HRVATSKA PREMIJERA

Ovo je nova Opel Frontera: Moderni obiteljski kompakt iz B-SUV segmenta s do 7 sjedala

06.07.2024 u 11:51

Bionic
Reading

Biti će dostupna kao baterijsko-električna varijanta od samog početka, no kupci će se također moći odlučiti za varijante s 48-voltnom hibridnom tehnologijom

Potpuno nova Opel Frontera je moderna reinkarnacija modela vrlo poznatog imena iz ne tako davne prošlosti njemačke tvrtke iz Rüsselsheima. Nova Frontera je svoju svjetsku premijeru imala sredinom svibnja ove godine, a nepuna dva mjeseca nakon toga je imala i svoju hrvatsku premijeru. Riječ je ipak o statičkoj prezentaciji, pa vam zasad možemo samo prenijeti osnovne detalje modela koji bi mogao zainteresirati mnoge koji vole ovaj prostrani, udobni, kompaktni SUV za ljubitelje prirode i obitelji. To je uz njezin sestrinski model Citroën C3 Aircross prvo vozilo iz B-SUV segmenta s do sedam sjedala.

Napomenimo samo, izvorni SUV model Opel Frontera se proizvodio u dvije generacije između 1991. i 2004. Bila je to licencirana replika modela Isuzu Wizarda i Isuzu MU (Frontera Sport). U Australiji ih je nudio australski Opelov brend Holden kao Holden Frontera, a u Velikoj Britaniji je bio na tržištu pod imenom Vauxhall Frontera.

Opel Frontera - svjetska premijera u Istanbulu Izvor: Promo fotografije / Autor: Opel

Nova Frontera je svojevrsni nasljednik Opel Crosslanda, a biti će dostupna kao baterijsko-električna varijanta od samog početka, no kupci će se također moći odlučiti za varijante s 48-voltnom hibridnom tehnologijom.

Opel, koji je prije neki dan proslavio 125 godina otkako je započeo s proizvodnjom automobila, je naglasio kako će Frontera biti zabavan automobil s pametnim funkcionalnim značajkama. Nova Frontera će prikazati novu robusnu interpretaciju Opelove odvažne i čiste filozofije dizajna i biti prvi serijski automobil njemačke marke koji će nositi novi Opelov amblem 'Blitz'.

Na hrvatskoj premijeri su se okupljenim domaćim autonovinarima, u ime brenda Opel, obratili direktor tržišta Igor Baretić, direktorica marketinga Tina Tadić i voditelj prodaje Kristijan Pišonić, zahvalivši im na dolasku i podršci ove uzbudljive priče o povratku Opel Frontere.

Iako zasad još nema informacija o cijenama za Hrvatsku, očekuje se da će cijene biti slične onima u Njemačkoj. Tako će potpuno električna Frontera Electric bez lokalnih emisija imati cijenu od oko 29.000 eura, dok će Frontera Hybrid biti dostupna već za oko 24.000 eura (sve preporučene cijene uključujući PDV u Njemačkoj). Očekuje se da će nova Frontera stići u prodajne salone krajem ove godine.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Nova Opel Frontera ističe se već na prvi pogled zahvaljujući upečatljivom dizajnu. Sve varijante novog modela ponosno nose novu Opelovu 'munju' u središtu moderne Opel Vizor prednje maske. Crni 'vizir' prednjem dijelu Frontere daje jedinstveni identitet i neprimjetno integrira Eco LED prednja svjetla s automatskim dugim svjetlima.

Vizor je podržan trapezoidnim otvorom za hlađenje u donjoj trećini i naglašava čvrst i robustan stav automobila. Dobro poznati Opelov 'potpis krila' blista u modernoj interpretaciji s tri svjetlosna bloka odvojena umetcima u boji karoserije. Bočni pogled otkriva prepoznatljiv C-stup koji vizualno dijeli prostranu kabinu. S druge strane, naglašeni lukovi kotača i blatobrani čvrsto drže automobil na cesti, a Fronteri također daju čvrst i moderan izgled.

Uspravna prednja silueta i jedinstvene prednje proporcije nove Frontere spajaju funkcionalnu i prostranu kabinu s vrlo odvažnim i čvrstim, ali modernim izražajnim izgledom.

Nova Frontera je bazirana na Smart Car platformi, elektificiranoj CMP platformi dizajniranoj za prilagodbu nizu vozila s unutarnjim izgaranjem, hibridnih i električnih vozila.

Što se vanjskih dimenzija tiče, one su sljedeće: duljina 4380 mm, širina 1795 mm (bez retrovizora), visina 1627 mm, međuosovinski razmak 2671 mm.

Prtljažnik može primiti više od 450 l prtljage ili čak do 1600 l s preklopljenim sjedalima. Stražnja klupa je djeljiva u omjeru 60:40, a u osnovnoj opremi dolazi i podnica prtljažnika podesiva u dva nivoa.

