Naš testni model ubrzava od 0 do 100 km/h za 10.8 s, a krajnja brzina je 199 km/h. Ne može se reći da ulazni benzinac sa 110 KS ima neku veliku snaga motora, no naš testni model u vožnji se ponaša sasvim pristojno
Opel je svijetu pokazao potpuno novu, šestu generaciju Astre iz C-segmenta, u rujnu 2021. godine uoči salona automobila u Münchenu. Time je njemački proizvođač iz sastava Stellantis grupe otvorio sljedeće poglavlje 30-godišnje priče o uspjehu Astre, jer je po prvi put model kompaktne klase iz Rüsselsheima postao dostupan i s električnim pogonom.
Nakon što smo u listopadu 2022. na svom testu imali hatchback verziju Opel Astra Elegance F 1.2 XHT S/S (96 kW/130 KS) AT8 s benzinskim motorom, sada smo vozili i njegovu karavansku verziju. Naš je testni model bio Astra Sports Tourer Edition 1.2 XHL S/S (81 kW/110 KS) s benzinskim motorom i 6-brzinskim ručnim mjenjačem.
Opel Astra Sports Tourer, karavanska verzija predstavljena sredinom 2022., je u ožujku ove godine konačno stigla i kod nas s visoko učinkovitim benzinskim i dizelskim motorima, plug-in hibridnim varijantama i kao čisto električna izvedba.
Ovaj karavan nastavlja Opelovu uspješnu tradiciju kompaktnih karavana, koja je započela prije otprilike 60 godina s Kadettom Caravanom, prvim takvim automobilom u ovoj klasi njemačke marke.
Vanjski dizajn, strukutra i dimenzije
Zajedno sa svojim sestrinskim hatchback modelom s petera vrata, Astra Sports Tourer je iznimno elegantna i Opelov prvi karavan koji odražava odvažnu i čistu dizajnersku filozofiju njemačke marke. Novi Sports Tourer zadržava snagu i praktičnost svojih prethodnika.
Novo lice marke Opel Vizor slijedi Opelov 'kompas' gdje se okomite i vodoravne osi – oštar nabor na poklopcu motora i grafika dnevnih svjetala u obliku krila – sijeku s amblemom Opel Blitz u sredini.
Baš kao i na hatchback verziji Vizor također neprimjetno integrira tehnologije kao što su prilagodljiva prednja svjetla Intelli-Lux LED® Pixel Light i prednja kamera. Sustav bez odsjaja sa 168 LED elemenata dolazi iz Opelovih vodećih modela Insignije i Grandlanda i vodeća je značajka u klasi među kompaktnim i automobilima srednje veličine. Ipak, mi smo u Edition razini opreme imali standardna prednja svjetla za maglu, kao i prednja Eco LED svjetla.
Gledano sa strane, Astra Sports Tourer izgleda posebno dinamično dok se straga Opelov kompas ponavlja središnje postavljenim Blitzom, okomito postavljenim visoko postavljenim kočionim svjetlom i posebno tankim LED stražnjim svjetlima.
Nadalje, nova Astra Sports Tourer opcijski je dostupna s dvobojnom bojom. Kontrastna boja krova čini da karavanska verzija izgleda još vitkije i duže. Nismo imali uzdužne krovne šine, ali vizualno to ne smeta ukupnom izgledu. Naš je testni model je bio Platinium sive boje po cijeloj površini karoserije.
Što se strukture vozila tiče, Astra Sports Tourer je temeljena na EMP2 (Efficient Modular Platform) modularnoj platformi koju je zajednički razvio i koristi francuski proizvođač automobila PSA Group (od 2021. spojen sa Stellantisom) za kompaktne i srednje automobile s pogonom na prednje ili sva četiri kotača i poprečnim motorom.
