USPRKOS MINUSIMA

Električna ekspedicija Stuttgart-North Cape: 4 električna 'smarta' na istraživačko-razvojnoj ekspediciji

08.03.2024 u 13:30

Bionic
Reading

5000 kilometara, 13 dana i 4 automobila. Tijekom cijele ekspedicije tim se suočavao s teškim vremenskim uvjetima koje je karakterizirala jaka snježna oluja, niska temperatura i jak vjetar

S dva smarta #1 i dva smarta #3 linije BRABUS, tim je startao 22. siječnja u Stuttgartu. Preko Inlandsvägena u Švedskoj stigli su do Sjevernog rta 1. veljače. Kada su stigli ovdje, tim se ponovno okupio u Stuttgartu 3. veljače.

'Ekspedicija na Sjeverni rt poslužila je kao testna staza bogata događajima na kojoj su se vozila smart # 1 i # 3 stavili kroz njegov korak. Bilo je to izvanredno iskustvo izgradnje tima i savršena prilika da svjedočite radu tima na djelu. A rezultati su izvanredni. Unatoč niskim temperaturama i dugim putovanjima, pametni automobili pokazali su se kao pouzdani suputnici!' Dr. Tilo Schweers, potpredsjednik R&D smart Europe.

Tijekom cijele ekspedicije tim se suočavao s teškim vremenskim uvjetima koje je karakterizirala jaka snježna oluja, niska temperatura i jak vjetar. Zatvaranje cesta ometalo je rad tima za istraživanje i razvoj, prisiljavajući ih da se vrate i pronađu hotel u selu sa samo 48 stanovnika koji bi ih mogao primiti izvan sezone. U konačnici, uspjeh njihova putovanja ovisio je o prilagodbi vremenu i shvaćanju da je ono izvan njihove kontrole. Unatoč svemu, ekipa je izdržala i uspješno stigla do Sjevernog rta.

Uspješno testiranje vozila u ovim teškim uvjetima i povezano prikupljanje važnih podataka za daljnja istraživanja i razvoj te za poboljšanje pametnih vozila bili su veliki uspjeh. Ova ekspedicija naglašava smartovu predanost stalnom poboljšanju i testiranju svojih proizvoda, pokazujući predanost brenda da kupcima pruži najbolje moguće proizvode i usluge.

Učinkovito iskustvo punjenja

Kako bi osigurao učinkovitu rutu, tim za istraživanje i razvoj unaprijed je isplanirao stanice za punjenje duž rute prije vožnje do Sjevernog rta. Koristeći aplikaciju Hello smart, tim je dobio sveobuhvatan pregled ključnih informacija vezanih uz stanice za punjenje. To je uključivalo pojedinosti kao što su radno vrijeme, dostupnost, vrste priključaka, lokacije i cijene, što je omogućilo neometano i informirano donošenje odluka tijekom cijele ekspedicije.

Iskoristivši robusnu mrežu pametnog partnera Digital Charging Network (DCS), tim je imao pristup do više od 460.000 punjačnica diljem Europe. Punjenje pametnih vozila od 10 do 80 posto pod optimalnim uvjetima traje manje od 30 minuta s 150 kW DC tehnologijom ili manje od tri sata s 22 kW AC tehnologijom.

Međutim, kako je temperatura baterije pala tijekom putovanja zbog vremenskih uvjeta, to je utjecalo na performanse, a time i na brzinu punjenja. Funkcija predgrijanja baterije bila je od posebne pomoći u kompenzaciji toga. No čak i uz dulja vremena punjenja, tim je iskoristio vrijeme za zajednički rad ili opuštanje u modernoj i prostranoj unutrašnjosti pametnih vozila.

'smart #1 i #3 su pokazali dosljedno i pouzdano ponašanje punjenja na više punjača tijekom putovanja. Punjenje velike snage od 150 kW DC i opcija punjenja izmjeničnom strujom od 22 kW bile su posebno korisne na povratku. Ugrađeni punjač povećao je učinkovitost naših odmora, dok nam je krivulja istosmjernog punjenja omogućila mir tijekom ovog fantastičnog putovanja.' kaže Xinli Mao, viši stručnjak za istraživanje i razvoj OTA testiranja u Smart Europe.

Činjenica da su dva od četiri vozila bila opremljena krovnim nosačima i potreba za opsežnim grijanjem zbog hladnog vremena doveli su do 25 posto povećanja ukupne potrošnje energije u usporedbi s vožnjom na višim temperaturama. Unatoč tim izazovima, električna vozila dobro su se pokazala u teškim uvjetima, dokazujući svoju otpornost i učinkovitost čak i pod nepovoljnim okolnostima.

Uspjeh putovanja može se pripisati izdržljivoj i učinkovitoj bateriji smart #1 i #3, zajedno sa sveobuhvatnim sustavom punjenja. Prostrana unutrašnjost vozila, napredna povezanost, značajke za zabavu i impresivan kapacitet vuče dodatno su pridonijeli ukupnom trijumfu putovanja.

Minus 16 stupnjeva Celzija

Putovanje u ovo doba godine može predstavljati izazov za električne automobile. Između ostalog, niske temperature mogu utjecati na domet automobila. Tim bolje što je pametni tim za istraživanje i razvoj uzeo pametne telefone br. 1 i br. 3 pod mikroskop na svom putovanju do Sjevernog rta – na temperaturama od čak minus 16 stupnjeva.

U Skandinaviji, gdje se većina vozila kreće snijegom prekrivenim terenom s gumama s šiljcima, električni pogon na sve kotače pametnog #3 pokazao je izvanrednu učinkovitost, pokazujući sposobnost električnog vozila da se kreće u izazovnim uvjetima bez ugrožavanja svijesti o okolišu. Važno je napomenuti da su se tijekom testiranja tima odlučili za EU zimske gume visokih performansi umjesto tradicionalnih s šiljcima, a nisu korištene čak ni specifične skandinavske zimske gume.

Električna ekspedicija Stuttgart-North Cape
  • Električna ekspedicija Stuttgart-North Cape
  • Električna ekspedicija Stuttgart-North Cape
  • Električna ekspedicija Stuttgart-North Cape
  • Električna ekspedicija Stuttgart-North Cape
  • Električna ekspedicija Stuttgart-North Cape
    +7
Električna ekspedicija sa 4 smarta Stuttgart-North Cape Izvor: Promo fotografije / Autor: smart

'Inteligentni pogon na sve kotače koristi trenje svakog pojedinačnog kotača s cestom kako bi se postigla maksimalna trakcija. Smart vozila s pogonom na sve kotače stoga su optimalan automobil za Skandinaviju ili druga planinska putovanja.' kaže Dr. Tilo Schweers, potpredsjednik R&D smart Europe

Vremenski uvjeti tijekom putovanja bili su najteži u posljednjih 30 godina, obilježeni neočekivanom i intenzivnom snježnom olujom. Ledene temperature i jaki vjetrovi predstavljali su timu izazove koji su otežavali upravljanje kamerama i naglašavali teške uvjete kojima su bili izloženi. Unatoč tim poteškoćama, automobili su se pokazali iznimno dobro. Sva četiri vozila radila su bez ikakvih problema, pokazujući otpornost čak i u ekstremno hladnim uvjetima.

Značajna prednost tijekom hladnog vremena bila je standardna značajka grijanja sjedala i grijanja upravljača u smart #1 i #3, koja je sada dostupna besplatno za sve dostupne linije putem OTA (Over-the-Air update). Instaliranje OTA ažuriranja može se izvršiti sa samo nekoliko jednostavnih klikova.