HRVATSKA PREMIJERA

Isprobali smo novi Opel Grandland: Moderni C-SUV na novoj platformi i s tri opcije pogona

22.02.2025 u 16:05

Bionic
Reading

Najveći Opelov SUV je trenutno dostupan s hibridnim (Hybrid) i potpuno električnim (Electric) pogonskim sklopom. U drugoj polovici ove godine stiže i treća verzija pogonskog sklopa - Plug-in Hybrid

Opel je održao hrvatsku premijeru Grandlanda, svog najvećeg SUV-a za kojeg se nedvojbeno može reći da je u ovom trenutku najbolji i najmoderniji proizvodni automobil njemačkog proizvođača iz Rüsselsheima. Opel Grandland druge generacije, koji je svoju svjetsku premijeru imao prije nepunih godinu dana, pravi je predstavnik C-SUV segmenta. Treba reći i kako je novi Grnadland osvojio nagradu 'Zlatni volan 2024.' u Njemačkoj za 'Najbolji automobil u kategoriji do 50.000 eura, koju dodjeljuju Auto Bild i Bild am Sonntag.

Ono što ga čini posebnim je i činjenica da je s ovim modelom Opel postao i prvi njemački proizvođač automobila koji uz ostale pogonske sklopove ima i potpuno električne verzije (BEV) baš svih svojih trenutnih modela osobnog i LCV (laka gospodarska vozila) programa.

Opel Grandland Hybrid Izvor: Promo fotografije / Autor: Opel

Naravno, potencijalni kupci uz BEV verzije imaju mogućnost biranja modela koji ih zanimaju i s nekim drugim pogonskim sklopom. Tako je novi Grandland dostupan i s hibridnim pogonskim sklopom. Treba reći i kako u drugoj polovici ove godine stiže i treća verzija pogonskog sklopa - Plug-in Hybrid.

Mi smo na domaćoj premijeri isprobali trenutno dostupne dvije verzije novog Grandlanda: Hybrid i Electric.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Nova, druga generacija Grandlanda po prvi put na jednom serijskom modelu objedinjuje mnogobrojne dizajnerske elemente koji su premijerno predstavljeni na konceptnom automobilu Opel Experimental u rujnu 2023.

To podrazumijeva 3D Vizor s osvijetljenim logotipom 'munje' dodatno istaknut tehnologijom Edge Light, kao i trajno osvijetljen OPEL natpis na stražnjoj strani vozila.

Ovaj stražnji natpis marke po prvi put pojavljuje na nekom njihovom modelu u serijskoj proizvodnji. Sam naziv automobila više nije prikazan kromiranim slovima, već je utisnut u središte stražnjih podiznih vrata, što je u skladu s Opelovim pristupom zelenim inovacijama ('Greenovation') za očuvanje svih resursa koji se odnose na proizvodnju automobila.

Grandland ima Intelli-Lux Pixel Matrix HD prednja svjetla, za koje sam proizvođač kaže da su vodeća svjetla u automobilskoj industriji. Sustav sadrži 51.200 elemenata (25.600 sa svake strane) za distribuciju svjetla visoke razlučivosti i premijerno se ugrađuje u drugu generaciju Grandlanda.

Kamera otkriva nadolazeće objekte na temelju situacije u prometu, a sustav rasvjete Intelli-Lux Pixel Matrix HD zatim izrezuje te objekte još preciznije od standardnih tehnologija Matrix Light i isporučuje mnogo svjetliji i homogeniji svjetlosni uzorak te pritom osigurava da ne dođe do zasljepljivanja drugih sudionika u prometu. Osim toga, nove pozdravne animacije pri uključivanju/isključivanju sustava s grafičkim projekcijama ispred vozila najavljuju buduće mogućnosti.

Novi smjer razvoja također je dao veću slobodu dizajnerima pa je impresivan stav novog Grandlanda vidljiv već na prvi pogled. Zahvaljujući dvobojnom krovu i kontrastnim oblogama, Grandland je vizualno rastegnut čime dobiva elegantan izgled. Cjelokupan dizajn karoserije organiziran je i strukturiran, ali istovremeno fluidan i organski. Oštre linije lukova kotača protežu se po automobilu i vizualno pomažu izbaciti kotače prema van.

