Ova patentirana inovacija omogućuje vatrogasnim i spasilačkim službama da ugase požar baterije u električnom vozilu u samo nekoliko minuta, u usporedbi s nekoliko sati bez ove opreme. Na ovaj način Grupa Renault pokazuje svoju predanost poboljšanju sigurnosti na cestama za ljude diljem svijeta
Elektrificirani i potpuno električni automobili za svoj pogon nužno koriste baterije za pohranu električne energije. I upravo je taj sklop često predmet rasprava kad je riječ o mogućnostima zapaljenja, koje zna biti vrlo intezivno. Ipak, za skeptike koji na sve načine traže odlučujući faktor protiv odluke o kupnji e-automobila, Grupa Renault je odlučila napraviti korak prema daljnjoj elektrifikaciji nudeći elegantno tehničko rješenje za vatrogasne službe ukoliko doista i dođe do zapaljenja baterije. Mi smo to rješenje vidjeli još na dinamičkoj premijeri Renaulta Mégane E-TECH Electric u veljači 2022. godine.
Ono što je bitno, ali i hvalevrijedno od strane francuskog proizvođača jest objava kako je Grupa Renault odlučila učiniti patente Fireman Access besplatno dostupnima cijeloj automobilskoj industriji. Proizvođači automobila i dobavljači dijelova sada mogu dobiti besplatnu licencu za ovu inovaciju putem otvorene platforme za suradnju.
Inovativno tehničko rješenje dostupno svima bez naknade
Zauzvrat, kao dio ovog načela suradnje, nositelji licence pristaju da će sve nadogradnje biti dostupne drugim članovima zajednice.
'Inovacije za poboljšanje sigurnosti na cestama dio su onoga što smo u Renaultu. Posebno smo ponosni na partnerstvo razvijeno s vatrogasnim službama posljednjih godina. Fireman Access praktična je demonstracija onoga što se može postići kombiniranjem naše stručnosti kao proizvođača s vještinama muškaraca i žena koji nas svakodnevno štite. Danas sam presretan što ovu inovaciju činim besplatno dostupnom, jer kada se radi o temi poput sigurnosti, moramo srušiti sve prepreke. Ovaj potez također je u skladu s obvezom preuzetom zajedno s Ujedinjenim narodima, da se mobilnost učini sigurnijom u cijelom svijetu,' rekao je Luca de Meo, izvršni direktor Grupe Renault.
Rezultat bliske suradnje između Grupe Renault i vatrogasnih službi, Fireman Access ekskluzivna je inovacija koja hitnim službama omogućuje gašenje požara na električnom vozilu u otprilike istom vremenu kao i na vozilu s unutarnjim izgaranjem. S tehničkog stajališta, ljepljivi disk postavlja se preko otvora u kućištu pogonske baterije vozila, učinkovito ga zatvarajući za normalnu upotrebu.
Ako se vozilo zapali i plamen se proširi na njegovu bateriju, snažan mlaz iz vatrogasnog crijeva izbacuje disk i natapa ćelije vodom – jedini brz i učinkovit način za zaustavljanje toplinskog bijega. Na taj se način baterijski požar može ugasiti u samo nekoliko minuta, u usporedbi s nekoliko sati i deset puta više vode bez ove značajke.
Fireman Access time omogućuje vatrogascima brži povratak u operativnu spremnost. Prijavljeno je sedam patenata za ovaj sustav, koji je sada ugrađen u sva električna i plug-in hibridna vozila koja prodaju Renault, Dacia, Alpine i Mobilize diljem svijeta.
Podizanje svijesti o sigurnosti na cestama
Ova je inicijativa prvi praktični izraz predanosti Grupe Renault da radi zajedno s posebnim izaslanikom glavnog tajnika Ujedinjenih naroda za sigurnost na cestama, Jeanom Todtom, u podizanju svijesti o sigurnosti na cestama diljem svijeta i uvođenju tehnoloških inovacija za spašavanje života na cestama.
U sklopu ovog partnerstva Renault grupa sudjeluje na 4. globalnoj ministarskoj konferenciji o sigurnosti cestovnog prometa u Marakešu do 20. veljače. Ovaj je događaj prilika da se fokus usmjeri na povijesnu predanost tvrtke sigurnosti na cestama. Na nacionalnoj razini, događaj omogućuje Renault grupi Maroko da razvije bliže veze između stručnosti proizvođača vozila i vještina relevantnih službi u zemlji. To je također prilika za podružnicu da skrene pozornost na mnoge inicijative koje je poduzela njena Zaklada za podizanje svijesti o sigurnosti na cestama u školama diljem zemlje.
Središnja točka u strategiji održivog razvoja Grupe Renault
Politika i djelovanje Grupe za sigurnost na cestama slijedi pristup od 360 stupnjeva, vrti se oko četiri ključna područja – sprječavanje, ispravljanje, zaštita i spašavanje – i koristi tehnologije koje se uključuju prije, tijekom i nakon prometnih nesreća.
Ovo putovanje kontinuiranog poboljšanja, koje je započelo prije više od 50 godina, temelji se na akcidentološkoj bazi podataka koja nema premca u cijelom svijetu, stručnosti posvećenih timova i bliskoj suradnji sa spasilačkim službama, znanstvenom i akademskom zajednicom, partnerskim proizvođačima i javnim tijelima koji svi zajedno rade na iskorištavanju tehnologije koja stavlja ljude u središte i čini mobilnost sigurnijom i pristupačnijom za sve.
Činjenice i brojke o sigurnosti na cestama u Grupi Renault
- Grupacija optimizira sigurnost u svojim vozilima više od 50 godina
- 600 inženjera i tehničara radi na sigurnosti
- Preko 2000 patenata povezanih sa sigurnošću od 1970.
- 3 specijalizirana, vrhunska tehnička centra u Francuskoj:
- Lardy: testovi sudara, ispitni stolovi za motore, razvoj i validacija električnog pogonskog lanca
- Aubevoye : prianjanje na cestu i upravljanje
- Technocentre : dizajn, CESTE (Renault Operativni napredni simulator vožnje)
- 55 godina od nastanka LAB-a
- Svako električno i plug-in hibridno vozilo Grupe Renault sada dolazi s vatrogasnim pristupom
- Uz svaki Renaultov model sada dolazi QRescue Renault
- 15-godišnje partnerstvo s vatrogasnim službama
- Više od 5000 vatrogasaca obučeno je u 19 zemalja diljem Europe, Sjeverne Afrike i Latinske Amerike
Kao što navodi francuski proizvođač, predanost Grupe sigurnosti na cestama sadržana je u Renaultovom programu Human First. Renaultov pristup nadilazi dizajn pouzdanih automobila. Razvojem naprednih sustava za prevenciju nesreća, sustava za pomoć pri vožnji, pasivne sigurnosne opreme i opreme za sigurnost nakon sudara te ubrzavanjem razvoja ugrađenih tehnologija kao što su sigurnosni rezultat, sigurnosni trener i povezane usluge, Renault pomaže u poboljšanju sigurnosti za sve sudionike u prometu.
Pokrenut 2023., ovaj se program temelji na suradnji između inženjera, stručnjaka za sigurnost, voditelja proizvoda, LAB-a (Laboratorij za akcidentologiju, biomehaniku i ljudsko ponašanje s 55 godina iskustva, koji su 1969. godine osnovali Renault i PSA), službi za spašavanje i vatrogasnih službi. Zajedno s najnovijim tehnološkim inovacijama kao što je umjetna inteligencija, Renaultu omogućuje razvoj novih rješenja za smanjenje broja nesreća.