Vanjske dimenzije karavanske verzije su sljedeće: duljina 4642 mm, širina 1860 mm (2062 mm s otvorenim retrovizorima), visina 1481 mm. Zanimljivo, ukupna duljina je 60 mm kraća nego kod prethodnog modela, zahvaljujući posebno kratkom prednjem prevjesu i unatoč 70 mm dužem međuosovinskom razmaku od 2732 mm (57 mm duži od onog kod Astre hatchback). Krug okretanja Astre Sports Tourer je 10,7 m između dva rubna kamena.
Težina testnog vozila s vozačem od 75 kg je 1376 kg, može vuči kočenu prikolicu od 1200 kg (12 posto uspona) ili 680 kg nekočenu.
Prtljažnik Astre Sports Tourer nudi do oko 600 litara korisnog prostora za pohranu s uspravnim naslonima stražnjih sjedala i do 1634 l kada su preklopljeni – dovoljno prostora za smještaj, na primjer, transportnog kaveza za psa srednje veličine. Osim toga, kada su nasloni stražnjih sjedala djeljivi u omjeru 40:20:40 (standardna oprema) preklopljeni, pod je potpuno ravan. Napomena, čak i sa svojom podnom litij-ionskom baterijom, plug-in hibridne varijante i dalje nude praktične zapremine tereta veće od 516 l odnosno 1553 l.
Zapremina prtljažnika varijanti motora s unutarnjim izgaranjem ima dvostruko dno prtljažnog prostora te pokrov teretnog prostora, s namatanjem. Treba spomenuti kako se prtljažni prostor može i optimizirati s opcijskim 'Intelli-Space', no mi ga nismo standardno imali u razini opreme Edition.
Ova svestrana podnica za teret može se jednostavno podesiti samo jednom rukom u visoki i niski položaj i parkirati pod kutom od 45 stupnjeva. Osim toga, za još veću praktičnost, uvlačivi poklopac prtljažnika može se pospremiti kada je podesivi pod u gornjem i donjem položaju.
Nova Astra Sports Tourer s 'Intelli-Space' također može olakšati život u slučaju pucanja gume. Kompleti za popravak guma i prvu pomoć pohranjeni su u pametnim pretincima ispod poda kojima se može pristupiti iz prtljažnika ili iz prostora za suvozačevo sjedalo. To znači da se kompleti mogu dobiti bez potrebe da se potpuno raspakira prtljažnik. Naravno, vrata prtljažnika se automatski otvaraju i zatvaraju pokretom noge ispod stražnjeg branika.
Naš je testni model imao standardne 16-colne Phantom aluminijske naplatke (7 J x 16), sa zimskim gumama Sava Eskimo S3+ dimenzija 205/55R16 s oznakom M+S.
Unutrašnjost
I unutrašnjost nove Astre Sports Tourer je napravila veliki korak naprijed, a naša Edition verzija je imala sjedala prekrivena tkaninom Modene u svije nijanse sive. Treba reći kako se Opel može pohvaliti izuzetno naprednim sjedalima. Razvijena unutar tvrtke, prednja sjedala nove Astre Sports Tourer certificirana su od strane Aktion Gesunder Rücken e.V. (Kampanja za zdrava leđa ili AGR).
Ultra-ergonomska sjedala najbolje su što kompaktna klasa može ponuditi, sa širokim rasponom opcijskih podešavanja, od električnog nagiba do elektro-pneumatske lumbalne potpore. Tako je naš model imao doplatno AGR sjedalo vozača koje je ergonomično, grijano, s podesivim naslonom za glavu. Mjesta straga ima za troje odraslih.
Mi smo imali i doplatni kožom presvučen upravljač s grijanjem, te dodatno zatamnjena stražnja stakla s grijanjem, kao i dodatno zatamnjena stražnja stakla.
Kao i ostale nove Opel modele, Astru Sports Tourer krasi potpuno digitalno Pure Panel sučelje čovjek-stroj (HMI). Isto nudi korisnicima čisto i intuitivno iskustvo. Upravljanje je putem ekstra širokog zaslona osjetljivog na dodir, baš kao kod pametnog telefona.