Kad je riječ o strukturi, ovo je prvi Opelov model koji se temelji na Stellantis STLA Medium platformi električnih vozila na bateriju ('BEV-native'). Zahvaljujući novoj arhitekturi, novom paketu plosnatih baterija kapaciteta do 98 kWh, novoj generaciji električnog motora i značajkama za smanjenje potrošnje energije kao što je toplinska pumpa, novi Grandland Electric može isporučiti doseg električnog pogona do približno 700 km (WLTP) bez lokalnih emisija. Također značajno skraćuje zaustavljanja radi punjenja vozila. Na brzom punjaču potrebno je samo približno 26 minuta da bi se napunilo 80 posto kapaciteta baterije.

Što se dimenzija tiče, novi Grandland je 173 mm dulji, 64 mm širi i 19 mm viši od prethodnika: duljina 4650 mm; širina 1905 mm; visina 1660 mm, međuosovinski razmak 2784 mm. Težina Hybrid modela je 1675 kg, Plug-in Hybrid modela 1971 kg, a Electric modela sa 73 kWh baterijom je 2207 kg ili s 82,2 kWh baterijom 2195 kg (sve s vozačem od 75 kg).

Okomita stražnja podizna vrata naglašavaju prostranost kabine i prtljažnika. Stražnja se sjedala mogu preklopiti u omjeru 40:20:40 kako bi se dobio teretni prostor obujma do 1641 litara.

Novi Grandland dolazi s aluminijskim naplatcima veličine 19 ili 20 cola, sukladno tomu su i na raspolaganju sljedeće dimenzije guma: 225/55R19 za model Hybrid, 235/55R19 i 235/50R20 za modele Plug-in-Hybrid i Electric.

Novi Grandland dolazi u dvije razine opreme - Edition i GS – te u šest boja karoserije: Arktis bijela, Grafik siva, Kristal srebrna metalik, Impakt smeđa metalik, Spektrum plava metalik i Karbon crna metalik. Grandland u višoj razini opreme GS dolazi standardno s crnim krovom.

Unutrašnjost

Novi Grandland odlikuju jako lijepo osmišljeni dizajn, vrlo praktični elementi te kvalitetni materijali. U pogledu arhitekture vozila, pojedinačni dijelovi unutrašnjosti vodoravno su raspoređeni s linijama koje se protežu od ploče s instrumentima do vrata i time povećavaju osjećaj širine i prostranosti, dok je središnji zaslon veličine 16 inča blago okrenut prema vozaču, a visoko postavljena središnja konzola jamči sportski osjećaj vožnje.

Iza upravljača se nalazi diskretan široki i potpuno digitalni informacijski zaslon za vozača koji vozaču nudi sve važne informacije kako bi ostao usredotočen na vožnju, a veliki head-up display Intelli-HUD omogućava vozaču da zadrži pogled na cestu ispred.

Vozač također imaju mogućnost ručnog ili automatskog pokretanja načina rada Pure koji smanjuje količinu sadržaja prikazanog na informacijskom zaslonu za vozača, head-up displayju i središnjem zaslonu kako bi se dodatno otklonile smetnje tijekom vožnje noću ili po kiši. S Opelovim često korištenim postavkama, primjerice za upravljanje klima-uređajem, također se može intuitivno upravljati s pomoću nekoliko preostalih fizičkih tipki.

Bočni otvori za zrak integrirani su u vrata čime se dodatno ističe širina ploče s instrumentima. Gornji dio ploče s instrumentima tehnički jako lijepo izgleda i estetski je podijeljen u dvije površine koje naglašavaju opći ton dizajna. Ispod se nalaze takozvani 'Edge Light' temeljeni na istoj tehnologiji koja se upotrebljava u Vizor-u i koji su zaslužni za preciznu igru boje i svjetla podržanu atraktivnom neizravnom ambijentalnom rasvjetom na ploči s instrumentima i umetcima na vratima. Srednji dio ploče s instrumentima presvučen je tkaninom i vizualno prelazi na okvir vrata čime oblikuje privlačan i taktilan kokpit.

