Četiri Superbraina pružaju više od 20 puta veću računalnu snagu u usporedbi s trenutnom generacijom vozila i već su dizajnirani za nadolazeća ažuriranja softvera i funkcija, uključujući korisnička iskustva koja pokreće AI
BMW Grupa je prvi proizvođač automobila koji je lansirao potpuno novorazvijeni digitalni nervni sustav za sve varijante pogona i segmente vozila. Inteligentniji je, snažniji i učinkovitiji te će se po prvi put naći u modelima Neue Klasse. Četiri računala visokih performansi, također nazvana 'Supermozgovi' (eng. Superbrains) , konsolidiraju računalnu snagu za najvažnije korisničke funkcije: infotainment, automatiziranu vožnju, dinamiku vožnje i osnovne funkcije kao što su pristup vozilu, kontrola klime i udobnost. Četiri Superbraina pružaju više od 20 puta veću računalnu snagu u usporedbi s trenutnom generacijom vozila i već su dizajnirani za nadolazeća ažuriranja softvera i funkcija, uključujući korisnička iskustva koja pokreće AI.
'Tehnološka otvorenost je ključ uspjeha BMW-a. Počevši s prvim modelom Neue Klasse, uvesti ćemo tehnologije Neue Klasse u cijeli portfelj budućih modela – u svim segmentima i svim pogonskim sklopovima. To se također odnosi na našu potpuno novorazvijenu elektroničku arhitekturu sastavljenu od moćnih 'Superbrains' i visoko međusobno povezanih softverskih platformi. Ova arhitektura nam omogućuje da odvojimo razvoj prednost vozila i softvera: Više nego ikad prije, svi budući modeli BMW-a ostati će digitalno ažurirani putem bežičnih nadogradnji i dobivat će ažuriranja čak i od sljedećih generacija vozila,' kaže Frank Weber, član uprave za razvoj u BMW AG.
Temeljna komponenta digitalnog nervnog sustava je radikalno pojednostavljeni kabelski svežanj. Temelji se na takozvanoj zonskoj arhitekturi ožičenja, koja koristi 600 m manje ožičenja i donosi 30 posto uštede na težini u usporedbi s prethodnom generacijom. Kabelski svežanj podijeljen je u četiri zone: prednji kraj, središte, straga i krov. Superbrains su povezani brzim podatkovnim vezama s manjim kontrolnim jedinicama, zonskim kontrolerima, koji upravljaju i konsolidiraju protok podataka elektronike unutar i izvan zona. Ožičenje u vozilu stoga je povezano sa zonama i stoga može biti kraće, tanje i lakše.
Softverski definirano vozilo
Ključni preduvjet za tanje i lakše ožičenje su takozvani 'pametni eFuse'. Ovo su digitalni osigurači koji zamjenjuju do 150 tradicionalnih osigurača. Pametni eFuses mogu se inteligentno programirati za digitalno kontroliranu distribuciju energije komponentama. Selektivna aktivacija komponenti omogućuje dizajn inteligentnih načina napajanja za različita stanja vozila kao što su vožnja, parkiranje, punjenje i nadogradnja, u kojima se nepotrebni potrošači mogu identificirati i isključiti. Stoga eFuse značajno doprinose 20 posto poboljšanoj energetskoj učinkovitosti.
Potpuno novorazvijena elektronička arhitektura čini osnovu za softverski definirano vozilo (SDV ili Software Defined Vehicle) sljedeće generacije. Od lansiranja Neue Klasse, nadolazeća generacija BMW modela će imati koristi od toga. Prvi potpuno električni derivat Neue Klasse krenut će u serijsku proizvodnju kasnije ove godine u tvornici u Debrecenu (Mađarska).
Napredna softverska arhitektura BMW Grupe temelji se na ovoj novoj elektroničkoj arhitekturi. S mnoštvom digitalnih funkcija u SDV-ovima, ključno je da se funkcije mogu kontinuirano razvijati na stabilnim softverskim platformama, a ne da se iznova razvijaju za svaku novu generaciju. To je upravo ono što se postiže s Neue Klasse. U vozilu se softverske platforme pokreću na odgovarajućim Superbrainsima, a funkcije vozila pokreću se na njima. 'Shared Service Layer' djeluje kao povezujući element (middleware) i pruža, između ostalog, najsuvremeniju kibernetičku sigurnost i fleksibilna bežična ažuriranja. Također omogućuje AI funkcije relevantne za korisnike zahvaljujući inteligentnom umrežavanju izvora podataka između domena.
'Uvođenjem Neue Klasse, ulazimo u način razvoja softvera u kojem postižemo kontinuitet softvera. To znači da kontinuirano razvijamo softver umjesto da svaki put počinjemo ispočetka,' kaže Christoph Grote, viši potpredsjednik BMW Group Electronics and Software. 'Na temelju naše napredne softverske arhitekture i činjenice da danas naši globalni razvojni timovi generiraju 130 puta više softvera nego prije deset godina, vidimo se u izvrsnoj konkurentskoj poziciji. Više nego ikada, naši programeri softvera mogu se usredotočiti na inovacije proizvoda.'
Za Neue Klasse, razvojni timovi rade na više od 1000 softverskih modula, preko 20 GB softvera i preko 500 milijuna linija koda, koji će u konačnici biti integrirani u Superbrains i ostatak elektroničke arhitekture u vozilu. Kako bi to postigla, BMW Grupa je posljednjih godina uspostavila čvrste temelje za budućnost i vrlo učinkovit razvoj softvera za vozila. Inovativne metode i alati usidreni su u kontinuirano rastućoj globalnoj mreži programera. U središtu razvoja softvera za vozila je integrirano razvojno okruženje: prilagođeni lanac alata pod nazivom 'CodeCraft'. Brzina i kvaliteta razvoja poboljšani su upotrebom raznih alata koji podržavaju programera softvera s generativnom umjetnom inteligencijom. CodeCraft radi u oblaku na do 75.000 virtualnih CPU-a, podržava istovremeni rad više od 10.000 programera softvera i bilježi do 200.000 nadogradnji softvera po danu u udarnim vremenima. To odgovara povećanju produktivnosti od više od 130 puta u usporedbi s prije deset godina.