U organizaciji Enthousiastes Bugatti Alsace (EBA), ovaj je festival hodočašće obožavatelja Bugattija iz cijeloga svijeta koji dolaze u mjesto koje će zauvijek biti poznato kao dom ove legendarne marke
Svake godine, vikenda najbližeg rođendanu Ettorea Bugattija (15. rujna 1881.) grad Molsheim u Alsaceu (Francuska) transformira se trodnevnom proslavom Ettoreove nevjerojatne ostavštine. Bugatti festival, u organizaciji Enthousiastes Bugatti Alsace (EBA), hodočašće je obožavatelja Bugattija iz cijeloga svijeta koji dolaze u mjesto koje će zauvijek biti poznato kao dom ove legendarne marke.
Godine 1909., kada je imao 28 godina, Ettore je osnovao svoju tvornicu ovdje u Molsheimu u bivšoj tvornici boja i počeo proizvoditi Type 13. Kasnije, 1928., kupit će sada već kultni dvorac Château Saint Jean kao mjesto za doček gostiju, kupaca , vozači utrka i svjetla. Do danas je Château ostao mjesto čuda, dočekujući goste iz cijelog svijeta i ručno sastavljajući svaki pojedini moderni hipersportski automobil Bugatti.
Tijekom ovogodišnjeg 40. jubilarnog izdanja Bugatti festivala u Molsheimu, proslave su bile veće nego ikada, počevši - kao što to tradicionalno biva - posjetom posljednjem počivalištu Ettorea Bugattija na groblju Dorlisheim. Ali Festival nije samo odavanje počasti Ettoreovom životu, već i njegovoj ostavštini.
To je nasljeđe bilo opipljivo jer se u subotu ujutro vlasnicima klasičnih automobila Bugatti pridružilo nekoliko vrlo entuzijastičnih kupaca Bugattija i njihovih modernih hipersportskih automobila koji su prošli kroz povijesna vrata Château Saint Jeana. Još uvijek s Ettoreovim inicijalima na ogradama i sa stepenicama koje su istrošeni od brojnih posjetitelja koje je dočekivao tijekom godina, park je bio mjesto za doručak koji je organizirao brend Bugatti za početak vikend aktivnosti Festivala. Okućnica Châteaua transformirana je izložbom automobila Bugatti, dok je u samom Châteauu postavljena kurirana izložba namještaja Carla Bugattija i skulptura Rembrandta Bugattija – koje je Perridon Holdings ljubazno ustupio isključivo za ovu prigodu – umjetnička inspiracija Ettoreovog obitelji, što se izravno pretočilo u njegove automobile. Kao što je Ettore jednom rekao: 'Ništa nije previše lijepo'.
Carlov namještaj karakteriziraju ambiciozni, tečni oblici, izuzetna pažnja posvećena detaljima i korištenje najfinijih materijala, uključujući broncu, talijanski orah i bakar. Skulpture Rembrandta, u međuvremenu, savršeno su oblikovane, hvatajući sirovu snagu lava ili nježnu eleganciju slona, čak i dok su potpuno nepomične. Sve te karakteristike utjecale su na dizajn automobila Bugatti. Kao primjer, legendarna potkovasta Bugatti maska dizajnirana je kao hommage njegovom ocu Carlu koji je vjerovao da je jaje najsavršeniji oblik u prirodi. Ettore je čak uključio i suptilan naklon Rembrandtu uključivanjem njegove poznate skulpture 'Slona koji pleše' kao ukrasa na poklopcu motora za Bugatti Type 41 Royale - jedini put kada je neki Bugatti bio ukrašen skulpturom na poklopcu motora.
Gosti su se također mogli diviti nizu Grand Prix automobila, poput Type 57G, Type 32 Tanka – koji je prvi put proizveden 1923. godine, prije 100 godina – Type 35 i Type 45/47, podsjećajući na Bugattijevo uspješno nasljeđe u motorsportu. Također izložen, odajući počast nevjerojatnoj prošlosti marke: model Bolide – modernog hipersportskog automobila Bugatti samo za stazu koji se prvi put javno pojavio na Le Mansu ove godine u lipnju, i EB110 – koji je utro put u 90-ima za svaki moderni hipersportski automobil Bugatti.
Iako nadahnuti skulpturom, Bugatti automobili su dizajnirani da se voze, a ne samo da im se dive i bilo je vrijeme da se gosti vrate za upravljače svojih automobila, od prekrasnog Type 57C Stelvio s Gangloff karoserijom kao i Type 49 dugog međuosovinskog razmaka s dva vrata tvrtke Weymann, do modernijih ikona Bugatti dizajna, poput Veyrona 16.4 Grand Sport Vitesse World Record Edition i Chiron Super Sport. Uz buku revolucionarnih motora koja je odjekivala od zidova dvorca, automobili su krenuli na turneju Alzaškom vinskom cestom. Ovo zadivljujuće putovanje u srcu bogate europske vinogradarske baštine prenijelo je vozače kroz vrijeme, istražujući tipične alzaške gradove s drvenim kućama i kamenim ulicama.
