Lexus je po pitanju sigurnosti želio otići korak dalje te napraviti nešto inovativno i revolucionarno. Na tragu toga, 2015. godine predstavili su prvi Lexus Safety System+
Kada govorimo o Lexusu, jedna od ključnih stvari koju osim iznimne kvalitete i novih tehnologija ovaj brend ističe je sigurnost. Japanski automobilski gigant posvećuje puno pažnje kako bi njihova vozila bila sigurna, a njihova misija je osigurati da Lexusovi automobili jednog dana uopće ne sudjeluju u prometnim nesrećama.
Kako postignuti nešto tako veliko i znakovito? Pa kroz napredni sustav sigurnosti i konstantno poboljšanje istog, koji je u Lexusovim modelima poznat pod imenom Lexus Safety System+.
Korak dalje u razvoju
Početkom 2000-ih godina kada je tehnologija u automobilima znatno napredovala, proizvođači automobila počeli su eksperimentirati s aktivnim sigurnosnim sustavima. Ti sustavi nisu samo trebali štititi putnike u slučaju nesreće, već i pomoći u sprječavanju iste.
Predvodnik u razvoju sigurnosnih tehnologija bila je Toyota, inače matična tvrtka Lexusa. No, Lexus je po pitanju sigurnosti želio otići korak dalje te napraviti nešto inovativno i revolucionarno. Na tragu toga, 2015. godine predstavili su prvi Lexus Safety System+, paket naprednih sigurnosnih sustava koji je uključivao sustave kao što su sustav za sprječavanje sudara, upozorenje o napuštanju trake, automatska duga svjetla te dinamički radarski tempomat.
Sustav predviđa i sprječava nesreće
Lexus Safety System+ bio je rezultat višegodišnjeg istraživanja i razvoja u Lexusovim i Toyotinim tehnološkim centrima u Japanu i Europi. Timovi inženjera radili su na usavršavanju radarskih i optičkih senzora te razvoju algoritama umjetne inteligencije koji bi mogli predvidjeti, ali i spriječiti prometne nesreće.
Kako se tehnologija razvijala, tako je i Lexus neprestano poboljšavao svoj sustav. Godine 2017., predstavili su Lexus Safety System+ 2.0 koji je uključivao poboljšanu detekciju pješaka i biciklista, kao i sustav prepoznavanja prometnih znakova. Tri godine kasnije, 2020. stigla je verzija LSS+ 2.5, koja je unaprijedila pomoć pri vožnji autocestom i uvela bolji sustav pomoći pri upravljanju.
Godine 2022. Lexus je lansirao LSS+ 3.0 koji je imao još naprednije senzore, bolju integraciju umjetne inteligencije i poboljšanu autonomnu vožnju.
Analizirali su milijune kilometara
Sigurnosni sustavi u Lexusovim vozilima razvijani su u suradnji s Toyota Research Institute i Toyota’s Advanced Safety Research Division, gdje su timovi inženjera i znanstvenika kombinirali radarske senzore, LiDAR, kamere visoke rezolucije i umjetnu inteligenciju kako bi vozila mogla 'razumjeti' svoje okruženje i reagirati na potencijalne opasnosti.
Za još precizniji i učinovitiji sustav, Lexus je koristio podatke iz stvarnog prometa, gdje su analizirali milijune kilometara vožnje kako bi postigli svoj cilj te stvorili automobile koji više nikada neće doživjeti nesreću.
Sustav koji prepoznaje sudar
Iako su svi Lexusovi sigurnosni sustavi impresivni te pomažu da vožnja bude što sigurnija, među zanimljivije spada sustav za prepoznavanje sudara s mogućnošću prepoznavanja pješaka (Pre-Collision System, PCS).
Ovaj sustav omogućuje vozačima da uvijek budu pozicionirani na najboljem mjestu kako biste reagirali na događanja na cesti. Sustav nadgleda vozila i pješake ispred auta, šalje upozorenja o mogućem frontalnom sudaru i poboljšava sposobnost kočenja kada sudar nije moguće izbjeći.
Sofosticirana tehnologija pomoću radara za milimetarske valne duljine i kamere PCS detaljno ispituje cestu kako bi prepoznala vozila, pješake i bicikliste.
Dodatno unaprijeđen za LS
Ako se očekuje sudar, sustav obavještava vozača zvučnim i vizualnim signalima, dajući mu mogućnost da poduzme mjere izbjegavanja.
Kada pak sustav procijeni da postoji velika mogućnost sudara ili da sudar nije moguće izbjeći, funkcija pomoći pri kočenju povećava tlak kočenja i automatski aktivira kočnice kako bi spriječila sudar i ublažila štetu.
Ovaj sustav dodatno je unaprijeđen za model Lexus LS, pa tako uključuje i prednji bočni sustav predviđanja sudara kako bi se zaštitio od vozila koja mu dijagonalno prilaze te sustav pomoći za aktivno upravljanje kako bi promijenio smjer kada se kočenjem ne može izbjeći sudar.