Ljubitelji prirode mogu naručiti novu Fronteru s krovnim nosačima i krovnim šatorom s ljestvama koji su posebno osmišljeni za ovaj SUV i dostupni uz naplatu. Nakon što stignete na odredište, krov Frontere možete opteretiti s do 240 kilograma.

Unutrašnjost

Suvremena vanjština usredotočena je na bitno, a to se načelo dizajna neprimjetno preslikava u unutrašnjosti. Vozač i putnici gledaju na kokpit kojeg krase novi upravljač i dva široka zaslona veličine 10 inča. Frontera također dolazi s brojnim praktičnim značajkama u osnovnoj opremi, uključujući inovativnu postaju za pametne telefone.

Ono što je svakako zanimljivo jest činjenica da nova Opel Frontera neće imati samo pet sjedala, već je dovoljno prostrana da u budućnosti bude raspoloživa u izvedbi sa sedam sjedala. To je čini idealnim automobilom za prijevoz prijatelja ili svih članova obitelji.

Opel kaže kako su putovanja na prvom mjestu za novu Fronteru, pa tako donosi inovativna rješenja za sjedenje širokom rasponu kupaca. Patentirana značajka Intelli-Seat na prednjim sjedalima, točnije središnji utor koji smanjuje pritisak na trtičnu kost, jamči vrhunsku udobnost čak i tijekom dugih putovanja. Sjedala nisu samo vješto izrađena i oblikovana, već i privlače pažnju svojim kontrastnim šavovima. Presvlake sjedala također su dostupne od potpuno održivog recikliranog materijala.

Novi model također nudi sve što je potrebno osobama koje se radije oslanjaju na vlastiti mobilni uređaj svojom inovativnom postajom za pametne telefone koja je dostupna uz nadoplatu. Nakon povezivanja s postajom putem namjenske aplikacije, korisnikov pametni telefon postaje upravljačka ploča sustava za informiranje i zabavu koja također može djelovati u kombinaciji s tipkama na upravljaču.

Brojna pametna rješenja dodatno poboljšavaju zabavu koja je neizostavan dio identiteta novog modela. Primjerice, punjenje mobilnih uređaja lakše je nego ikad prije zahvaljujući hlađenom bežičnom punjaču i dva USB-priključka sprijeda te još dva USB-priključka u drugom redu.

Veći uređaji koje inače nije lako odložiti u kabini, kao što su tableti, sada se mogu sigurno pohraniti u središnjoj konzoli zahvaljujući savitljivoj traci koja ih drži na mjestu. Dodatni otvoreni prostori za pohranu u kabini mogu primiti manju ručnu prtljagu, a gumena obloga sprječava zveckanje i klizanje. Putnici u drugom redu mogu upotrijebiti džepove za pametne telefone u naslonima prednjih sjedala.

  • +14
Opel Frontera - hrvatska premijera Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Dva koncepta pogonskog sklopa

Nova Frontera dostupna je s tehnologijom hibridnog pogona od 48 V (li-ionska baterija kapaciteta 898 Wh) ili u potpuno električnoj izvedbi. Frontera Hybrid dolazi s 1,2-litrenim turbo-benzinskim motorom snage 74 kW (100 KS) koji je posebno razvijen za hibridnu upotrebu. Najveća brzina je 180 km/h. Radi u kombinaciji s električnim motorom snage 21 kW (28 KS) i elektrificiranim DCT6 mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i dvostrukom spojkom pa su potrošnja goriva i emisije CO2 znatno manji u usporedbi s modelom s uobičajenim pogonom. Osim toga, Frontera Hybrid će također biti dostupna s 1,2-litrenim turbo-benzinskim motorom snage 100 kW (136 KS). Najveća brzina ove jače verzije je 190 km/h.

Za one koji žele putovati lokalno bez emisija u ponudi će biti i baterijski električna Frontera Electric snage 83 kW (113 KS) s dometom od 310 km (prema WLTP). Njezina baterija je kapaciteta 44 kWh, a najveća brzina 140 km/h.

Opel je naglasio i kako će biti dostupna verzija 'dugog dometa', pa će ova Frontera Electric moći prijeći do oko 400 km (WLTP) bez zaustavljanja radi punjenja.

Dvije razine opreme

Kupcima su također jasno predstavljene razine opreme nove Frontere. Novi Opelov model će biti dostupan ili kao Frontera ili kao Frontera GS. Čak je i početna verzija opsežno opremljena. GS varijanta također će imati sustave kao što su multimedijski infotainment s 10-inčnim zaslonom u boji osjetljivim na dodir i navigacijom, kao i stražnjom kamerom. Kupci Frontere mogu dodatno prilagoditi svoje vozilo s dva opcijska paketa.