Nakon što su stigli do šarmantnog povijesnog sela Ribeauvillé, gdje su vlasnici zajedno podijelili prijateljski ručak, 70 klasičnih i modernih Bugatti automobila počelo je vijugavo vraćati u Molsheim na javnu izložbu automobila. Parkirani u Parc des Jésuites, prizor tisuća posjetitelja koji su promatrali niz automobila otkrio je intenzivno divljenje prema marki Bugatti i njenoj izvanrednoj baštini diljem Europe i šire. Ali Ettoreovo naslijeđe i genij šire se daleko izvan okvira automobila, kao što je prikazano izložbom jedinog preostalog Bugatti Autoraila – luksuznog brzog vlaka koji je razvio koristeći preostali 12,8-litreni motor Type 41 Royale i koji je napravio revoluciju u Francuskoj željezničkoj mreži. Rijetko kada Bugatti Autorail ikada napusti svoj dom u La Cité du Train u Mulhouseu, tako da je njegova izložba u Molsheimu bila rijetka poslastica za posjetitelje, a postala je još posebnija paljenjem ovog legendarnog motora tijekom Festivala, dajući mnoštvu uvid u njegovu sirovu snagu i inovativnost.
Christophe Piochon, predsjednik Bugatti Automobiles – koji je sudjelovao po 18. put – održao je ovogodišnje jedanaesto izdanje Festivala kao član službenog ocjenjivačkog žirija koji je u subotu navečer odlučio o nagradama za izložena Bugatti vozila. Svaki se automobil ocjenjuje prema stanju, originalnosti, eleganciji i priči, a pobjednicima se u nedjelju dodjeljuju brojni pehari.
'Kroz vrata Château Saint Jean, usred vijugavih cesta Alsacea i kroz ulice Molsheima, tragovi Ettorea Bugattija su posvuda. Svaki automobil, svaki zvuk motora i svaki ručno sastavljen detalj, priča priču o strasti , naslijeđe i nepokolebljiva potraga za savršenstvom. Molsheim nije samo mjesto; to je mjesto gdje duša Bugattija diše i cvjeta, a svake godine s oduševljenjem sudjelujemo, zajedno s nekim od naših najentuzijastičnijih kupaca, u ovoj proslavi organiziranoj naši prijatelji, Enthousiastes Bugatti Alsace,' rekao je Christophe Piochon.
U nedjelju ujutro, posjetitelji Bugatti Festivala su još jednom doživjeli prizore i zvukove Bugatti vozila, dok su se vozili zatvorenim cestama u Molsheimu u predstavi snage i performansi. Bez ograničenja brzine ili prometa, bila je to prilika da se vidi puni potencijal Ettoreovog neusporedivog inženjeringa. Par modela Baby Bugatti II – potpuno električnih modernih modela inspiriranih Type 35, automobilom koji je Ettore izradio za svog sina Rolanda – također se pridružio roadshowu. Svi su sudionici zatim bili počašćeni gala ručkom i ceremonijom dodjele nagrada, uključujući i glavnu Grand Prix Bugatti Automobiles S.A.S., koja je ove godine pripala Type 35C. S pravim trkaćim pedigreom, Bugattijev žiri odabrao je ovaj automobil kao veličanstven podsjetnik na herojstvo motorsporta koje je nadahnulo beskompromisnu viziju Bolidea samo za stazu.
Dodijeljene su i druge nagrade uključujući Trophée Lalique – koja je pripala Type 49 Coupé de Weymann – i Trophée de la Fondation Bugatti, u čast Type 57C Stelvio par Gangloff. Trophée Cul Pointu otišao je u ruke Bugatti Pilote Officiel, Andyja Wallacea, odajući počast njegovoj uspješnoj karijeri jednog od najboljih svjetskih vozača trkača izdržljivosti. Dio odabrane grupe ljudi koji su osvojili Trostruku krunu Le Mansa 24 sata, 24 sata Daytone i 12 sati Sebringa, Andy Wallace također je postavio svjetski rekord u brzini u Chironu 2019., postavši prva osoba koja je premašila 300 milja/h (482,8 km/h) u automobilu serijske proizvodnje, dostižući 304,773 milja/h (490,5 km/h).
Četrdeset godina nakon što je Bugatti Festival prvi put održan u Molsheimu, i više od 110 godina otkako je Ettore Bugatti osnovao svoju marku ovdje, veza između Alsacea i njegovih revolucionarnih automobila jača je nego ikad. Njegov etos nastavlja voditi marku i danas, a on bi vjerojatno bio počašćen ne samo da se njegovi automobili i dalje koriste i da se u njima uživa onako kako im je namijenjeno, već da mjesto koje je većinu svog života nazivao domom ostaje ključnim dijelom priča o Bugattiju.