Tako je u razini opreme Edition standarna oprema Multimedijski infotainment sustav s 10˝ informacijskim zaslonom za vozača i 10˝ zaslonom u boji osjetljivim na dodir (Pure Panel®), te krovnom antenom oblika peraje morskog psa u crnoj boji visokog sjaja.
Važne postavke kao što je kontrola klime i dalje se mogu odabrati izravno putem samo nekoliko prekidača. Nova generacija multimedijskih infotainment i sustava povezivanja može se povezati s bežičnim Apple CarPlay i Android Auto putem kompatibilnih pametnih telefona.
Što se tiče pretinaca za odlaganje, naša Edition verzija ima pretinac u središnjoj konzoli, u prednjim vratima pogodan za boce pića od 1,5 litara, u stražnjim vratima prikladan za boce pića od 0,5 l, pretinac za rukavice s LED osvjetljenjem. Središnja konzola je s USB priključkom i USB punjačem, držačem za čaše, pretincima za stvari.
Sustavi pomoći vozaču
U Astri Sports Tourer vozač ima podršku vrhunskih sustava pomoći, kao što su Intelli-HUD head-up zaslon i Intelli-Drive. Ipak, u ovisnosti o razini opreme, a mi smo imali ulaznu razinu Edition standardni su sustavi i oprema: Centralno zaključavanje, Pokretanje bez ključa, Napredni sustav kočenja u slučaju opasnosti (AEBS), Aktivno i inteligentno prilagođenje brzine, Tempomat s graničnikom brzine, EU paket sigurnosti, Prednji i stražnji parking senzori, Isofix sustav na stražnjim sjedalima, Pomoć pri parkiranju, sprijeda i straga.
Benzinski motor 1.2 XHL S/S (81 kW/110 KS) MT6
Uz električni pogon, Astra Sports Tourer dostupna je s visoko učinkovitim benzinskim i dizelskim motorima. Raspon snage je od 110 KS (81 kW) do 130 KS (96 kW) s benzinskim i dizelskim varijantama i trenutno do 180 KS (133 kW), a uskoro i do 225 KS (165 kW) izlazne snage sustava plug-in hibridne varijante.
Mi smo imali ulazni, slabiji benzinski trocilindrični turbo motor 1.2 XHL S/S obujma 1199 cm³, snage 110 KS (81 kW) pri 5500 okr./min. Najveći okretni moment ovog motora je 205 Nm pri 1750 okr./min. Pogon je na prednja dva kotača, a motor je uparen sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem. Volumen spremnika goriva je 52 litre.
Naš testni model ubrzava od 0 do 100 km/h za 10.8 sekundi, a krajnja brzina je 199 km/h. Ne može se reći da je 110 KS neka velika snaga motora, no naš testni model u vožnji se ponaša sasvim pristojno. Prednji ovjes je neovisni MacPherson, a stražnji poluneovisan. Naravno, samo vozilo i nije neka jurilica već više odmjeren i vrlo praktičan obiteljski karavan, lijepog i modernog dizajna.
Naravno, ako pogledamo podatke o emisijama i potrošnji ovog modela nitko neće biti nezadovoljan: prosječna emisija CO2 je 125 g/km, a prosječna kombinirana potrošnja 5,5 l/100 km (sve WLTP).
Za kraj, što se cijena tiče, Opel u Hrvatskoj nudi Astru SportsTourer Edition 1.2 110 KS MT6 po cijeni od 27.664 eura. Za ljubitelje dizelskog pogona tu je Astra SportsTourer Edition 1.5DTH 130 KS AT8 po cijeni od 32.486 eura. Slijedi plug-in hibridna verzija Astra SportsTourer PHEV GS Line ukupne snage 180 KS po cijeni od 44.269 eura. I naravno, čisto električnu verziju Astra SportsTourer Electric Edition 115 kW (156 KS) po cijeni od 45.500 eura. Naš je testni model Edition 1.2 110 KS MT6 s dodatnom opremom stajao 28.664 eura.
Treba reći i kako ove dvije posljednje verzije ulaze u konkurenciju za poticaje države za energetski učinkovita vozila, pa su u tom slučaju cijene još atraktivnije.