Ono što će razveseliti putnike na prednja dva sjedala su višestruko nagrađivana Opelova ergonomska AGR sjedala ('Akcija za zdrava leđa'). Osim toga, ona uvode novu značajku za povećanje udobnosti: električno podesivu bočnu potporu naslona sjedala. Ova funkcija značajno poboljšava udobnost bočne potpore s dva pneumatska džepa smještena u bočnim podupiračima naslona. Sjedala također nude ventilaciju i masažu za vozača.

Putnici straga imaju dodatan prostor za noge koji je 20 mm veći od prethodnog modela Grandlanda. Patentirana značajka Intelli-Seat na prednjim sjedalima, točnije utor koji smanjuje pritisak na trtičnu kost, dolazi u osnovnoj opremi i jamči vrhunsku udobnost čak i tijekom dugih putovanja. Opel istiće kako su sve tkanine u unutrašnjosti vozila 100 posto reciklirane.

Kao vozilo koje je usmjereno na obitelji, snažan naglasak stavljen je na svestranu unutrašnjost. Cilj nije bio samo osigurati što više pretinaca za pohranu, već i pronaći inovativna rješenja koja olakšavaju život korisnicima i istovremeno poboljšavaju udobnost i dobrobit. Tu se posebno ističe Pixel Box, koji zahvaljujući osvijetljenom prozirnom staklu i oblozi od tkanine, ne samo da konzolu čini vizualno privlačnijom, već je i iznimno funkcionalan. Bežični punjač za pametne telefone nalazi se iza stakla kako bi se uređaji mogli puniti dok su sigurno odloženi. Telefon je također uvijek vidljiv pa ga je teško zaboraviti kada izlazite iz vozila.

Novi Grandland ukupno nudi više od 35 l prostora za pohranu raspoređenih po unutarnjim pretincima. Osim toga, tu su džepovi za pametne telefone u naslonima prednjih sjedala te veliko spremište ispod središnje konzole u kojem se također nalazi utičnica od 12 V.

Napredni sustavi sigurnosti

Novi Grandland je opremljen brojnim sustavima za pomoć vozaču kao što su automatski tempomat s funkcijom Stop & Go, prošireno prepoznavanje prometnih znakova, inteligentna prilagodba brzine i 'In Crash Braking' sustav čija je svrha pomoći vozaču da izbjegne sekundarne sudare u slučaju prometne nesreće, a svi se isporučuju u osnovnoj opremi.

Uz nadoplatu je dostupan i sustav Intelli-Drive 2.0 koji objedinjuje brojne elektroničke sustave za pomoć i kombinira ih s poluautomatskom pomoći pri promjeni vozne trake i preporučenom prilagodbom brzine. Ako je ciljni vozni trak slobodan, sustav za pomoć usmjerava vozilo u željenu voznu traku malim pokretima upravljača. Preporučena prilagodba brzine osigurava da se, ako to vozač potvrdi, brzina vozila u skladu s tim smanji kada se dosegne novo ograničenje brzine ili poveća do tog ograničenja.

Osim senzora, Intelli-Drive 2.0 upotrebljava i podatke primljene putem bežične veze. Parkiranje i manevriranje također olakšavaju sustavi za pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, kamera za pregled straga s funkcijom automatskog čišćenja i kamera Intelli-Vision s prikazom od 360 stupnjeva.

Opel Grandland
  • Opel Grandland
  • Opel Grandland
  • Opel Grandland
  • Opel Grandland
  • Opel Grandland
    +72
Opel Grandland - hrvatska premijera Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Tri različita pogonska sustava

Rekli smo već, novi Grandland dolazi s izborom između hibridnog, plug-in hibridnog i potpuno električnog pogona.

Mi smo isprobali najprije verziju za koju pretpostavljamo da će biti i najprodavanija kod nas: Hybrid. Radi se o trocilindričnom 1,2-litrenom turbo benzinskom motoru Stellantis grupe 1.2 XHT S/S snage 136 KS (100 kW) s 48-voltnom MHEV tehnologijom pogona.

