To uključuje i modele temeljene na revolucionarnoj ‘Neue Klasse’ platformi, kao što su električni iX3 (2025.), i3 Sedan i i3 Touring (2026.), te iX4 (2026.). Dolaze i osvježenja postojećih modela, poput serije 5 i M5
BMW Grupa se u 2024. godini suočila s nizom izazova, uključujući pad prodaje BMW automobila, smanjenje profita i probleme s integriranim kočionim sustavom (IBS). Unatoč tome, kompanija ostaje predana dugoročnoj strategiji usmjerenoj na elektrifikaciju BMW vozila, održivost i digitalizaciju, s ciljem postizanja boljih rezultata u budućnosti i jačanja pozicije na tržištu električnih vozila.
Financijski rezultati BMW Grupe 2024: Pad profita i prodaje
Treći kvartal 2024. godine bio je posebno težak za BMW. Neto dobit pala je za 83,8 posto, na 476 milijuna eura, u usporedbi s 2,93 milijarde eura u istom razdoblju 2023. Prihodi su također pali za 15 posto, na 32,4 milijarde eura. Kompanija je kao ključne faktore navela ‘izvanredne izazove’, uključujući tehničke probleme s IBS-om i slabiju potražnju u Kini. Dodatno, BMW Grupa je izdvojila značajna sredstva za pokrivanje jamstvenih obveza povezanih s IBS-om.
Ukupne isporuke BMW vozila u prvih devet mjeseci 2024. pale su za 4,5 posto, a samo u trećem kvartalu pad je iznosio 13 posto Prodaja u Kini zabilježila je dramatičan pad od 29,8 posto, što je značajno utjecalo na ukupne rezultate u Aziji. Pad prodaje zabilježen je i na drugim ključnim tržištima, uključujući Europu i Ameriku.
Za cijelu 2024. godinu, BMW Grupa je ostvarila prihode od 142,4 milijarde eura, što je blagi pad u odnosu na 2023. Zarada prije oporezivanja iznosila je 11 milijardi eura. U automobilskom segmentu isporučeno je 2,45 milijuna vozila, 4 posto manje nego prethodne godine.
Problemi s integriranim kočionim sustavom (IBS) u BMW vozilima
Tehnički problemi s IBS-om imali su značajan utjecaj na poslovanje BMW-a u 2024. Kompanija je morala provesti tehničke akcije i zaustaviti isporuke određenih modela, što je dovelo do kašnjenja i povećanja zaliha. BMW je ubrzano radio na zamjeni neispravnih komponenti i obradi vozila koja su bila na čekanju.
BMW: Fokus na električna vozila i održivost
Unatoč izazovima, BMW nastavlja s ulaganjima u elektrifikaciju. Isporuke potpuno električnih vozila (BEV) porasle su za 13,5 posto u 2024., dosegnuvši 426.000 primjeraka, što čini 17,4 posto ukupne prodaje. Plug-in hibridna vozila također su ostala popularna.
BMW je predan održivosti i smanjenju emisija CO2. Kompanija je postavila cilj smanjenja emisija CO2 za najmanje 40 posto po vozilu do 2030. godine (u odnosu na 2019.). Strategija održivosti uključuje i principe kružne ekonomije, s naglaskom na recikliranje i korištenje obnovljivih materijala. Primjer je konceptni automobil BMW i Vision Circular, koji je u potpunosti reciklabilan. BMW također koristi umjetnu inteligenciju (AI) za optimizaciju lanca opskrbe i smanjenje otpada. Projekt pretvaranja otpada u energiju u tvornici u Spartanburgu (SAD) smanjuje emisije CO2 za 9200 tona godišnje.
Ulaganja u istraživanje i razvoj BMW Grupe
BMW je u 2024. godini dosegao vrhunac ulaganja u istraživanje i razvoj, kao i kapitalnih izdataka, posebno u pripremi za modele NEUE KLASSE. Ukupna ulaganja u istraživanje i razvoj iznosila su 9,1 milijardu eura. Očekuje se da će se ti omjeri smanjiti s početkom proizvodnje NEUE KLASSE. Do 2028. BMW planira lansirati ili osvježiti čak 40 modela. To uključuje i modele temeljene na revolucionarnoj ‘Neue Klasse’ platformi, kao što su električni iX3 (2025.), i3 Sedan i i3 Touring (2026.), te iX4 (2026.). Također se očekuju i osvježenja postojećih modela, poput serije 5 i M5, koji će dobiti dizajnerske elemente inspirirane Neue Klasse vozilima.
Dugoročni ciljevi i budućnost BMW-a
BMW planira povratak na snažniji rast zarade u četvrtom kvartalu 2024. i ostvarenje godišnjih ciljeva. Kompanija ulaže u nove proizvode, tehnologije i tvornice kako bi osigurala dugoročni uspjeh. BMW očekuje stabilizaciju tržišnih uvjeta u 2025., s rastom potražnje u SAD-u, ali i dalje ostaje oprezan u pogledu izazova u Kini. Kompanija ostaje predana ciljanoj EBIT marži od 8 do 10 posto u automobilskom segmentu. Nova generacija X3 i potpuno električni iX3, baziran na Neue Klasse platformi, bitni su koraci prema tom cilju.
Ukratko, BMW Grupa se suočava s kratkoročnim izazovima, ali ostaje usmjerena na dugoročnu strategiju koja uključuje elektrifikaciju, održivost i tehnološke inovacije.