HRVATSKA PREMIJERA

Isprobali smo Kiju EV3: Kompaktni električni SUV modernog dizajna i dometa do 605 km

30.03.2025 u 10:05

Bionic
Reading

Dvije su različite konfiguracije: Standard Range i Long Range. Obje su verzije opremljene elektromotorom smještenim na prednjoj osovini snage od 150 kW (204 KS) i momentom od 283 Nm. Krajnja brzina obje verzije je 170 km/h

Kia je još u listopadu 2023. predstavila svoju viziju 'EV za sve' i strategiju za značajno i brzo proširenje svoje ponude EV modela. Nakon što se uspješno etablirala kao marka električnih vozila lansiranjem EV6 i EV9, ilustrirala je tada kako dodatno proširuje svoju liniju modela s tri nova električna modela male do srednje veličine.

Korejska marka je tada najavila svoj plan za razvoj široke linije EV-a po prihvatljivoj cijeni, koja uključuje već postojeće modele (EV6 i EV9), kao i buduće ponude skrojene za popularne B- i C-segmente. Marka si je tada postavila za cilj predstaviti manja električna vozila kao što su EV5, EV4 i EV3, s cijenama u rasponu od 35.000 do 50.000 dolara, kako bi ubrzala široko prihvaćanje električnih vozila.

KIA EV3: eksterijer Izvor: Promo fotografije / Autor: KIA

Kia je tada ujedno i otkrila dodatne pojedinosti o interijerima konceptnih vozila EV3 i EV4 te ekološki prihvatljivim materijalima i metodologijama korištenim za njihovu izradu koji mijenjaju igru, a koji će igrati ključnu ulogu u prijelazu marke na pružatelja rješenja za održivu mobilnost.

To je bilo prije godinu i pol dana, sada je model EV3 stigao na naše tržište kao serijski automobil, a mi smo bili na njegovoj domaćoj premijeri. Evo što smo sve doznali o ovom potpuno električnom kompaktnom SUV-u, krojenom po pravilima europskog tržišta.

Prije svega, EV3 se nalazi u konkurentnom društvu potpuno električnih modela kao što su: Renault Megane e-Tech, Smart #1, Volvo EX30, Cupra Born ili npr. VW ID.3

Kia naglašava kako novi EV3 koristi vrhunske tehnologije iz modela EV6 i EV9, oba višestruko nagrađivana vozila, u kompaktnom, učinkovitom, prostranom i udobnom automobilu. Može se prilagoditi svakom stilu života i ima fleksibilnost i pristupačnost da bude glavni automobil u kućanstvu.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

EV3 se prema vanjskom dizajnu definira kao dinamičan crossover, iako ga podrazumijevamo u kategoriju kompaktnih SUV-ova. Agilna silueta s geometrijskim tijelom u potpunosti obuhvaća Kijino poglavlje Joy for Reason (hrv. radost s razlogom) filozofije 'Opposites United'.

EV3 krase mala kockasta LED prednja svjetla i dnevna svjetla. Tu je i Digital Tiger Face prednja maska, prednji branik s aktivnim zračnim zakrilcima, Starmap stražnja LED svjetla. Ručke vrata su aerodinamički uvlačive.

Dostupne razine opreme (Air, Star, Sky i GT-line) su definirane kroz mnoštvo različitih detalja kao što su namjenski prednji i stražnji branici, različiti kotači te prednji, bočni i stražnji ukrasi zajedno s mnogo više detalja i materijala.

Što se aerodinamike tiče EV3 ima aktivna zračna zakrilca (AAF) koja smanjuju otpor zraka i optimiziraju doseg pri velikim brzinama. 3D pokrov podvozja poboljšava protok zraka (~80 posto pokrivenost). Oblik repa čamca poboljšava aerodinamiku i učinkovitost, pa je tako koeficijent otpora zraka EV3 samo 0,263.

Testiranje u zračnom tunelu omogućilo je Kijinim inženjerima da usavrše aerodinamičke performanse EV3, uključujući optimiziranje oblika kotača i poboljšanje stražnjih kombiniranih svjetala. Tu su i novi bočni pragovi, zajedno s osam dijelova koji pokrivaju podvozje, za čišći protok zraka ispod poda i smanjen otpor.

EV3 je izgrađen na Kijinoj namjenskoj EV platformi, Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Dio je Kijine strategije imati 11 električnih vozila na tržištu do 2026., proširenje na 15 modela do 2027., s potpuno električnom linijom proizvoda u Europi do 2035. Uskoro tako stižu sljedeći modeli: EV2, EV4 Hatchback i PV5 kombi vozilo.

