Prema ažuriranim kriterijima: 14 automobila je dobilo 5 zvjezdica (82 posto), dok su tri automobila dobila 4 zvjezdice (18 posto). Dodani kamioni i druga teška teretna vozila u program ocjenjivanja
Euro NCAP je krajem siječnja objavila svoju godišnje izvješće 'Godina u brojkama', koja uključuje prekretnice za organizaciju kao i neke od tema koje su se pojavile u autoindustriji 2023. U prošloj godini su se dogodile velike i brze promjene, od novih revizija sigurnosnih protokola Euro NCAP-a, dodavanja kamiona i drugih teških teretnih vozila u program ocjenjivanja. Ovo otkriva stalnu predanost Euro NCAP-a svojoj strategiji Vision Zero.
Tako je Euro NCAP je 2023. izdao samo 18 sigurnosnih ocjena, od kojih je 17 bilo za nove modele automobila. Sveukupno, najnoviji su modeli pokazali dobre rezultate prema ažuriranim kriterijima: 14 automobila dobilo je 5 zvjezdica (82 posto), dok su tri automobila dobila 4 zvjezdice (18 posto). Nije bilo vozila s ocjenom nižom od četiri zvjezdice. Za razliku od 2022., 'Najbolji u klasi' nije se mogao dodijeliti 2023. jer je bilo manje objavljenih rezultata u svakoj kategoriji.
U 2023. rast prodaje automobila
Unatoč stalnoj geopolitičkoj nestabilnosti i povjerenju potrošača koje je zaostajalo za razinama prije pandemije, 2023. godine bilježi rast prodaje novih automobila u Europi. Povećana konkurencija i potrošačke mogućnosti potaknule su trend elektrifikacije prema naprijed, s Teslom i kineskim proizvođačima koji su prednjačili.
To je bilo vidljivo na Euro NCAP testiranju, jer je nekoliko kineskih i električnih vozila dominiralo rezultatima. 2022. je bila rekordna godina za Euro NCAP u kojoj su ocijenjena 73 automobila. U usporedbi s 2023., Euro NCAP je objavio samo 18 sigurnosnih ocjena, od čega 17 za nove modele automobila. Potonji su stavljeni na test korištenjem najnovijih revizija protokola, koji sadrže više novih i ažuriranih zahtjeva za izbjegavanje sudara, zaštitu od sudara i sigurnost nakon sudara.
U izbjegavanje sudara uključeni su novi scenariji za motocikle i scenarij protiv 'dooringa' ili neopreznog otvaranja vrata vozila bez provjere o nadolazećem prometu - oba su od ključne važnosti za ranjivije sudionike u prometu, poput motociklista. Također su uključili ocjenu mjera protiv potapanja vozila u ažuriranu ocjenu za 2023., što je s porastom poplava zbog globalnih klimatskih promjena postalo bitno. Nadalje, Euro NCAP je nadogradio ADAS ocjene za gospodarska dostavna vozila, izdao šest novih ocjena potpomognute vožnje te redizajnirao i poboljšao aplikaciju Euro Rescue za osobe koje prvi reagiraju.
Svjestan klimatskih promjena, Euro NCAP je uključio potapanje vozila i otkrivanje prisutnosti djeteta (CPD) kako bi se ublažila potencijalna šteta u slučajevima poplava i vrućih vremenskih uvjeta. Aplikacija Euro Rescue za prve hitne službe prerađena je i poboljšana kako bi se osigurala sigurnost nakon sudara.
'Iako su ocjene bile manje u 2023. nego u 2022., to je ostalo užurbano razdoblje inovativnih prodora u Euro NCAP-u i industriji općenito. Ponosni smo na nova ažuriranja sigurnosnog protokola, projekte i partnerstva proizašla iz povećane predanosti Euro NCAP-a sigurnosti. U 2024. program će nastaviti služiti kao globalno mjerilo sigurnosti u suradnji s dionicima u industriji, regulatorima, proizvođačima i drugim NCAP-ovima. NCAP24, Globalni NCAP svjetski kongres u Münchenu, Njemačka od 23. do 25. travnja, poslužit će kao izrazita manifestacija ove predanosti.' Izjaviom je Dr. Michiel van Ratingen, glavni tajnik Euro NCAP-a.