Automobili proizvedeni u SAD-u gotovo da se i ne prodaju u Europi zadnjih 30-tak godina, vjerojatno je Jeep izuzetak po tom pitanju, ali dolaskom novih potpuno električnih modela s pravim imenima stvari se možda promijene
To da Europa proizvodi sjajne automobile nitko ne spori, ali na kugli zemaljskoj postoji barem još nekoliko značajnih zemalja koje su izuzetno dobre u autoindustriji, ako ne i bolje, poput Japana, SAD-a ili Južne Koreje. No zahvaljujući prije svega ogromnom globalnom utjecaju filmske industrije iz Sjedinjenih Američkih Država nama Europljanima američki automobili su dobar dio dvadesetog stoljeća bili jako zanimljivi, počevši još od prvog velikoserijskog automobila za široke mase modela Ford T iz 1908. godine. No, u posljednje vrijeme niti ima takvih automobila na europskim cestama, a još manje razumijemo i poznajemo njihovo označavanje modela. Nekada nije bilo tako!
Mnogi će se tako prisjetiti i legendarnih modela Chevrolet Corvette Convertible iz 1960. ili Cadillaca Eldorada iz 1964. godine. A mnogi poznavatelji automobila će isto tako bez okolišanja moći nabrojati tri najveća američka proizvođača, odnosno grupacije sjevernoameričkih proizvođača automobila: General Motors, Ford Motor ili Chrysler. I mnogi će odmah reći da je upravo ovo prvo ime, General Motors ili skraćeno GM vlasnik marke koja je, ne samo u američkim okvirima, vlasnik najluksuznijeg brenda: Cadillac.
Tako je baš General Motors, odnosno njegov Cadillac objavio prošlog tjedna da će okončati politiku imenovanja svojih modela, za mnoge ljubitelje automobila, bezličnim alfanumeričkim oznakama i prijeći na stvarne riječi jer će elektrificirati svoju liniju tijekom sljedećeg desetljeća.
'Dolaskom električnih vozila je vrijeme u kojem ćemo se vratiti imenovanju', rekao je predsjednik Cadillaca Steve Carlisle.
GM koristi Cadillac kada razmišlja o elektrifikaciji svojih modela, koji uključuju 20 novih potpuno električnih globalnih vozila do 2023. godine. Do 2030., rekao je Carlisle, većina - ako ne i sve - prodanih Cadillaca će biti električni.
'Ulazimo u desetljeće kao marka motora s unutarnjim izgaranjem', rekao je. 'Izaći ćemo iz desetljeća kao baterijsko-električni brend. Za Cadillac je ovo kraj ICE doba.' Zgodna je ovo aluzija na 'Ice Age' ili 'ledeno doba', iako je 'ICE' engleska skraćenica od pojma Internal Combustion Engine (motor s unutarnjim izgaranjem). Doslovno, to znači da je prošlo vrijeme konvencionalnih motora, a budućnost je potpuno električna.
Carlisle je rekao kako će njegova nedavno redizajnirana vozila vjerojatno proći osvježenje na sredini 'životnog vijeka' pojedinog modela početkom desetljeća prije prelaska na arhitekturu električnih vozila.
U kratkom roku, marka planira predstaviti SUV Escalade sljedeće generacije početkom veljače i početi ga prodavati 2020. godine. Vozilo će na kraju dobiti markin Super Cruise hands-free sustav pomoći vozaču, za koji je Carlisle rekao da će dobiti proširene značajke - snažno nagovještavajući da će automatsko mijenjanje vozne trake biti jedna od tih značajki.
Carlisleov prethodnik Johan de Nysschen uveo je Cadillacovu trenutnu shemu imenovanja – od modela CT4 do modela CT6 za limuzine i XT4 do XT6 za crossovere - 2014. godine, iako je legendarnom SUV-u Escaladeu bilo dopušteno izuzeće od alfanumeričke oznake. Marka je nastojala parirati njemačkim luksuznim konkurentima kada se udaljila od svog bogatog naslijeđa dodjeljivanja imena svojim modelima, ranih 2000-ih, ispuštajući nazive modela poput Seville, DeVille i Eldorado u korist kombinacija slova poput CTS, DTS i SRX.
Luksuzni brend Ford Motora, marka Lincoln, također se vratila korištenju imena, pretvarajući oznake MKX u Nautilus i MKC u Corsair.