Prema vanjskim dimenzijama EV3 je vozilo duljine 4300 mm (GT-line 4310 mm), širine 1850 mm, visine 1560 mm (GT-line 1570 mm), međuosovinskog razmaka 2680 mm. Obujam prtljažnika je 460 l, a kad se spuste nasloni drugog reda sjedala raste do 1250 l.

Naravno, sprijeda ispod prednje haube se nalazi i frunk volumena 25 l. Savršeno je to mjesto za pohranjivanje kabela za punjenje. Brtvena struktura trupa je poboljšana od konvencionalnog brtvljenja panela do brtvljenja jastučićima kako bi se poboljšale performanse otvaranja i zatvaranja.

Težina praznog vozila s vozačem (75 kg) je 1800 kg (baterija 58,3 kWh) ili 1885 kg (baterija 81,4 kWh). Isto tako, EV3 može vući kočenu prikolicu težine 500 kg sa slabijom baterijom ili 1000 kg s jačom. EV3 ima dopušteno opterećenje vučne kuke od 100 kg, a opterećenje krova je 80 kg.

Kad je riječ o kotačima, u ovisnosti od opreme ili prema željama kupaca, EV3 dolazi sa 17- ili 19-colnim naplatcima s gumama dimenzija 215/60R17 ili 215/50R19.

Unutrašnjost

Kabina EV3 iznutra se čini vrlo prostranom, s nizom korisnih značajki osmišljenih kako bi svako putovanje bilo udobno i sigurno. Jednostavno riješena nadzorna ploča ima trostruki panoramski zaslon, s dva 12,3-inčna zaslona osjetljiva na dodir koji vozaču stavljaju sve u okvir lakog pregleda i pristupa, te 5,3-inčni segmentni zaslon za kontrolu klime.

Head-up zaslon od 12,3 inča prikazuje sve potrebne informacije unutar oka vozača. Poput velikog EV9, manji EV3 postiže izvrsnu ravnotežu između dodirnih i taktilnih kontrola za unutarnje funkcije koje pomažu u smanjenju ometanja vozača.

KIA EV3: interijer Izvor: Promo fotografije / Autor: KIA

Jedinstveni unutarnji 'životni prostor' sadrži sjedala za opuštanje, pametna rješenja za pohranu, klizne stoliće, prostran prostor za glavu i noge, inteligentno osvjetljenje raspoloženja i boje inspirirane prirodom kako bi poboljšali dobrobit vozača i putnika na svakom putovanju. Sjedala uključuju mrežaste naslone za glavu za bolju ventilaciju i udobnost.

EV3, među mnogim inovacijama, uključuje novo ograničeno izdanje obloge prtljažnika s geometrijskim valom koji podsjeća na valove i smeće koje teče u mrežu. Dodatak je napravljen od recikliranih materijala koji čine 40 posto reciklirane oceanske plastike iz Tihog oceana prikupljene u sklopu suradnje s The Ocean Cleanup, neprofitnom organizacijom sa sjedištem u Nizozemskoj koja je usmjerena na čišćenje plastike nakupljene u našim oceanima i rijekama.

Sedmogodišnje partnerstvo ima za cilj pronaći inovativna rješenja i doprinijeti čišćem, zdravijem planetu, omogućujući uklanjanje gotovo pola milijuna kilograma plastike s Velike pacifičke 'mrlje smeća' – obloga prtljažnika je ovime prva primjena.

Osim toga, svaki EV3 ima rješenja koja uključuju 10 materijala, kao što su bioplastika, reciklirane PET tkanine i boja bez BTX-a (smjesa benzena, toluena i tri izomera ksilena, od kojih su svi aromatski ugljikovodici). Kao dio svoje dugoročne strategije održivosti, Kia ima za cilj da do 2030. godine 20 posto plastike koja se koristi u vozilima dolazi iz recikliranih izvora.

Napredni ADAS sustavi

Paket naprednih sustava za pomoć vozaču, uključujući drugu generaciju sustava za pomoć vozaču na autocesti (Highway Driving Assist 2), radarski tempomat druge generacije (Smart Cruise Control 2) i sustave za sprječavanje sudara, opsežno je testiran na europskim cestama.

Ukupno 7 zračnih jastuka i zavjesa povećava sigurnost putnika u EV3.