Opel Grandland MHEV Izvor: Promo fotografije / Autor: Opel

Njegova litij-ionska baterija je kapaciteta 0,876 kWh. Najveći okretni moment je 230 Nm pri 1750 okr./min. Pogon je na prednja dva kotača, a uparen je s elektrificiranim DTC automatskim mjenjačem sa 7 brzina. Njegova preklopna sklopka se nalazi na središnjoj konzoli. Ubrzanje od 0-100 km/h je 10,2 s, a krajnja brzina 202 km/h. Proizvođač navodi sljedeće: emisije CO2 u kombinirnim uvjetima 124-128 g/km te potrošnju u kombiniranim uvjetima od 5,5-5,6 l/100 km. Spremnik goriva je 55 litara.

Nakon ulazne hibridne verzije isprobali smo i Electric, potpuno električnu verziju pogona. Snaga električnog motora je 157 kW 213 KS), najveći okretni moment od 345 Nm pri 250-4370 okr./min., s automatskim električnim DTC mjenjačem. Njegova preklopna sklopka se nalazi na središnjoj konzoli. Pogon je na prednja dva kotača, a baterija dolazi u dvije razine kapaciteta 73 kWh ili 82,2 kWh. Ubrzanje od 0-100 km/h je za obje verzije 10,2 s, a krajnja brzina ograničena na 170 km/h.

Opel Grandland Electric Izvor: Promo fotografije / Autor: Opel

Proizvođač kaže da potpuno električni model sa slabijom baterijom ima domet s jednim punjenjem od 521 km u kombiniranim uvjetima vožnje (WLTP) ili potrošnju od 13,9-17,6 kWh/100 km. Model Electric s jačom većom baterijom ima domet s jednim punjenjem od 582 km u kombiniranim uvjetima vožnje (WLTP) ili potrošnju od 17,8-18,5 kWh/100 km. Što se punjenja tiče, maksimalna snaga AC punjenja je 11 kW, a DC punjenja 160 kW.

Treća opcija, za koju smo rekli da dolazi u drugoj polovici ove godine, je Plug-in Hybrid. Osnova ovog PHEV pogona je četverocilindrični 1.6 Direct Injection Turbo benzinac snage 150 KS (110 kW) i 300 Nm koji je uparen s električnim motorom snage 92 kW (125 KS) i 118 Nm, za ukupnu snagu sustava od 143 kW (195 KS). Njegova litij-ionska baterija je kapaciteta 17,9 kWh. Pogon je na prednja dva kotača, a ubrzanje od 0-100 km/h je 7,8 s, a krajnja brzina 220 km/h. Njegoova mu baterija osigurava doseg do 85 km bez lokalnih emisija (WLTP). Za punjenje od 0 do 100 posto na AC kućnoj utičnici (3,2 kW) mu treba 6 sati i 15 min. S Wall boxom od 0 do 100 posto 5h30min (serijski 3.7 kW punjač) ili 2h55min (opcijski 7,4 kW punjač).

Sportska ili udobna vožnja

Novi Grandland se može pohvaliti amortizerima s FSD (Frequency Selective Damping) tehnologijom. Ovisno o situaciji, uvjetima na cesti i stilu vožnje, FSD tehnologija omogućuje različite karakteristike prigušivanja: za udobnu vožnju kada je vozilo izloženo kratkim udarcima pri prelasku preko neravnina, kao i za sportski, ambiciozni stil vožnje uz izravniji dodir s cestom. Grandland reagira još brže i izravnije, ali ostaje stabilan pri kočenju, skretanju i velikim brzinama na autocesti.

Za kraj, što se cijena kod nas tiče novi Grandland prema konfiguratoru kreće od modela Hybrid Edition od 34.307,47 eura, Hybrid GS od 36.307,72 eura. Grandland električnim pogonom kreće od modela Electric Edition 73 kWh od 44.990 eura, a Electric GS 73 kWh od 46.990 eura i Electric GS 82 kWh od 49.990 eura.

Treba reći i kako Opel od Grandlanda za sve njihove osobne modele daje 8 godina jamstva za hrvatsko tržište.