Vanjska silueta potpuno novog smarta #3 stvara živahnu i elegantnu karoseriju, dok prostrana unutarnja arhitektura nudi futurističko i vrhunsko, ali ipak sportsko iskustvo. Doznali smo i neslužbene tehničke pojedinosti
Marka električnih gradskih automobila smart je službena lansirala svoj prvi sportski utility coupé model. Pod nazivom smart #3, novi je SUC predstavljen na ekskluzivnom događaju marke tijekom salona automobila Auto Shanghai 2023.
Dizajn smarta #3 predstavlja još sportskiju interpretaciju filozofije dizajna koju je kreirao ekskluzivno globalni dizajnerski tim Mercedes-Benza, zadržavajući najsuvremeniju povezivost kao vodeće načelo. S lansiranjem smarta #3, marka ostaje vjerna svojoj izvornoj pionirskoj viziji istraživanja najboljih rješenja za buduću urbanu mobilnost.
Dirk Adelmann, izvršni direktor smart Europe: 'Ponosni smo što konačno svijetu predstavljamo naš prvi sportski utility coupé, potpuno novi smart #3. Kao potpuno električni pionir, smart je predan beskompromisnoj kvaliteti iskustva i interakcija. Naš je cilj oduvijek bio odgovoriti na višestrane i promjenjive potrebe za mobilnošću. Stoga će smart nastaviti širiti svoju obitelj proizvoda kako bi ponudio niz automobila koji optimalno odgovaraju različitim skupinama kupaca i stilovima života.'
Vrhunski dizajn iznutra i izvana
Dizajn smarta #3 definiran je, prema proizvođaču, besprijekornim, glatkim linijama i atletskim oblinama, s ciljem poboljšanja njegovih aerodinamičkih performansi. Karoserija je dodatno naglašena brojnim detaljima. Sprijeda, smanjena CyberSparks LED prednja svjetla uparena su s prepoznatljivim 'nosom morskog psa' i širokom rešetkom u obliku slova A.
Na bočnim stranama, istaknuti dvobojni krov susreće se s prepoznatljivom linijom koja nalikuje napetom luku, stvarajući glatku, elegantnu sportsku brzu siluetu. Spojler, C-stup i stražnji blatobran u kombinaciji s branikom stvaraju modernu zakrivljenost, a stražnja svjetla s pikseliziranim elementima podržavaju vrhunski osjećaj.
U unutrašnjosti, kokpit preuzima sportsku energiju s kružnim oblicima koji podsjećaju na usisnike turbina, ugrađujući voluminozne elemente kroz mirnu i elegantnu arhitekturu. Isklesana nadzorna ploča neprimjetno se ulijeva u visoku konzolu, u kojoj se nalazi središnji kokpit, 12,8-inčni podignuti središnji zaslon.
Kombinacija prirodnog svjetla s 'halo' krova i umjetnog osvjetljenja iz raznobojne ambijentalne rasvjete dodatno poboljšava prozračnu atmosferu interijera. Zahvaljujući dužem međuosovinskom razmaku, smart #3 nudi još prostraniju unutrašnjost.
Integrirani nasloni za glavu dodatno povećavaju udobnost vožnje i naglašavaju sportski koncept dizajna interijera. U međuvremenu, infotainment sustav, opremljen Beats® Soundsystemom s 13 zvučnika, nadopunjuje avangardno iskustvo kabine smart #3.
Nadalje, smart #3 dolazi u novim i uzbudljivim bojama, uključujući živopisnu Photon Orange Metallic narančastu i futurističku Electric Blue Matte plavu vanjštinu, kao i novu Vibrant Brown smeđu varijantu unutrašnjosti.
Neslužbeni tehnički podaci
Iako smart još uvijek nije službeno objavio tehničke detalje, kinesko ministarstvo zaduženo za homologaciju omogućilo je neke deatlje, pa je tako smart #3 sljedećih dimenzija: duljina 4400 mm (kraća verzija) odnosno 4542 mm duža verzija (Brabus varijanta). Tako je smart #3 duži 130 mm od manjeg smart #1 modela. Međuosovinski razmak je 2785 mm, pa je prema tome oko 35 mm duži od modela smart #1. Visina od 1556 mm nam govori da je smart #3 80 mm niži od #1, što znači da je varijanta nalik coupéu i znatno bolja aerodinamički.
I o pogonu smarta #3 se također neslužbeno dosta zna. Kao i manji brat, smart #3 će također biti dostupan s jednim i dva motora, a čak su i podaci o performansama isti: varijanta s jednim motorom ima 200 kW (272 KS), verzija s pogonom na sve kotače ima 115 kW (156 KS) sprijeda i 200 kW 272 KS) straga. Ukupna snaga jačeg modela iznosi tako čak 315 kW (428 KS). Najveća brzina od 180 km/h također je ista kao kod modela smart #1.
Što se baterija tiče, situacija je nešto nejasnija. Smart #3 bi vjerojatno trebao dobiti istu bateriju od 61 kWh (neto kapacitet) kao #1. Što se dometa tiče, ovisit će o tome koliko veću težinu podrazumijeva veća duljina i hoće li to biti nadoknađeno boljom aerodinamikom. WLTP vrijednost vjerojatno neće biti mnogo drugačija od one za smart #1, maksimalno 440 km.
smart #3 će biti predstavljen europskoj publici na sajmu IAA u Münchenu u rujnu 2023., prije lansiranja na odgovarajuća europska tržišta početkom sljedeće godine. Daljnji detalji o novom smartu #3 za europsko tržište bit će objavljeni kasnije.