Jedan od najcjenjenijih i najpoželjnijih svjetskih prijeratnih automobila nije bio na cesti posljednjih 50 godina, a dosad je imao samo petoricu vlasnika
Ovaj Bugatti Type 57S iz 1937. godine jedan je od najcjenjenijih i najpoželjnijih svjetskih prijeratnih automobila, a nije bio na cesti posljednjih 50 godina. Prvi put na aukciji, ovo ponovno otkriveno blago bit će glavna zvijezda izvanredne prodaje iznimnih motornih automobila u glavnoj prodajnoj sali Bonhams u Londonu 19. veljače.
Na aukciji pod nazivom 'Legends of the Road Sale' predstavit će se odabrani izbor automobilskih remek-djela, a Bugatti Type 57S - jedan od samo 42 proizvedena - bit će u prvom planu. Pokretao ih je atmosferski (unsupercharged) 3,3-litreni dvocilindrični redni 8-cilindrični motor snage 175 KS s dvostrukom bregastom osovinom, suhim podmazivanjem i magnetnim paljenjem. Za prijenos snage do stražnje pogonske osovine koristio se 4-brzinski ručni mjenjač preko stražnjeg diferencijala s dvije lamele. Stražnja osovina bila je postavljena na prednjim krajevima dviju okrenutih četvero-eliptičnih lisnatih opruga i, jedinstveno za ovaj model, prošla je kroz dva velika otvora u bočnim elementima šasije dubokog presjeka, umjesto da je prikvačena ispod njih.
Budući da je od 1969. boravio u radionici svog sada već pokojnog vlasnika, cijenjenog inženjera i zaljubljenika u Bugattije Billa Turnbulla u sjevernom Staffordshireu u Engleskoj, predstavljen je u izuzetnom stanju. Mehanički je restauriran u skladu sa strogim standardima gospodina Turnbulla i ustvari mu je potrebna samo konačna ponovna montaža. Na zahtjev izvršitelja oporuke, ovaj izvanredni Bugatti nudi se za od 5.000.000 do 7.000.000 funti (44.000.000 – 61.000.000 kuna).
Model 57S originalno je naručio Robert Ropner, član obitelji vlasnika tvrtke Ropner Shipping Line, od poznatog londonskog zastupništva Jacka Barclayja. Ropner je precizirao posebno izrađenu sportsku karoseriju Grand Routier s četiri sjedala, koju su oblikovali proslavljeni londonski graditelji karoserija Corsica of London kako bi omotao njegov snažni 3,3-litreni motor, što je 57S učinilo najbržim cestovnim automobilom svog doba.
Automobil je dobio šarmantni nadimak Dulcie zbog britanskog registracijskog broja 'DUL 351'.
Zbog uspjeha marke Bugatti na trkaćoj stazi tijekom zlatne ere 1930-ih, sportski automobili Bugatti smatrani su Grand Prix automobilima na cesti, a često su bili i off-duty prijevoz vodećih vozača. Potpuno je prikladno da je drugi vlasnik ovog automobila bio Rodney Clarke, koji je osnovao poslijeratnu momčad British Connaught Grand Prix.
Štoviše, ova Bugattijeva šasija prepoznata je kao jedna od samo tri posebna lagana okvira proizvedena za pobjedničku sezonu Grand Prixa 1936. godine i postizanje višestrukih svjetskih rekorda s tvorničkim modelom Bugatti Type 57G Tank, aerodinamičnim sportskim trkaćim automobilima, tvorničkim trkaćim derivatima modela 57S.
Ubrzo nakon što je kupio 57S 1969. godine gospodin Turnbull dopisivao se sa sva četiri prethodna vlasnika i, poslije kratkog razdoblja korištenja, ogolio ga je u svojoj radionici kako bi krenuo u potpunu restauraciju prema vlastitim izuzetno visokim standardima. Njegovo je djelo bilo gotovo dovršeno u vrijeme njegove smrti.
Bugatti je sve donedavno ostao u radionici gospodina Turnbulla. Uz uglavnom netaknutu crnu boju, unutrašnjost od kremaste kože i originalne karoserije, nudi se kao napredni projekt blizu završetka, s posebno fascinantnom i dobro dokumentiranom povijesnom datotekom.
Sholto Gilbertson, direktor Bonhams Motor Cars UK, rekao je: 'Ovo je doista izvanredan primjerak jednog od najvrjednijih i najpoželjnijih prijeratnih motornih automobila. Ostali Bugattiji 57S nalaze se u muzejima ili poznatim zbirkama, a to što će se automobil ponuditi na otvorenom tržištu prvi put od 1969. bit će nevjerojatno. Ovo bi mogao biti posljednji 'skriveni' prijeratni Bugatti.'