s LDVA; Pomoć pri dugim svjetlima (HBA); Kontrola stabilnosti pri bočnom vjetru (CWC).

  • +58
Hyundai Tucson 1.6T 160 7DCT 2WD 48V s N Line paketom Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Blagohibridni benzinski pogonski sklop 1.6T 160 7DCT 2WD 48V

Osvježeni Tucson nudi četiri opcije elektrificiranog pogona i dva motora s unutarnjim izgaranjem s tri izbora prijenosa. S benzinskim i dizelskim 48-voltnim blagim hibridom (MHEV), punim hibridom (HEV) i plug-in hibridnim (PHEV) opcijama, može se pohvaliti jednim od najopsežnijih izbora elektrificiranih pogonskih sklopova u kategoriji kompaktnih SUV vozila, zadovoljavajući različite preferencije i brige za okoliš.

Naš testni model je imao učinkovitu i reaktivnu 48-voltnu blagu hibridnu tehnologiju s 1,6-litrenim (1581 cm³) četverocilindričnim benzinskim T-GDI motorom snage 160 KS (118 kW), najvećeg okretnog momenta od 265 Nm pri 1500-3500 okr./min., koji je uparen sa 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (7DCT). Ručica automatskog mjenjača je smještena gore iza kola volana. Pogon je na prednja dva kotača. Isti motor dolazi i u opciji sa 6-stupanjskim inteligentnim ručnim mjenjačem (6iMT).

Treba reći i kako je naš testni model imao atraktivne kromirane dvostuke ovalne završetke ispuha straga s desne strane.

Testni model ima ubrzanje 0-100 km/h od 10,4 s, uz krajnju brzinu od 194 km/h. Hyundai deklarira prosječnu emisiju CO2 od 146 g/km te prosječnu potrošnju u kombiniranim uvjetima od 6,0 – 6,5 l/100 km. Spremnik benzinskog goriva je 54 litara.

Osvježeni Tucson u vožnji

Tucson je razvijen i testiran u Europi. Prošao je ubrzana ispitivanja izdržljivosti i dinamičko testiranje na najzahtjevnijoj trkaćoj stazi na svijetu, poznatoj Nürburgring Nordschleife. Ovo je dodatak rigoroznim ispitivanjima na javnim cestama diljem Europe, od najhladnijih zimskih uvjeta testiranja u Švedskoj do testiranja prikolica u Alpama i testiranja po vrućem vremenu na jugu Španjolske, kako bi se osiguralo ispunjenje visokih očekivanja europskih kupaca.

Zahvaljujući fleksibilnosti koju nudi tehnologija prilagodljivog prigušivanja elektronički kontroliranog ovjesa (ECS) koji je dostupan od opreme Preminum Plus, Hyundaijevi inženjeri su postigli svestrano ponašanje u vožnji, ovisno o situaciji i preferencijama vozača. Za svakodnevno putovanje na posao u načinu rada 'Normal' ili 'Eco', razvoj je bio usmjeren na udobnu, ravnu i stabilnu vožnju, čak i na najzahtjevnijim cestama.

ECS automatski i kontinuirano kontrolira ovjes vozila kako bi se povećala udobnost vožnje i performanse. To postiže uzimajući u obzir uvjete vožnje kao što su brzina, površine ceste, skretanje, zahtjevi za zaustavljanje i ubrzanje. Kontroliranjem sile prigušivanja na svakom kotaču, ECS smanjuje naginjanje, nagib i okomito kretanje kako bi poboljšao vožnju i upravljivost. Odabirom načina rada 'Sport', vozači imaju dodatnu razinu odziva i kontrole.

Istovremeno, konvencionalni amortizeri koriste tehnologiju ventila koja nudi veću fleksibilnost podešavanja. MacPherson amortizer sprijeda i višestruki ovjes (Multi-link) straga osiguravaju dobru razinu udobnosti i upravljanja.

Tucsonov Rack-mounted Motor Driven Power Steering (R-MDPS), koji ima upravljački mehanizam s remenskim pogonom, podešen je tako da odgovara karakteru ovjesa vozila. Tijekom višemjesečnog testiranja s prototipovima vozila i najsuvremenijom inženjerskom simulacijom i virtualnim razvojnim alatima, Hyundaijevi inženjeri su fino kalibrirali sustav kako bi vozači mogli iskusiti glatko i povezano upravljanje. Vozači koji odaberu način rada 'Sport' iskusit će oštrije povećanje sile upravljanja, prije nego što uživaju u većem osjećaju preciznosti tijekom vožnje, na primjer, na autocesti.

Za kraj, osvježeni Tucson kreće s benzinskim modelom Style 1.6T 160 6MT 2WD od 27.990 eura, slijedi Premium 1.6T 160 6MT 2WD od 30.790 eura. MHEV modeli kreću od Premium 1.6T 160 7DCT 2WD 48V od 33.290 eura, Premium Plus 1.6T 160 7DCT 2WD 48V od 35.190 eura, Luxury 1.6T 160 7DCT 2WD 48V kreće od 39.390 eura, a naš model sa svom dodatnom opremom stoji 42.850 eura. Dizelska verzija kreće od Style 1.6 CRDi ISG 115 6MT 2WD od 30.790 eura.

Treba reći i kako Hyundai nudi svoje petogodišnje jamstvo s neograničenom kilometražom.