Priča o razvoju pete generacije Kadetta zapravo je započela 1979. Čim se Opel Kadett D, prvi Opelov model s prednjim pogonom, pojavio na tržištu, već su se prikupljale ideje za potencijalnog nasljednika
Kadett i Astra – ova su dva imena sinonimi za gotovo devet desetljeća uspješne povijesti Opelove kompaktne klase. Od samog početka u segment unose brojne inovacije i time čine individualnu mobilnost pristupačnom za mnoge. Vrlo posebna generacija Kadetta slavi poseban rođendan u godini obljetnice '125 godina Opelove automobilske proizvodnje': Opel Kadett E puni 40 godina.
U jesen 1984. su Opelovi inženjeri postigli zaista veliki uspjeh. Na temelju tehničke osnove svog prethodnika, ali s potpuno novom karoserijom hatchbacka, peta generacija Kadetta postaje sve jača. Temelj uspjeha je atraktivan dizajn kao i tehnička finoća i raznolikost varijanti. Ujedno, to je posljednji Opelov model kompaktne klase koji nosi pločicu s imenom Kadett. Nasljednik već nosi ime 'Astra' i dosljedno nastavlja uspjeh u kompaktnoj klasi.
Prva elektrificirana generacija Astre pokazuje kako danas izgleda moderna zabava u vožnji s odgovornošću. Aktualna Opel Astra, s različitim hibridnim pogonima i ekonomičnim motorima s unutarnjim izgaranjem, kao i potpuno električna Astra Electric, emocionalna je, učinkovita i, ovisno o varijanti, lokalno bez emisija.
Jesen 1984.: Peta generacija uspješnog lansiranja Opel Kadetta
Priča o razvoju pete generacije Kadetta zapravo je započela 1979. Čim se Opel Kadett D, prvi Opelov model s prednjim pogonom, pojavio na tržištu, već su se prikupljale ideje za potencijalnog nasljednika. U razvoju proizvoda i konstrukciji u Rüsselsheimu brojni inženjeri, tehničari i dizajneri dio su projekta 'Kadett E'.
Tijekom pet godina, 1,5 milijardi njemačkih maraka ulazi u razvoj Kadetta E. Prije nego što bude spreman za serijsku proizvodnju, prototipovi prelaze ukupnu udaljenost od oko 6,5 milijuna km – u testnim centrima kao i na trkaćim stazama, u ekstremnim vremenskim uvjetima u sjevernoj Europi i pustinjskim područjima SAD-a.
Nakon što su opsežna testiranja završena, došlo je vrijeme: Kadett E – ponovno s pogonom na prednje kotače – lansiran je u jesen 1984. Uskoro je stigao u prodajne salone – u raznim varijantama bez premca. Ali to nipošto nije jedini razlog zbog kojeg je peta generacija Kadetta u vrlo kratkom vremenu postala bestseler.
Pravi izbor za svaki zadatak
Od samog početka prodaje, posljednja generacija Kadetta dostupna je kao hatchback s troja i petero vrata te kao Kadett karavan s troja i petero vrata – s vodećim utovarnim volumenom u klasi do 1520 l. Samo godinu dana kasnije, notchback varijanta s četvera vrata nadopunjuje ponudu. A od 1987., ljubitelji outdoora su za svoj novac došli na svoje s Kadettom E: nitko drugi nego talijanska zvijezda dizajner Nuccio Bertone bio je odgovoran za novi Kadett kabriolet.
U bliskoj suradnji s dizajnerskim timom iz Rüsselsheima, elegantni Kadett u toplesu stvoren je u sjevernoj talijanskoj tvornici – uključujući opsežnu standardnu opremu od sportskih sjedala za vozača i suvozača do pojedinačno sklopivih stražnjih sjedala i zatamnjenih stakala.
Proizvođač naglašava činjenicu da Opel ne samo da želi privući kupce automobila s Kadettom, već također nudi pravi model za komercijalne kupce s drugom varijantom: Kadett Combo. Ovaj kompaktni transporter s posebno dizajniranom stražnjom osovinom i stražnjim vratima koja se otvaraju pod kutom od 180 stupnjeva može podnijeti do 635 kg korisnog tereta i ima 2,4 m³ skladišnog prostora.