KIA EV3
  • KIA EV3
  • KIA EV3
  • KIA EV3
  • KIA EV3
  • KIA EV3
    +59
KIA EV3 Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Električni pogon i dvije li-ion baterije

Kia EV3 dolazi u dvije različite konfiguracije: Standard Range i Long Range. Obje su verzije opremljene sinkronim motorom s trajnim magnetom smještenim na prednjoj osovini s ukupnom izlaznom snagom od 150 kW (204 KS) i okretnim momentom od 283 Nm pri 0-5000 okr./min. Ubrzanje od 0-100 km/h verzije sa slabijom baterijom (58,3 kWh) je 7,5 s, a s jačom baterijom (81,4 kWh). Krajnja brzina je u obje verzije ograničena na 170 km/h. Doseg od 605 km odnosi se na verziju EV3 s baterijom od 81,4 kWh, a 436 km za verziju od 58,3 kWh. Naravno, individualni stil vožnje i drugi vanjski čimbenici utječu na stvarnu učinkovitost.

WLTP raspon od 605 km EV3 ide do 773 km kada se vozilo koristi isključivo u situacijama gradske vožnje. Ovo je podržano tehnologijom i-Pedal i sustavom regenerativnog kočenja koji vozaču nudi više fleksibilnosti i kontrole odvajanjem razine regenerativnog kočenja od funkcije pune kontrole zaustavljanja. Potpuna vožnja s jednom pedalom može se koristiti u svim načinima regenerativnog kočenja, uključujući vožnju unatrag. Sustav također pamti prethodno odabranu razinu kada se vozilo ugasi.

Trenutno je dostupan s pogonom na stražnje kotače (RWD). No Kia uskoro planira lansiranje verzije s pogonom na sva četiri kotača (AWD), kao i GT verziju.

Punjenje

Tehnologija brzog punjenja od 400 V omogućuje EV3 da prijeđe s 10 na 80 posto u 29 min za verziju baterije od 58,3 kWh i 31 min za verziju od 81,4 kWh. Do 202 km dometa može se dodati u samo 15 min. Stabilan profil snage punjenja u kombinaciji s izvrsnom učinkovitošću čini EV3 jednim od vodećih EV-a za punjenje kilometrom po minuti u svom segmentu.

Potpuno kompatibilan s europskom infrastrukturom za punjenje, EV3 ima pristup do više od 800.000 punjača u 28 europskih zemalja.

Kia je jedan od vodećih proizvođača koji uvodi punjenje od vehicle-to-load (V2L) u segment kompaktnih EV SUV vozila. Ova značajka omogućuje automobilu napajanje vanjskih uređaja i korisnicima omogućuje maksimalnu dostupnost EV3. Svaki EV3 također je sposoban za dvosmjerno punjenje, uključujući punjenje od vozila do mreže, od vozila do doma i od vozila do zgrade, koje će se postupno uvoditi na europska tržišta.

EV3 ima prvi na svijetu vrlo učinkovit i superkompaktan tanki sustav klimatizacije koji pruža dosljednu udobnost u kabini u svim vremenskim uvjetima, maksimizirajući udobnost i minimalizirajući potrošnju energije, bez ugrožavanja dosega. Pametno upakiran sustav daje putnicima na prednjim sjedalima dodatnih 6 cm prostora u prostoru za noge, u usporedbi s konvencionalnim klimatizacijskim sustavom. Visoko učinkovit sustav upravljanja toplinom četvrte generacije poboljšava performanse toplinske pumpe kroz istodobnu toplinu vanjskog zraka i apsorpciju topline.

Dinamika vožnje EV3 razvijena je i kasnije podešena kako bi ispunila visoka očekivanja europskih kupaca u pogledu vožnje, rukovanja i upravljanja. Čak i prije nego što je sastavljen prvi testni automobil, EV3 je prošao kroz opsežan virtualni razvoj, sa stotinama različitih postavki testiranih na naprednom dinamičkom simulatoru vožnje. Rezultirajuće optimalne geometrije i usklađenosti puštene su europskim inženjerima kako bi ih fino ugodili na europskim cestama. Upravljanje je također posebno podešeno za europske uvjete vožnje, s fokusom na preciznost i linearnost, omogućujući EV3 da se lako nosi sa zavojitim cestama u predgrađu, gradskim ulicama i autocestama.

Za kraj, cijena EV3 je kod nas za model s baterijom od 58,3 kWh verzija AIR od 37.999 eura , STAR od 39.499 eura, SKY od 43.499 eura. Jača verzija EV3 s baterijom od 81,4 kWh kreće od razine SKY od 47.499 eura i GT-LINE od 50.499 eura. Naravno, uz popust Joker gotovina cijena svih modela se smanjuje za 1000 eura.

Opće jamstvo za cijelo vozilo vrijedi 7 godina ili 150.000 prijeđenih kilometara (bez ograniečnja km prve tri godine).