Ipak, najsportskija, najsnažnija i – uz Bertone kabriolet – vjerojatno i najemotivnija varijanta Kadetta je Kadett GSi. Dok serijska verzija u početku ima motor od 1,8 litara i 115 KS (85 kW) snage, GSi je izašao na stazu nedugo nakon toga kao touring automobil grupe A sa 170 KS (125 kW) i ubrzanjem od 0 do 100 km/h za nešto manje od sedam sekundi.
I kao trkaći Kadett GSi 16V od 250 KS (184 kW), je proslavio je svoju pobjedničku premijeru na početku Međunarodnog njemačkog prvenstva touring automobila 1988. Godinu dana kasnije, Austrijanci Josef Haider/Ferdinand Hinterleitner postali su njemački reli prvaci u Opel Kadettu GSi 16V. Iste su godine Opelove tvornice sudjelovale u njemačkom prvenstvu touring automobila s petom generacijom Kadetta.
Serijski pobjednik: 'Zlatni volan' i svjetski prvak u aerodinamici
Dok su razvijali Kadett E, inženjeri i dizajneri obratili su pozornost na tipične Opelove snage, bez obzira na dotičnu varijantu karoserije: emotivan dizajn i dokazanu prikladnost za svakodnevnu upotrebu uparene s maksimalnom učinkovitošću – sve po pristupačnim cijenama za širok raspon kupaca. Ovaj recept za uspjeh rezultirao je brojnim nagradama za petu generaciju bestselera kompaktne klase. Osim 'Zlatnog volana 1984.', osigurao je i titulu 'Europskog automobila 1985. godine'.
Godine 1984. Kadett je također postavio rekord u pogledu aerodinamike. Nakon 1200 sati finog podešavanja u zračnom tunelu, Kadett E postiže senzacionalan koeficijent otpora od 0,32. A sportski GSi, s koeficijentom otpora zraka od 0,30 i površinom otpora zraka od 0,57 m², bio je najaerodinamičnija limuzina na svijetu u to vrijeme.
Opelovi inženjeri su postigli ove najbolje vrijednosti, između ostalog, dosljednim klinastim oblikom, tlocrtom vozila u obliku suze, zaglađenim ravninama prozora i drugim detaljnim rješenjima kao što su fleksibilne brtve spojeva u karoseriji.
Prema riječima tadašnjeg direktora razvoja proizvoda Fritza W. Lohra: 'Tijekom oko 1200 sati rada u zračnom tunelu, naši inženjeri i tehničari su postigli aerodinamičku kvalitetu za novi Kadett koja nikad prije nije bila postignuta u ovoj klasi. Tijekom razvojne faze novog Kadetta, neki od naših viših inženjera ponekad su bili nedostupni dulja razdoblja dana. Kasnije objašnjenje obično je bilo: 'Žao mi je, samo sam testirao GSi...'
Istodobno, razvoj kontinuirano napreduje. Godine 1989. Opel je lansirao osvježeni Kadett E, a 1991. pločica s imenom Opel Astra predstavljena je diljem Europe.
Elektrificirana Opel Astra: Moderan užitak u vožnji s odgovornošću
Unatoč promjeni nazivne pločice s Kadetta na Astru, Opel je zadržao način na koji broji generacije kompaktne klase – pa se najnovija generacija zove Astra L. S njom marka nastavlja svoju uspješnu povijest kompaktne klase od 2021.
Aktualna Astra generacija je treća po redu koja je osvojila 'Zlatni volan'. Nije ni čudo, jer Astra i Astra Sports Tourer daju jasne izjave: s odvažnim, čistim dizajnom od karakterističnog lica marke Opel Vizor izvana do potpuno digitalnog kokpita Pure Panel u unutrašnjosti. Tu su i najsuvremenije tehnologije poput prilagodljivog Intelli-Lux Pixel svjetla bez odsjaja, koje vožnju čine ugodnijom i sigurnijom.
I na kraju, ali ne manje važno, trenutna generacija Astre je po prvi put elektrificirana – kao dinamički plug-in hibrid i učinkovit hibrid s 48-voltnom tehnologijom, kao i potpuno električne Astra Electric i Astra Sports Tourer Electric. Električni motor isporučuje 115 kW (156 KS) i snažan okretni moment od 270 Nm – oba su dostupna od prvog dodira papučice gasa osiguravajući žustro pokretanje i uvjerljivo ubrzanje. Astra Electric i Astra Sports Tourer Electric mogu prijeći do 418 odnosno 413 km (WLTP) lokalno bez emisija pokazujući kako danas izgleda moderna zabava u vožnji s odgovornošću.